زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین برندهای مام بدن ایرانی برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن

wordcamp
3,994
18 دقیقه
معرفی بهترین برندهای مام بدن ایرانی برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن

فهرست مطالب

بهترین مام بدن ایرانی چیست؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که مام و دئودورانت دقیقا چطور به شما کمک می‌کنند تا جلوی بوی بد بدنتان را بگیرید. 

 یکی از اعمال حیاتی و مهم پوست، تنظیم حرارت بدن است. زیرا گرما باعث فعال‌سازی غدد عرق و در نتیجه آن، تبخیر رطوبت از سطح پوست و در نهایت، موجب خنک شدن سطح بدن می‌شود. با وجود تمامی مزایای این فرایند، بخش ناخوشایندی هم وجود دارد که آن بوی نامطبوع بدن ما در زمان عرق کردن است. 

لیست بهترین برندهای مام بدن ایرانی

بهترین و ساده‌ترین راه حل برای این مشکل استفاده از محصولاتی است که با نام دئودورانت یا مام شناخته می‌شوند. با توجه به این که انتخاب انواع خوشبوکننده بدن به خصوص رول ضد تعریق بخش مهمی از برنامه بهداشت روزانه شماست، می‌کوشیم در این مقاله با معرفی انواع برند مام بدن ایرانی به شما کمک کنیم با ارزیابی بهترین مام بدن ایرانی، به مبارزه با بوی بد بدن خود بروید. 

آیا حتما باید از دئودورانت متناسب با جنسیت خودمان استفاده کنیم؟ دئودورانت مردانه و زنانه بر چه اساسی از هم تفکیک می‌شوند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، مقاله‌ی تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه با یکدیگر را مطالعه کنید.

برند مای 

برند مای در سال ۱۳۸۱ در ایران آغاز به کار کرد. این برند محصولات خود را تحت لیسانس شرکت کال اند کو آلمان تولید و به بازار روانه می‌کند. شرکت آریان کیمیا تک با نام تجاری مای با ۲۰۰۰ نیروی متخصص و کارآمد در چهار کارخانه مجزا با مساحتی بالغ بر ۴۴ هزار متر مربع تاسیس شد. 

طبق آخرین آمار به‌ دست آمده، برند مای شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین برند در کشورهای خاورمیانه است و این آمار نشان‌دهنده عملکرد مثبت و رضایت بالای مشتریان از محصولات این برند است. مام رول‌های برند مای در دو نوع مردانه و زنانه از تنوع بالایی در رایحه برخوردارند و همه آن‌ها ماندگاری ۲۴ ساعته دارند. شایان ذکر است که کیفیت محصولات مای در سطح بزرگترین برندهای بین المللی است. با این حساب، می‌توان این برند را گزینه‌‌ای برای انتخاب به عنوان بهترین مام بدن ایرانی دانست. 

ویژگی‌ های مام رول‌ های برند مای

 همان‌‌طور که گفته‌ شد، مام رول‌های برند مای دارای ماندگاری ۲۴ ساعته هستند و انواع زنانه آن رایحه‌های ملایمی دارند. انواع مردانه آن نیز از عطر قوی‌تری برخوردارند. از دیگر ویژگی‌های مثبت مام رول مای این است که فاقد مواد مضر و حساسیت‌زا نظیر پارابن و الکل است. همین موارد مای را در رقابت برای تبدیل شدن به بهترین برند مام ایرانی قرار می‌دهد. 

علاوه‌ بر این، به سرعت جذب پوست شده و اثری روی لباس بر جای نمی‌گذارد. فرمولاسیون این مام رول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ است که باعث انسداد غدد عروقی نمی‌شوند و آسیبی به‌ آن‌ها وارد نمی‌کنند. بلکه تنها جلوی بوی بد عرق را می‌گیرند. تمام این خواص باعث می‌شوند برخی مام مای را بهترین مام بدن ایرانی بدانند. 

معرفی رایحه‌ های مام رول‌های زنانه مای

اما برند مام چه محصولاتی در این دسته تولید می‌کند؟ در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

مام رول زنانه جنگل مای

رول جنگل مای رایحه‌ای سرشار از تازگی و طراوت که بوی جنگل پس از باران‌های بهاری را به همراه دارد. رایحه این ضد تعریق، ترکیبی از نت‌های لی‌لی، یاس و گل پائونیای سفید (صد تومانی) است.

مام رول زنانه لوتوس مای

نت آغازین رایحه این مام رول ترکیبی از میوه‌ها، نارنج و نیلوفر آبی است. در نت میانی رایحه برگاموت و چوب رز برزیلی را استشمام خواهید کرد. در نت پایانی نیز رایحه مشک، چوب صندل و عطر میوه‌ای-گلی به مشامتان می‌رسد. ترکیب این نت‌ها در کنار هم باعث می‌شود حس بودن در کنار دریاچه‌ای وسط درختان میوه به شما دست دهد.

مام رول زنانه ویولت مای

نت‌های آغازین و میانی این مام رول مای با بوی مرکبات و عطرهای شرقی به استقبال مشامتان می‌آید و حس طراوت و تازگی را به تصویر می‌کشد‌. در نت پایانی نیز رایحه عنبر حس عشق را ایجاد می‌کند.

خرید دئودورانت زنانه مای مدل Violet حجم 50 میل

مرکبات تازه که با رایحه‌های شرقی همراه شده‌اند موجب طراوت و تازگی دئودورانت ویولت می‌شوند.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

مام رول زنانه تولیپ

مام رول tulip در نت‌های آغازین رایحه‌ای از شکوفه‌های مرکبات، گل فریزیا و گل نیلوفر را دارد. در نت پایانی نیز با رایحه مشک و عنبر حس طراوت و تازگی گل لاله را تداعی می‌کند.

خرید رول دئودورانت زنانه مای مدل Tulip حجم 50 میل

این محصول مای فاقد الکل بوده و مناسب پوست‌های حساس است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

معرفی مام رول‌ های مردانه مای

و اما محصولات مخصوص آقایان:

مام رول مردانه آیس ویو مای

مام رول Ice wave با رایحه‌ای خنک و اقیانوسی در نت‌های آغازین و میانی حس خنکای اقیانوس را در شما زنده کرده و در نت‌های پایانی به شما آرامش می‌دهد.

مام رول مردانه فرش اکت مای

مام رول fresh act در نت‌های اولیه رایحه مرکبات تازه، شامه را نوازش می‌دهد و در نت‌های پایانی آن، چوب سدر حس تازگی طبیعت را در شما زنده می‌کند.

مام رول مردانه آفرود مای

مام رول آفرود در نت‌های آغازین با رایحه‌های شرقی و مردانه آغاز شده و در نهایت با نت پایانی قدرت و اعتماد به‌ نفس را به تصویر می‌کشد.

خرید رول دئودورانت مردانه مای مدل Off Road حجم 50 میل

مام رول در همه کشورهای جهان از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای از بین بردن بوی نامطلوب عرق به شمار می‌رود.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

مام رول مردانه پاورلیفت مای

دئودورانت پاورلیفت در نت‌های آغازین و میانی آن رایحه برگاموت، شکوفه‌های پرتقال و لیموی تازه استشمام می‌شود و در نت‌های پایانی رایحه تونکا بین، حس قدرتی بی‌نظیر را در شما تداعی می‌کند.

خرید رول دئودورانت مردانه مای مدل Power Lift حجم 50 میل

این محصول ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد و هیچ‌وقت باعث ایجاد لک و سفیدک نمی‌شود.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

برند شون

شون کلمه‌ای آلمانی به معنای زیبایی طبیعی و ماندگار است. برند شون توسط همکاری دو شرکت کریس اند کارل آلمان و شرکت آریان کیمیا تک ایران وارد فاز تولید می‌شود. استفاده از مواد طبیعی و غیر حساسیت‌زا، اقتصادی و به‌صرفه بودن قیمت، تنوع بالای محصولات و کیفیت مقبول از جمله مواردی هستند که باعث محبوبیت محصولات این برند شده‌اند. 

مام رول‌های این برند از جمله محصولات محبوب و مقرون به صرفه آن به‌ شمار می‌روند. به همین دلیل مام رول‌ برند شون می‌تواند به عنوان بهترین مارک مام ایرانی قلمداد شود. ما در ادامه به معرفی ویژگی‌های این مام رول‌ها می‌پردازیم: 

ویژگی‌ های مام رول‌ های برند شون

مام رول‌های برند شون با بهره‌گیری ازعصاره‌های طبیعی گیاهان در ترکیبات خود تولید شده‌اند. حجم این مام رول‌ها ۵۰ میلی‌لیتر است و دارای ماندگاری ۲۴ساعته هستند. مام رول‌های برند شون به دلیل دارا بودن ترکیبات فاقد الکل، پارابن و آلومینیوم یکی از انواع بهترین رول ضد تعریق ایرانی به شمار می‌روند.  

انواع زنانه مام رول‌ های برند شون

برای این که بهترین محصول را انتخاب کنید، تعدادی از مام رول‌های زنانه برند شون را به شما معرفی می‌کنیم.

مام رول زنانه ضد تعریق برند شون مدل tender leaf

رول تندر لیف با رایحه‌ای خنک از گل‌ها و برگ‌های سبز گیاهان جنگل بویی دلپذیر دارد که باعث حس شادابی و لطافت در فرد می‌شود.

خرید رول دئودورانت زنانه شون مدل Tender Leaf حجم 50 میل

این رول دئودورانت دارای اثربخشی حداکثری برای جلوگیری از تعریق و ایجاد بوی بد در طول فعالیت روزانه است.

رول دئودورانت زنانه شون مدل silk petal

نت‌های اولیه رول ضدعرق سیلک پتال، رایحه سیب سبز و مرکبات تازه هم در ادامه رایحه‌ی آن‌ را دلپذیر کرده‌اند. در انتها عطر آن با بوی شیرین وانیل و رایحه‌ی چوبی را به دنبال دارد .خوشبوکننده‌ای بی نظیر و بدون بر جای نهادن لک و سفیدی است.

رول دئودورانت زنانه شون مدل Silk Petal حجم 50 میل

دئودورانت زنانه شون مدل Silk Petal تعریق در تمام روز را کنترل می‌کند و جای لک روی لباس نمی‌گذارد.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رول دئودورانت زنانه شون مدل pink princess

 مام رول پینک پرینسس با رایحه میوه های تابستان، چوب سدر و وانیل برای تمامی پوست ها مناسب بوده و با برخورداری از ماندگاری 24 ساعته قابلیت کنترل تعریق و بو در طول روز را داراست.

خرید رول دئودورانت زنانه شون مدل Pink Princess حجم 50 میل

این رول دئودورانت زنانه بسیار خوش‌بو به حساب می‌آید و برای همه پوست‌ها مناسب است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

انواع مردانه مام رول های برند شون

لیستی از بهترین مام رول‌های برند مردانه مخصوص آقایان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.

رول دئودورانت مردانه شون مدل fresh bamboo

رول فرش بامبو شون دارای رایحه آرامش بخش گل، مرکبات و چوب است و به دلیل استفاده راحت، ماندگاری بالا به آقایانی که به بهداشت و سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می شود. 

خرید رول دئودورانت مردانه شون مدل Fresh Bamboo حجم 50 میل

رول بامبوی شون، محصولی باکیفیت برای جلوگیری از تعریق بدن به شمار می‌رود.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رول دئودورانت مردانه مدل black forest

رول ضد عرق ایرانی بلک فارست از رایحه‌ ترکیبی چوب، لیمو و برگ‌های سبز بهره می‌برد. از سایر مزایای آن می‌توان به عدم ایجاد لک و سفیدی بر روی لباس اشاره کرد. با به کارگیری آن روزتان را آسوده خاطر از بوی بدن سپری کنید. 

خرید رول دئودورانت مردانه شون مدل Black Forest حجم 50 میل

بلک فارست، یکی از بهترین دئودورانت‌های مردانه با رایحه ترکیبی چوب، لیمو و برگ‌های سبز است که لک و جای سفیدی روی لباس نمی‌گذارد.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

 برند پرستیژ

برند پرستیژ را می‌توان یکی بهترین برند های اسپری ضدتعریق ایرانی دانست. اسپری خوشبو کننده بدن انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها با توجه به نوع کاربرد و سلیقه مصرف‌کنندگان تولید می‌شود. رایحه حاصل از بادی اسپلش‌‌ها و اسپری‌ها برخلاف عطرها، بسیار سبک و ملایم است و علاوه بر آن لطافت و جوانی پوست بدن را حفظ می‌کند.

همینطور می‌توانید سری به محصولا مام رکسونا بزنید. رکسونا یکی از پرفروش‌ترین برندها در حوزه‌ی مام است.

مناسب برای بانوان

بهترین نمونه‌های زنانه‌ی این برند را باهم بررسی می‌‌‌کنیم:

پرستیژ مدل Euphoria

اسپری خوشبو کننده با رایحه ی گل و طبیعت بوده که با استفاده از آن بوی گل رز و زنبق به مشام می‌رسد و موجب خوشبو شدن بدن و افزایش اعتماد به نفس‌تان می‌شود.

اسپری دئودورانت زنانه پرستيژ مدل sky 212 

 با طبعی معتدل این محصول دارای رایحه ای خوشبو با ساختاری غالبا شیرین، تند، خوراکی و طبیعت از ماندگاری مناسبی برخوردار بوده و مورد تایید و دارای مجوز سازمان غذا و دارو است. با داشتن همین محصولات هم می‌توان برند پرستیژ را بهترین برند مارک اسپری ضدتعریق ایرانی دانست. 

مناسب برای آقایان

اسپری دئودورانت مردانه پرستيژ مدل Black Afghan

اسپری دئودورانت مردانه پرستیژ رایحه ای مشابه  با ادکلن Black afghan را داراست که بوی اغواکننده‌اش ته‌مایه‌ای از بوی گیاه شاهدانه و نت‌های سبز دارد. نت‌های میانی با وجود صمغ، نت‌های چوب، قهوه و تنباکو به استقبال شما خواهند آمد. فرمولاسیون خاصی در این محصول باعث شده از طول عمر بالایی برخوردار باشد. پس اگر به دنبال ماندگاری هستید، بی شک این مدل بهترین اسپری ضدعرق ایرانی به حساب می‌آید. 

برند سینره

سینره برندی خوش‌نام در زمینه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی به شمار می‌رود که محصولات باکیفیت آن رضایت مصرف‌کنندگان را در پی داشته است.

این برند ایرانی با طراحی محصولات مراقبت از پوست با کیفیت همچون رول ضد تعریق، با بهره‌گیری از از مواد طبیعی، روغن‌ها، عصاره‌های گیاهی و عناصر حیاتی در تامین نیازهای روزمره پوست فرموله شده است. رول ضد تعریق سینره از مواد گیاهی موثر در ترکیبات خود استفاده می‌کند که علاوه بر ایجاد رایحه‌ای مطبوع و دلپذیر، از بوی بد و نامطبوع بدن جلوگیری می‌کند. همچنین از پوست زیر بغل که مستعد تعریق است در برابر تولید و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کند. 

 محصولات این برند زیر نظر دانشمندان مجرب متناسب با پوست هموطنان عزیز طراحی شده است. همچنین علاوه بر موارد بیان شده، محصولات این برند  توسط آکادمی پوست و موی لندن نیز مورد تایید قرار گرفته است. توجه داشته باشید که رول های ضد تعریق در تماس مستقیم با پوست هستند پس کیفیت آن ها بسیار حائز اهمیت است. افزون بر این، دئودورانت سینره فاقد الکل و پارابن می باشد و برای پوست های حساس نیز مناسب است.

محصولات این برند بدون انجام تست حیوانی یا کرولتی فری هستند و از این لحاظ هم شایسته آن است که آن را یکی از بهترین مام‌های بدن ایرانی بدانیم.

ویژه‌ بانوان 

رول ضد تعریق زنانه سینره مدل Gardenica 

رول ضدعرق گاردنیچا از عصاره گیاه دم اسب جهت کاهش تعریق و عصاره مریم گلی (ساج) به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی برخوردار است .استفاده از اسانس شیرین و ملایم آن تمام روز همراه شما خواهد بود. 

خرید رول ضد تعریق زنانه سینره مدل Gardenica حجم 50 میل

رول ضدعرق Gardenica ماندگاری بسیار بالایی دارد و از عصاره‌های گیاهی تهیه شده است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رول دئودورانت زنانه سینره مدل lemongrass 

رول لمون گرس حاوی عصاره گیاه دم اسب و عصاره مریم گلی (ساج) با رایحه ای دل انگیز و ماندگار، که علاوه بر کاهش تعریق، عامل جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در بدن می‌شود.

 این محصول همچنین دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است.

خرید رول دئودورانت زنانه سینره 50 میل-lemongrass

خاصیت ضد باکتریایی و ضدقارچی با رایحه‌ای دل‌انگیز باعث شده این محصول، خاص و پرطرفدار شود.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

ویژه‌ آقایان 

رول ضد تعریق مردانه سینره مدل Foggy Road 

دئودورانت فاگی رود بدون آلومینیوم سینره دارای رایحه‌ای دلپذیر و با ماندگاری طولانی و خواص روشن کنندگی پوست است. این دئودورانت جزء دسته دئودورانت‌های جاذب بو است که با استفاده از یکی از ترکیبات روی (Zinc Ricinoleate) که یک ماده جاذب بو قوی می باشد فرموله شده است.

این دئودورانت اثر قابض نداشته و بر روی ترشح عرق اثر منفی ندارد؛ ولی دارای پلیمرهای جاذب رطوبت است و می‌تواند آن نقطه از پوست را خشک نگه دارد. دئودورانت  سینره فاگی رود اثر آنتی باکتریال ندارد، بنابراین روی فلور نرمال پوست اثر منفی نمی‌گذارد. نیاسین‌آمید موجود در این فرآورده باعث روشن شدن رنگ پوست در ناحیه زیر بغل می شود. همچنین نیاسین‌آمید باعث حفظ الاستیسیته پوست شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

خرید رول ضد تعریق مردانه سینره مدل Foggy Road حجم 50 میل

رایحه‌ی تلخ این دئودورانت می‌تواند یک جاده مه‌گرفته را در ذهن شما تداعی کند. این اسپری ضدتعریق فاقد هرگونه الکل، آلومینیوم و پارابن است. فاگی رود از سینره یکی از بهترین مام های بدن ایرانی برای آقایان است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رول ضد تعریق مردانه سینره مدل Savage Forest 

بهره‌گیری از اسانس خنک و ملایم در دئودورانت سوج فارست سبب ایجاد احساس خنکی بر روی پوست شده و با دارا بودن عصاره گیاه دم اسب و مریم گلی یا ساچ باعث کاهش تعریق و جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در بدن می‌شود.

برند اسکلاره 

شرکت رایحه گستر بی‌نظیر شرق با تجربه‌ی 20 ساله در زمینه تولید و توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه دهنده محصولات باکیفیت و مطابق با سلیقه مصرف کنندگان ایرانی است. این شرکت هم با توجه به محصولات باکیفیت و خوش‌قیمتی که دارد، می‌تواند بهترین مارک دئودورانت ایرانی در نظر گرفته شود. 

ویژه‌ بانوان 

رول دئودورانت زنانه اسکلاره مدل Puppet 

 مام رول‌های پاپت از برند اسکلاره دارای رایحه معروف اکلت است که با نت‌های میوه‌ای، گلی، ملایم و شیرین خود، درست همانند تم موزیکالی است که روح آدمی را به نوازش در می آورد. رول‌های ضدتعریق اسکلاره، با داشتن فرمولاسیونی ملایم و بدون الکل و همچنین ماندگاری بالا، انتخاب مناسبی برای ایجاد عطری خوشایند و ماندگار هستند. 

خرید رول دئودورانت زنانه اسکلاره مدل Puppet حجم 50 ميل

محصولی خوشبو، فاقد الکل و مناسب تمام پوست‌ها که برای خانم‌ها مناسب است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رول دئودورانت زنانه اسکلاره مدل Gold Iris 

رول ضد تعریق زنانه Gold Iris با حجم 50 میلی لیتر و در بر دارنده ی رایحه های  بنفشه، رز، گل برف، گل مریم و سیب است.

خرید رول دئودورانت زنانه اسکلاره مدل Gold Iris حجم 50 ميل

یک محصول طلایی برای خانم‌ها جهت جلوگیری از تعریق با رایحه‌ای خوش‌بو و ماندگار.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

ویژه‌ آقایان

رول دئودورانت مردانه اسکلاره مدل silver 

 رول ضد تعریق مردانه Silver با حجم 50 میلی لیتر و رایحه: گیاه پاتچولی، چوب صندل، زنجبیل، گل لادن و جوز از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و برای انواع تایپ پوستی مناسب است. بدین ترتیب، برای برخی از سلایق، این بهترین رول ضدتعریق ایرانی است. 

خرید رول دئودورانت مردانه اسکلاره مدل Silver حجم 50 ميل

یک رول ضدتعریق پرفروش، باکیفیت و خوشبو که برای انواع پوست‌ها مناسب است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رول دئودورانت مردانه اسکلاره مدل lexus 

نت آغازی رول دئودورانت مردانه اسکلاره مدل لکسوس دارای گل مریم گلاری، اسطوخودوس، لیمو و گل شمعدانی، نت میانی بنفشه، ریشه زنبق زرد، قرنفل، سدر و گل یاس و نت پایانی آن مشک، چوب صندل، خس خس و دانه تونکا است. 48 ماندگاری این مام ضد تعریق همراه با رایحه ای تند و خنک است. 

خرید رول دئودورانت مردانه اسکلاره مدل Lexus حجم 50 ميل

این دئودورانت مردانه، خوش‌بو است و ماندگاری بالایی دارد.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

بهترین نحوه استفاده از دئودورانت و مام به چه صورت است؟ 

گام اول، انتخاب یک دئودورانت با کیفیت خوب است. به احتمال زیاد می‌دانید که بهترین مام یا اسپری ضد تعریق نیز دارای مضرات زیادی است و به همین دلیل باید حتما در انتخاب آن، توجه زیادی داشته باشید تا دچار بیماری‌های ناشی از آن نشوید. 

به جز راهکارهای جذب بوی بد بدن، راهکارهایی برای جلوگیری از عرق هم وجود دارد. انواع کرم ضدتعریق یکی از راهکارها در این خصوص است که در مطلبی دیگر به آن اشاره کرده‌ایم.

پس از آن که از ترکیبات شیمیایی خیالتان راحت شد، نوبت به آن می‌رسد تا برای اثربخشی بیشتر بدن خود را شستشو دهید. توجه کنید که موهای زیر بغل حتی به مقدار کم در از بین رفتن باکتری ها اختلال ایجاد خواهند کرد. پس سعی کنید تا به صورت کامل زیر بغل را شیو کرده و آن را از هرگونه آلودگی پاک کنید. خشک و گرم کردن زیر بغل از اقدامات دیگری است که در ادامه پیشنهاد می‌شود انجام دهید. دلیل اصلی انجام این کار این است که ترکیبات اصلی موجود در اسپری ضد تعریق، در دمای بالاتر بهتر واکنش داده و راحت‌تر جذب پوست می‌شود. 

توجه داشته باشید که زمان ماندگاری بهترین دئودورانت ایرانی هم بر روی پوست شما نهایتا 48 ساعت است و اگر در کمتر از این زمان، زیر بغل دچار تعریق شد، دو احتمال وجود دارد:

  • حالت اول: کیفیت مواد ضد تعریق پایین است و اثر پذیری لازم را ندارد.
  • حالت دوم: نحوه صحیح استفاده از دئودورانت یا مام را رعایت نکرده‌اید. 

به همین دلیل، توصیه می‌شود تا حد امکان سعی کنید که هر 48 ساعت یک‌بار از دئودورانت استفاده کنید تا دچار مضرات ناشی از آن نشوید.

شما تا به حال از مام ایرانی استفاده کرده‌اید؟ بهترین مام بدن ایرانی از نظر شما کدام است؟ برای آشنایی بیشتر با انواع رول ضدتعریق این مطلب را بخوانید:

سوالات متداول در ارتباط با انتخاب بهترین مارک مام ایرانی

می‌رسیم به بخش پاسخ‌گویی به سوالات پرتکرار در ارتباط با بهترین برند مام ایرانی:

بهترین مارک های مام بدن ایرانی چیست؟

برندهای سینره، مای، اسکلاره، پرستیژ و شون از جمله بهترین مام های بدن ایرانی به شمار می‌روند.

علت تفاوت بین اسپری ضد عرق زنانه و مردانه چیست؟   

اگر یک نگاه سریع به لیست مواد تشکیل‌دهنده این محصولات بیاندازید متوجه می‌شوید که تفاوتی بین اسپری ضد عرق زنانه با مردانه وجود ندارد و عملکرد آن‌ها یکسان است. تفاوت اصلی در رایحه و بسته‌بندی آن‌ها است.

آیا دئودورانت‌های سینره سبب کاهش تعریق نیز می شوند؟

بله این محصول به لحاظ ترکیبات خود نظیر دم اسب از میزان ترشح عرق می کاهد.

آیا فرق مام بدون آلومینیوم و مام رول حاوی آن را می‌دانید؟ 

مام فاقد آلومینیوم در عین حال که از تولید بوی بد جلوگیری می‌کند، جلوی فرآیند طبیعی بدن یعنی عرق کردن را نمی‌گیرد. تفاوت عمده بین مام بدون آلومینیوم و دئودورانت حاوی آن، این است که اولی بوی نامطبوع را از بین می‌برد، در حالی که دومی مانع از تعریق بیش از حد می‌شود. عرق کردن فرآیندی طبیعی برای خنک کردن بدن است و عرق زیربغل توسط سیستم عصبی از طریق غدد آپوکرین ترشح می‌شود. این غدد  باعث تولید عرق حاوی پروتئین می‌شوند که باعث جذب باکتری‌های ایجاد‌کننده بو می‌شود.

یک دئودورانت یا ضد عرق خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟  

ماندگاری روزانه، باقی نگذاشتن لکه، عطر و بوی مناسب، عدم تحریک پوست