زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

10 تا از بهترین انواع روغن ماساژ و فواید آن‌ها

تیم تحریریه مو تن رو
1,980
6 دقیقه
10 تا از بهترین انواع روغن ماساژ و فواید آن‌ها

ماساژدرمانی از بهترین راه‌ها برای کسب آرامش و رهایی از تنش و اضطراب است. درحالی‌که در ایرانِ امروز یک جلسه‌ی ماساژ می‌تواند برای درصد شاخصی از مردم گران‌قیمت باشد، تهیه‌ی یک روغن ماساژ حرفه‌ای برای ماساژ در خانه چندان پُرهزینه نیست. از همین رو، میزان تقاضا برای خرید روغن بدن و به‌ویژه روغن ماساژ در ایران در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته‌است. اگر مایل هستید از ماساژدرمانی در خانه و مزایای آن بهره ببرید، این نوشتار از مجله‌ی موتن‌رو پیرامون انواع روغن ماساژ و فواید آن‌ها را تا انتها دنبال کنید.

چرا روغن ماساژ؟

البته که ماساژدرمانی روشی عالی برای رهایی از دردهای روحی و بدنی است، اما چرا باید ضرورتاً از روغن ماساژ استفاده شود؟

برای پاسخ به این پرسش، می‌توان از چند مورد نام برد:

  • روغن ماساژ اصطکاک بین پوست بدن و دستان ماساژور را از بین می‌برد. به این ترتیب باعث می‌شود هم ماساژور و هم کسی که ماساژ داده می‌شود، حسی راحت و عالی داشته باشند.
  • روغن ماساژ همچنین – اگر باکیفیت باشد – آب‌رسانی عالی برای پوست است. در واقع رطوبت پوست را حین ماساژ و البته بعد از ماساژ حفظ می‌کند.
  • روغن ماساژ باکیفیت همچنین از خواص آرام‌بخش برخوردار است و فواید ماساژ را شدت بیشتری می‌بخشد.

انواع روغن ماساژ

حال که مروری کوتاه بر چیستی روغن ماساژ و ضرورت استفاده از آن داشتیم، نوبت به آن رسیده که مروری بر بهترین انواع روغن ماساژ داشته باشیم.

1- روغن جوجوبا

انواع روغن ماساژ
روغن جوجوبا

Rebekah Hollenberg، مربی ماساژدرمانی در مؤسسه‌ی Midwest، در ستایش روغن جوجوبا برای ماساژ می‌گوید:

درحالی‌که تقریباً هر روغن ارگانیکی می‌تواند ماساژی عالی را به همراه داشته باشد، من روغن جوجوبا را به همه توصیه می‌کنم. روغن جوجوبا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و به‌ویژه ویتامین E است.

خوشبختانه روغن جوجوبا چرب نمی‌کند. همچنین چون آنتی‌باکتریال است، برای پوست‌های جوش‌دار بسیار مفید است. نکته‌ی مثبت دیگر این‌که ضد حساسیت است و خطری از لحاظ حساسیت برای افراد مختلف به همراه ندارد.

2- روغن بادام شیرین

انواع روغن ماساژ
روغن بادام شیرین

یکی دیگر از انواع روغن ماساژ که می‌توان حسابی ویژه روی آن کرد، روغن بادام شیرین است. این روغن از دیرباز مورد استفاده‌ی بشر بوده و همچنان از آن استفاده می‌شود. روغن بادام شیرین، زردرنگ است و بویی جذاب و شیرین دارد. البته مقداری چرب است، اما سریع جذبِ پوست می‌شود. چون ضد التهاب است، می‌توان از آن برای رفع خارش، اگزما، پسوریازیس و در کل بثورات پوستی استفاده کرد. در ضمن، این روغن برای رفع درد عضلات – البته دردهای خفیف – گزینه‌ای عالی است.

3- روغن نارگیل

انواع روغن ماساژ
روغن نارگیل از بهترین انواع روغن ماساژ

خودِ نارگیل از مغذی‌ترین خوراکی‌های طبیعت است، اما خوشبختانه روغن نارگیل هم سرشار از مزیت برای بدن انسان است. روغن نارگیل حاوی تری‌گلیسیریدهای زنجیره‌متوسط است. به‌لطف این تری‌گلیسیرید‌های زنجیره‌متوسط، روغن نارگیل ماندگاری بالایی دارد و مدت‌زمانی طولانی روی پوست می‌ماند. از همین رو، از این روغن می‌توانید برای ماساژ عضلات برای طولانی‌مدت و به‌ویژه برای ماساژ بافت‌های عمیق استفاده کنید.

این روغن همچنین تا حد زیادی غیرچرب است و ویتامین E بسیار زیادی دارد. افزون بر این، پوست را مرطوب می‌کند و برای کاهش علائم پیری روی پوست هم مفید است.

4- روغن آرگان

انواع روغن ماساژ
روغن آرگان

روغن آرگان از مشهورترین روغن‌هاست و خوشبختانه برای موارد مختلف استفاده می‌شود. برای ماساژ هم می‌توان روی آن حساب کرد. روغن آرگان سبک و البته غیرچرب است. این روغن به‌خوبی پوست را آب‌رسانی می‌کند و گزینه‌ای عالی برای افزایش رطوبت پوست است. اگر درد عضلات و مفاصل دارید، برای ماساژدرمانی می‌توانید از روغن آرگان استفاده کنید.

5- روغن کنجد

انواع روغن ماساژ
روغن کنجد

روغن کنجد از دیگر انواع روغن ماساژ است. این روغن بیش از آن‌که رطوبت‌رسان باشد، گزینه‌ای عالی برای تسکین دردهای ماهیچه‌ها و استخوان‌هاست. اگر درد دارید، اگر به‌دنبال رفع خستگی با ماساژدرمانی هستید، روغن کنجد راستِ کارتان است.

البته چون روغن کنجد چربی بالایی دارد، برای ماساژ معمولاً آن را با روغن‌های بدون چربی ترکیب می‌کنند.

6- شی باتر

شی باتر
شی باتر

شی باتر از مشهورترین روغن‌هاست و بنابراین احتمالاً نام آن را شنیده‌اید. کره شی یا شی باتر، روغنی بسیار سنگین است و حاوی موادی همچون توکوفرول، استرول و تری‌ترپن است. این مواد همه آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند هستند و از همین رو شی باتر کاربردهای گسترده‌ای دارد. البته چون چربی زیادی دارد معمولاً آن را به‌تنهایی برای ماساژ به کار نمی‌برند و روغن‌های کم‌چرب را به آن اضافه می‌کنند.

7- روغن آفتابگردان

انواع روغن ماساژ
روغن آفتابگردان

بله همان روغن آفتابگردان که برای پخت‌وپز استفاده می‌شود از بهترین انواع روغن ماساژ است. این روغن دارای بالاترین درصد اسیدهای لینولئیک و اولئیک است و به داشتن پوست صاف کمک می‌کند. رفع لکه‌های پوست و درخشان‌کردن پوست از مزایای ماساژ با روغن آفتابگردان هستند.

8- روغن زیتون

انواع روغن ماساژ
روغن زیتون از بهترین انواع روغن ماساژ

همچون روغن آفتابگردان، از روغن زیتون بیشتر برای پخت‌وپز استفاده می‌شود. اما خوشبختانه از این روغن می‌توان برای ماساژ هم بهره برد. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب امگا 9 و امگا 6 است. ماساژ با این روغن، روشی عالی برای کاهش خشکی پوست، تسکین اسپاسم‌های عضلانی و التهاب مفاصل است.  در ضمن، روغن زیتون به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک می‌کند.

9- روغن آووکادو

روغن آووکادو
روغن آووکادو

نهمین روغن از فهرست‌مان پیرامون بهترین انواع روغن ماساژ روغن آووکادو است. این روغن البته سنگین است و بنابراین آن را معمولاً با روغن‌های کم‌چرب و سبک ترکیب می‌کند. روغن آووکادو خوشبختانه دارای مقادیر مناسبی از اسید لینولئیک، اسید اولئیک، ویتامین A و ویتامین E است. به همین علت، می‌توان روی آن برای کاهش التهاب و حتی کاهش علائم پیری پوست حساب کرد.

10- روغن زردآلو

روغن زردآلو
روغن زردآلو

دهمین و آخرین پیشنهاد ما روغن زردآلو است. این روغن بسیار سبک است و از این رو از آن برای استفاده در پوست صورت، پوست آسیب‌دیده، پوست ملتهب و البته پوست بسیار خشک استفاده می‌شود. روغن زردآلو سرشار از ویتامین‌های A و E است و خوشبختانه سرعت جذب بالایی دارد. از آن روغن‌هاست که معمولاً ماساژدرمان‌گران پیشنهادشان می‌کنند. اگر دنبال آرامش از طریق ماساژدرمانی و رایحه‌درمانی هستید، اگر می‌خواهید رطوبت پوست‌تان افزایش پیدا کند و پوستی نرم و لطیف داشته باشید، روی این روغن حساب کنید.

سخن پایانی

10 تا از بهترین انواع روغن ماساژ را با هم مرور کردیم. اگر می‌خواهید ماساژدرمانی‌ای عالی را در خانه تجربه کنید، یکی از این روغن‌ها را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1- چرا از روغن ماساژ استفاده کنیم؟

روغن ماساژ به کاهش اصطکاک دست ماساژور و پوست بدن کمک می‌کند. این روغن همچنین آب‌رسان است و خواص ضد التهاب دارد.

2- بهترین انواع روغن ماساژ کدام روغن‌ها هستند؟

در این نوشتار به 10 تا از این روغن‌ها پرداخته‌ایم. از روغن زیتون گرفته تا شی‌باتر گزینه‌هایی عالی برای ماساژ به حساب می‌آیند.