زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شامپو موی مردانه + انواع، برندها و شیوه انتخاب

wordcamp
2,617
9 دقیقه
شامپو موی مردانه + انواع، برندها و شیوه انتخاب

معمولاً آقایان کمتر از خانم‌ها به موهایشان اهمیت می‌دهند و بدون توجه به نوع موهای خود از اولین شامپویی که در حمام مشاهده می‌کنند، استفاده می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است. شامپوی مو باید با توجه به نوع موها انتخاب و خریداری شود. در این مطلب شما را با نکاتی برای خرید شامپوی مناسب موهای خود، انواع شامپوها و بهترین شامپوهای مردانه آشنا خواهیم کرد. پس با این مطلب از بلاگ موتن‌رو همراه باشید.

شامپو موی مردانه چیست و چه تفاوتی با شامپو موهای زنانه دارد؟

از آنجایی که خانم‌ها بیشتر از آقایان به موهای خود اهمیت می‌دهند، آقایان نسبت به خانم‌ها در ناحیه پوست سر بیشتر دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل شامپوهای مردانه ترکیبات قوی‌تری دارند تا از این مشکلات جلوگیری شود. علاوه بر این، غدد مولد چربی در پوست سر آقایان چربی بیشتری تولید می‌کند و شامپو موهای مردانه ترکیباتی دارند که این چربی را کاهش می‌دهد. تفاوت دیگر شامپو موهای مردانه و زنانه این است که به دلیل اینکه آقایان در مقایسه با خانم‌ها بیشتر در معرض طاسی سر قرار می‌گیرند، در ترکیبات شامپوهای مردانه از مواد ضد ریزش و پرپشت کننده استفاده می‌شود.

در شامپوهای زنانه هم به دلیل حساسیت پوست سر و بلندی موی خانم‌ها از مواد مغذی، نرم کننده و آبرسان استفاده می‌شود تا از خشکی موها و پوست سرشان جلوگیری شود.

انواع شامپوی مردانه

شامپوهای مردانه به طور کلی متناسب با نوع مو دسته بندی می‌شوند. این دسته بندی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • موی چرب
  • موی معمولی
  • موی رنگ شده
  • موی آسیب دیده
  • موی نازک و ضعیف
  • موی وز و مجعد

اما به صورت جزئی‌تر شامپوها دسته بندی‌های دیگری هم دارند. مثلاً شامپوها بر اساس کاری که قرار است بعد از استفاده برای موهای شما انجام دهند هم دسته بندی می‌شوند (ضد شوره، ضد ریزش، تقویت کننده، ویتامینه و …).

شیوه انتخاب شامپو مردانه مناسب

برای انتخاب شامپو مناسب قبل از هرچیزی باید با نوع موهای خود آشنا باشید و مثلاً اگر موهای چربی دارید شامپوی موهای خشک تهیه نکنید. این کار باعث آسیب دیدن موهای شما می‌شود.

بعد از نوع مو باید به دنبال درمان مشکلات و در صورت عدم مشکلات به دنبال نیاز موهای خود باشید. به طور مثال فردی که شوره دارد باید به دنبال شامپوهای ضد شوره باشد و مصرف شامپوهای ضد شوره برای افراد دیگر توصیه نمی‌شود. حالا این سوال پیش می‌آید که اگر موهای ما مشکل خاصی نداشت چه کنیم؟ جواب این سوال بسیار ساده است، شما باید به دنبال تقویت و برطرف کردن نیازهای دیگر موهای خود باشید. برای مثال می‌توانید از شامپوهای ویتامینه، تقویت کننده، آبرسان، حالت دهنده و … استفاده کنید. شامپوهایی که گفته شد را افراد دیگر هم می‌توانند استفاده کنند اما بهتر است قبل از هر چیزی به دنبال درمان موهای خود باشند.

بعد از مواردی که گفته شد، نکته بعدی برای انتخاب شامپوی مو مناسب، برند و نوع شامپو است. این مورد برخلاف چیزی که بیشتر افراد فکر می‌کنند اهمیت کمتری نسبت به موارد قبل دارد، با این حال در ادامه این مطلب شما را با برخی از پرفروش‌ترین برندها و شامپوهای آنها آشنا خواهیم کرد.

بهترین شامپوهای مردانه

هیدرودرم

شرکت پارس حیان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران است که محصولات هیدرودرم را هم به بازار عرضه می‌کند. برند هیدرودرم بیش از 30 محصول دارد و با داشتن کیفیت بالا رقیب بزرگی برای محصولات مشابه خارجی خود است.

شامپو 3 کاره سر و بدن مردانه هیدرودرم مدل Energizing

در ترکیبات شامپو 3 کاره مردانه هیدرودرم از مواد صابونی که باعث آسیب به پوست و مو می‌شود، استفاده نشده است. این شامپو برای آقایان با هر نوع مو و پوستی مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شامپو می‌توان به این اشاره کرد که شامپو 3 کاره سر و بدن هیدرودرم رطوبت پوست و مو را تامین کرده و از خشکی آنها جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های این شامپو مردانه:

  • فاقد مواد صابونی
  • کمک به تنظیم ترشح چربی پوست
  • مرطوب کننده پوست و مو
  • مناسب استفاده روزانه و بعد از فعالیت‌های ورزشی
  • دارای PH سازگار با پوست سر و بدن
  • با خاصیت از بین برنده بوی نامطبوع بدن
شامپو 3 کاره سر و بدن مردانه هیدرودرم مدل Energizing
شامپو 3 کاره هیدرودرم که در ترکیباتش از مواد صابونی که باعث آسیب به پوست و مو می‌شود، استفاده نشده است.

سینره

شرکت دانش بنیان طبیعت زنده از سال 1376 تولید محصولات مراقبت و بهداشت پوست و مو را آغاز کرده است. این شرکت محصولات خود را با نام تجاری سینره به بازار عرضه می‌کند. برند سینره با تلاش‌های مستمر در سال ۱۳۸۸ موفق به کسب عنوان برند برتر شد. محصولات برند سینره مورد تایید پزشکان متخصص و نشست‌های علمی معتبر در سطح داخلی و بین المللی، همچون آکادمی بیماری‌های پوست و مو در لندن قرار دارد.

شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره مخصوص آقایان

شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره برای انواع موها مناسب است. این شامپو با داشتن عصاره‌ها و موادی با خواص آنتی آندروژنیک از ریزش موها جلوگیری می‌کند. همچنین در فرمولاسیون این شامپو از سورفکتانت‌های ملایم با قدرت شویندگی مناسب استفاده شده است تا آلودگی و چربی اضافی مو از بین برود.

ویژگی‌های این شامپو:

  • حاوی عصاره سابال جهت جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت کننده و ضد ریزش
  • مناسب برای انواع مو
  • دارای پرو ویتامین B5 به منظور حفظ رطوبت و افزایش مقاومت مو
  • حاوی عصاره Neem و ترکیبات روی جهت کاهش چربی پوست سر
  • دارای ویتامین E با اثر حفاظتی در برابر رادیکال‌های آزاد
شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره مخصوص آقایان
شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره با داشتن عصاره‌ها و موادی با خواص آنتی آندروژنیک از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

آدرا

برند آدرا با هدف تولید محصولات آرایشی بهداشتی با کیفیت برای بازار ایران و صادرات به کشورهای دیگر فعالیت خود را آغاز کرد. به همین دلیل آدرا، مرغوب‌ترین مواد اولیه را از تولید کنندگان مطرح در سطح جهان تهیه کرده و با به کارگیری فرمولاسیون‌هایی از لابراتوارهای اروپایی، محصولاتی با کیفیت را تولید می‌کند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو مردانه آدرا

این شامپو با فرمولاسیونی که دارد با ملایمت موها را تمیز می‌کند و از گره خودن مو جلوگیری می‌کند. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو مردانه آدرا حاوی عصاره کافئین است که این عصاره علاوه بر بهبود گردش خون در پوست، باعث جلوگیری از ریزش موها شده و موجب رویش دوباره آنها می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • حاوی عصاره فعال کافئین
  • جلوگیری از ریزش مو
  • تنظیم PH پوست سر
  • کمک به رویش مجدد مو
  • خنک کننده پوست سر
  • دارای خاصیت آنتی آکسیدانی
شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو مردانه آدرا حاوی عصاره کافئین است که باعث بهبود گردش خون در پوست و جلوگیری از ریزش موها می‌شود.

کلیر

برند کلیر یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده شامپو است که در سال 1975 تاسیس شده است. در حال حاضر محصولات برند کلیر در کشورهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود اما در واقع کلیر در فرانسه توسط شرکت بریتانیایی–هلندی Unilever تاسیس شده است.

شامپو ضد شوره آقایان خنک کننده نعنایی کلیر

برند کلیر به طور تخصصی در زمینه از بین بردن شوره سر فعالیت می‌کند. این شامپو هم علاوه بر خاصیت ضد شوره‌ای که دارد برای مصرف روزانه آقایان مناسب بود و باعث خنک شدن پوست سرشان می‌شود. فرمولاسیون شامپو ضد شوره آقایان خنک کننده نعنایی کلیر حاوی مواد مغذی است که باعث تغذیه پوست سر می‌شوند. این شامپو همچنین علاوه بر از بین بردن شوره باعث افزایش مقاومت مو و پوست سر در برابر شوره‌ها می‌شود.

ویژگی‌های این محصول:

  • تغذیه کننده عمیق لایه‌های پوست سر
  • افزایش دهنده مقاومت مو و پوست سر در برابر شوره‌ها
  • ویتامینه و مغذی
  • خنک کننده و طراوت دهنده
شامپو ضد شوره آقایان خنک کننده نعنایی کلیر
شامپو ضد شوره آقایان کلیر یکی از بهترین شامپوهای مردانه موجود در بازار است که علاوه بر از بین بردن شوره باعث حالت پذیری بهتر موهای شما می‌شود.

اگر شوره سر دارید خواندن مطلب معرفی بهترین شامپوهای ضد شوره ایرانی و خارجی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

جمع بندی

بسیاری افراد فکر می‌کنند شامپوهای مردانه و زنانه فقط از نظر رایحه با هم تفاوت دارند، این تصور کاملاً اشتباه است. شاموهای مردانه و زنانه ترکیبات متفاوتی دارند که استفاده از آنها برای جنس مخالف توصیه نمی‌شود. به طور مثال از آنجایی که پوست سر مردان سنبت به بانوان چرب‌تر است، شامپوهای مردانه چربی پوست سر را کاهش می‌دهند و این مشکل را برطرف می‌کنند. حال اگر خانم‌ها از شامپوهای مردانه استفاده کنند، این اتفاق موجب خشک شدن پوست سر آنها شده و در صورت ادامه پیدا کردن این روند موجب آسیب جدی به پوست سر و موهای آنها می‌شود. در این مطلب شما را با تفاوت‌های شامپوهای مردانه و زنانه، شیوه انتخاب شامپو مناسب و بهترین شامپوهای مردانه موجود در بازار آشنا کردیم، نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای این متن با ما در میان بگذارید.

همینطور می‌توانید به صفحه هرکدام از شامپوها در سایت موتن‌رو سر بزنید و با آنها آشنا شوید. شامپو سریتا، شامپو ترزمه، شامپو لورال و شامپو سولکس برخی از این نام‌ها هستند. می‌توانید با محصولات متنوع هر شرکت در حوزه شامپو، از طریق لینک‌های بالا آشنا شود.

سوالات متداول

شامپوی مردانه چه تفاوتی با شامپوی زنانه دارد؟

به دلیل اینکه غدد مولد چربی در پوست سر آقایان چربی بیشتری تولید می‌کند شامپوهای مردانه ترکیبات قوی‌تری نسبت به شامپوهای زنانه دارند که چربی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل اینکه آقایان بیشتر در معرض طاسی سر قرار می‌گیرند، برای جلوگیری از این اتفاق در ترکیبات شامپوهای مردانه از مواد ضد ریزش و پرپشت کننده استفاده می‌شود.

شامپوهای مردانه به طور کلی چگونه دسته بندی می‌شوند؟

شامپوهای مردانه به طور کلی متناسب با نوع مو دسته بندی می‌شوند.

چگونه باید شامپوی مناسب برای موهای خود را تهیه کنیم؟

برای تهیه شامپوی مناسب باید قبل از هر چیزی نوع موهای خود را بشناسید. بعد از نوع مو باید به دنبال مشکلی باشیم که می‌خواهیم آن را در موهای خود برطرف کنیم (مثل شوره سر).

 اگر موهایتان مشکل خاصی نداشت بعد از نوع مو باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

اگر موهایتان مشکلی نداشت باید به دنبال تقویت و برطرف کردن نیازهای دیگر موهای خود باشید. برای مثال می‌توانید از شامپوهای ویتامینه، تقویت کننده، آبرسان، حالت دهنده و … استفاده کنید.

بهترین شامپوهای مردانه موجود در بازار کدام شامپوها هستند؟

شامپو 3 کاره سر و بدن مردانه هیدرودرم مدل Energizing، شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره مخصوص آقایان، شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو مردانه آدرا، شامپو ضد شوره آقایان خنک کننده نعنایی کلیر و …