زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روز مادر؛ پیشنهادهای متفاوت برای هدیه دادن و ابراز محبت

wordcamp
269
11 دقیقه
روز مادر؛ پیشنهادهای متفاوت برای هدیه دادن و ابراز محبت

-مامان برای روز مادر چه کادویی برات بگیرم؟
+من کادو نمی‌خوام‌. همین که درست‌و بخونی برای من کافیه.

این جملات احتمالا به گوش شما هم خورده‌اند. بعید است که در خانواده ایرانی زندگی کرده باشید و حداقل یک‌بار این جملات را از زبان والدین‌تان نشنیده باشید. اما در آستانه روز مادر، همه ما به دنبال هدیه‌های مناسب‌‌تر و بهتری از «درس خواندن» و «بچه خوبی بودن» هستیم.

روز مادر

روز جهانی مادر و روز تولد حضرت فاطمه در کشور ما با عنوان روز مادر شناخته و جشن گرفته می‌شوند. روز زن یا روز مادر بهانه خوبی برای یادآوری و قدردانی از زحمات مادران است. این روز بهانه‌ایست تا از فداکارترین و مهربان‌ترین فرد زندگی‌تان تشکر کنید. همچنین، با کادو دادن به مادر، او را خوشحال کنید. اما به راستی بهترین کادو روز مادر چیست؟ همراه ما باشید تا به جواب این سوال برسیم.

برای مامانم چی بخرم؟

بهترین کادو روز مادر الزاما هدیه‌های گران‌قیمت نیستند. در عین حال، کادوهایی مانند کاسه و بشقاب و ظرف میوه‌خوری، بسیار کلیشه‌ای و ناامیدکننده هستند. بهترین کادو برای روز زن و روز مادر، هدیه‌هایی هستند که نشان می‌دهند تهیه آن‌ها از روی عشق و علاقه بوده. کادوهایی که به گونه‌ای ارتباطی با علایق، روحیات و نیازهای طرف مقابل دارند. این هدیه‌ها به شکل ویژه‌ای دل‌نشین و ارزشمند هستند. پس قبل از هر چیزی، لازم است که به شناخت خوبی از مادر یا همسرتان رسیده باشید.

بانوان مهم و ارزشمند زندگی‌تان را با دقت تماشا کنید و برای شناخت آن‌ها تلاش کنید. با همین کارهای ساده، کانون خانواده را گرم‌تر خواهید کرد.

کادو روز مادر مناسب مامان های شیک

اگر مادر، مادر همسر یا همسرتان از زنان شیک‌پوش و دنبال‌کننده مد روز هستند و به آراستگی علاقه دارند، لوازم آرایشی و بهداشتی کادو مناسب روز مادر برای آن‌هاست. می‌توانید چند قلم لوازم‌آرایش از برند محبوب‌شان را تهیه و به آن‌ها هدیه کنید.

قبل از خرید، از کیفیت محصولات مطمئن شوید. همچنین، محصولات آرایشی را با توجه به نوع و رنگ پوست‌شان تهیه کنید.
لوازم‌ آرایشی و بهداشتی به همراه کارت تبریکی که در آن ذکر کرده باشید هر شکل و ظاهری که داشته باشند باز هم برای شما عزیز و دوست‌داشتنی هستند، هدیه مناسبی برای روز مادر است.
همچنین، بهتر است هدیه خود را با محصولات پاک‌کننده آرایش تکمیل‌تر کنید. می‌توانید این محصولات را در کنار هم داخل یه جعبه قرار دهید و شاهد شادی و خوش‌حالی همسر یا مادرتان باشید‌. لیست پیشنهادی هدیه به مادران شیک را در ادامه مطالعه کنید:

  • پک رژهای جامد با رنگ‌بندی متنوع
  • پالت سایه با رنگ‌بندی گسترده و متنوع
  • خط چشم، ریمل و مداد چشم با رنگ‌های متفاوت
  • بالم و ماسک نرم‌کننده لب
هدیه روز مادر برای بانوان شیک و به روز
هدیه برای بانوان شیک و به روز

کادو روز مادر مناسب نو مادران

اگر عزیزی در اطرافیان خود دارید که به تازگی به جمع مادران پیوسته است، حتما به او هم تبریک بگویید و برایش هدیه بگیرید. به عنوان مثال، یک جلسه ماساژ یا انواع ماسک‌های مراقبتی برای کسی که به تازگی مادر شده، مناسب است. با این روش، نشان می‌دهید که شخص مورد نظر برای شما اهمیت دارد و در تلاشید که خستگی او را کم‌تر کنید.

هدیه روز مادر مخصوص زنان خانه دار

اکثر مادران خانه‌دار بیش‌تر زمان خود را درون خانه می‌گذرانند و به امورات خانه رسیدگی می‌کنند. کار خانه سنگین و فرسایشی است. برای اثبات علاقه‌تان به مادران خانه‌دار، آن‌ها را برای یک پیکنیک ساده به خارج از خانه دعوت کنید. این‌گونه، یک روز را خارج از خانه و به دور کار منزل می‌گذرانند و روحیه‌شان حفظ می‌شود.

ترکیب کیک خانگی، چای و یک هدیه کوچک با توجه به نیاز و سلیقه فرد، از بهترین و مناسب‌ترین کادوهای روز مادر برای این افراد است. برای مثال، می‌توانید محصولات مراقبتی برای پوست و مو را به عنوان هدیه در نظر بگیرید. با این‌کار به آن‌ها یادآوری می‌کنید که فردیت خود را حفظ کنند و هیچ‌گاه خودشان را از یاد نبرند. به عنوان مثال، موارد زیر می‌توانند گزینه‌های انتخابی شما برای هدیه به مادران خانه‌ دار باشند:

  • کرم آبرسان دست و صورت
  • ماست بدن
  • لوسیون بدن
  • کرم مرطوب‌کننده و از بین برنده ترک پا
هدیه روز مادر مخصوص زنان خانه‌دار
هدیه روز مادر مخصوص زنان خانه‌دار

هدیه روز مادر مخصوص بانوان احساسی

اگر بانوی شماره یک زندگی شما از دسته زنان احساسی باشد، کار راحتی در پیش دارید. یک‌ دسته گل ساده و زیبا،‌‌ تعدادی شمع، یک عکس دونفره از خودتان که چاپ و قاب کرده‌اید و یک نامه دست‌نویس، مناسب‌ترین هدیه روز زن به آن‌هاست. در این بخش، هرچقدر که خلاقیت بیش‌تری به خرج بدهید بهتر است. می‌توانید این روز را با تماشای یک فیلم احساسی و خوردن کلوچه‌های خانگب رو به پایان ببرید.

بهترین کادو مناسب مادران میانسال

بهتر است همه ما بانوان از ۳۰ سالگی به بعد به صورت مرتب از پوست خود مراقبت کنیم تا دچار پیری زودرس نشویم. برای بانوان ارزشمند زندگی‌تان که ۳۰ سالگی را رد کرده‌اند و در آستانه ورود به میانسالی هستند، رسیدگی به پوست و مو اهمیت بسیاری دارد. می‌توانید با تهیه محصولات مراقبتی از پوست و مو، شادابی و طراوت چهره‌شان را حفظ کنید و شاهد لبخند گرم و عمیق‌شان باشید‌. لیست پیشنهادی هدیه مادران میانسال را در ادامه مطالعه کنید:

  • ژل شستشو و آبرسان صورت
  • ژل بهداشتی بانوان یائسه
  • شامپوهای ضد ریزش و تقویت‌کننده
  • شامپوهای حجم‌دهنده و تغذیه‌کننده مو
هدیه روز مادر برای مادران میانسال
هدیه روز مادر برای مادران میانسال

هدیه روز مادر مناسب افراد عاشق عطر و ادکلن

اگر بانوی مورد نظر شما به بوی خوش و ماندگار معروف است، کار نسبتا راحتی‌ دارید. می‌توانید با یک پرس‌و‌جوی آسان، از بهترین و پرفروش‌ترین عطرهای موجود در بازار خبردار شوید و برای مادر یا همسرتان تهیه کنید. شنیدن جمله «اسم عطرت چیه؟ خیلی بوی خوبی داره.» از دوست‌داشتنی‌های زندگی روزمره است. پیشنهاد ما برای شما:

هدیه روز مادر-عطر و ادکلن
هدیه روز مادر-عطر و ادکلن

برای مادر همسرم چه هدیه ای مناسبه؟

بر اساس کلیشه‌های همیشگی جامعه، ارتباط بین مادرشوهر-عروس و مادرزن-داماد همیشه با حساسیت زیادی روبه‌رو بوده. اگر قرار بر هدیه دادن به مادر همسر باشد، لازم است که خیلی سنجیده‌تر عمل کنید. مثلا خوشبوکننده دهان یا کتاب راهنمای آشپزی گزینه‌های مناسبی برای هدیه دادن به این افراد نیستند. همچنین، هدیه کردن مبلغ معینی پول نقد هم می‌تواند به شکلی برای از سر باز کردن به نظر برسد. از همین رو، بهتر است به فکر هدیه‌ای درخور برای مادر همسرتان باشید.

سعی کنید چیزی را برای هدیه انتخاب کنید که احساس صمیمیت و نزدیکی بیش‌تری بین طرفین ایجاد کند. هدیه‌ای که نشان بدهد شخص هدیه دهنده برای تهیه آن انرژی گذاشته و برای انتخاب آن به خوبی فکر کرده است. برای مثال:

  • پک دمنوش‌های طبیعی به همراه کوکی‌های خانگی و یک شال گرم مناسب روزهای سرد زمستانی
  • پک مانیکور و پدیکور در خانه به همراه تعدادی لاک
  • دسته‌گل و شیرینی به همراه قاب‌عکس خانوادگی

برای مامان بزرگم چی بخرم؟

به همان اندازه که نقش مادر در زندگی ما عزیز و پررنگ است، مادربزرگ‌ها هم در زندگی و قلب ما جایگاه مهمی دارند. چه خوب است که در این مناسبات، آن‌ها را نیز به یاد داشته باشیم و برای آن‌ها هم شادی‌های کوچک فراهم کنیم. برای مثال موارد زیر را مطالعه کنید‌:

  • یک دسته‌گل زیبا به همراه کارت تبریک دست‌نویس
  • یک هدیه کاملا شخصی و درون‌خانوادگی، مانند آلبوم عکس‌های دونفره به همراه جملات زیبا در کنار هر عکس
  • گوشی هوشمند برای ارتباط بیش‌تر و آسان‌تر با اعضای خانواده
  • محصولات مراقبتی و آبرسان دست و صورت برای حفظ احساس زیبایی و اعتماد به نفس آن‌ها
  • دعوت کردن آن‌ها به یک مکان عمومی برای تفریح مانند سینما، استخر، رستوران و…

به مناسبت روز مادر چه کادویی برای خودم بگیرم؟

بله، درست است؛ می‌توانید در روز جهانی مادر یا روز جهانی زن، به خودتان هم هدیه بدهید. صرفا لازم نیست که حتما پولی بپردازید و محصولی را خریداری کنید. می‌توانید با فراهم کردن یک روز آرام و خوب، روز مادر یا روز زن را جشن بگیرید. سعی کنید این روز را به رسیدگی به خودتان و آرامش درونی‌تان اختصاص دهید. مواردی را به عنوان نمونه برای شما لیست کرده‌ایم:

  • امروز اجازه دارید تا هر ساعتی که می‌خواهید بخوابید و استراحت کنید. یک امروز قید صبح زود بیدار شدن را بزنید و بیش‌تر در رخت‌خواب بمانید.
  • برای قدردانی از زحمات‌تان، در روز مادر خودتان را در یک کلاس آموزشی که مدت‌ها به آن علاقه داشتید، ثبت‌نام کنید. به عنوان مثال، هیچ‌وقت برای شرکت در کلاس زبان یا گل‌دوزی دیر نیست.
  • با اعضای خانواده بازی کنید! می‌توانید لیستی از بازی‌های خانوادگی تهیه کنید و با عزیزان‌تان اوقات خوشی را بگذرانید‌.
  • در پایان شب، شمع روشن کنید، چشمان‌تان را ببندید و مدیتیشن کنید‌. برای آرامش درونی‌تان وقت بگذارید و از این‌که مراقب خودتان هستید لذت ببرید.
  • امروز را با دوستان قدیمی‌تان معاشرت کنید. اجازه بدهید که طراوات سال‌های جوانی دوباره به شما برگردد.
  • دوش بگیرید، از محصولات مراقبتی و بهداشتی استفاده کنید. ماسک‌ صورت‌های خانگی را امتحان کنید و قرار یک روتین سالم و همیشگی را به خود بدهید.
  • با مادران و زنان آشنایتان تماس بگیرید و به آن‌ها هم تبریک بگویید. هدیه گرفتن و هدیه دادن در این روز می‌تواند زمینه‌ساز روابط محکم‌تری باشد.

فعالیت های جانبی در روز مادر

این روز فرصت بسیار مناسبی برای وقت گذراندن با خانواده است. یک امروز را بی‌خیال گوشی و درس و کار شوید و فقط با خانواده خوش باشید. راحت‌ترین لباس‌هایتان را بپوشید، یک نوشیدنی خوش‌مزه درست کنید و مهم‌تر از همه، یک پروژه مشترک با مادر یا همسرتان داشته باشید. می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید و اوقات خوشی را برای خودتان فراهم کنید:

  • با همکاری و مشارکت اعضای خانواده، وعده غذایی آن روز را تهیه کنید. پیتزا دوست دارید؟ تا به حال در خانه پیتزا درست کرده‌اید؟
  • ماسک خانگی درست کنید و دسته‌جمعی و کنار هم استفاده کنید. از پروسه درست کردن ماسک و ریلکس کردن در کنار خانواده نهایت لذت را خواهید برد.
  • اگر اهل فعالیت‌های خارج از خانه هستید، امروز را در خانه نمانید. همچنین، مقصد آرام و بکری را انتخاب کنید که درگیر شلوغی و ازدحام جمعیت و ترافیک نشوید. وعده ناهار را در طبیعت میل کنید، والیبال بازی کنید و سعی کنید به طبیعت آسیب نرسانید.
  • یک فعالیت ذهنی انجام دهید. مثلا ساخت اوریگامی را یاد بگیرید. جدول یا سودوکو حل کنید و برای برنده جایزه در نظر بگیرید.
  • امروز را به گل‌کاری اختصاص دهید. بذر گیاه موردعلاقه‌تان را تهیه کنید و در گلدان‌های زیبا بکارید.
  • یک دورهمی عصرانه زنانه ترتیب دهید. در این دورهمی خوراکی‌ها و شیرینی‌های خانگی را سرو کنید و لذت ببرید.
  • بازی‌هایی مانند پانتومیم، اسم‌فامیل و مشاعره در عین سادگی، شور و هیجان خاصی در فضای خانه ایجاد می‌کنند و اوقات مفرحی برای شما ایجاد می‌کنند.

سالمندان را فراموش نکنید!

سالمندان زیادی در خانه سالمندان سکونت دارند که کسی به آن‌ها سر نمی‌زند. روز مادر فرصت مناسبی است که به آن‌ها سر بزنید و از انزوای آن‌ها بکاهید. با بالا رفتن سن ممکن است احساس طرد شدن از جامعه به انسان دست بدهد. برای جلوگیری از ایجاد این احساس و حس اضافی بودن، بیش‌تر با سالمندان در ارتباط باشید. یک تبریک ساده و یک شاخه گل می‌تواند تا روزها حال آن‌ها را خوب نگه دارد. اگر مادرتان را از دست داده‌اید، می‌توانید با محبت به مادران تنها و غمگین ساکن خانه سالمندان شادی و آرامش را برای خود و آن‌ها فراهم کنید.

سوالات متداول

امسال روز مادر چه روزیه؟

سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در تقویم رسمی با عنوان روز مادر مشخص شده است.

در این روز به مادران داغدار تبریک بگوییم؟

بهتر است به ملاقت‌شان بروید یا با آن‌ها تماس بگیرید. به آن‌ها بگویید که شاهد فداکاری‌ها و زحمات بی‌دریغ آن‌ها برای فرزند ازدست‌رفته‌شان بوده‌اید و از آن‌ها قدردانی کنید. آن‌ها را در آغوش بکشید و ضمن ابراز ناراحتی برای فرزندشان، به آن‌ها تبریک بگویید که به انسانی زندگی بخشیده و از او مراقبت کرده بودند.

اگر روز مادر همراه خانواده نبودیم، مثلا خارج از کشور بودیم، چه کاری انجام بدهیم؟

می‌توانید با مادرتان تماس تصویری برقرار کنید و از صادقانه‌ترین احساسات‌تان برای ایشان بگویید. عنوان کنید که هرچقدر هم فاصله بین شما باشد، باز هم گرمای وجودشان را احساس می‌کنید و شکرگزار وجودشان هستید.

چه نوع گل‌هایی برای روز مادر یا روز زن مناسب‌ترند؟

عموما ترکیب گل رز و گل میخک برای هدیه روز مادر پیشنهاد می‌شود. اما بسته به سلیقه مادر یا همسرتان می‌توانید این ترکیب را تغییر بدهید.

بهترین هدیه برای افراد ساکن در خانه سالمندان چیست؟

گل، روسری زیبا و تمیز با رنگ‌های شاد و لوازم شخصی مانند شانه می‌توانند پیشنهاد خوبی باشند. در نظر داشته باشید به علت پرهیز غذایی سالمندان، کیک و شیرینی هدیه مناسبی نیستند. اما مهم‌تر از همه این‌ها، یک آغوش گرم و یک هم‌صحبت بهترین هدیه برای این افراد است. با آن‌ها گفتگو کنید، ترحم نکنید و صادقانه پای حرف‌هایشان بنشینید.