زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین مدل‌ های شامپو برای مراقبت از موهای چرب در فصل گرما

wordcamp
568
16 دقیقه
معرفی بهترین مدل‌ های شامپو برای مراقبت از موهای چرب در فصل گرما

فهرست مطالب

موهای چربی دارید و هر روز با شستن مداوم پوست سر، دست و پنجه نرم می‌کنید؟ به شما حق می‌دهیم. برای بسیاری، نگهداری و مراقبت از موهای چرب سخت و زمان‌بر است؛ مخصوصآ اگر نتیجه دلخواه را در پی نداشته باشد. ممکن است بارها به سراغ محصولات مختلف رفته باشید و آنطور که باید، از چربی موهایتان رها نشده‌اید. خبر خوب این است که امروز با شما درباره بهترین شامپو برای موهای چرب صحبت می‌کنیم.

دلیل چربی مو چیست؟

در زیر پوست سر و اطراف فولیکول‌های مو، غدد چربی فراوانی وجود دارد. کار این غدد ترشح یک نوع چربی به نام سبوم است. در حقیقت سبوم وظیفه دارد تا ساقه مو را لطیف و نرم کند. در بعضی افراد، ترشح این غدد بیش از اندازه است و باعث می‌شود تا پوست سر و موها چرب شود.

با اینکه بسیاری مهم‌ترین عامل چربی مو را ژنتیک می‌دانند، اما عوامل دیگری مثل تغییر فصل، نوسانات هورمونی، عادت‌های غذایی ناسالم و استرس در این موضوع تاثیرگذار است.

مراقبت از موهای چرب در فصل تابستان

نگهداری از موهای چرب چندان ساده نیست، مخصوصآ اگر فصل گرما و تابستان در پیش باشد. در حقیقت موهای چرب ممکن است در تابستان چرب‌تر هم به نظر برسند. دلیل آن هم واضح و مشخص است: در تابستان علاوه بر ترشح سبوم، پوست تعریق بیشتری دارد. ضمن اینکه با افزایش دمای بدن، غدد چربی هم فعال‌تر می‌شوند.

افرادی که موهای چربی دارند، معمولآ با رسیدن فصل تابستان بیشتر از قبل به حمام می‌روند و موهایشان را می‌شویند. در حالی که شستشوی مداوم موها، راه حل مناسبی برای از بین بردن چربی آن نیست. بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که برای مراقبت از موهای چرب در فصل گرما، یک روتین مراقبتی کامل با استفاده از شامپوهای مخصوص انجام شود.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

شخص دارای موی چرب در مقابل آینه
اگر شامپوی مناسبی انتخاب نکنید، ممکن است زودتر موهایتان چرب شود.

اولین کار برای کنترل چربی موی سر، این است که استفاده از شامپوهای معمولی و همیشگی را کنار بگذارید. شما باید به سراغ محصولاتی بروید که برای این نوع مو ساخته شده است تا هیچ چربی اضافه‌ای روی سر باقی نماند. ضمن اینکه از خرید شامپوهایی با فرمول حاوی سیلیکون خودداری کنید. ذرات سیلیکون، فولیکول‌های مو را می‌پوشاند و می‌تواند در طول زمان موها را چرب‌تر کند.

در ادامه به معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب می‌پردازیم:

شامپو درمان شوره مو یانسی پروفشنال

یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که موی چرب دارند و در عین حال از شوره سر رنج می‌برند، شامپو درمانی شوره مو یانسی پروفشنال است. در این شامپو مجموعه‌ای از مولتی ویتامین‌های ضد چربی قرار دارد. این ویتامین‌ها، روغن اضافی پوست سر را گرفته و موها را باطراوت و شاداب می‌کنند. این شامپو همچنین حاوی یک ماده معدنی موثر به نام “پیریتیون روی” است. “پیریتیون روی” به دلیل ترکیبات ضد شوره، از پوسته پوسته شدن سر و موها جلوگیری می‌کند. تنها کافی است که این محصول را روی موهای مرطوب بزنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.  

ویژگی‌ها

  • حاوی عصاره گیاه دم اسب
  • سرشار از ویتامین‌های A,E و B کمپلکس
  • فاقد سیلیکون و پارابن
  • حاوی عصاره اکالیپتوس و آویشن

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از پوست در فصل های مختلف

 شامپو ویتامینه فابریگاس حاوی عصاره فلفل مناسب موی چرب

شامپو ویتامینه فابریگاس حاوی عصاره فلفل مناسب موی چرب حجم 400 میل
شامپو ویتامینه فابریگاس حاوی عصاره فلفل مناسب موی چرب حجم 400 میل

فابریگاس از جمله برندهای موفق ایرانی است که شامپوی مخصوص موی چرب آن، با استقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان مواجه شده است. عصاره فلفل موجود در این محصول، گردش خون در پوست سر را سرعت می‌بخشد و باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه موها پس از استفاده، ظاهری درخشان‌تر، پر حجم‌تر و خوش حالت‌تر پیدا می‌کنند. شامپو ویتامینه فابریگاس PH  پوست سر را تنظیم می‌کند و با تامین رطوبت مورد نیاز مو، باعث آبرسانی می‌شود.

ویژگی‌ها

  • سرشار از ويتامين  F
  • تنظيم کننده چربی پوست سر
  • ضد حساسیت
  • تغذيه کننده و حجم دهنده مو

 شامپو سيلوكسان حاوی عصاره نعناع مناسب موی چرب

شامپو سيلوكسان حاوی عصاره نعناع مناسب موی چرب حجم 250 میل
شامپو سيلوكسان حاوی عصاره نعناع مناسب موی چرب حجم 250 میل

شاید از مادربزرگ‌هایتان درباره خواص دارویی و معجزه آسای نعناع شنیده باشید. به هر حال بسیاری از دستورهای زیبایی و بهداشتی از روزهای گذشته و آزمون و خطاهای فراوان بدست آمده است. نعناع از جمله گیاهان محبوب و موثر در رشد و تقویت مو شناخته می‌شود که به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد، در محصولات بهداشتی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شامپو سيلوكسان مخصوص موی چرب با داشتن عصاره نعناع، چربی موی سر را کنترل کرده و از خارش و پوسته پوسته شدن کف سر جلوگیری می‌کند. این محصول یکی از بهترین شامپو برای موهای چرب شناخته می‌شود.

ویژگی‌ها

  • حاوی کلسیم و آنتی اکسیدان
  • سرشار از ویتامین C و A
  • خنک کننده پوست سر
  • PH سازگار با پوست

 شامپو ضد ریزش نوپریت مدل Nopri Forte G مناسب موی چرب

شامپو ضد ریزش نوپریت، یکی از بهترین شامپو برای موهای چرب در فصل گرما شناخته می‌شود. در این محصول از یک نوآوری منحصر به فرد برای جلوگیری از چربی مو استفاده شده است. این نوآوری که با نام “آنزیم ضد چربی” معرفی می‌شود، روغن اضافی پوست سر و مو را کنترل کرده و چربی‌ها را با سرعت بالایی از بین می‌برد.

شامپوی مخصوص موی چرب نوپریت از ریزش و نازک شدن مو جلوگیری می‌کند و موجب ضخامت بیشتر موهای کرکی می‌شود. عصاره کافئین موجود در این محصول، موها را خوشبو و خوش حالت می‌کند و ریزش آن را متوقف می‌نماید.

ویژگی‌ها

  • تمیز کننده و ضد چربی مو
  • حاوی عصاره فلفل، گیاه دم اسب و چای سبز
  • محافظت از مو در برابر حرارت

 شامپو تنظیم کننده چربی موی مای مدل Oilomed

شامپو تنظیم کننده چربی موی مای مدل Oilomed مناسب موهای چرب 200 میل
شامپو تنظیم کننده چربی موی مای مدل Oilomed مناسب موهای چرب 200 میل

در ترکیبات این شامپو، از دو عنصر معدنی “روی” و “مس” برای آبرسانی و محافظت مو استفاده شده است. شامپو تنظیم کننده چربی موی مای مدل Oilomed، فعالیت غدد سباسه را تنظیم کرده و کنترل سبوم و پاکسازی پوست سر و مو را به خوبی انجام می‌دهد. مواد معدنی موجود در این محصول، با تقویت مویرگ‌های سر، باعث خون‌رسانی ریشه موها و طراوت آنها می‌شود.

ویژگی‌ها

  • کنترل غدد چربی پوست
  • آبرسان و تغذیه کننده مو
  • تقویت فولیکول‌های مو
  • کاهش پوسته و شوره‌های سر

 شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مناسب موی چرب

از جمله عواقب چربی پوست سر، ریزش موهاست که  ممکن است به دلیل شستشوی بیش از اندازه اتفاق بیفتد. یکی از راهکارها برای رفع این مشکل، استفاده از شامپویی است که هم چربی مو را برطرف کند و هم ریزش آن را متوقف نماید. شامپوی تقویت کننده و ضد ریزش سریتا، با آمینو اسیدهای جوانه گندم، بابونه، رزماری و مریم گلی فرمول بندی شده است. این شامپو همچنین باعث افزایش خون‌رسانی و پیشگیری از ریزش موها شده و از رشد قارچ‌های مضر کف سر جلوگیری می‌کند. عصاره‌های گیاهی و آنتی اکسیدان موجود در این محصول، به ترمیم تار مو و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌نماید.

 ویژگی‌ها

  • حاوی ویتامین E ، امگا 6 و آنتی اکسیدان
  • ضد التهاب و ضد باکتری
  • تقویت کننده و شاداب کننده موها

 شامپو الی ژن مناسب موی چرب

بسیاری از علاقه‌مندان محصولات بهداشتی، از طراوت و لطافت موها هنگام استفاده از این شامپو شگفت‌زده شده‌اند. شامپو الی ژن، چربی سر را متعادل کرده و با نرم نگه داشتن و حفظ رطوبت، ظاهری درخشان به موها می‌دهد. اسید سالیسیلیک موجود در این محصول، سلول‌های مرده پوست سر را از بین می‌برد و شانه کردن موها را راحت‌تر می‌کند. این شامپو همچنین حاوی عصاره گیاه مریم گلی است که به درمان التهابات و عفونت‌های پوست سر کمک می‌نماید.

ویژگی‌ها

  • سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان
  • حاوی کراتین برای نرم کنندگی موها
  • از بین برنده عمقی چربی مو

 شامپو ضد شوره اسکالپیا مناسب موی چرب

شوره سر نه به دلیل خشکی، بلکه به علت آلودگی‌ها و افزایش چربی در ناحیه پوست سر اتفاق میفتد. به همین دلیل افرادی که از چربی مو و پوسته پوسته شدن سر رنج می‌برند، باید از محصولی استفاده کنند که به طور هم‌زمان این دو مشکل را برطرف کند. یکی از بهترین شامپو برای موهای چرب در فصل گرما، شامپو ضد شوره اسکالپیاست که مناسب برای استفاده هر دو گروه زنان و مردان شناخته می‌شود. این شامپو موها را به شدت تمیز کرده و پوست سر را در برابر آلودگی‌ها محافظت می‌کند. فرموله شدن این محصول با سالیسیلیک اسید و عصاره رزماری، باعث التیام بخشی و شفافیت مو می‌شود.

ویژگی‌ها

  • ضد قارچ، ضد فولیکولیت، ضد سبورئیک
  • کنترل شوره و پوسته پوسته شدن سر
  • برطرف کردن خارش، سوزش و قرمزی پوست
  • حاوی عصاره رزماری
  • فاقد فرمالدئید

 شامپو روزانه لافارر مناسب موهای چرب و کدر

شامپو روزانه لافارر مناسب موهای چرب و کدر حجم 250 میل
شامپو روزانه لافارر مناسب موهای چرب و کدر حجم 250 میل

پوست سر شما چرب است و باید هر روز موهایتان را بشویید؟ ما به شما شامپوی روزانه لافارر را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول ادعا می‌کند که ریشه موها را از هرگونه حساسیت و التهاب برطرف کرده و چربی مو را از بین می‌برد. افرادی که از این محصول استفاده کرده‌اند، گزارش داده‌اند که پوست سر آن‌ها شوره کمتری تولید می‌کند و موهایشان شاداب‌تر شده است. این شامپو همچنین به داشتن موهای پرتر و نرم‌تر کمک می‌نماید.

ویژگی‌ها

  • افزایش گردش خون در پوست سر
  • تغذیه کننده مو
  • کمک به طراوت و پرپشتی مو
  • جلوگیری از شوره سر

 شامپو پاک کننده سدر هگور مناسب موی چرب

عصاره گیاهی سدر موجود در شامپوی پاک کننده هگور، باعث پاکیزگی عمقی و متعادل شدن پوست سر می‌شود. این محصول همچنین سبوم و چربی اضافی مو را به‌طور موثر و ماندگار از بین می‌برد. استفاده منظم از این شامپو، به موهای شما نرمی، حجم و طراوت می‌بخشد. کافی است تا کمی از این محصول را روی موهای مرطوب ریخته و ماساژ دهید. پس از آبکشی بگذارید تا موها بدون حرارت سشوار یا دیگر دستگاه‌های حرارتی خشک شوند.

ویژگی‌ها

  • ضد خارش و ضد التهاب
  • تقویت کننده و شاداب کننده موها
  • جلوگیری از شوره سر

 شامپو استم سل مناسب موهای چرب

شامپو استم سل مناسب موهای چرب حجم 250 میل
شامپو استم سل مناسب موهای چرب حجم 250 میل

این شامپو با استفاده از مواد گیاهی و معدنی مانند عصاره آلوئه‌ورا، روغن زیتون، عصاره بابونه، شی‌باتر و ویتامین B5 ساخته شده است. این محصول به عنوان یکی از بهترین شامپو برای موهای چرب در فصل گرما شناخته می‌شود. با استفاده از این شوینده، التهاب و خارش پوست ‌سر کنترل شده و موها لطافت و درخشندگی فوق العاده‌ای بدست می‌آورند. می‌توانید از شامپو استم سل همچنین برای ضخامت بیشتر و استحکام موهای کرکی استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • فاقد پارابن و سولفات
  • رفع خارش و حساسیت پوست
  • ضخیم شدن تارهای نازک مو

 شامپو کراتینه آردن سری هرباسنس مناسب موهای چرب

شامپو کراتینه آردن سری هرباسنس مناسب موهای چرب حجم 300 میل
شامپو کراتینه آردن سری هرباسنس مناسب موهای چرب حجم 300 میل

از جمله محصولات شناخته شده برای موهای چرب، شامپو کراتینه آردن سری هرباسنس است که می‌تواند برای موهای مختلط نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این شامپو مناسب موهایی است که در قسمت ریشه چرب هستند و ساقه‌های خشکی دارند. شامپو کراتینه آردن به گونه‌ای طراحی شده است که چربی موها را طور کامل از بین می‌برد. با این حال به دلیل داشتن کراتین، ساقه موها خشک نمی‌شوند. در این محصول عصاره چای و سیب سبز قرار دارد که موها را شفاف و درخشان می‌کند.

ویژگی‌ها

  • سرشار از ویتامین E
  • تعادل pH پوست سر
  • حاوی کراتین هیدرولیز شده

 شامپو زی موی مناسب موهای چرب

از دیگر محصولات ایرانی مناسب موی چرب، می‌توان به شامپو زی موی اشاره کرد که در سالهای اخیر نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است. تولیدکنندگان این محصول تلاش کرده‌اند تا با استفاده از عصاره آلوئه ورا و نعناع، به کاهش التهابات پوست سر و شوره‌های احتمالی کمک کنند. وجود زینک و ویتامین B از تجمع چربی روی موها جلوگیری کرده و پوست سر را کاملآ پاکسازی می‌کند.

ویژگی‌ها

  • حالت دهنده و حجم دهنده مو
  • پاک کننده عمقی پوست سر
  • ضد شوره و ضد خارش

 شامپو حجم‌دهنده و انرژی‌بخش مورینگا امو

شامپو حجم‌دهنده و انرژی‌بخش مورینگا امو مناسب مو چرب کد 7 حجم 200 میل
شامپو حجم‌دهنده و انرژی‌بخش مورینگا امو مناسب مو چرب کد 7 حجم 200 میل

البته که شامپوها هم می‌توانند مانند برخی نوشیدنی‌ها، انرژی بخش باشند! اما تفاوت در اینجاست که شامپوهای انرژی‌بخش، در نقش یک تقویت کننده قوی برای موها و پوست سر ظاهر می‌شوند. شامپوی حجم دهنده و انرژی بخش مورینگا امو، به پرپشت شدن موهای موجود و رشد سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند. در این شامپو عصاره کافئین و روغن سنبل هندی قرار دارد. در نتیجه گردش خون در زیر پوست سر بهبود یافته و فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند. شامپوی مورینگا امو، موها را به خوبی تمیز کرده و در عین حال پوست سر را برای رشد سریع‌تر موها تحریک می‌کند.

ویژگی‌ها

  • پرپشت کننده و حجم دهنده مو
  • تقویت فولیکول‌ها
  • ضد التهاب
  • پیشگیری از سفیدی مو

 

شامپو کامان مدل Hair Water مناسب موهای چرب

شامپو کامان مدلHair Water  مخصوص موهایی با ریشه چرب و ساقه‌های حساس است و به نرم شدن موها و تعادل پوست سر کمک می‌کند. این محصول فاقد سولفات بوده و قسمت‌های خشک مو را آبرسانی می‌نماید. شامپوی موی چرب کامان، سبوم اضافه مو را گرفته و ریزش موها را به حداقل می‌رساند. استفاده از این محصول برای افرادی که موهای رنگ شده یا دکلره دارند، مانعی ندارد زیرا در فرمول ساخت آن به تثبیت رنگ‌دانه‌های مو توجه ویژه‌ای شده است.

ویژگی‌ها

  • فاقد سولفات
  • تثبیت کننده رنگ مو
  • آبرسان و تغذیه کننده پوست سر و موها

 

شامپو دیپ سنس مناسب موهای چرب

شامپو دیپ سنس مناسب موهای چرب حجم 200 میل
شامپو دیپ سنس مناسب موهای چرب حجم 200 میل

اگر هنوز در پیدا کردن بهترین شامپو برای موهای چرب در فصل گرما به نتیجه قطعی نرسیده‌اید، می‌توانید شامپوی دیپ سنس را در این لیست و در کنار محصولات اقتصادی و مناسب قرار دهید. شامپوی دیپ سنس یک درمان موثر و قوی برای موهای چرب است. این محصول موها را نرم کرده و در عین حال در مقابله با سبوم اضافی موثر عمل می‌کند. ضمن اینکه با کمک این شامپو نیازی به شستشوی مکرر موهای خود نخواهید داشت، زیرا موها برای مدت طولانی ‌تمیز می‌مانند.

ویژگی‌ها

  • پاک کننده ملایم پوست چرب سر
  • جلوگیری از چرب شدن زود هنگام موها
  • حاوی عصاره هاماملیس برای جلوگیری از خارش پوست سر

 شامپو تقویت کننده و ضد ریزش کافئین سریتا

شامپو سریتا تقویت کننده و ضد ریزش کافئین مناسب موهای چرب و معمولی 200 میل
شامپو سریتا تقویت کننده و ضد ریزش کافئین مناسب موهای چرب و معمولی 200 میل

یکی از ویژگی‌های عصاره کافئین در شامپوها این است که باعث رشد مجدد فولیکول‌های مو شده و به دلیل آنتی اکسیدان‌های فعال، موها را نرم و خوش حالت می‌کند. خبر خوب این است که برند خوشنام سریتا، از این فرمول در شامپوی تقویت کننده و ضد ریزش کافئین استفاده کرده است. این محصول، عملکرد طبیعی پوست سر را بازسازی می‌کند و چربی اضافی موها را از بین می‌برد. شامپوی کافئین سریتا همچنین باعث تقویت و افزایش ضخامت موها می‌شود.

ویژگی‌ها

  • حاوی ویتامین‌های B و E
  • تعادل مجدد سطح pH مو و پوست سر
  • تقویت کننده و ضد ریزش

 شامپو متعادل کننده چربی سبونورم جی اویدرم

شامپو متعادل کننده چربی سبونورم جی اویدرم مناسب مو و پوست سر چرب 250 میل
شامپو متعادل کننده چربی سبونورم جی اویدرم مناسب مو و پوست سر چرب 250 میل

امروز بیشتر از هر زمان دیگری افراد ترجیح می‌دهند تا از محصولات شیمیایی دوری کنند و به دنبال کالاهای گیاهی بگردند. شامپو متعادل کننده چربی سبونورم جی اویدرم از جمله شوینده‌های پرطرفدار است که با داشتن روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی، چربی پوست سر را کنترل می‌کند. این محصول شوره سر را از بین می‌برد و ساقه و پیاز مو را احیا می‌نماید. عصاره رزماری و گزنه موجود در این شامپو باعث می‌شود تا موهای شما ضخیم‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسد.

ویژگی‌ها

  • رفع شوره و چربی پوست سر
  •  مناسب مصرف روزانه
  • حاوی روغن درخت چای برای از بین بردن باکتری‌ها
  • تقویت فولیکول موها

 شامپو مورینگا و چای سبز سینره

همه ما درباره فواید نوشیدن چای سبز شنیده‌ایم. می‌دانیم که این نوشیدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، تا چه حد ما را در برابر بیماری‌ها ایمن می‌کند. خبر خوب این است که از عصاره این گیاه محبوب، در شامپوهای مختلف استفاده می‌شود. یکی از این شامپوها، شوینده مخصوص موی چرب سینره است که به طراوت و احیای دوباره موهای شما کمک می‌کند. این محصول چربی موهای شما به طور کامل از بین می‌برد، ریزش مو را برطرف می‌کند و شوره‌های پوست سر را کاهش می‌دهد. در شامپوی موی چرب سینره همچنین از عصاره گریپ فروت برای شفافیت و شادابی موها استفاده شده است.

ویژگی‌ها

  • برطرف کننده عمقی چربی پوست سر
  • ضد ریزش و ضد شوره
  • تغذیه کننده و نرم کننده موی سر
  • فاقد پارابن

 شامپو ضد ریزش استم سل سری Pro

شامپو ضد ریزش استم سل سری Pro مناسب مو چرب حجم 250 میل
شامپو ضد ریزش استم سل سری Pro مناسب مو چرب حجم 250 میل

یکی دیگر از بهترین شامپو برای موهای چرب در فصل گرما، شامپو ضد ریزش استم سل سری Pro است. این محصول از ریزش موهایی که به دلیل چربی پوست سر رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند. به دلیل وجود ویتامین B5 در فرمول این محصول، موها به شدت نرم و خوش حالت می‌شوند و دیگر گره نمی‌خورند. شامپوی ضد ریزش استم سل همچنین حاوی عصاره آلوئه‌ورا و روغن زیتون است و شکنندگی و خشکی موها را بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌ها

  • فاقد سولفات و پارابن
  • کنترل کننده ریزش مو
  • حاوی روغن زیتون و عصاره آلوئه‌ورا

 

سوالات متداول

چگونه در فصل تابستان از موهای خود مراقبت کنیم؟

بهترین کار برای مراقبت از موهای چرب در فصل گرما، انجام یک روتین مراقبتی کامل با استفاده از شامپوهای مخصوص است.

نقش شامپو در حفاظت از مو چیست؟

شامپوها ذرات چربی و آلودگی‌های سطح پوست سر را از بین می‌برند.

بهترین شامپوها برای موهای چرب چه هستند؟

بهترین شامپوها برای موی چرب، محصولاتی‌اند که فاقد سیلیکون باشند و در فرمول آنها از مواد ضد چربی استفاده شده باشد. شامپوهایی مثل استم سل، سریتا، سینره و آردن از جمله شامپوهای موثر برای برطرف شدن چربی موها شناخته می‌شوند.