زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه چیز درباره دکلره و راه‌های کمتر کردن ضرر آن

10
تیم تحریریه مو تن رو
70,489
15 دقیقه
همه چیز درباره دکلره و راه‌های کمتر کردن ضرر آن

دکلره واژه‌ای است که خیلی از خانم‌ها با شنیدن آن یاد خاطرات بدی می‌افتند. هر کسی که موهای خود را رنگ کرده است از آرایشگر خود شنیده که برای اینکه موهای شما به این رنگ در آید، حتما باید دکلره کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم همه چیز را درباره این کار برای شما بازگو کنیم. پس در این مقاله با عناوینی چون، دکلره چیست، چگونه کار می‌کند،انواع دکلره به همراه مضرات آن، پایه‌های دکلره، راه‌های بی ضرر به هنگام استفاده از دکلره و حتی معروفترین مارک‌های دکلره، با ما در مو تن رو همراه باشید.

دکلره چیست؟

دکلره پودری است که با آن می‌توان مو‌های بدن و سر را بی رنگ و یا کم رنگ کرد. این مهم نیست که موهای کدام قسمت از بدن باشد، اما یشتر این ماده را برای بی رنگ کردن موهای سر به کار می‌برند. البته با کرم دکلره یا دکوکرم هم می‌توان موهای بدن را به راحتی بی رنگ کرد.

کرم دکلره، راهی بی ضرر برای رنگ کردن مو، مقاله دیگری است که در مجله اینترنتی مو تن رو برای شما نوشته شده است. اگر به دنبال روش دیگری به جز دکلره برای بی رنگ کردن موهای خود هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

حال باید دید، دکلره از چه ترکیبی تشکیل شده است؟

این ماده از مواد پراکسید که در ترکیب خود دو مولکول اکسیژن دارد، بهره می‌جوید. به همین دلیل، عوارض بعدی استفاده از دکلره نسبت به مواد دیگر مانند کلر بسیار کمتر است.

آب اکسیژنه یکی از نزدیک ترین هم خانواده‌های رنگ بر این ماده است. البته دکلره فقط با اکسیدان فعال می‌شود و مثلا اگر آب به آن اضافه کنید، کاری از پیش نمی‌برد. باز اگر بخواهیم خطر استفاده از دکلره را کمتر کنیم، می‌توانید به ترکیب دکلره خود، موادی با پایه آب مانند سرم‌ها یا مقداری آب اضافه نمایید تا ترکیبتان رقیق تر شود.

دکلره چه کار می‌کند؟

کاملا واضح است که دکلره چگونه کار می‌کن. با استفاده از دکلره، موهای شما بی رنگ می‌شود، سپس بر روی موهای بیرنگ، می‌توانید رنگ جدیدی را اجرا کنید. رنگ موهای فعلی شما اعم از طبیعی و مصنوعی، سبب می‌شود در هنگام پذیرش رنگ جدید، با مشکل رو به رو شوید که البته بسیاری از آن ها ناخواسته اتفاق میافتند.

رنگ هم مانند ماده شیمیایی دارای عناصری است که به هنگام ترکیب شدن، همیشه به چند رنگ پایه یعنی قرمز، زرد، آبی، سیاه و سفید تجزیه می‌شود.

حال، وقتی که می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، با دانستن رنگ پایه مو، ممکن است آن رنگ به رنگ‌هایی مانند آبی، قرمز و زرد تجزیه شود و بر روی موها، هاله‌هایی به رنگ زرد و قرمز ایجاد کند.

رنگ آبی به خاطر طول موج بسیار پایینش اغلب از روی موها به سرعت پاک می‌شود اما قرمز و زرد سماجت بیشتری دارند.

برای این که این مشکلی در رنگ موی جدید پیش نیاید موها باید دکلره شوند. این مشکل در رنگ مو‌های روشن بسیار سخت تر است. شاید بتوان با استفاده از مواد ضد زردی و قرمزی مانند اکسیدان های مخصوص و شامپوهای خاص در رنگ‌های تیره، زردی و قرمزی را کنترل کرد و از بین برد، اما در رنگ موهای روشن به هیچ عنوان اینگونه نیست.

برای خرید اکسیدان رنگ مو با بهترین قیمت روی لینک کلیک کنید تا به فروشگاه اینترنتی مو تن رو ارجاع داده شوید. در مو تن رو می‌توانید اکسیدان‌های موجود را بررسی کنید و در آخر نسبت به خرید بهترین گزینه اقدام کنید.

بی رنگ کردن مو با دکلره
بی رنگ کردن مو با دکلره و گذاشتن رنگ روشن روی مو

ضررهای دکلره

خیلی از افرادی که برای رنگ کردن موهای خود از پودر دکلره استفاده می‌کنند، مضررات استفاده از دکلره را می‌دانند.

انتخاب پودر دکلره مناسب و باکیفیت قدم اول برای دکلره کردن به روش صحیح است. برای خرید دکلره با بهترین قیمت روی لینک کلیک کنید. تنوع پودر دکلره در فروشگاه انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد.

متاسفانه این ماده سفید رنگ، باعث نازک شدن ریشه مو و ریزش آن نیز می‌شود. پراکسید موجود در پودر دکلره به همراه ماده آمونیاکی که در اکسیدان موجود است، می‌تواند موها را در خود حل کند؛ از آنجا که موها از ماده‌ای به نام کراتین ساخته شده‌اند، قادر به حل کردن مواد نیز خواهد بود. در صورتی که مواد در مدت زمان زیادی بر روی سر بماند، باعث نازک شدن و کم حجم شدن موها  شده که به این حالت، سوختن مو با دکلره گویند.

اما برای اجتناب از این مشکل، شما باید یک روش درست به هنگام استفاده از این ترکیب، روی موهای خود انتخاب کنید،حال برای دانستن این روش، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ضرر دکلره
خشکی مو، ضرر دکلره‌کردن موها

برای آن که موها آسیب نبیند چه کار کنیم

دکلره اگر در زمانی طولانی‌تر ولی با درصد کمتری روی موها بماند، می‌تواند هم رنگ موها را روشن کند، هم به موهای شما کمتر آسیب برساند. این را هم توجه داشته باشید،که موها به هر حال با تماس با این ترکیب تا حدی آسیب می‌بینند، اما این آسیب زمانی که موها با روش‌های ملایم‌تری دکلره می‌شوند، کمتر می‌شود.

اکسیدان 12% را دور بریزید

یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب دیدن موها در هنگام دکلره کردن، استفاده از اکسیدان قوی است. این واقعیتی است که در آرایشگاه ها برای اینکه موها را به سرعت روشن کنند، از اکسیدان‌های قوی مانند اکسیدان 12% استفاده می‌کنند.

دکلره به کار رفته در این روش به خودی خود آسیب رسان نیست اما ترکیب این دو با یک دیگر سبب می‌شود موهای شما به شدت بسوزد. این تنها به خاطر آن است که دکلره کردن را می‌خواهیم سریع انجام دهیم.

دکلره کردن مو
دکلره کردن مو

زمان دکلره کردن دارای استانداردی است که برای رساندن مو به پایه های بالا، درحدود 45 دقیقه باید زمان صرف شود، که این کار را می‌توان در دو نوبت هم انجام داد، یعنی یکبار به پایه 8 برسانید و بعد از شستشوی این مرحله، مجددا  مواد را بزارید تا به پایه 11 برسد.

برای رسیدن به پایه‌های بالای 11، باید مرحله سوم را هم انجام دهید. البته این کار نیازی به شستشو مواد از روی سر ندارد، تنها کافی است بعد از گذشت 45 دقیقه دوباره موارد را روی موها قرار دهید. البته پیشنهاد ما برای دکلره کردن مو به روش صحیح، مشورت گرفتن از یک متخصص رنگ مو در مرحله اول است. یادتان باشد سلامت موهایتان اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی آن دارد.

انواع دکلره

احتمالا تا الان فهمیده اید که دکلره بیشتر به صورت پودری در اختیار شماست. اما دکو کرم ها یعنی کرم هایی حاوی دکلره هم برای بی رنگ کردن مو به بازار آمده است که هیچ دست کمی از دکلره‌های پودری ندارد و می‌تواند موها را در بالاترین پایه ها روشن کند. پس می‌توانید به جای استفاده از انواع دکلره‌های پودری از کرم یا دکوکرم هم استفاده کنید.

سرم هایی محافظ که همراه دکلره می‌توان استفاده کرد

موها آن هنگام که به زیر دکلره می‌روند، همان طور که آب خود را به سبب باز شدن فلس‌های مو از دست می‌دهند؛ می‌توانند به همان اندازه هم مواد تغذیه کننده و رطوبت رسان و حتی کراتینه را هم بپذیرند.

از این رو در ترکیب مواد، می‌توان از انواع روغن مو مانند روغن ترمیم کننده مو شوآرتزکف پروفشنال استفاده کرد. سرم‌های دو مرحله‌ای اولاپلکس مدل ول پلکس که طریقه مصرفی بسیار حرفه‌ای دارد، نمونه دیگری از آن است.

خرید روغن ترمیم کننده مو شوآرتزکف پروفشنال

مشخصات روغن ترمیم کننده مو شوآرتزکف پروفشنال سری گلیس مدل Oil-Elixir مناسب موی خشک:

  • مناسب موهای آسیب دیده
  • قابل استفاده برای موهای خیلی خشک
  • حاوی روغن‌ های لازم برای ترمیم مو
  • افزایش شفافیت و درخشندگی مو

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

انواع دکلره رنگی

رنگ هم مانند مواد شیمیایی به اجزای پایه‌ای و عناصر تشکیل دهنده خود تقسیم می‌شود. برای این که این رنگ‌های پایه‌ای در ترکیب دکلره ظاهر نشوند، یکی از بهترین راه‌ها، استفاده از پودرهای دکلره رنگی است.

این پودرها، مقداری از پودر سفید، ضعیف تر هستند. برای این که بخواهید رنگ نارنجی را در موها خنثی کنید و مو را برای پذیرش انواع رنگ سرد آماده کنید، می‌توانید از پودر بنفش، برای دکلره کردن موها بهره جویید. همین طور اگر بخواهید،نتیجه کار شما در حد نهایت خوب و قوی از آب درآید، از واریاسیون خاکستری دو سانت در مخلوط اضافه نمایید.

برای خرید واریاسیون با بهترین قیمت به فروشگاه مو تن رو سر بزنید. بعد از بررسی گزینه‌های موجود، برند و رنگ مورد نظرتان را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

دکلره
استفاده از پودر دکلره رنگی برای زیباتر شدن موها

یکی دیگر از دکلره‌های رنگی، پودر دکلره سبز رنگ است که قرمزی مو را خنثی می‌کند و اگر می‌خواهید بعد از استفاده، رنگ موی شما به رنگ زیتونی در آید، می‌توانید مانند قبل، دو سانتیمتر واریاسون سبز به ترکیب اضافه کنید.

پودر دکلره آبی هم در میان انواع پودرها جایگاه خاصی دارد؛ این پودر هم مانند پودر سبز، خنثی کننده رنگ قرمزی در میان موهایی است که تن سرد دارند. مثلا کسانی که موهایشان سیاه پرکلاغی است، تن سردی را در موهای خود دارند، که باید با پودر آبی، قرمزی پدید آمده در موها را خنثی نمایند. البته بهتر است اگر رنگ مشکی پر کلاغی را به تازگی گذاشتید از دکلره کردن موهایتان پرهیز کنید. دکلره کردن روی این رنگ باعث آسیب زیادی خواهد شد.

اما استفاده از انواع پودرهای رنگی، راه و روشی دارد که باید آن را رعایت کنید. شما از ابتدا نباید با پودرهای رنگی کار را شروع کنید، زیرا پودرهای رنگی نسبت به پودر سفید بسیار ضعیف تر هستند. شما ابتدا باید موها را با پودر سفید به پایه 8 برسانید، بعد برای از بین بردن انواع ته رنگ‌های به وجود آمده در مو و همین طور رساندن مو به پایه بالاتر، از پودرهای رنگی فراخور ته رنگی که در موها پدید آمده است، استفاده کنید.

پایه‌های دکلره کردن مو

در مقاله چگونه موهای خود را دکلره کنیم به طور کامل درباره دکلره کردن موها و مراحل آن توضیح داده‌ایم، حتما این مقاله را بخوانید.

باز در ادامه، توضیح کلی راجع به آن می‌دهیم. حتما توجه داشته باشید که مواد شما نباید هنگام ترکیب کردن کف کند و همین طور ترکیب درست دکلره باید کاملا یک دست و روان باشد. البته ترکیب مواد وقتی روی مو قرار بگیرد، ناخواسته کف می‌کند که این امری طبیعی است. دانه‌های برجا مانده در ترکیب باید با هم زدن یک دست شود و شما باید این کار را تا یک دست شدن کامل ترکیب ادامه دهید.

استفاده از روغن‌هایی مانند روغن موی ایوروشه برای تغذیه مو و جلوگیری از آسیب دیدن مو بسیار مؤثر است. از این روغن حدود 10 قطره در ترکیب خود بریزید.

برای هر 100 میل اکسیدان یک اسکوپ پودر اضافه کنید.در هنگام رنگ باز کردن مو، توجه داشته باشید که بعد از 30 دقیقه، بهتر است موها را چک کنید و در صورت نیاز به ماندن در این حالت، باید بعد از 5 دقیقه، این کار را تکرار نمایید تا موها در مدت زمان زیادی در زیر این مواد قرار نگیرند.

چند مارک پودر دکلره فوق العاده خوب

همان طور که گفتیم، از خواص برتری‌بخش یک پودر دکلره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کف نکردن در ابتدا
  2. نداشتن غبار
  3. از همه مهم ‌تر نداشتن گاز

همه این‌ها یعنی آن که شما برای خرید یک پودر خوب باید دقت بیشتری به خرج دهید.

این واقعیتی است که همه پودرهای دکلره بالاخره با شدت و ضعفی که هر مو دارد، باعث روشن تر شدن مو می‌شوند، اما این که بعد از روشن شدن موها چیزی به اسم مو به درستی برای شما باقی بماند، مسئله‌ای به مراتب مهم‌تر از روشن شدن موهاست.

اما بهترین پودر‌های دکلره کدامند؟

جواب این سوال چندان به مارک رنگ موی شما مربوط نمی‌‌شود، که بخواهید از همان مارک پودر انتخاب کنید. پس هر مارک رنگ مویی را که انتخاب کرده‌اید، میتوانید یک دکلره‌ای کاملا مجزا از آن را برگزینید.

فقط در انتخاب خود دقت کنید که برای ترکیب حتما اکسیدان هم نام پودر خود را هم سفارش دهید، چون کیفیت کار در گرو هماهنگی ترکیب دکلره با اکسیدان است.

دکلره کردن موها
دکلره کردن موها
  • در اولین قدم ما پودر دکلره دوماسی را به شما معرفی می‌کنیم. این پودر دکلره‌ در چند رنگ به همراه اکسیدان های 6، 9 و 12% وکراتینه است، که می‌تواند موها را به راحتی روشن کند، بی آنکه از خود غبار، کف و گازی به جا بگذارد.
  • مارال هم پودر بسیار خوبی دارد. خوبی مارال این است که از ساشه 30 گرمی تا جعبه‌ های 1000 گرمی با توجه به اندازه مصرف، می‌توان پودر را تهیه کرد و از آن استفاده نمود.

این واقعیتی است که پودر دکلره باید دور از دسترس اطفال قرار گیرد و اساسا ماندن مقداری پودر در خانه می‌تواند دردسر ساز باشد. پس باخرید پودر دکلره مارال ، میتوانید نیاز خود را با توجه به مصرف برطرف نمایید.

  • رینی‌فلاور هم یکی از آن برند های تولید پودر دکلره است که در محصولات خود برای رنگ مو فقط دکلره تولید می‌کند و البته پودر دکلره رینی فلاور،  تولیدی بسیار باکیفیت است که با اکسیدان‌های کرمی موجود در هر برندی قابل استفاده است.

پس اگر مقداری اکسیدان خوب از هر برندی دارید ولی از کیفیت پودر خود راضی نیستید، از رینی‌فلاور استفاده کنید. این پودر از تمام پودرهای دکلره موجود قوی‌تر و سالم تر است و یک انتخاب عالی برای  آرایشگران حرفه ای است.

  • شوارتزکف پروفشنال هم یک از بهترین‌های بازار ایران است. این برند با نام تجاری ایگورا شاید بیش از سی سال است که در ایران فعالیت می‌کند و رنگ موهای بسیار مرغوبی را به بازار ایران ارائه داده است. حال اگر می خواهید یک کار حرفه‌ای را تجربه کنید از دکلره ایگورا رویال شوارتزکوف استفاده کنید.

سورپرایز ویژه

تا الان هر چه درباره دکلره و کارکردهای آن توضیح دادیم، درباره کار با پودر بوده است. اما در اینجا می خواهیم یک مژده حسابی به شما درباره کار با دکو کرم‌ها بدهیم. درباره دکو کرم‌ها و این که چه توانایی‌هایی دارند، در دو مطلب به صورت کامل و جامع صحبت کرده‌ایم که این مطالب عبارتند از:

در هر دو مطلب بالا گفته شد، که دکو کرم ها، موهای شما را تا 3 پایه به تنهایی روشن می‌کنند و این هم به خاطر ضعیف بودن مواد رنگ بر در این کرم هاست.

اما حالا با تغییراتی که در ترکیبات دکو کرم‌های مارال و همین طور برند دوماسی به وجود آمده است این دکو کرم‌ها می‌توانند تا 7 پایه موهای شما را روشن کنند. فقط کافی است از فرمول زیر  استفاده کنید.

مقدار یک به یک و نیم از دکو کرم دوماسی یا هر دکو کرم دیگر را با اکسیدان 9% مخلوط کنید، این مخلوط به خاطر مایع بودن دکو کرم به سرعت یک دست می‌شود و شما می‌توانید به راحتی آن را روی مو اجرا کنید؛ همین طور رنگساژ کردن با این ترکیب بسیار راحت تر است.

این ترکیب را روی موها بگذارید و یک کلاه رنگ روی موها بکشید. 45 دقیقه طول می‌کشد که موهای شما رنگ باز کند حالا موها را بشویید و کاملا با سشوار خشک کنید دوباره ترکیب را درست کنید و بعد به مدت 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید. در 15 دقیقه دوم  پایه موی شما به 11 خواهد

رسید.

خرید کرم دکلره دوماسی حجم 120 گرمی

مشخصات کرم دکلره دوماسی حجم 120 گرمی:

  • حاوی مواد نرم کننده مو
  • حاوی روغن جوجوبا برای تقویت مو
  • بدون ایجاد عوارض

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

سخن آخر

در فضای مجازی صفحاتی وجود دارد که در رابطه با انواع روش‌های آرایشی، مطالبی ارائه می‌شود که بسیار زیاد‌ می باشند؛ اما، ما با مشاوره دو استاد گریم و میکاپ آقای لوریمر کوکتپه و سرکار خانم بهناز سلطانی به تولید مطالب خود پرداخته‌ایم و همه این مطالب برگرفته از نظرات کارشناسی این عزیزان است.

برای دکلره‌کردن مو، حتما قبل از دست به کار شدن،  تست حساسیت را حدود یک روز قبل انجام دهید. برای این کار، مقدار بسیار کمی از مواد را روی پوست و موی گردن قرار دهید، تا نتیجه را ببینید.

اگر پوست شما ملتهب و قرمز شد یا به خارش و سوزش افتاد، یا مارک پودر را عوض کنید یا کلا از استفاده این ماده منصرف شوید. استفاده از دکوکرم در مواردی که حساسیت وجود دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، اما باز هم توجه داشته باشید که دکو کرم را هم مانند دکلره، باید با تست حساسیت روی پوست اجرا کرد.

امیدوارم که این مقاله مورد نظر شما واقع شده باشد. لطفا نظرات و سوالات خود را در دیدگاه برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت مشاورین مجله مو تن رو به آن‌ها پاسخ دهند.

سوالات متداول در مورد دکلره

دکلره چیست؟

دکلره ماده‌ای است که برای بی رنگ کردن موها و آماده‌سازی آنها برای رنگ روشن قبل از گذاشتن رنگ استفاده می‌شود.

انواع دکلره کدام است؟

دکلره به شکل پودرهای بی رنگ و رنگی در بازار موجود هستند. پودر دکلره رنگی برای برطرف کردن هاله رنگ پایه در رنگی که قرار است بگذارید استفاده می‌شود. علاوه بر پودر دکلره، دکو کرم یا کرم دکلره هم برای بی رنگ کردن موها کاربرد دارد.

پایه دکلره چیست؟

منظور از پایه دکلره، رساندن رنگ زمینه مو به حدی است که رنگ جدید به آن نیاز دارد. هرچه رنگ روشن‌تر باشد، به پایه بالاتری نیاز دارد.