زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش عروس

تیم تحریریه مو تن رو
1,151
9 دقیقه
آرایش عروس

یک فنجان چای برای خودت بریز. کمی به خودت استراحت بده بگذار از هیاهوی تدارکات عروسیت کمی دور بشوی بیا با من همراه شو تا باهم روز موعود را تصویرسازی کنیم ما می خواهیم خیالت را از بابت آرایش عروس راحت کنیم. وارد سالن عروسی می‌شوی با آن لباس زیبا و فاخر مثل نگین انگشتر می درخشی. همه بهت نگاه می کنند با دقت از سر تا پایت را بررسی می‌کنند، آخه تو گل سرسبد مجلسی و تمام نگاه‌ها به سمت توست.

در میان آرایش ها، آرایش عروس از همه مهمتر است و تمام دقت ها به سمت عروس جذب می شود و همه می گویند: چقدر زیبا شده‌ای.. چشم‌هایت برق می‌زند، به خصوص اگر یک آرایش چشم عالی هم داشته باشی، این برق چشم که به خاطر خوشبختی است، بیشتر به چشم می آید. حالا دست در دست کسی هستی که می‌خواهی سال‌ها درکنارش تمام  لذت‌های دنیا را بچشی. به چشم‌هایت نگاه می کند کلی حرف برای گفتن دارد ولی فقط به همین بسنده می کند و می گوید عجب چشم‌های زیبایی داری!چشم‌ها در آرایش عروس مهم‌ترین قسمت هستند چشمها دریچه بدن‌‌اند که غم، شادی، نگرانی وعشق را می توانند آشكار سازند چشم‌ها درآرایش عروس نیز  بیشترین سهم را دارند. امروز می‌خواهم کمی باهم در مورد آرایش عروس صحبت کنیم اگر دوست داری بدانی چه آرایش به مدل چشمها و چهره ات می آید و می توانی آرایش زیباتری داشته باشی با من همراه شو.


پیشنهاد نویسنده: لیست خرید لوازم آرایشی عروس


آرایش عروس

آرایش عروس برای انواع چشم‌ها

شما برای آرایش عروس چه میزان قرار است هزینه کنید. باز مهمتر از آن،  این است که بدانید آرایشگر شما قرار است چه کاری برایتان انجام دهد. بهتر است الان بدانید آن روز چه اتفاقی برای ارایش عروس می افتد. همانطور كه مدلهای مختلفی از حالت‌های چشم وجود دارد، به همان میزان در آرایش عروس، مدل های میکاپ و آرایش چشم نیز وجود دارد. اینجا کمی راجع به مدل های مختلف چشم و آرایش عروس اطلاعاتی كسب خواهید كرد.

آرایش چشم مدل اسموکی در بین تمام آرایش چشم‌های آرایش عروس، از همه محبوب تر است. خانوم‌هایی كه چشم‌های درشت و صورت پری دارند، خیلی با این آرایش چشم زیباتر می شوند. در این مدل آرایش عروس، از سایه‌های تیره و دودی بیشتر استفاده می‌شود. این مدل سایه به دلیل استفاده از رنگ‌های تیره از درشتی چشم‌ها كم می‌كند و معمولا اگر آرایش چشم تیره باشد، از رنگ رژ نه چندان تیره استفاده می‌شود مگر در مواقعی که به چهره بیاید.

آرایش عروس

عروس خانم هایی که چشم‌های درشتی ندارند ولی تمایل به استفاده از آرایش چشم اسموکی دارند نگران نباشند، آن ها هم می‌توانند از این مدل آرایش چشم استفاده کنند به شرط اینکه داخل چشم‌هایشان را تیره نکنند یا به همان شكل رهایش کنند، یا اگر چشم‌هایشان ریز است، داخل چشم ها را مداد سفید بكشند. چرا که با کشیدن مداد سفید داخل چشم، چشم‌ها درشت تر بنظر می‌رسند.

عروس خانم‌های عزیز اگر چشم‌های شما گرد است و دوست دارید کشیده و گربه‌ای به نظر برسید. روی خط چشم تاکید زیادی بكنید.‌ خط چشم خیلی در زیبایی چشم‌ها نقش مهمی ایفا می‌كند. گاهی اوقات نیازی به سایه‌های مدل دار و خیلی پررنگ و لعاب نیست و یك خط چشم گربه‌ای صاف و بی نقص با امتداد نسبتا زیاد می تواند صد برابر بیشتر بر زیبایی چشم‌ها بیافزاید.

اگر چشم‌هایی با فاصله مناسب از هم دارید یعنی نه زیاد از هم دورند و نه خیلی نزدیک. از آرایش چشم گوشه تیره استفاده کنید، این مدل سایه تقریبا به تمامی چشمها می آید و زیباست. در این مدل سایه گوشه خارجی چشم تیره است و معمولا کمی با رنگ‌های گرم ادغام می‌شود و حس غروبی دل انگیز را در پشت پلك‌ها پدید می آورد. برای پدید آوردن تمام این استایل های آرایشی حتما لوازم آرایشی مک را تهیه کنید.

آرایش عروس

سبک آرایش عروس خود را به دقت انتخاب کنید

بعضی از عروس خانم ها آرایش لایت یا اروپایی را برای خود می پسندند كه آن هم انتخاب خوبی است، فقط باید به این نکته توجه کنند كه آرایش‌ آن ها از بقیه افراد حاضر در مراسم كم‌تر به چشم می آید. البته لباس عروس باعث متمایز شدن عروس از  دیگران می شود، ولی اگر دوست دارید این تمایز بیشتر به چشم بیاید آرایش خیلی لایت را انتخاب نکنید. در این مدل از آرایش عروس، از رنگ‌های لایت و روشن استفاده می‌شود هم در سایه و هم در رژ لب.

استایل های درخشنده و آرایش عروس

سایه چشم‌های براق خیلی زیبا هستند ولی در آرایش عروس كمتر استفاده می‌شوند. جذابیت سایه‌های براق و اکلیلی بسیار زیاد است و تقریبا تمام توجه را به سمت چشم‌ها جلب می کند. استفاده از سایه‌های اكليل در بین سوپراستارها بسیار محبوبیت دارد. اما به یاد داشته باشید که شما در شب عروسی یک سوپر استار سینما نیستید، پس آرایش عروس تفاوت های عمده ای با گریم ردکارپت سوپراستارهای هالیود دارد پس از آرایشگر خودتان آرایش هالیوودی نخواهید.

آرایش عروس

جام صورت و آرایش عروس

نكته ی بعدی در آرایش عروس، جام یا فرم چهره است. فرم چهره شما گرد است، بیضی یا کشیده؟ آرایشگر باید به این نکته خیلی توجه كند و با در نظر گرفتن این مسئله، عروس را گریم نماید. میکاپ آرتیست با استفاده از تكنیك کانتورینگ و هایلایت، فرم چهره را به هر شکلی که باشد، به فرم بیضی در می آورد و به وسیله این تكنیك، نقایص چهره را میپوشاند. تکنیک کانتورینگ و هایلایت نقش بسیار زیادی در متعادل سازی چهره دارد كه توسط پودر فون یا کانسیلر ها انجام می شود.در این تكنیك، نقاطی از چهره با استفاده از فون یا کانسیلر دو درجه تیره از رنگ زمینه، تیره می شود، و بعد با آن كانتور، نقاطی از چهره با استفاده از فون یا کانسیلر دو درجه روشن تر از رنگ زمینه، روشن تر میشود، كه به آن هایلایت می گویند. در پایان آرایش عروس، می توان از اسپری های فیکس کننده جهت فیکس کردن آرایش عروس،استفاده نمود.دغدغه های دیگر عروس خانم ها، تهیه ست لوازم آرایشی عروس است که ما در اینجا، چند نمونه از لوازم آرایشی که یک عروس خانم باید آن را تهیه کند را معرفی می نماییم.

آرایش عروس

شما به یک فون یا کرم پودر برای میکاپ نیاز دارید که باید با توجه به رنگ و جنس پوستتان انتخاب کنید. برای زیر کرم پودر اگر پوستتان خشک است معمولا نیاز به مرطوب کننده یا پرایمر دارید که بهتره از برند خوب و با کیفیت استفاده کنید. برای زیر چشمهایتان نیاز به کانسیلر دارید.کانسیلر ها را به مقدار کم استفاده نمایید و هر دفعه که میکاپ می کنید نیاز نیست حتما استفاده کنید. برای خشک کردن میکاپتان باید از پنکیک استفاده کنید تا هم میکاپتان را فیکس کرده باشید و هم ماندگار. برای چشمهایتان نیاز به کیت سایه دارید که دستتان را برای میکاپ متنوع و زیبا باز می گذارد و میتوانید با رنگ بندی آن مثل یک هنرمند زیبایی خلق کنید.

ریمل و فرمژه را فراموش نکنید که از اقلام مهم آرایشی محسوب می شوند. رژ گونه و براش رژگونه را حتما جدی بگیرید و حتی المقدور از دو نوع مات و براق آن تهیه کنید. از نوع بسیار روشن و براقش می توانید به عنوان هایلایتر هم استفاده کنید. بعضی از خانم ها از خط لب استفاده نمی کنند که باید این خانمهای عزیز بگوییم که اشتباه بزرگی انجام می دهند زیرا شما با کشیدن خط لب، لب هایتان را گوشتی تر و قلوه ای تر نشان می دهید.حالا میرسیم به قسمت جذاب ماجرا یعنی رژلب. عروس خانم های زیبا، معمولا به چند رنگ رژ لب نیاز دارند که پرکاربردترین رنگ ها برای کیف آرایشی، قرمز، صورتی کالباسی و قهوه ای است. البته رنگ هایی مثل بنفش زرشکی و آجری هم جذابیت های خود را دارند.

از ابرو ها غافل نشوید، براش سایه ابرو و ریمل ابرو از ملزومات آرایش ابرو هستند که باید در کیف آرایش گنجانده شوند. برای خانم هایی که ابروهای پری دارند، ریمل ابرو کفایت میکند و برای عروس خانمهایی که ابرو های خالی و کم پشتی دارند، مداد ابرو هم جزو ملزومات است. برای تهیه براش های آرایشی هم وسواس بخرج دهید. براشی را انتخاب کنید که موهای نرم و لطیفی داشته باشد و صورتتان را آزرده نکند. شاید موفق نشوید همه این محصولات را از یک برند انتخاب کنید چون شاید ریمل یک برند خوب باشد ولی کیفیت کرم پودرش آنچنان چنگی به دل نزند ولی همیشه این مسئله را در نظر بگیرید که لوازم آرایش انتخاب  کنید که برای پوستتان مناسب باشد و ازکیفیت خوب برخوردار باشد و به دنبال جنس ارزان قیمت نباشید چرا که در ارتباط مستقیم با پوست است و باید با وسواس و دقت فراوان انتخاب شوند.

نکته آخر

 نكته ی آخر در مورد آرایش عروس كه عروس خانم ها، باید به آن توجه داشته باشند، سلامت پوست است .شروع کنید به پوستتان برسید، آن را آبرسانی کنید و تقویت نمایید. مصرف میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید و اگر جوش میزنید یا مسئله پوستی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. پوست، نقش مهمی در زیبایی دارد اگر می خواهید آرایش تان در روز موعود بی نقص بنظر برسد حتما به پوست تان اهمیت بدهید و دوستش داشته باشید.

این مطلب توسط خانم آرزو صفاری کارشناس زیبایی مو تن رو نوشته شده است.