زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خرید عطر مردانه در 5 قدم

تیم تحریریه مو تن رو
418
7 دقیقه
خرید عطر مردانه در 5 قدم

دنیای عطر و ادکلن دنیای بسیار شگفت انگیزی است. عطرها به قدری قدرت دارند که گاهی حتی می توانند احساسات ما را کنترل کنند. یک عطر با توجه به ساختار خود می تواند در ما تازگی، طراوت، اعتماد به نفس، قدرت و هیجان ایجاد کند.البته خرید عطر مردانه کار سختی است که باید کمی درباره آن مطالعه کنید. یک عطر می تواند یادآور خاطرات شیرینی باشد که در دوره ای از زندگی هر فردی رخ داده است. با رایحه یک عطر می توان دوباره عاشق شد.

شکی وجود ندارد که عطرها از محبوب ترین هدیه ها برای مناسبت های مختلف هستند. خرید یک عطر به عنوان هدیه می تواند تیر خلاصی باشد برای انتخاب های مشکل و زمانبر. چون کمتر کسی را می توان یافت که از عطر و دریافت آن به عنوان کادو خوشحال نشود.

اگر یک آقا هستید با رعایت نکات این مقاله می توانید عطر مناسبی برای خود خریداری کنید. اگر یک خانم هستید با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این متن می توانید یک عطر مناسب برای یک آقا انتخاب کرده و آن را هدیه دهید.


پیشنهاد نویسنده: هر آنچه در مورد عطر باید بدانیم – روش انتخاب، تست و خرید عطر، بهترین عطر ها و…

 

خرید عطر مردانه در 5 قدم

امروز گستردگی عطرها به قدری زیاد است که هر فردی در یک میهمانی می تواند یک عطر کاملا منحصر به فرد داشته باشد. برای انتخاب یک عطر مناسب برای آقایان در پنج قدم همراه ما باشید.

تعیین بودجه برای خرید عطر مردانه

اولین مورد در انتخاب یک عطر تعیین سطح بوجه شما برای خرید عطر مردانه است. باید بدانید برای خرید یک عطر مردانه تا چه میزان می خواهید هزینه کنید. عطرها با توجه به نوع و برند هایشان قیمت های بسیار متفاوتی دارند. به عنوان مثال اگر انتخاب شما از دسته ادو تویلت ها باشد شروع قیمت این عطرها معمولا از حدود 80 هراز تومان است تا 300 هراز تومان. این اختلاف قیمت با توجه به معیارهای مختلفی تعیین می شود. از جمله این معیارهای مهم می توان به برند، ماندگاری رایحه و شهرت عطر اشاره کرد.

انتخاب نوع عطر

قدم دوم برای خرید عطر مردانه، انتخاب نوع عطر است. این مورد رابطه مستقیمی با مورد قبل، یعنی تعیین بودجه برای خرید عطر مردانه دارد. چون نوع عطر به شدت در قیمت آن تاثیر گذار است.

به طور کلی عطرها در چهار نوع مختلف تولید می شوند که مهم ترین اختلاف بین آنها، غلظت آنهاست:

  • پرفیوم (perfume) غلظت مواد اصلی این نوع عطر بین 20 تا 40 درصد است. بیشترین ماندگاری را در بین عطرها دارد و طبیعتا بالاترین قیمت را نیز به خود اختصاص داده است.
  • ادو پرفیوم (Eau de Perfume) غلظت این نوع عطر بین 10 تا 20 درصد است. این نوع عطر هم ماندگاری مناسبی دارد اما قیمت آن کمتر از پرفیوم است.
  • ادو تویلت (Eau de Toilette) غلظت ادو تویلت ها 7 تا 10 درصد است. این نوع عطرها ماندگاری متوسطی دارد اما قیمت آنها اختلاف نسبتا زیادی با پرفیوم یا حتی ادو پرفیوم دارد. به همین دلیل ادو تویلت ها از پرفروش ترین انواع عطرها هستند. همچنین بیشترین خط تولید در یک شرکت عطر سازی معمولا به ادو تویلت ها اختصاص داده می شود.
  • ادو کلن (Eau de Cologne) غلظت این نوع عطر بین 4 تا 6 درصد است. این نوع عطر در گذشته کاربرد بیشتری داشت اما امروزه به دلیل ماندگاری بسیار کم، گزینه مناسبی برای انتخاب بسیاری از افراد نیست.

با توجه به شناختی که حالا از نوع عطرها پیدا کرده اید، می توان گفت یک قدم دیگر به جلو رفته اید و می توانید نوع عطر مورد نیاز خود را نیز مشخص کنید. نکته ای که در انتخاب نوع عطر باید بدانید این است که بعضی از شرکت های تولید کننده عطرها، گاهی برای رضایت بیشتر مشتریان خود یک مدل از عطر را در دو یا سه نوع مختلف تولید می کنند. به عبارتی اگر از یک عطر پرفیوم خوشتان آمد ولی مایل نبودید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید، می توانید نوع ادو تویلت آن را تهیه کنید که قیمت مناسب تری دارد.

خرید عطر مردانه بر اساس فصل ها

مورد دیگری که می تواند در خرید عطر مردانه یک معیار باشد، نوع رایحه عطر است. رایحه عطرها به انواع مختلفی نظیر خنک، گرم، شیرین و تلخ تقسیم می شوند. البته رایحه یک عطر می تواند ترکیبی از رایحه های مختلف نیز باشد. مثلا خنک و تلخ.

انتخاب نوع رایحه عطر بستگی به سلیقه افراد هم دارد ولی معمولا نوع رایحه با توجه به فصل انتخاب می شود. یعنی در فصل گرم سال از عطرهای خنک و در فصل سرد از عطرهای گرم استفاده می شود. این معیار خوبی است برای زمانی که شما نمی توانید بر اساس سلیقه فرد مورد نظرتان تصمیم بگیرید که چه نوع رایحه ای برای او خریداری کنید، اما دوست دارید به او یک عطر هدیه دهید. برای خرید عطر مردانه می توانید فصل را یک معیار قرار دهید و انتخاب خود را در مورد رایحه عطر ساده تر کنید. اگر باز هم در انتخاب نوع رایحه و فصل ها مشکلی داشتید، باز هم مهم نیست. چون عطرهای بسیار زیادی هم وجود دارند که به واسطه ترکیبی بودن رایحه آنها یا وابسته به فصل خاصی نیستند یا در هر فصلی می توان از آنها استفاده کرد. در مورد این نوع عطرها سلیقه شخصی اولویت خواهد بود. یکی از بهترین این عطرها، عطر مردانه بلو شنل می باشد.

خرید عطر مردانه در 5 قدم

شکل ظاهری و نوع بسته بندی

شاید برای بسیاری از افراد بطری عطر و نوع بسته بندی آن اهمیت چندانی نداشته باشد. اما وقتی بحث کادو دادن عطر به یک عزیز مطرح می شود این موضوع اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. از طرفی شکل ظاهری بطری عطر و حتی رنگ آن می تواند حس بسیار خوبی در استفاده کننده ایجاد کند. به همین دلایل شرکت های تولید کننده عطر زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی و ساخت بطری های عطر می کنند. به نحوی که عطرها معمولا یک بطری با طراحی منحصر به فرد دارند و از روی شکل ظاهرشان شناخته می شوند. به هر حال شکل ظاهری عطر، مخصوصا در هنگام خرید عطر مردانه به عنوان هدیه، می تواند یک معیار مهم برای انتخاب عطر باشد.

اطمینان از اصالت عطر

چه اتفاقی می افتد وقتی زمان زیادی را صرف انتخاب یک عطر مناسب کرده باشید و هزینه نسبتا بالایی را نیز پرداخت کرده باشید، اما بعد از استفاده از عطر احساس کنید کیفیت لازم را ندارد یا با نظرات و مطالبی که در موردش خوانده بودید مقایرت دارد؟

مسلما بسیار افسرده و ناراحت خواهید شد. اما موضوع به همینجا ختم نمی شود! وقتی یک عطر بی کیفیت و غیر اصل را کادو دهید، آیا یک فاجعه نیست؟ این کادوی بی کیفیت ممکن است شخصیت شما را زیر سوال ببرد. در این شرایط هدیه ندادن بهتر از دادن آن است.

متاسفانه به دلیل تحریم ها و سودجویی های افراد سودجو، بازار ایران مملو از عطرهای بی کیفیت و تقلبی است. در چنین شرایطی بسیار اهمیت پیدا می کند که عطر را از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی مو تن رو با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی با امتیاز بالا، نشان ثبت رسانه های دیجیتال و کلیه مجوزات لازم، همواره تلاش کرده است با عرضه محصولات با کیفیت و اورجینال، تجربه یک خرید لذت بخش و با اطمینان را به مشتریان خود هدیه دهد.

خرید عطر مردانه در 5 قدم

مو تن رو با گردآوری گلچینی از بهترین ادو تویلت های مردانه از بهترین برندها، انتخاب و خرید یک عطر مردانه را بسیار ساده و لذت بخش کرده است. کلیه عطرهای این فروشگاه اینترنتی دارای پروانه بهداشتی هستند.