زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بابونه و جادوی پوست؛ بابونه چه تاثیراتی روی پوست می گذارد؟

wordcamp
6,505
8 دقیقه
بابونه و جادوی پوست؛ بابونه چه تاثیراتی روی پوست می گذارد؟

گیاهان زیادی هستند که در طول تاریخ مشخص شده برای پوست فوایدی دارند. امروزه از این گیاه‌ها در صنایع آرایشی بهداشتی استفاده می‌­شود. گیاهانی مانند بادام، آووکادو، آلوئه ­ورا و بابونه؛ اما در میان گیاهان سازگار با پوست، گیاهی وجود دارد که تاثیرات جادویی و چندگانه بر روی پوست می‌­گذارد. در واقع یکی از معدود گیاهانی که برای پوست‌­های خشک و حساسی که دچار جوش و حساسیت‌های وخیم می‌­شوند معجزه می‌­کند. این گیاه محبوب پوست­‌های حساس بابونه (Calmille) است. به دلیل تاثیرات معجزه آسایی که دارد به آن جادوگر پوست می‌گویند. اگر می‌خواهید درباره بابونه و جادوی پوست بیشتر بدانید این مقاله را در ادامه دنبال کنید.

بابونه
گیاه بابونه

خواص بابونه

گیاه بابونه خواص بی‌شماری دارد. این گیاه ارزشمند در زمینه‌های مختلفی چون گوارش، اعصاب، پوست و مو نفش بسزایی دارد. با این حال، ما امروز می‌خواهیم در این مقاله به طور تخصصی در مورد بابونه و جادوی پوست بپردازیم.

این گیاه از گذشته تا کنون برای برطرف کردن زخم‌های سطحی پوست و حساسیت‌هایی مانند اگزما و آکنه تاثیر چشم‌گیری داشته است. همچنین، طبیبان طب سنتی برای برطرف کردن انواع التهابات پوستی و ترمیم سوختگی از بابونه استفاده می‌کردند. علاوه بر این، گیاه جادویی یک ضدعفونی‌کننده قوی و فوق‌العاده است که اثر بسیار مطلوبی روی انواع جوش دارد. افزون بر آن، گیاه بابونه پوست شما را شفاف و روشن می‌کند.

کرم بابونه
بابونه خواص فراوانی دارد.

بابونه و پوست

اگر بخواهیم تخصصی‌تر به موضوع این گیاه و معجزه پوست بپردازیم، باید به ترکیبات شیمیایی این گیاه ورود کنیم. این گیاه حاوی یک اسانس روغنی خوش عطر به نام آنته مین، تانن، فیتوسترول (کلسترول گیاهی) و اسید آنته میک است. همچنین، این گیاه به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد بسیار آرام‌بخش است و استفاده از آن روی پوست باعث التیام پوست و حتی کم شدن خارش و سوزش آن می‌شود.

در واقع گیاه بابونه خاصیت ضدعفونی کنندگی و لایه‌برداری را در کنار نرم‌کنندگی و مقوی بودن دارد. به این ترتیب، به معجزه‌آساترین گیاه برای پوسته‌ای حساس و شکننده تبدیل شده است.

روش‌های زیادی برای استعمال این گیاه بی‌نظیر بر پوست وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم کرد. در روش سنتی این گیاه به صورت بخور گرم، ضماد گذاری و دمنوش استعمال می‌شود.

بابونه
بابونه و پوست

بخور بابونه

برای آنکه بابونه و جادوی پوست را به وسیله بخور تجربه کنید می‌­توانید این گیاه را به تنهایی و یا در ترکیب با گیاهان دیگری مانند گل ختمی استفاده کنید. به این صورت که گیاه بابونه را به تنهایی و یا ترکیب شده داخل ظرفی حاوی آب در حال جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد. سپس ظرف حاوی دم کرده را از روی شعله بردارید. یک پارچه ضخیم روی سرتان بیاندازید و تمام بخار ناشی از محلول را به پوستتان منتقل کنید.

بهتر است بعد از بخور دهی صورت را با آب سرد بشویید و یا برای آنکه بابونه و جادوی پوست را به وسیله بخور تجربه کنید، می‌توانید این گیاه را به تنهایی و یا در ترکیب با گیاهان دیگری مانند گل ختمی استفاده کنید. به این صورت که گیاه بابونه را به تنهایی و یا ترکیب شده داخل ظرفی حاوی آب در حال جوش بریزید. اجازه دهید برای 15 دقیقه دم بکشد. حالا زمان آن رسیده تا ظرف حاوی دم کرده را از روی شعله بردارید. یک حوله یا پتوی تمیز را روی سرتان و ظرف حاوی بخور بیاندازید. اینگونه تمام بخار ناشی از محلول را به پوستتان منتقل می‌شود. (صورتتان را خیلی نزدیک بخار نکنید تا آسیب نبیند.)

بهتر است بعد از بخور دهی صورت را با آب سرد بشویید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته و حالت پوست فیکس شود. حین بخور پوست اطراف چشم و پیشانی‌تان را ماساژ دهید تا از چین و چروک‌های احتمالی جلوگیری کنید.

ضماد­گذاری با بابونه

اگر پوست شما به شدت خشک و حساس است پیشنهاد می‌کنیم از روش ضمادگذاری استفاده کنید. در این روش باید پودر بابونه را به آب در حال جوش اضافه کنید. پس از گذشت 5 دقیقه محلول را صاف کنید. سپس یک حوله تمیز را به خمیر درست شده، آغشته کنید. اکنون زمان آن رسیده که حوله تمیز را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. برای آنکه از عوارض احتمالی گیاه بابونه بر چشم جلوگیری کنید می‌توانید ضماد را روی پوست قرار دهید و ناحیه چشم را خالی بگذارید. سپس حوله را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت قرار دهید. صورتتان را با آب سرد بشویید و معجزه بابونه و جادوی پوست را عینا مشاهده کنید.

برداشت گیاه بابونه
برداشت گیاه بابونه

همچنین شما می‌توانید دم کرده گل بابونه را با مواد طبیعی ترکیب کنید و اسکراب‌های طبیعی و مغذی را درست کنید. جهت مشاهده تاثیرات شگفت انگیز گل بابونه و جادوی پوست می‌توانید دم کرده این گیاه را با شکر، نمک، عسل، جو دوسر و هر ماده موثر و طبیعی دیگری به صورت جفت و یا چندتایی ترکیب کرده و به صورت ماسک روی پوست خود استفاده کنید. همچنین، با افزودن کمی ژلاتین داخل آن می‌توانید ماسک ورقه‌ای دست ساز خود را داشته باشید.

دمنوش

بعضی از متخصصین معتقند که تاثیر استفاده از داروها و گیاهان دارویی به صورت خوراکی بیشتر از استعمال خارجی است. اگر شما هم با روش‌های خوراکی نتیجه بیشتری می‌گیرید، می‌توانید این گیاه را به صورت دمنوش صرف کنید.

از آنجا که بابونه از دیرباز اثر بخشی بالایی در زمینه پوست از خودش نشان داده است، متخصصین پوست و زیبایی هم مدت‌هاست پای این گیاه را به محصولات آرایشی بهداشتی بازکرده‌اند. شاید بگویید همان گیاه خالص قطعا اثر بخشی بیشتری دارد و استفاده از محصولات فراوری شده نمی‌تواند اثر معجزه‌آسای بابونه و جادوی پوست را برایتان رقم بزند؛ اما واقعیت چیز دیگری است.

استفاده مداوم از گیاهان دارویی به طور خالص به طور قطع عوارض جانبی زیادی هم خواهد داشت. خیلی‌ها فکر می‌کنند استفاده بی‌رویه و با دوز خیلی بالا از گیاهان هیچ ضرری ندارد. در حقیقت همه گیاهان دارویی به اندازه داروهای فراوری شده می‌توانند عوارض داشته باشند و چه بسا به دلیل خلوص بالا عوارض شدیدتری هم بروز می‌دهند. استفاده از یک محصول با کیفیت این تضمین را به شما می‌دهد که اولا کیفیت و اثرگذاری مطلوب را دریافت خواهید کرد. دوم اینکه متخصصین خبره دوز ترکیبات را به ‌گونه‌ای تعیین کرده‌اند که عوارض و تاثیرات نامطلوبی بر پوست شما ایجاد نشود.

مزرعه بابونه
مزرعه بابونه

شستشوی صورت

یکی از محصولات بسیار تخصصی و با کیفیتی که دارای عصاره بابونه است و می‌توانید با آن معجزه بابونه و جادوی پوست را ببینید، ژل شستشوی صورت ایوروشه 200 میل pure calmille است. این محصول بسیار با پوست‌های خشک و حساس هماهنگ است. پوستتان بعد را پس از شستشو علاوه بر پاک‌سازی کامل و خشک کردن آکنه‌ها بسیار نرم و لطیف می‌کند. با این ژل تجربه‌ای بسیار لطیف و آرام‌بخش از بابونه و جادوی پوست خواهند داشت.

محصول دیگری که شرکت ایوروشه با استفاده از عصاره این گیاه مغذی تولید کرده است، کرم مرطوب کننده روز و شب ایوروشه 50 میل Pure Calmille است. عزیزانی که پوست حساسی دارند، با استفاده از این محصول پس از مدت کوتاهی تاثیر معجزه آسای بابونه و جادوی پوست را مشاهده خواهند کرد. پوستی مقاوم‌تر، نرم‌تر و شفاف‌تر از همیشه را تجربه خواهند کرد.

سخن آخر

هرچه از خواص بی‌نظیر گیاه بابونه برای بیماری‌های پوستی و زیبایی آن بگوییم باز هم کم است. این گیاه شگفت‌انگیز تاثیر فوق‌العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. بابونه دارای تاریخچه‌ای غنی در زمینه درمان بیماری‌های پوستی و داخلی است که می‌توان قدمت آن را به مصر و یونان نسبت داد.

استفاده بیش از حد از گیاه بابونه موجب تعریق زیاد، ورم چشم، سقط جنین، سردردهای میگرنی، زخمی شدن دهان، کاهش شیر مادران و ورم پروستات می‌شود.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، بسیار متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

خواص بابونه چیست؟

1. تمیز کننده طبیعی پوست 2. وجود آنتی اکسیدان در بابونه و مبارزه با عوامل بیماری‌زا 3. بهبود زخم‌های سطحی 4. درمان‌ آکنه 5. درخشندگی پوست

چگونه با بابونه ماسک برای پوست درست کنیم؟

چای بابونه (می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید)، 3 قطره روغن بادام و یک قاشق عسل. چای کیسه‌ای را باز کرده و با روغن بادام و عسل مخلوط کنید. سپس با انگشتانتان به صورت دورانی آن را روی پوست خود بمالید. حدود 10 الی 20 دقیقه صورت خود را با ماسک ماساژ دهید و در آخر با آب گرم پوستتان را بشویید.

در چه مواردی نباید از بابونه استفاده کرد؟

از مصرف محصولات و فراورده‌های بابونه دور چشم جدا خودداری کنید. استفاده بیش از حد گیاه بابونه باعث سقط جنین در بانوان، سردردهای شدید و سرگیجه می‌شود.