زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

 رنگ موی کاراملی چگونه برای موهای شما معجزه می‌کند؟

تیم تحریریه مو تن رو
9,278
6 دقیقه
 رنگ موی کاراملی چگونه برای موهای شما معجزه می‌کند؟

قطعا شما هم مانند من دلتان می‌خواهد از کسی که چیزی به نام رنگ مو کاراملی را به جهان اضافه کرد، یک تشکر درست و حسابی نمایید. در این روزهای خاکستری و تیرۀ زندگی، رنگ کردن موها یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های زندگی، برای افرادی است که اهمیت زیادی به زیبایی و تنوع در چهره خود می دهند. در ادامه به توضیح رنگ موی کاراملی که البته در فروشگاه اینترنتی مو تن رو هم می توانید آن را تهیه نمایید، می پردازیم.

رنگ مو کاراملی دقیقا چه رنگی است؟

کاراملی یکی از رنگ‌های فوق‌العاده زیبا و افسانه‌ای است که از سری رنگ‌های کلاسیک اروپایی نیز به شمار می‌رود. حتما شما هم جنیفر لوپز را با انواع اقسام هایلات‌های کاراملی که در رنگ موهایش استفاده می‌کند، دیده‌اید.

این همان رنگی است که برایمان افسانۀ شکلات، کارامل و قهوۀ ماکیاتو را زنده می‌کند. دقیقا با همان شیرینی و همان گرمی. رنگ موی کاراملی، جایی میان طیف رنگهای بژ بلوند و طلایی دارد. جذاب‌تر از رنگ موی یکدست کاراملی، هایلات‌های تیره و روشن کاراملی است که روی انواع اقسام رنگ‌های قهوه‌ای از تیره تا روشن جلوۀ فوق‌العاده جذابی به شما می‌بخشد.

رنگ مو کاراملی
رنگ مو کاراملی

پیشنهاد نویسنده: همه چیز درباره رنگ مو


بهترین مدل‌های مو برای استفاده از رنگ کاراملی

رنگ مو کاراملی از رنگ‌های گرم و شیرین است که با انواع اقسام مدل‌های مو فوق‌العاده زیبا می‌شود. به خصوص هایلایت‌های کاراملی، زمانی که لابه‌لای موهای فرفری یا در میان موهای بافته شده ریز و درشت قرار میگیرند، می‌درخشند و باعث تپیدن هر قلبی می شوند.

اگر مدل موی کوتاهی دارید، بهترین راه برای جذاب کردن آن استفاده از هایلایت‌های کاراملی در میان موهایتان است؛ چراکه به موهای شما عمق و تنوع فوق‌العاده‌ای می‌دهد. رنگ موی کاراملی برای انواع هایلایت‌ها (استفاده از سایه‌های رنگیِ  روشن‌تر از موهای شما)، لولایت‌ها (استفاده از سایه‌های رنگی تیره‌تر از مو) و طرح‌های آمبره (وقتی پایین موهایتان را روشن‌تر از بالای موهای خود کنید) مناسب است.

رنگ موی کاراملی
موی کاراملی کوتاه

هایلایت کاراملی طبیعی با چه زمینه رنگی هماهنگ است؟

رنگ موی کاراملی هم در زمینۀ رنگ تیره و هم در زمینه رنگ روشن زیبا و دل‌انگیز است. تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که زمینۀ موی شما باید رنگ گرمی داشته باشد که در هماهنگی با رنگ کاراملی ترکیبی چشم‌نواز ارائه دهد، چرا که این ترکیب در زمینه‌های سرد ناهماهنگ عمل می‌کند.

رنگ مو کاراملی با چه پوست‌هایی هماهنگ است؟

رنگ موی کاراملی یه علت گرمی که در رنگدانه‌هایش وجود دارد با اکثر پوست‌ها هماهنگ می‌شود، اما به طور خاص با رنگ پوست‌های سفید مهتابی و همینطور پوست‌های برنزه ترکیب بی‌نظیر و به معنای واقعی اغواکننده است.

  • اگر پوست صورت شما برنزه است و قصد دارید چهرۀ شما با هایلایت کاراملی طبیعی به نظر برسد، از هایلایت‌های باریک کاراملی در زمینۀ تیره استفاده کنید. می‌توانید از ریشه‌های تیره رنگ شروع کنید و به تدریج به رنگ کاراملی روشن برسید.
  • برای اینکه ظاهر هایلایت‌های کاراملی شما واضح‌تر به نظر برسند، هایلایت‌های روشن‌تر و پهن‌تر را جلوی موهایتان استفاده کنید و هرچه به سمت پشت موهایتان می‌روید هایلایت‌ها را باریک‌تر کنید.
رنگ موی کاراملی
رنگ موی دنی وان سری کاراملی

خرید رنگ موی دنی وان

چه آرایشی با رنگ موی کاراملی چشم‌ها را محسور می‌کند؟

اگر پوست روشنی دارید، برای اینکه جلوۀ کاراملی موهایتان را چند برابر کنید، چهرۀ شما به یک آرایش درخشان و براق با تن‌های طلایی، نارنجی و قرمز نیاز دارد تا رنگ‌پریده به نظر نرسید. از طرف دیگر رنگ‌های طلایی، قرمز و نارنجی درخشان در هماهنگی با رنگ مو کاراملی بی‌نظیر عمل می‌کنند و زیبایی شما را زمین تا آسمان جابه‌جا می‌کنند.

اما اگر می‌خواهید آرایش شما طبیعی‌تر به نظر برسد و خیلی توی چشم نزند، می‌توانید از تمام تن‌های قهوه‌ای از روشن تا تیره استفاده کنید، تا آرایش شما طبیعی‌تر به نظر برسد.


پیشنهاد نویسنده: نکات طلایی رنگ کردن مو


چه هنگام می‌توانید از رنگ موی کاراملی استفاده کنید؟

اگر قصد دارید از یک کاراملی طبیعی (که رنگی روشن است) برای موهای خود استفاده کنید، حتما باید موهای خود را دکلره کنید. دکلره شما باید در پایۀ 10 انجام شود، سپس برای رسیدن به ترکیب کاراملی روشن، 50 میل از رنگ بلوند بژ 7.31، 30 میل بلوند طلایی روشن و 30 میل از بلوند خاکستری پلاتینه را با هم ترکیب کنید.

سپس 10 سانتی متر واریاسیون نقره‌ای و حدود 1 سانتی متر واریاسیون دودی را به مخلوط اضافه نمایید؛ حال در این مرحله باید از یک اکسیدان 150 میل 6درصدی هم استفاده کنید.

چند ترکیب هیجان‌انگیز با رنگ موی کاراملی

برای رسیدن به ترکیب حیرت‌انگیز قهوه ای با هایلایت کاراملی سرد، ابتدا باید تمامی موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره در بیاورید. سپس برای مش یا هایلایت موهای خود، از رنگ کاراملی با واریاسون نقره‌ای استفاده کنید.

رنگ مو کاراملی
کیت رنگ مو EXCELLENCE لورال

خرید کیت رنگ موی لورال

موی یکدست کاپوچینوی کاراملی

اگر به هایلایت و لولایت علاقه‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید از یک رنگ یکدست برای تمام موهای خود استفاده کنید، کاپوچینوی کاراملی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای شماست. برای ساختن رنگ موی کاپوچینوی کاراملی باید از رنگ‌های بلوند شکلاتی، نسکافه‌ای و واریاسیون نقره‌ای استفاده کنید. اکسیدانی که برای این ترکیب مناسب است، اکسیدان 2 است. نکتۀ بسیار مهمی که در این ترکیب وجود دارد این است که برای رسیدن به این ترکیب شما اصلا نیاز به دکلره ندارید و این باعث می‌شود که با کمترین آسیب به موهای خود زیباترین ترکیب را برای موهایتان بسازید.

ترکیب مسی شکلاتی با مش کاراملی فندقی

جذابیت ترکیب مسی شکلاتی با مش کاراملی فندقی، در آن است که کمی تن قرمز به رنگ کاراملی می‌دهد و برای خانم‌های که به انواع تن‌های قرمز علاقه‌مندند و به دنبال شکل کلاسیک‌تری از رنگ کاراملی هستند، عالی عمل می‌کند.برای این ترکیب باید ابتدا کل موهای خود را به رنگ مسی تیره در بیاورید. برای ساختن هایلایت کاراملی فندقی از ترکیب رنگ شکلاتی و فندقی متوسط به نسبت‌ 5 به 3 استفاده کنید.

رنگ موی کاراملی
رنگ موی زیبا

لازم به ذکر است که پایه دکلره برای ساختن ترکیب کاراملی فندقی پایۀ 8 است.

از رنگ مو کاراملی چگونه محافظت کنیم؟

همانند هر رنگ موی دیگری، رنگ کاراملی نیز پس از چندبار شستن کمرنگ‌تر شده و تن‌های زرد و طلایی آن بیشتر به چشم می‌آید که این برای خیلی از خانم‌ها مانند من ناخوشایند است. بنابرین اگر دوست ندارید این اتفاق بیافتد، از رنگ موی خود کاملا محافظت کنید.

برای حفظ رنگ موی کاراملی می‌توانید از شامپو و کاندیشنرهای مناسب کمک بگیرید. همچنین دقت کنید که اگر موهای خود را زیاد رنگ می‌کنید از وسایلی مانند اتو و سشوار کمترین استفاده را بکنید. چرا که پس از رنگ کردن موهای شما آسیب‌پذیرتر هستند.

این مطلب را خانم الینا الله بیگی برا مجله مو تن رو نوشته اند.