زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست و مو با بابونه + معرفی بهترین محصولات حاوی بابونه

wordcamp
448
12 دقیقه
مراقبت از پوست و مو با بابونه + معرفی بهترین محصولات حاوی بابونه

گیاه بابونه مثل بسیاری از گیاهان از جمله آلوئه‌ورا، بادام و… خواص درمانی بسیاری دارد. علاوه بر این، خواص گیاه بابونه برای پوست و مو پوشیده نیست و از پوست‌های خشک و حساس به خوبی مراقبت می‌کند و نرمی و لطافت را به پوست هدیه می‌دهد. به‌طوری‌که سال‌های زیادی است که از گیاه بابونه در لوازم آرایشی و بهداشتی مثل کرم مرطوب‌کننده، شامپو، صابون و غیره استفاده می‌شود و تأثیرات شگفت‌انگیزی در جوان‌سازی پوست دارد. اگر شما هم به دنبال راهی برای مراقبت از پوست خود هستید با ما همراه باشید تا در مورد تأثیر بابونه بر پوست و مو بیشتر بدانید و با انواع محصولات بهداشتی بابونه آشنا شوید.

گل‌های بابونه
گل‌های بابونه با گلبرگ‌های سفید زیر نور آفتاب می‌درخشند.

خواص گیاه بابونه

همان‌طور که در بالا اشاره کردم، بابونه علاوه بر خواص درمانی، خواص زیادی برای پوست و مو دارد و برای افرادی که پوست‌های خشک و حساس دارند، بسیار مناسب است. در اینجا به چند تا از خواص گیاه بابونه اشاره می‌کنیم:

جوان سازی پوست

آلودگی محیطی و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید، پوست را خراب می‌کند و چین‌وچروک و پیری زودرس را به دنبال دارد. یکی از راهکارها برای مراقبت از پوست و از بین بردن لک‌های پوستی و چین‌وچروک، استفاده از گیاه بابونه است. این گیاه با دارا بودن آنتی‌اکسیدان، از شما در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

رفع آکنه

گیاه بابونه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهاب و ضد باکتریال برای درمان جوش و آکنه بسیار موثر است و باعث شفافیت و زیبایی پوست می‌شود. این گیاه با تنظیم ph پوست، جای جوش را ضدعفونی می‌کند و از التهاب و سوزش آن می‌کاهد.

آرامش بخش

گیاه بابونه یک رایحه ملایم و بسیار قوی دارد که باعث ایجاد حس آرامش در افراد می‌شود و استرس و بی‌خوابی را درمان می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۳۰ روز از عصاره بابونه استفاده کنند، ۱۵ دقیقه سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب آرامی را تجربه می‌کنند. از این رو، برای کاهش استرس و بی‌خوابی گزینه خوبی است و بوی خوش آن به شما آرامش ‌می‌دهد.

کرم مرطوب‌کننده با عصاره بابونه
کرم مرطوب‌کننده با عصاره بابونه

شفافیت پوست

افرادی که دارای لکه‌های پوستی هستند یا در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند و به صورت مداوم در معرض آلودگی هوا قرار دارند، می‌توانند از محصولات بهداشتی که دارای بابونه هستند، استفاده کنند. گیاه بابونه دارای ترکیبات فلاونوئید است که خواص لایه‌برداری بسیار قوی دارد. به این ترتیب در ماسک‌ها و لوازم بهداشتی از این گیاه استفاده می‌شود که موجب شفافیت پوست شده و از تیرگی آن جلوگیری می‌کند.

مرطوب ‌کننده

یکی دیگر از خواص گیاه بابونه رطوبت‌رسانی به پوست است. به این منظور می‌توانید بخور بابونه را امتحان کنید. با بخور بابونه منافذ پوست باز می‌شود و چربی‌ها و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک می‌شوند. در نتیجه، همیشه پوستی شاداب و شفاف دارید. علاوه بر این، رطوبت کافی را تأمین کرده و از چین‌وچروک و پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

اگر دنبال راه راحت‌تری هستید، کرم‌های مرطوب‌کننده با عصاره بابونه را پیشنهاد می‌کنیم تا از خاصیت رطوبت رسانی آن بهره‌مند شوید.

درمان اگزما

بابونه با دارا بودن لوتئین و کوئرستین التهابات پوستی را از بین می‌برد و به کاهش خارش و قرمزی پوست کمک می‌کند. این گیاه از دیرباز برای بیماری‌های پوستی استفاده می‌شده و یک شفابخش واقعی برای بیماری اگزما است زیرا ضد التهاب و ضد باکتری بوده و به التیام پوست کمک می‌کند.

گل‌های بابونه
گل‌های بابونه

درمان زخم

بابونه به ترمیم بافت پوستی در درمان زخم کمک کرده و از عفونت آن جلوگیری می‌کند زیرا بابونه خاصیت ضد عفونی‌کننده و ضد قارچ دارد و برای درمان بیماری‌های پوستی مناسب است. به این منظور، انواع کرم‌های بابونه بافتی نرم دارند که برای بهبود زخم مناسب هستند و از خشکی و آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کنند. این گیاه یک داروی شفابخش برای زخم، بریدگی و درمان بیماری‌های پوستی است.

درمان شوره سر

گیاه بابونه خاصیت ضد التهاب و ضد باکتریال دارد که برای التیام پوست سر مناسب بوده و از خارش و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. اگر از گیاه بابونه به طور مرتب استفاده کنید، پوست سر را تسکین می‌دهد و از پوسته‌پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

درخشندگی مو

یکی دیگر از روش‌های مراقبت از پوست و مو با بابونه، استفاده از روغن بابونه است. روغن‌ها علاوه بر التیام و درمان خشکی سر، به لطافت و درخشندگی مو کمک می‌کنند. روغن بابونه اسانس خوبی هم دارد که به‌عنوان روغن ماساژ استفاده می‌شود و عطر آن آرامش را برای شما به همراه دارد.

مراقبت از مو با بابونه
یک تاج از گل‌های بابونه روی سر دختر قرار دارد.

جلوگیری از ریزش مو

ممکن است مو به دلیل مشکلات هورمونی و استفاده از شامپوهای نامناسب دچار ریزش شود. اگر با این مشکلات مواجه هستید، گیاه بابونه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گیاه مو را از آلودگی و چربی پاک می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد. برای مراقبت از مو و پوست سر با بابونه، استفاده از انواع شامپو بابونه بهترین گزینه است.

انواع گیاهان دارویی مانند نعنا هم برای مراقبت از پوست و مو گزینه مناسبی هستند. برای اطلاعات بیشتر از خواص نعنا و آشنایی با انواع محصولات آن، مقاله معرفی محصولات پوست و مو با نعنا را مطالعه کنید.

برندهایی که از بابونه در محصولات خود استفاده می کنند

تا اینجا با خواص بابونه و روش‌های مراقبت از پوست و مو با بابونه آشنا شدیم. در اینجا می‌خواهیم چند محصول و برند آرایشی و بهداشتی را معرفی کنیم که از ترکیبات این گیاه جادویی در محصولات خود استفاده کرده‌اند:

برند بایو اسکین

بایو اسکین یک برند ایرانی است که به صورت تخصصی محصولات شوینده پوست و مو را تولید می‌کند. این محصولات حاوی ترکیبات گیاهان بومی مانند بابونه هستند که تجربه جدیدی به مشتری‌های خود عرضه می‌کند و در این کار موفق بوده است.

شامپو احیا کننده و تقویت کننده بایو اسکین پلاس حاوی عصاره بابونه

شامپو بایو اسکین حاوی عصاره بابونه است که از تحریک پوست سر جلوگیری می‌کند و رطوبت را به موی شما هدیه می‌دهد. این شامپو برای موهای خشک و آسیب‌دیده بسیار مناسب است. علاوه بر این، دارای گیاه آلوئه‌ورا و ویتامین B5 است که برای ترمیم و بازسازی پوست سر و موها بسیار مناسب است و ریشه مو را تقویت می‌کند. شامپو بایو اسکین یکی از بهترین محصولات برای مراقبت از پوست و مو با بابونه است.

ویژگی‌های این شامپو:

  • افزایش درخشندگی و حالت‌پذیری مو
  • جلوگیری از موخوره
  • رفع خشکی پوست سر
  • احیا موهای خشک و آسیب دیده
  • تقویت‌کننده ریشه و ساقه مو
  • حاوی عصاره بابونه
  • حاوی آلوئه‌ورا و ویتامین B5
خرید شامپو احیا کننده و تقویت کننده بایو اسکین پلاس حاوی عصاره بابونه با حجم ۲۰۰ میل

برای خرید شامپو احیا کننده و تقویت کننده بایو اسکین پلاس حاوی عصاره بابونه، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

شامپو بچه آردن حاوی عصاره بابونه ۲۰۰ گرم

برند آردن یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید محصولات شوینده است. شامپو بچه آردن حاوی عصاره بابونه هم یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است که از حساسیت جلوگیری می‌کند. این شامپو با ترکیباتی که دارد از ایجاد سوزش، اشک و ریزش مو پیشگیری می‌کند و برای پوست و موی لطیف نوزادان مناسب است. علاوه بر این، با دارا بودن عصاره بابونه عطری خوبی ایجاد می‌کند و آرامش‌بخش است.

ویژگی‌های این محصول:

  • ضد حساسیت
  • مرطوب‌کننده پوست سر و مو
  • رفع پیچ‌خوردگی
  • مناسب موی لطیف کودک
  • حاوی عصاره بابونه و گلیسرین
  • بدون سوزش و اشک
خرید شامپو بچه آردن حاوی عصاره بابونه 200 گرم

برای خرید شامپو بچه آردن حاوی عصاره بابونه، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

برند شون

شون یک برند آلمانی است که توسط شرکت آریان کیمیا تک و تحت لیسانس شرکت آلمان در ایران تولید می‌شود. کلمه شون در زبان آلمانی به معنای زیبایی است. زیبایی که از طبیعت الهام گرفته می‌شود. بر همین اساس محصولات این برند از عصاره میوه‌ها و گیاهانی مثل بابونه، آلوئه‌ورا، چای سبز و … تولید می‌شوند.

کرم دست و صورت شون حاوی عصاره بابونه 150 گرم

یکی از بهترین محصولات با بابونه است که خاصیت ضد باکتریال دارد و برای انواع پوست‌ها مناسب است. این کرم با دارا بودن عصاره بابونه، نرمی و لطافت را به پوست شما هدیه می‌دهد و از چین‌وچروک و ایجاد لک جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، با دارا بودن بافت لطیف به شادابی پوست کمک کرده و خشکی آن را به سرعت رفع می‌کند. در طول روز یا بعد از حمام می‌توانید مقداری از این کرم را روی پوست ماساژ دهید تا بافت سبک و نرم آن را احساس کنید.

ویژگی‌های این کرم:

  • حاوی عصاره گیاه بابونه
  • رطوبت رسانی به پوست
  • جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک
  • جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی
  • حاوی ویتامین E و گلیسیرین
  • رفع التهابات پوستی
  • جلوگیری از پیری زودرس
خرید کرم دست و صورت شون حاوی عصاره بابونه حجم ۱۵۰ میل

برای خرید کرم دست و صورت شون حاوی عصاره بابونه، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

برند ایوروشه

برند ایوروشه در سال ۱۹۵۹ در فرانسه تأسیس شد و اکنون در ۸۸ کشور دنیا شعبه دارد. این برند اهمیت زیادی به حفظ محیط زیست و طبیعت می‌دهد و اکثر محصولاتش پر پایه گیاهان دارویی تولید و عرضه می‌شوند.

کرم مرطوب ‌کننده ایوروشه؛ مناسب پوست حساس و خشک و حاوی عصاره بابونه

یکی از بهترین محصولات ایوروشه که برای پوست‌های حساس و خشک بسیار مناسب است. این محصول با دارا بودن عصاره بابونه التیام بخش است و از خارش و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بابونه با دارا بودن عطری خوش احساس خوبی را در افراد ایجاد می‌کند و آرامش‌بخش است. این کرم با بافت ابریشمی‌ای که دارد، نرمی و لطافت را به پوست شما می‌دهد و خشکی پوست را رفع می‌کند.

ویژگی‌های این کرم:

  • حاوی عصاره بابونه و شی‌باتر
  • مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده پوست
  • آرامش ‌بخش
  • التیام‌بخش پوست
  • مناسب پوست‌های خشک و حساس
  • فاقد پارابن، سیلیکون، الکل و رنگ
  • دارای ترکیبات وگان
خرید کرم مرطوب کننده و تغذیه کننده ایوروشه مناسب پوست خشک و حساس با حجم ۵۰ میل

برای خرید کرم مرطوب کننده ایوروشه مناسب پوست خشک و حساس، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

کرم پاک‌ کننده آرایش ایوروشه حاوی عصاره بابونه

یکی دیگر از محصولات ایوروشه، کرم پاک‌کننده آرایش است که برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است. این کرم حاوی عصاره بابونه و ترکیبات طبیعی است که به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، پوست را از هر گونه چربی و آلودگی پاک می‌کند و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را به حداقل می‌رساند. عصاره بابونه در ترکیبات این کرم از اثرات مخرب آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند و التیام‌بخش پوست‌های حساس است.

  • حاوی عصاره بابونه
  • حاوی 94٪ ترکیبات طبیعی و ارگانیک
  • حاوی آنتی‌اکسیدان
  • پاک‌‌کننده آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه
  • نرم‌ کننده پوست
  • مناسب پوست‌های حساس
خرید کرم پاک کننده آرایش ایوروشه حاوی عصاره بابونه مناسب پوست حساس حجم ۱۲۵ گرم

برای خرید کرم پاک‌ کننده آرایش ایوروشه حاوی عصاره بابونه، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

کرم مرطوب کننده ببک؛ مناسب دست و صورت و حاوی عصاره بابونه

این برند ایرانی برای همه ما نامی آشنا دارد و تنوع محصولات آن زیاد است. یکی از محصولات این کمپانی کرم مرطوب‌کننده ببک حاوی عصاره بابونه است که از حساسیت و التهاب پوستی جلوگیری می‌کند. این محصول بافت نرمی دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود که برای استفاده روزانه مناسب است و یک آبرسان قوی به شمار می‌آید. علاوه بر این، عطر خوشی نیز دارد که پوست دست و صورت شما را خوش‌بو می‌کند و احساس خوبی را در طول روز به همراه دارد.

ویژگی‌های این کرم:

  • حاوی عصاره بابونه و ویتامین‌ E
  • مرطوب کننده و آبرسان قوی
  • مناسب پوست‌های معمولی و خشک
  • ضد التهاب و ضد حساسیت
  • مناسب دست و صورت
  • حاوی رایحه دلپذیر
خرید کرم مرطوب کننده ببک مناسب دست و صورت حاوی عصاره بابونه با حجم ۱۰۰ میل

برای خرید کرم مرطوب کننده ببک حاوی عصاره بابونه، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

صابون آرایش شیر پاک کن بابونه بیول

اگر زیاد آرایش می‌کنید، این محصول را برای شست‌وشوی صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم. این صابون از لک و آکنه جلوگیری کرده و سلول‌های پوستی را تغذیه می‌کند. این کار به شفافیت و درخشندگی پوست شما کمک می‌کند و موجب استحکام بافت پوست می‌شود. علاوه بر این، با دارا بودن آنتی‌اکسیدان به تخریب رادیکال‌های آزاد و ترمیم پوست کمک می‌کند.

ویژگی‌های این محصول:

  • شفافیت پوست
  • جلوگیری از ایجاد لک و آکنه
  • استحکام بافت پوست
  • پاک ‌کننده
  • مناسب انواع پوست
  • حاوی عصاره بابونه
  • آنتی‌اکسیدان
صابون آرایش شیر پاک کن بابونه بیول
صابون آرایش شیر پاک کن بابونه بیول

سخن پایانی

بابونه خواص زیادی برای پوست و مو دارد و بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی به این موضوع پی بردند. به همین دلیل ردپایی از این گیاه جادویی را در بسیاری از محصولات بهداشتی مانند شامپو، صابون، ژل‌های شست‌وشو و کرم می‌بینیم که در بالا به چند تا از آن‌ها اشاره کردیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای مراقبت از پوست و مو با بابونه هستید، این مقاله را از دست ندهید.

سؤالات متداول

چه برندهایی بیشتر از گیاه بابونه در محصولات خود استفاده کردند؟

برندهای استفاده کننده از بابونه بسیار زیاد هستند مانند شون، ایوروشه و بیول که محصولاتی مانند کرم‌های بابونه، شامپو و صابون را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

گیاه بابونه چه خواصی برای مو دارد؟

گیاه بابونه خاصیت ضد التهاب و ضد باکتریال دارد و از خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند. به همین منظور، انواع شامپو بابونه تولید و در بازار عرضه می‌شود که برای موهای خشک و حساس بسیار مناسب هستند.

آیا بابونه حساسیت‌زا است؟

بابونه هیچ‌ حساسیتی ایجاد نمی‌کند مگر برای افرادی که دچار آلرژی هستند و به انواع گل‌ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهند. گیاه بابونه ضد حساسیت است و برای بیماری‌های پوستی بسیار مناسب است.

چگونه از پوست و مو با بابونه مراقبت کنید؟

برای مراقبت از پوست و مو با بابونه می‌توانید از انواع صابون بابونه، ژل و کرم کمک بگیرید و از این محصولات به طور مداوم استفاده کنید تا تأثیر آن را ببینید.

بابونه چه خواصی برای پوست دارد؟

بابونه برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است و پوست را التیام می‌بخشد. این گیاه آنقدر لطیف است که در لوازم بهداشتی کودکان از آن استفاده می‌شود و برای پوست نرم آن‌ها بسیار مناسب است.