زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فواید خاک رس برای صورت + روش تهیه ماسک

تیم تحریریه مو تن رو
5,349
7 دقیقه
فواید خاک رس برای صورت + روش تهیه ماسک

شاید تعجب کنید اما خاک رس برای صورت و پوست فواید بسیاری دارد. این خاک به عنوان یک ماده طبیعی، در پاکسازی پوست عالی عمل می‌کند. در صورتی که طرز تهیه ماسک خاک رس را دانسته و آن را به کار بگیرید، اثربخشی عالی برای جوانسازی پوست خود، تجربه خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص فواید این ماده طبیعی و همین طور روش تهیه و استفاده از آن، بیشتر بدانیم.

فواید خاک رس برای پوست

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که خاک رس را می‌توانید در سه نوع خاک رس قرمز، خاک رس سفید و خاک رس سبز بیابید. از جمله مزایای استفاده از خاک رس برای پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

پاکسازی پوست

خاک رس دارای قابلیت پاکسازی عمیق و کامل روی پوست است. هر گونه ذرات به جای مانده از آلودگی هوا و همین طور لایه‌های ایجاد شده از محصولات آرایشی را برطرف میکند. به علاوه ماسک خاک رس، می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. اینطور به کاهش رادیکال‌های آزاد پوست کمک کند. این در صورتی که استفاده مستمر از این ماسک صورت را در برنامه رسیدگی و مراقبت‌های پوستی خود قرار دهید، به مراتب بیشتر خواهد بود.

شفاف کردن پوست

ماسک خاک رس برای آن دسته از افرادی که دچار تیرگی پوست شده اند، به عنوان یک اکسیر معجزه آسا عمل میکند. این ماسک را روی پوست خود گذاشته و بگذارید یک ربع بماند. پس از شستشوی پوست، چهره خود را به مراتب روشن تر و درخشان تر خواهید یافت.

جوانسازی پوست

اگر می‌خواهید از یک ماده طبیعی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، خاک رس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این ماده طبیعی دارای خاصیت کلاژن سازی است. اینطور به کشیدگی و سفتی پوست و همین طور بازگشت جوانی آن کمک زیادی می‌کند.

خاک رس برای جوش صورت

یکی از استفاده‌های اصلی خاک رس، درمان جوش‌های صورت است. این ماده طبیعی نه تنها به رفع جوش‌های صورت کمک می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن جای جوش‌ها نیز می‌شود. مواد معدنی موجود در خاک رس، باعث درمان سریع جوش شده و به بازسازی پوست پس از آن نیز کمک میکند.

رفع چربی اضافی پوست

اگر پوست شما چرب است و معمولا چربی اضافی روی پوست خود احساس می‌کنید، می‌توانید با استفاده از خاک رس، چربی اضافی پوست خود را برطرف کنید. اینطور آن را به تعادل برسانید.

لایه برداری پوست

اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی قوی و در عین حال ضدحساسیت هستید، خاک رس می‌تواند چنین نقشی را برای شما بازی کند. دانه‌های ریز خاک رس، به خوبی یک لایه بردار شرکتی عمل می‌کند. اینطور تمام لایه‌های مرده و کهنه پوست شما را برطرف می‌سازند. به علاوه خاک رس یک حلال قوی مواد است. زمانی که روی پوست قرار می‌گیرد، به راحتی تمام ذرات آلودگی و میکروب‌ها را جدا کرده و در خود حل می‌کند.

طرز تهیه ماسک خاک رس برای جای جوش

خاک رس برای ساخت ماسک
خاک رس برای ساخت ماسک

حالا وقت آن است که مراحل آماده سازی ماسک خاک رس برای درمان اورژانسی جوش صورت را نیز دنبال کنیم.

  • اگر می‌خواهید از خاک رس برای درمان جوش‌های صورت کمک بگیرید، باید آن را در ترکیب با گلاب و آبلیمو قرار دهید.
  • برای این منظور کافی است که خاک رس قهوه ای، گلاب و لیموی تازه را به ترتیب در نسبت‌های 2، 1 و 4 قاشق غذاخوری با هم ترکیب کنید. در نهایت شما باید به یک مخلوط خمیری شکل به عنوان ماسک خاک رس برای جوش صورت برسید. آن را به کمک انگشتان دست یا یه قلموی تمیز روی پوست خود پخش کنید.

نکته: البته همچنان ترکیب خاک رس با آب و بدون اضافه کردن دیگر مواد گلاب و لیمو نیز در درمان جوش‌های پوستی، به اندازه کافی موثر است. اما در صورتی که گلاب و لیموی تازه را به این ماسک اضافه کنید، اثربخشی بیشتری از آن تجربه خواهید کرد. به علاوه این ماسک خاک رس برای جای جوش نیز بسیار تاثیرگذار است.

نحوه استفاده از ماسک خاک رس برای صورت

برای استفاده از ماسک خاک رس برای جوش صورت، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا صورت خود را شستشو داده و اجازه دهید خشک شود. شما نباید هیچ گونه مواد آرایشی یا حتی مرطوب کننده روی پوست خود داشته باشید. به علاوه از یک ماده شوینده ملایم مانند پن شستشو کمک بگیرید. صورت خود را بشویید تا تمام آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار از روی آن شسته شوند. هر قدر که پوست تمیزتر باشد، بهتر پذیرای این ماسک خواهد بود. اینطور اثربخشی بیشتری از آن را تجربه خواهید کرد.

پس از آن به مقدار مناسبی از ماسک تازه آماده شده خاک رس، گلاب و آبلیموی تازه را روی پوست خود قرار دهید. آن را به کمک انگشتان یا یک قلمو، به خوبی در تمام نواحی پخش کنید. البته شما این امکان را دارید که تنها ماسک را روی بخش‌هایی از پوست که دچار جوش و آکنه شده اند، قرار دهید. (اما در اکثر مواقع افراد مایل هستند که از ماسک خاک رس برای پوست، در تمامی نواحی آن استفاده کنند.)

پس از سپری شدن 10 تا 15 دقیقه که ماسک روی صورت شما خشک می‌شود. به آرامی آن را به کمک آب ولرم شستشو داده و سپس از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. ماسک خاک رس، تا حدودی خاصیت ضدچربی داشته و به طور طبیعی چربی پوست شما را کاهش میدهد. از این روی افرادی که پوست خشک یا نرمال دارند، باید حتما پس از استفاده این ماسک، از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند.

آیا خاک رس برای لک صورت خوب است؟

با توجه به فواید زیادی برای خاک رس، معمولا پرسیده می‌شود که آیا خاک رس برای لک صورت نیز خوب است یا خیر؟ همان طور که گفتیم، خاک رس دارای خاصیت لایه برداری پوست است. چیزی که به روشن کردن و درخشانی پوست نیز کمک می‌کند. از این روی اگر از تکنیک قدیمی رومیان باستان استفاده کرده و خاک رس را با روغن زیتون مخلوط کنید، به ماسک ضدلک عالی دست خواهید یافت.

ماسک خاک رس برای صورت
ماسک خاک رس برای صورت

هفته‌ای دو بار از این ماسک روی پوست خود استفاده کنید. اثربخشی عالی آن را پس از مدتی برای رفع لکه‌های پوست، مشاهده کنید. تصویری که در آینه میبینید؛ شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نکته: توصیه می‌شود آن دسته از افرادی که دارای پوست حساسی هستند، از خاک رس سفید استفاده کنند. اینطورکمترین ریسک ایجاد حساسیت را دارد.

کلام آخر

در بالا روش درمان جوش صورت با خاک رس را دنبال کردیم. در خصوص فواید این ماده طبیعی مواردی را دانستیم. شما تا به حال چه تجربه ای در خصوص استفاده از خاک رس داشته‌اید؟ آن را در چه ترکیبی به عنوان ماسک پوستی، استفاده کرده اید؟ قطعا تنها ماسک کاربردی خاک رس، ماسک خاک رس برای جوش صورت نیست. شما می‌توانید استفاده‌های دیگری از این ماده زیبایی و شفابخش ببرید؟ خوشحال میشویم اگر در قسمت نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران موتن رو در میان بگذارید.