زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چطور با کرم پودر، کانسیلر و پرایمر تیرگی دور چشم را پوشش دهیم؟

wordcamp
2,523
5 دقیقه
چطور با کرم پودر، کانسیلر و پرایمر تیرگی دور چشم را پوشش دهیم؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که خانم ها هنگام آماده شدن برای رفتن به بیرون از منزل با آن مواجه می‌شوند، تیرگی دور چشم یا همان حلقه‌های سیاه رنگی است که در اطراف چشم به خصوص در قسمت پایین آن، وجود دارد. به علت حساسیت بالای پوست این ناحیه و سبک زندگی نه چندان عالی، بسیاری از خانم‌ها تیرگی دور چشم را تجربه می‌کنند.

موارد زیادی در ایجاد این حلقه‌ها نقش دارند که از جمله می‌توان به آلرژی‌ها، عوامل ارثی، خواب ناکافی یا بی‌کیفیت و رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد. اکثر خانم‌ها برای پوشاندن تیرگی دور چشم خود از یک کانسیلر به رنگ پوست بدن استفاده کرده و یا صرفا در این نواحی از مقدار اضافی کرم پودر کمک می‌گیرند. اما خوب است بدانید که با این روش‌ها ممکن است صورت شما ظاهر کیکی و مصنوعی به خود گرفته و علاوه بر این، حتی خطوط ریز و چین و چروک‌ها نیز بیش از پیش نمایان شوند!

استفاده از محصولات مناسب و آگاهی نسبت به تاثیر آنها و نحوه استفاده از این محصولات، به طور موثری می‌تواند در کاهش تیرگی دور چشم به شما کمک کند. در این مطلب قصد داریم روش مناسب برای پوشاندن هر چه بهتر سیاهی دور چشم را به شما ارائه دهیم.

پرایمر

رفع تیرگی دور چشم با پرایمر
استفاده از پرایمر

پرایمر یکی از محصولات آرایشی بسیار کارآمد است که کاربردهای زیادی داشته و در واقع هر چقدر از خوبی‌های آن بگوییم کم است! استفاده بجا و مناسب از پرایمر نه تنها برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم اهمیت دارد، بلکه نتیجه استفاده از کرم پودر را هم به طور محسوسی بهبود می‌بخشد. استفاده از پرایمرها باعث می‌شود تا کرم پودر یا کانسیلر به شکل بهتری بر روی پوست صورت قرار گرفته و دوام بیشتری داشته باشند.

برای استفاده از پرایمر، با انگشت حلقه تمیز به اندازه یک نخود فرنگی پرایمر را در زیر هر چشم قرار دهید. سپس با وارد کردن ضربان آرام و منظم پرایمر را در تمام سطح پوست زیر چشم پخش کنید. انگشت حلقه کمترین میزان فشار را به پوست وارد کرده و باعث ایجاد التهاب نخواهد شد. در نهایت پرایمر باید به صورت یک لایه نازک در پوست این قسمت قرار بگیرد.

کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای پنهان کردن تیرگی دور چشم
استفاده از کانسیلر مناسب

کانسیلر یکی از موثرترین ابزارها برای پنهان‌سازی تیرگی دور چشم است. اینکه کدام رنگ کانسیلر بهترین تاثیر را دارد، بستگی به شرایط شما خواهد داشت. اگر حلقه‌های تیره زیر چشم ته‌رنگ آبی دارند، بهتر است از یک کانسیلر زرد رنگ با سایه‌ای روشن‌تر نسبت به تُن پوست خود استفاده کنید. این رنگ باعث خنثی شده رنگ آبی شده و همچنین پوست این ناحیه را روشن‌تر نشان می‌دهد.

اگر حلقه‌های سیاه دور چشم بیشتر به رنگ قهوه‌ای هستند، یک کانسیلر هلویی یا پرتقالی می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در اکثر خانم‌ها تیرگی دور چشم از همین نوع است.

کانسیلرهایی که حالت ژلی و روان دارند، معمولا بهتر بر روی پوست قرار گرفته و به آرایشتان حالت کیکی و مصنوعی نمی‌دهند. در هنگام استفاده از کانسیلر به گوشه‌های داخلی چشم توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ این بخش‌ها دقیقا همان جایی هستند که بیشتری سایه‌های تیره قرار دارند. با ضربه زدن و کشیدن انگشت به سمت بالا، کانسیلر را به خوبی در تمام قسمت‌هایی که حلقه‌های تیره دور چشم وجود دارند، پخش کنید تا لایه‌ای یکدست ایجاد شود.

کرم پودر

کرم پودر برای رفع تیرگی دور چشم
کرم پودر

مرحله بعدی برای پنهان‌سازی حلقه‌های تیره دور چشم، بدون شک استفاده از کرم پودر است. دقت کنید رنگ کرم پودر به خصوص در قسمت خط گردن کاملا با رنگ پوست مطابقت داشته باشد تا ظاهری حرفه‌ای و طبیعی به آرایش شما بدهد. برای استفاده از کرم پودر، چند نقطه نسبتا کوچک را بر روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه قرار دهید. با استفاده از یک بلندر اسفنجی یا براش پهن، کرم پودر را به خوبی در تمام قسمت‌ها پخش کنید تا ظاهری نرم و یکدست پیدا کند.

حتما در قسمت زیر چشم و بخش‌هایی که کانسیلر اعمال شده هم از کرم پودر استفاده کنید. دقت کنید که در هنگام محو کردن کرم پودر، بلندر یا براش را در این قسمت‌ها به آرامی جابجا کنید تا اثر کانسیلر کم نشود.

پودر تثبیت کننده

نقش پودر تثبیت کننده برای رفع تیرگی دور چشم
اهمیت زیاد پودر تثبیت کننده

این مرحله برای افزایش دوام کانسیلر و کرم پودر بر روی پوست بسیار مهم است. اگر این مرحله را به طور صحیح انجام دهید هیچ‌گاه ترک خوردن یا پاک شدن آرایش در طول روز را شاهد نخواهید بود! از یک پودر تثبیت آرایش ملایم با بافتی سبک استفاده کنید تا آرایش شما حالت کیکی و مصنوعی نداشته باشد. مقادیر بسیار کمی از پودر را بر روی پوست قرار داده و با وارد کردن ضرباتی آرام و یکنواخت، پودر را بر روی پوست زیر چشم و سایر نقاط صورت، به خوبی پخش کنید.

اگر این چهار مرحله را به درستی انجام دهید نه تنها تیرگی دور چشم به طور محسوسی کمتر به نظر خواهد رسید، بلکه آرایشی جذاب‌تر و طبیعی‌تر هم دارید. این کار طبیعتا به دقت و حوصله نسبتا زیادی نیاز دارد، اما مطمئن باشید چشمانی زیبا و چهره‌ای جوان و جذاب ارزشش را دارد!