زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چه عواملی باعث پارگی کاندوم می‌شوند؟

wordcamp
5,614
9 دقیقه
چه عواملی باعث پارگی کاندوم می‌شوند؟

در سراسر جهان، کاندوم‌های مردانه یکی از بهترین و البته ارزان قیمت‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از هر داروخانه محلی یا آنلاینی کاندوم سفارش بدهید و از بارداری و بیماری‌ها و عفونت‌های قابل انتقال از طریق روابط جنسی، پیشگیری کنید. اما کاندوم‌ها تنها تا زمانی سودمند و کاربردی هستند که پاره نشوند! در این مقاله قصد داریم چند دلیل پاره شدن کاندوم مردانه و نشانه‌های پاره شدن کاندوم را به شما معرفی کنیم.

متاسفانه بسیاری از افراد گمان می‌کنند کاندوم‌ها هیچ‌گاه پاره نمی‌شوند! اما این یکی از اتفاقات شایع در جهان است که متاسفانه می‌تواند شور و هیجان هر دو طرف را در حین رابطه از بین ببرد. پاره شدن کاندوم اتفاقی نگران کننده و تلخ است که می‌تواند عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

برای خرید انواع کاندوم می توانید به روشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه نموده و از بین صدها مدل متنوع، موارد دلخواهتان را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

تاریخ انقضا و پارگی کاندوم

تاریخ انقضای کاندوم، پارگی کاندوم
تاریخ انقضا کاندوم

اگر در شرایطی قرار گرفته‌اید که تنها کاندوم در دسترس شما درون کیف پولتان قرار دارد، بهتر است قبل از استفاده حتما به تاریخ انقضای آن نگاهی بیندازید! شاید برای برقراری رابطه شور و هیجان خاصی داشته باشید، اما باور کنید تاریخ انقضای کاندوم‌ها بی‌دلیل بر روی بسته‌بندی حک نمی‌شوند. زمانی که تاریخ انقضا کاندوم فرا می‌رسد، دیگر نمی‌تواند از شما و شریکتان مراقبت کند.

کاندوم را در جای مناسب نگه دارید

کاندوم‌ها نیز مانند اکثر لوازم بهداشتی و محصولات جنسی دیگر باید در یک محیط خنک و خشک به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. اگر کاندوم را درون خودرو یا بر روی کمد یا میزی که تحت تابش نور مستقیم خورشید قرار دارند نگهداری کنید، احتمالا باعث آسیب دیدن مواد تشکیل دهنده کاندوم خواهید شد. برای کسب اطمینان از کارایی و حفظ سلامت کاندوم بهتر است محل مناسبی را در اتاق خواب خود تعیین نموده و کاندوم‌ها را در آنجا قرار دهید.

همچنین اگر قصد دارید کاندوم را در کیف پول خود قرار دهید حواستان باشد این کار را فقط برای کوتاه مدت انجام دهید. کیف پولی که در جیب پشتی شلوار شما قرار گرفته معمولا در طول روز فشار زیادی را متحمل می‌شود. کاندوم‌ها از لاتکس بسیار نازکی تولید می‌شوند که در برابر فشار زیاد و به خصوص اصطکاک آسیب‌پذیر بوده و ممکن است به راحتی پاره شوند.

عدم استفاده از لوبریکانت یا روان کننده

دلیل پاره شدن کاندوم عدم استفاده از لوبریکانت
انواع ژل لوبریکانت

اگر شریک شما دچار خشکی واژن است و یا در حین برقراری رابطه احساس اصطکاک زیادی دارید، باید از روان کننده واژن یا ژل‌های لوبریکانت استفاده کنید. عدم استفاده از این ژل‌ها تنها درد و ناراحتی برای شما و شریکتان را به همراه خواهد داشت.

البته این روزها اکثر کاندوم‌های تولید شده از جنس لاتکس به لوبریکانت آغشته شده‌اند، اما با کمی لوبریکانت اضافی مطمئن باشید همه چیز بهتر پیش خواهد رفت. علاوه بر این، روان و لغزنده بودن محیط واژن و سطح خارجی کاندوم امکان پارگی کاندوم را نیز تا حد محسوسی کاهش خواهد داد.

لوبریکانت استفاده شده برای کاندوم‌های لاتکس (معمول‌ترین نوع کاندوم در ایران) حتما باید پایه آب (محلول در آب) باشند. لوبریکانت‌های روغنی و سیلیکونی یا استفاده از روغن‌های مختلف بر روی این نوع از کاندوم‌ها شانس پارگی آنها را به شدت افزایش خواهد داد.

علاوه بر این، واژن برخی از زنان به طور طبیعی تنگ‌تر است. این موضوع به عضلات نگهدارنده واژن مربوط می‌شود و به خصوص در زنانی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند بیشتر از دیگران دیده می‌شود. بنابراین استفاده از لوبریکانت برای برقراری رابطه جنسی با این دسته از زنان به پیشگیری از پاره شدن کاندوم کمک شایانی خواهد نمود.

سایز نامناسب، دلیل پاره شدن کاندوم

کاندوم‌ها نیز مانند لباسی که به تن می‌کنید در سایزهای استاندارد و متنوعی تولید می‌شوند. استفاده از کاندومی با سایز مناسب باعث راحتی و گردش خون بهتر در آلت تناسلی مرد می‌شود. اگر کاندومی که خریده‌اید به سختی بر روی آلت شما قرار گرفت و یا خیلی تنگ به نظر می‌رسد، احتمالا با کمی اصطکاک و فشار به راحتی پاره خواهد شد.

بهترین توصیه در چنین شرایطی این است که از کاندومی با سایز بزرگ‌تر استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر کاندوم شما خیلی بزرگ و شل باشد، ممکن است لذت و حس شما در رابطه جنسی را تا حد محسوسی کاهش دهد.

استفاده صحیح از کاندوم

نحوه استفاده از کاندوم، دلیل پاره شدن کاندوم
نحوه استفاده از کاندوم

اگر به درستی از کاندوم استفاده نکنید نباید انتظار کارکرد مناسب آن را هم داشته باشید! زمانی که کاندوم را بر روی آلت خود قرار می‌دهید باید به آرامی و بدون استفاده از ناخن این کار را انجام دهید. دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته‌بندی کاندومی که خریده‌اید به خوبی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

هنگام جای‌گذاری، کاندوم باید تمام طول آلت را بپوشاند، اما نباید بیش از اندازه آن را بکشید. کلاهک مخصوصی که در قسمت جلویی کاندوم قرار گرفته به منظور ذخیره مایع منی طراحی شده و باید مقداری فضای خالی برای آن در نظر بگیرید.

برخی آقایان هنگام استفاده از کاندوم دچار استرس می‌شوند که ممکن است نعوظ آلت آنها را کاهش داده و باعث شرمساری شود. اگر استرس می‌گیرید و یا به علت شور و هیجان زیاد به خوبی نمی‌توانید کاندوم را بر روی آلت‌تان قرار دهید، از شریک خود کمک بگیرید.

کمی بیشتر وقت بگذارید و دقت کنید تا کاندوم به خوبی و به شکل صحیح بر روی آلت تناسلی شما قرار بگیرد. بدین ترتیب احساس نگرانی از پاره شدن یا بارداری ناخواسته را تا حد زیادی کاهش داده و از رابطه خود لذت بیشتری خواهید برد.

برخی افراد به منظور جلوگیری هر چه بهتر از انتقال عفونت‌های قابل سرایت از طریق رابطه جنسی (STI) دو کاندوم را بر روی یکدیگر استفاده می‌کنند. این کار نه تنها مزیت حفاظتی کاندوم‌ها را کاهش می‌دهد بلکه بر روی میزان لذتی که از برقراری رابطه می‌برید نیز تا حد زیادی تاثیرگذار خواهد بود.

نشانه‌های پاره شدن کاندوم چیست؟

پارگی کاندوم و نشانه های آن
نشانه های پاره شدن کاندوم

در صورتی که کاندوم پاره شود احتمالا شریک شما متوجه آن نخواهد شد، مگر اینکه به مرحله انزال رسیده باشید. اگر در حین دخول، پارگی کاندوم اتفاق بیفتد احتمالا تغییراتی را در میزان حس و لذت خود متوجه خواهید شد.

بهتر است در طول رابطه جنسی، هر از گاهی با چشم و دست، کاندوم را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

اگر هنگام باز کردن بسته‌بندی کاندوم یا جای‌گذاری آن از اشیا تیز یا ناخن استفاده کرده‌اید و از سالم بودن کاندوم مطمئن نیستید، بهتر است آن را دور بیندازید! اگر تنها کاندومی که در اختیار دارید همین مورد است، باید به خوبی با چشم خود تمام قسمت‌های آن را بازرسی نمایید.

توجه داشته باشید که برای این کار نباید کاندوم را از روی آلت خود در بیاورید. کاندومی که یک بار بر روی آلت کشیده شده فرم و استایل خود را از دست داده و قابل استفاده مجدد نخواهد بود.

اگر کاندوم پاره شد چه کاری باید انجام دهیم؟

باید بدانید که پارگی کاندوم یک اتفاق عجیب و غریب نبوده و شما نیز تنها قربانی آن محسوب نمی‌شوید! در صورتی که پس از پاره شدن کاندوم نگران بارداری بودید، بهتر است این کارها را انجام دهید:

بلافاصله از شریک خود جدا شده و به دستشویی بروید. عضلات واژن خود را به سمت بیرون منقبض کنید تا اگر مایع منی درون کانال واژینال قرار داشت بیرون بریزد.

با ادرار کردن سعی کنید مجاری ادرار و قسمت بیرونی واژن و آلت تناسلی خود را تمیز کنید. از صابون یا شوینده‌ها استفاده نکنید، چرا که پوست این قسمت پس از رابطه جنسی بسیار حساس بوده و آسیب می‌بیند.

برای خروج هر چه بیشتر مایع منی از واژن، می‌توانید در یک وان یا تشت پر از آب ولرم (نه گرم یا داغ) بنشینید.

استفاده از روش‌های ضدبارداری

قرص ضدبارداری در صورتی پارگی کاندوم
قرص های ضدبارداری اورژانسی

قرص‌های پیشگیری از بارداری EC روشی اورژانسی هستند که با آزادسازی میزان زیادی هورمون احتمال لقاح را کاهش داده و همچنین از ورود اسپرم به غشای داخلی تخمک جلوگیری می‌کنند.

این نوع از قرص‌ها معمولا تا 24 ساعت پس از ورود اسپرم به داخل واژن بالاترین میزان تاثیرگذاری را ارائه می‌دهند، اما در صورتی که به آنها دسترسی ندارید تا حداکثر 5 روز فرصت دارید. قرص‌های ضدبارداری اضطراری را از هر داروخانه‌ای بدون نیاز به تجویز یا نسخه پزشک می‌توانید تهیه کنید.

روش دیگر استفاده از ابزار IUD است که می‌تواند تا 10 سال از بارداری جلوگیری نماید. این ابزار توسط متخصص زنان درون رحم جای‌گذاری شده و در دو نوع هورمونی و مسی در بازار قابل تهیه است. نوع هورمونی آی‌یو‌دی با ترشح هورمون پروژستین، مخاطی غلیظ و ضخیم را در دهانه رحم ایجاد می‌کند تا اسپرم نتواند به آن نفوذ نماید.

اما پاره شدن کاندوم صرفا خطر حاملگی را به همراه ندارد. در واقع این اتفاق می‌تواند هم شما و هم شریک‌تان را در معرض عفونت‌ها و بیماری‌های قابل انتقال از راه جنسی قرار دهد. برای کاهش اثرات می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • از دوش واژینال یا مقعدی برای تمیز کردن خود استفاده نکنید! این کار می‌تواند باعث ایجاد التهاب و همچنین جابجایی مایع منی به سمت داخل شود. بهتر است از آب و صابونی ملایم برای تمیز کردن خود بهره ببرید.
  • داروهای پیشگیری از STI از جمله PEP می‌توانند تا حدی احتمال ابتلا به ایدز را کاهش دهند. دقت کنید که این داروها نیاز به تجویز پزشک داشته و مدت زمان مصرف آنها نیز طولانی (حداقل 28 هفته) است.
  • در صورتی که خیلی نگران هستید به پزشک مراجعه کنید تا برایتان آزمایش خون، تست بیماری عفونتی مقاربتی و آزمایش ادرار تجویز کند. دقت کنید که این تست‌‌ها بلافاصله پس از رابطه جنسی نتایج دقیق و درستی را نشان نمی‌دهند اما به شما کمک می‌کند تا کمی آرامش پیدا کنید.