زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پرایمر رنگی و معرفی انواع آن

تیم تحریریه مو تن رو
1,148
7 دقیقه
پرایمر رنگی و معرفی انواع آن

ممکن است شما برای آرایش صورت خود از لوازم آرایشی با کیفیت بالا و گران قیمت استفاده کنید اما در صورتی که زیرسازی آرایش صورت شما مناسب نباشد، فقط چند ساعت اولیه آرایش شما به همان زیبایی و تمیزی ساعت اول باقی می­‌ماند و برای مثال در ساعت ­های آخر یک مهمانی آرایش صورت شما کامل بهم ریخته است. در این مقاله محصولی را به شما معرفی می‌کنیم که دقیقا برای حل این مشکل ساخته شده است. برای شناختن انواع پرایمر، پرایمر رنگی و کاربردهای آن با ما همراه باشید.

پرایمر چیست؟

در جواب سوال پرایمر چیست؟ ساده ترین پاسخ این است که پرایمر یک محصول آرایشی می­‌باشد که برای زیرسازی آرایش استفاده می­‌شود. معمولاً برای داشتن آرایشی بی ­نقص و با ماندگاری بالا استفاده از پرایمر آرایش توصیه می­‌شود. . در واقع استفاده از این محصول آرایشی یک لایه بین پوست و آرایش شما می ‌باشد که سطح پوست را صاف و یکنواخت می‌کند و منافذ باز پوست و چین و چروک­‌های صورت را تا حدودی پر می­‌کند تا مواد آرایشی روی صورت با ماندگاری بیشتر و زیباتر باشد. پرایمر انواع گوناگون و بافت‌های مختلفی دارد. در بخش‌های بعدی ما تمامی مدل‌های پرایمر را برای شما معرفی می‌کنیم.

پرایمر چیست

مزایای استفاده از پرایمر برای پوست صورت چیست؟

پرایمرها علاوه بر اینکه به عنوان پایه آرایش استفاده می‌شوند، دارای فواید مراقبت از پوست صورت نیز می­‌باشند. در ترکیبات این محصول از مواد ضد پیری و ضد چین و چروک استفاده می­‌شود که باعث شادابی و جوانی پوست صورت می­‌گردد. همچنین پرایمرها دارای مواد مرطوب کننده و نرم کننده پوست نیز هستند که باعث جلوگیری از خشکی پوست می­‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم پرایمرها محو کردن جوش­‌های سر سیاه، جوش‌های سر سفید و لک از روی پوست صورت است. در واقع برای یکنواخت کردن رنگ و صاف کردن سطح پوست و داشتن آرایشی تمیز و زیبا استفاده از پرایمر کاربرد ویژه ­ای برای این افراد دارد. البته باید دقت شود که پرایمر مناسب برای صورتی که دارای جوش و لک می­ باشد، پرایمرهایی هستند که دارای اسید سالیسیلیک می­ باشند و باعث کاهش جوش ­های صورت می­ شود. همچنین به هیچ عنوان از پرایمرهای عطری و چرب نیز نباید استفاده کرد چون امکان ابتلا به حساسیت های پوستی را افزایش می دهد. در ادامه انواع پرایمرها رابررسی خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید پرایمر مناسب با پوست خود را انتخاب کنید و علاوه بر داشتن آرایشی حرفه ­ای از سلامت پوست خود مراقبت کنید.


پیشنهاد نویسنده: نکات شگفت انگیز استفاده از پرایمر که باید بدانید


پرایمر مناسب پوست من کدام است؟

این محصولات دارای عملکردهای متفاوت می‌باشند که می‌توانید با مطالعه موارد زیر با انواع و کارایی مختلف آن‌ها آشنا شوید.

پرایمر آبرسان

اگر دارای پوست خشکی هستید و بعد از شستشوی پوست صورت نیاز به استفاده از لوسیون و مرطوب کننده دارید حتما پرایمر آرایش آبرسان را برای زیرسازی و پایه آرایش خود انتخاب کنید. استفاده از این محصولات باعث آبرسانی و تأمین رطوبت مورد نیاز پوست صورت شما می شود و پوست صورت شما را برای داشتن آرایشی زیبا و تمیز با ماندگاری بالا آماده می ­کند.

پرایمر مات کننده

این مدل از پرایمرها قابلیت مات کنندگی پوست را دارند که استفاده از آن­ها برای پوست­ های چرب و مختلط مناسب می‌­باشد. بافت پرایمر پوست چرب سبک است و جذب آن ها سریع می‌باشد. فرمولاسیون پرایمر آرایش مات کننده بدون چربی بوده و با تنظیم چربی پوست از براق شدن نمای نهایی آرایش صورت شما جلوگیری می­‌کند.

پرایمر فاقد اسانس و پارابن

در صورتی که پوست حساسی دارید از پرایمرهای ساده استفاده کنید. پرایمرهای مخصوص پوست­ های حساس باید فاقد اسانس و پارابن باشند. در واقع هر چه میزان مواد افزودنی در این محصول آرایشی کم باشد، پوست صورت شما کمتر دچار عکس العمل منفی و حساسیت می­‌شود.

پرایمر پوشاننده منافذ پوست

این نوع از پرایمر ها مناسب پوست های چرب و مختلط است که دارای منافذ باز روی سطح پوستشان هستند. پرایمر پوشاننده منافذ باز، بر پایه سیلیکون هستند و غلظت بیشتری دارند و در نتیجه به صاف نشان دادن هر گونه جای جوش، آکنه، اسکار یا منافذ بزرگ پوست کمک می‌کنند. از طرفی با درست کردن لایه ای محافظ بر روی پوست نسبت به محیط، از ایجاد جوش جلوگیری می کنند. همچنین سالیسیلیک اسید هرگونه چربی اضافه پوست را می‌گیرد و درخشش ناخواسته پوست را هم به کمترین حالت تبدیل می‌کند. در تصویر زیر چندین مدل از این محصولات آرایشی که پوشاننده منافذ پوست است را مشاهده می‌کنید.

پرایمر مناسب پوست من

پرایمر ضد چین و چروک

افرادی که پوست صورت آن­ها دارای چین و چروک می­‌باشد بهتر است از پرایمرهای مغذی و تقویت کننده پوست که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز هستند استفاده نمایند. استفاده از پرایمر مغذی علاوه بر زیرسازی پوست برای آرایش، باعث تغذیه و کاهش عمق خطوط چهره نیز می‌شود. البته پرایمر آبرسان نیز گزینه مناسبی برای استفاده بر روی پوست دارای چین و چروک نیز می­‌باشد.

پرایمر شفاف

پرایمرهای شفاف برای افرادی که دارای پوست معمولی هستند یا به تازگی قصد استفاده کردن از این محصول را در آرایش را دارند مناسب است. در واقع این محصول آرایشی شفاف مناسب انواع پوست هستند که به عنوان زیرساز آرایش بر روی پوست جلوه­ ای زیبا، درخشان و بی ­نقص به وجود می­ آورد. برخی از پرایمرهای شفاف حاوی SPF  نیز می‌باشند.

برای مشاهده و خرید انواع پرایمر کلیک کنید

پرایمر رنگی چیست؟

از آنجایی که کار اصلی پرایمرها یکنواخت و یکسان کردن سطح پوست برای داشتن آرایشی زیبا و تمیز می­ باشد؛ پرایمر رنگی نیز وظیفه یکنواخت کردن رنگ پوست صورت را به عهده دارد. بنابراین پیشنهاد می­‌کنیم موارد زیر را دنبال کنید تا انتخاب مناسبی را برای یکنواخت کردن رنگ پوست صورت خود را داشته باشید.

پرایمر رنگی چیست

کدام پرایمر رنگی را بخرم؟

هر یک از پرایمر‌های رنگی برای خنثی کردن یک رنگ مزاحم روی صورت استفاده می‌شوند. پس باید بدانیم که می‌خواهیم چه رنگی را روی سطح پوستمان متعادل کنیم. در انتهای این بخش از مقاله می‌توانید قدرت انتخاب پرایمر مناسب پوستتان را به دست آورید.

پرایمر رنگی سبز (ضد قرمزی):

از این محصول برای از بین بردن قرمزی پوست مثل آفتاب سوختگی گونه­‌ها و روی بینی استفاده می‌شود. البته افرادی که پوست صورتشان جوش دارد یا جای جوش بر روی پوست باقی مانده است، نیز می ­توانند از پرایمر سبز استفاده کنند. جالب است که بدانید رنگ سبز این محصول باعث سبز شدن پوست صورت نمی­‌شود و فقط طیف رنگی قرمز پوست صورت را خنثی می­‌کند.

پرایمر رنگی صورتی (ضد خستگی):

اگر پوست شما آن گونه که دوست دارید سالم و درخشان به نطر نمی‌رسد و به اصطلاح حالت کدر و خسته پیدا دارد یا دارای لک های تیره می‌باشد، استفاده از پرایمر رنگ صورتی بسیار مناسب است و باعث درخشش و روشن شدن انواع پوست می­‌شود و به اصطلاح پوست را زنده و سرحال نشان می‌دهد.

کاربرد پرایمر رنگی

پرایمر رنگی زرد (روشن کننده):

این محصول آرایشی برای افرادی که علاقه دارند پوست شفاف و روشن داشته باشند مناسب است. در واقع این پرایمر برای یکنواخت کردن رنگ پوست صورت­‌هایی ساخته شده است که در قسمت­‌های مختلف دچار اختلاف رنگ هستند. همچنین این پرایمر به خوبی جوش­‌های سر سیاه صورت را پوشش می­‌دهد و البته برای بانوانی که پوست تیره و سبزه ­ای دارند بسیار مناسب است.

پرایمر رنگی بنفش (ضد زردی):

افرادی که رنگ پوست زرد و مایل به سبزی دارند، برای خنثی کردن آن باید از رنگ بنفش این محصول آرایشی که خاصیت ضد زردی دارد استفاده کنند. با استفاده از پرایمر ضد زردی بی رمقی پوست از بین می‌رود و رنگ آن به تعادل می‌رسد.

پرایمر رنگی برنزه یا طلایی:

این محصول در طیف رنگ کاراملی وجود دارند که گزینه بسیار مناسبی برای پوست‌هایی است که حالت بی‌رنگ و رنگ پریده دارند. پرایمر برنزه به پوست گرمی و شادابی می‌افزاید و تاثیر بسزایی در نمای نهایی آرایش صورت می‌گذارد.

برای مشاهده و خرید بهترین مارک پرایمر رنگی کلیک کنید

از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. اگر این مطلب برای شما مفید بود با کامنت‌های خود ما را برای تهیه مطالب بعدی یاری نمایید.