زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تاتو ابرو، هاشور یا سایه ابرو؟ کدام بهتر است؟

wordcamp
9,230
6 دقیقه
تاتو ابرو، هاشور یا سایه ابرو؟ کدام بهتر است؟

تاتو ابرو شامل کلیه خدمات ابرو جهت پرتر کردن و زیباتر نشان دادن ابرو می‌باشد. انواع تاتو شامل: تاتو معمولی، سایه ابرو (تاتو سایه دار) و هاشور ابرو می‌باشد.

انواع روش‌های مختلف برای انجام آن‌ها وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از: تاتو به روش قدیمی، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ. در این مقاله به اختصار راجع به انواع تاتو و روش‌های انجام آن توضیح داده‌ایم. با مطالعه این مقاله می‌توانید بهترین روش را برای تتو کردن ابروهایتان پیدا کنید.

مطالب مرتبط: ژل ابرو چیست و نحوه استفاده از ژل ابرو

تاتو ابرو
تاتو ابرو

انواع تاتو ابرو

همان طور که قبلا گفتیم، تاتوی ابرو انواع مختلفی دارد. در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح داده‌ایم.

تاتو معمولی

 این نوع تاتو از بقیه روش‌ها قدیمی‌تر و شناخته‌شده‌تر است و ماندگاری چند ساله دارد. در تاتو معمولی، کل قاب ابرو را با رنگ‌های تیره پر می‌کنند. بنابراین دراین نوع تتو، ابرو حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

سایه ابرو (تاتو سایه دار)

 ممکن است خیلی از شما ندانید که منظور از سایه ابرو در اینجا، تاتو سایه‌دار است نه همان سایه‌ای که هنگام آرایش از آن استفاده می‌کنیم. پس به اختصار توضیح می‌دهیم اصلا سایه ابرو چیست؟ سایه ابرو، به تاتو معمولی بسیار شباهت دارد. در واقع سایه ابرو، رنگ روشنی از تاتو معمولی است. بنابراین طبیعی‌تر بوده و امروزه طرفدار بیشتری نسبت به تاتو معمولی پیدا کرده است. سایه ابرو معمولا قسمت‌هایی را که تراکم موی کمی دارد، پر می‌کند و مانند تاتو معمولی قاب ایجاد نمی‌کند. سایه ابرو دوام کمتری دارد و بعد از چند ماه می‌توان مدل جدیدی به آن بخشید. سایه ابرو انواع مختلفی دارد از جمله: سایه دائمی ساده، سایه مخملی ابرو (Eyebrow shading) و سایه طبیعی ابرو.

مطالب مرتبط: چگونه از ریمل ابرو بهتر استفاده کنیم؟

تاتو سایه دار/سایه ابرو
سایه ابرو

هاشور ابرو (eyebrow embroidery)

 هاشور ابرو یا هاشور مویی ابرو، در واقع نوعی از تتو است که در آن به ترسیم خطوطی همانند تار موی ابرو آن فرد می پردازند تا ابروها قرینه و خوش فرم شوند. برای کسانی که ابروهای کم و پراکنده دارند معمولا هاشور ابرو توصیه می‌شود. این نوع تتو دائمی بوده و طبیعی‌تر از دو نوع قبلی می‌باشد. هاشور ابرو نیز انواع مختلفی دارد که عبارت است از: هاشور طبیعی، هاشور ابروی خطی، هاشور دو بعدی ابرو ، هاشور سه بعدی هاشور ابروی کرکی و هایلایت.

هاشور
هاشور ابرو

سایه ابرو بهتر است یا هاشور؟

برای اینکه بدانید کدام بهتر است، باید تفاوت سایه ابرو و هاشور را کاملا درک کنید. سپس بسته به فرم ابرو و سلیقه شخصیتان تصمیم گیری کنید. همان طور که قبلا گفته شد، در هاشور ابرو، داخل ابرو را با خطوط نازکی شبیه به تار مو پر می‌کنند. ولی در سایه ابرو، کل قاب ابرو و در واقع کل سطح پوست که ابرو روی آن قرار گرفته است، رنگ می‌شود. مدل ابرو نیز در هر دو نوع ابتدا مناسب با فرم چهره (چشم و صورت) طراحی می‌شود سپس با تایید خودتان انجام می‌شود. البته می‌توان از هاشور و سایه ابرو به شکل ترکیبی نیز استفاده کرد که معمولا در این روش قسمت تاج و بالای ابرو از هاشور استفاده می‌شود و قسمت پایین و انتهای ابرو، سایه زده می‌شود.

انواع روش‌ها برای انجام تاتو ابرو

روش‌های مختلفی برای انجام تاتوی ابرو وجود دارد. بهتر است قبل از تعیین وقت برای انجام تاتو، راجع به هر کدام از روش‌ها، یک آشنایی نسبی داشته باشید.

تاتوی ابرو به روش قدیمی

این یک روش قدیمی است که برای انجام تاتو معمولی ابرو به کار می‌رود. در این روش رنگ‌های تیره به عمق بیشتری از پوست تزریق می‌شود بنابراین ماندگاری بیشتری داشته اما ایراد آن این است که تاتو دارای قاب است و ابرو فرم طبیعی خود را از دست می‌دهد. این روش دردناک بوده و به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی، دیگر توصیه نمی‌شود.

تاتو به روش میکروپیگمنتیشن  (micropigmentation)

در تاتو به روش میکروپیگمنتیشن، با استفاده از سوزن‌های مویی نازک، تارهایی شبیه به تار مو داخل ابرو کشیده می‌شوند. این تارها دارای رنگ طبیعی بوده و ابدا پررنگ و مشخص نیستند و بر عکس تتو به روش قدیمی بدون درد و خونریزی می‌باشد. علاوه بر آن به دلیل استفاده از پکیج‌های یک بار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار به خوبی رعایت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد. ماندگاری این روش نیز نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است.

میکروپیگمنتیشن
ابزار میکروپیگمنتیشن

تاتو به روش میکروبلیدینگ  (Microblading)

میکروبلیدینگ یک روش خالکوبی است که توسط یک ابزار دستی با 9 تیغه کوچک، خطوط کوچکی شبیه مو کشیده می‌شود. درواقع میکروبلیدینگ یکی از روش‌های هاشور ابرو است که نسبت به روش‌های قبلی بسیارظریف‌تر و طبیعی‌تر می‌باشد و می‌توان گفت تاتو به روش میکروبلیدینگ کاملا بدون درد است.

میکروبلیدینگ
میکروبلیدینگ ابروها

مراقبت قبل از تاتوی ابرو، هاشور و سایه ابرو

برای اینکه نتیجه خوبی از تاتو ابروی خود بگیرید، نیاز است که شما مراقبت قبل از تاتو، هاشور ابرو و یا سایه ابرو را به عمل آورید.

  • قبل از اینکه اقدام به انجام تاتو کنید راجع به هر کدام به خوبی تحقیق کنید و یک سالن مناسب پیدا کنید.
  • سعی کنید قبل از تتو در معرض اشعه UV و آفتاب قرار نگیرید.
  • از داروهایی که سبب تحریکات پوستی می‌شوند استفاده نکنید.
  • از برداشتن موها، وکس یا رنگ کردن سه روز قبل از تاتو ابرو بپرهیزید.
  • از روش‌های پاکسازی پوست تا دو هفته قبل از تتو بپرهیزید.
  • روزی که می‌خواهید تتو انجام دهید ورزش نکنید.
  • از بوتاکس تا 3 هفته قبل استفاده نکنید.
  • از روغن ماهی یا قرص ویتامین E، یک هفته قبل استفاده نکنید چراکه آن‌ها رقیق‌کننده خون هستند.

مراقبت بعد از تاتو، هاشور و سایه ابرو

برای جلوگیری از خون‌ریزی شدید و ماندگاری بهتر موارد زیر را رعایت کنید.

  • 24 تا 28 ساعت قبل از تتو از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید.
  • از خوردن قهوه یا نوشدنی‌های کافئین‌دار بعد از انجام تتو بپرهیزید.
  • از خوردن آسپرین، ایبوبوفن و سایر تسکین دهنده‌ها خودداری کنید چراکه آن‌ها نیز رقیق‌کننده خون هستند.

حال شما تفاوت بین هاشور و سایه ابرو و تاتو را درک کردید. اکنون می‌توانید برای تتو کردن ابروهایتان تمامی این روش‌ها را در نظر بگیرید و بهتر انتخاب کنید.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد، اگر سوالی داشتید یا تجربه انجام تاتو، هاشور و سایه ابرو را داشته‌اید لطفا در قسمت دیدگاه نظرتان را برای ما ارسال کنید.