زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای فر کردن مو در خانه + جدیدترین متدهای روز برای فر کردن موهای صاف و سرسخت

تیم تحریریه مو تن رو
4,081
10 دقیقه
راهنمای فر کردن مو در خانه + جدیدترین متدهای روز برای فر کردن موهای صاف و سرسخت

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای فر کردن مو در خانه به این صفحه قدم گذاشته‌اید، احتمالاً بیش از یک‌بار آرزو کرده‌اید که «کاش می‌توانستم موهایم را مواج یا فر کنم!» بسیار خوب! تبریک عرض می‌کنم؛ چرا که رویای شما کاملا عملی است. البته باید گفت که این مساله مختص شما نیست و افراد زیادی هستند که تغییر حالت مو برایشان جذابیت دارد. حتی ممکن است تا به حال، ریسک‌های زیادی هم در این مورد کرده باشند. اما ما قصد داریم ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های فر کردن مو بدون آسیب را در این مقاله ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

اجازه دهید همین اول مطلب این نکته را عرض کنم که ما قرار نیست برای فر کردن مو در خانه به شما دروغ بگوییم. واقعیت این است که بعضی موها ممکن است به سختی حالت بگیرند. و یا مدلی که شما می‌خواهید و در نظر دارید (مدلی که ظاهر موهایتان همیشه در برابر تبدیل شدن به آن مقاومت می‌کند) ممکن است به کمی صرف زمان و تلاش بیشتر نیاز داشته باشد. اما توصیه ما این است که ناامید نشوید و برای آن‌چه دوست دارید، تلاش کنید. کافی است نکاتی را که در ادامه می‌نویسم دنبال و به آن‌ها عمل کنید. بعد از آن می‌توانید نتیجه را با چشم‌های خودتان ببینید. نکته کلیدی این موضوع این است که یاد بگیرید چگونه با استفاده از محصولات و ابزارهای حالت دهنده مناسب، به‌طور طبیعی روی موهای خود کار کنید تا به پیچ و خم‌های زیبا و طبیعی گیسوانتان دست یابید.

فر کردن مو در خانه یکی از روش‌های خوب برای تغییر حالت مو
فر کردن مو در خانه یکی از جذاب‌ترین دستاوردها بدون ایجاد آسیب جدی روی موهاست.

نکات مهم قبل از فر کردن مو در خانه

ظاهر موی هر فرد می‌تواند بر زیبایی وی تاثیر چشمگیری داشته و حتی حالت چهره را تغییر دهد. مردم می‌خواهند همیشه زیبا به نظر برسند، به همین دلیل است که برای زیبایی موهایشان هزینه می‌کنند. دانستن نحوه انتخاب اتو فر برای مو و نحوه فر کردن مو در منزل می‌تواند به معنای یک سرمایه‌گذاری عالی باشد. خرید یک اتو مو خوب به شما امکان می‌دهد مدل‌های متفاوتی روی موهای خود ایجاد کنید. اما برای این‌که بتوانید حداکثر استفاده را از این ترفندها برای فر کردن مو در خانه ببرید، مهم است که قبل از فر کردن موهای خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

خرید + اطلاعات محصول

یکی از بهترین ابزارها برای فر کردن مو در خانه استفاده از اتوی موی حرارتی است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

1. نوع مو

هر محصولی که روی آن سرمایه گذاری می‌کنید باید برای نوع موی شما مناسب باشد. اگر موهای موج‌دار دارید، انتظار نداشته باشید که استفاده از محصول موی مشابه دوست‌تان که موهای صاف دارد، نتایج یکسانی به شما بدهد. محصولات موی مختلف بر اساس نوع موی افراد اثرات متفاوتی دارند. علاوه بر این، توجه به نوع فر مدنظرتان هم مهم است که آیا روی موهای شما جلوه خوبی خواهد داشت یا نه!؟ بماند که فر کردن مو بدون آسیب هم در جای خود مهم است. علاوه بر این، برای هر نوع مو شامپوی مناسب آن باید به کار برده شود و موهای فر نیز از این نظر مستثنی نیستند. برای اطلاع از بهترین برندهای شامپوی ایرانی برای موهای فر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

2. اسپری مو

برای داشتن زیباترین و بادوام‌ترین فرها در هنگام فر کردن مو در خانه باید قبل از گرم کردن اتوی مو ابتدا از کرم‌های محافظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. سپس روی موهای خود را با موس یا یک ژل سبک مرطوب کنید. از ریشه موها شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. موها را قسمت‌بندی کنید تا مطمئن شوید که تمام نواحی با محصول اسپری می‌شوند. استفاده از اسپری مو قبل از فر کردن می‌تواند موهای شما را تقویت کند و به آن حجم بیشتری بدهد. همچنین می‌توانید با این روش مطمئن باشید که فرهای موهایتان در طول روز حالت خود را از دست نمی‌دهند.

خرید + اطلاعات محصول

ژل موی مرطوب بیول – مناسب برای حالت‌دهی به موهای فر

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

3. تمرین و تمرین

هرچه بیشتر تمرین کنید، مهارت بیشتری به دست خواهید آورد. وقتی صحبت از فر کردن مو در خانه می‌شود، این اصل کاملا درست و دقیق است. اگر به تازگی یک اتوی فرکننده خریده‌اید و می‌خواهید با فر کردن مو در خانه دوستان‌تان را غافلگیر کنید، ابتدا جلوی آینه تمرین کنید. همچنین می‌توانید از ویدئوهای آنلاین یا فیلم‌های آموزشی استفاده کنید. مهم‌تر از همه این‌که تمرین به شما این امکان را می‌دهد که در لحظه‌ای که تصمیم به بیرون رفتن می‌گیرید، به مدل موی دلخواه خود رسیده باشید و همان را روی موهای‌تان اجرا کنید.

4. جهت فر کننده مو

مطمئناً، همه اتوهای فرکننده یک هدف دارند: فر کردن مو در خانه! اما آیا می‌دانید که نحوه نگه داشتن دسته اتو می‌تواند بر نتیجه فر کردن مو بدون آسیب تأثیر بگذارد؟ بله! همین‌طور است. ساده‌ترین ترفندی که می‌توانید برای رسیدن به فرهای عالی انجام دهید این است که موهای خود را دور اتوی فر بپیچید. اتو را با زاویه تقریبا 60 درجه و دور از گردن نگاه دارید و بگذارید 30 ثانیه روی حرارت بماند. پس از 30 ثانیه، موهای خود را رها کنید و از یک شانه دم موشی استفاده کنید تا موهای مجعد شده را در جای خود قرار دهید. اگر چندین اتوی مو دارید، از استفاده از همه آن‌ها برای رسیدن به مدل مورد نظرتان نترسید.

اکنون به آموزش فر کردن مو در خانه و انواع روش‌های آن خواهیم پرداخت. فقط مراقب باشید که حین کار مو یا پوستتان را نسوزانید.

چگونه موهای صاف خود را مجعد کنیم؟

زمانی که موهای شما به‌طور طبیعی صاف است، برای فر کردن تلاش بیشتری می‌طلبد، اما نترسید! این کار شدنی است! در ادامه نحوه روش های فر کردن مو در خانه ارائه شده است:

  • از شامپو و نرم کننده آبرسان استفاده کنید. نرم‌کننده به محافظت از موها در برابر آسیب گرما کمک نموده و در عین حال موهای شما را صاف‌تر و قوی‌تر می‌کند.
  •  موهای مرطوب را با حوله خشک کرده و سپس با باد خنک سشوار، باقیمانده آب مو را هم بگیرید.
  • از سر فر ریز اتو برای مانگاری بیشتر فرها استفاده کنید.
  •  قبل از فر کردن با اتوی مو روش پیچش بدون حرارت را امتحان کنید. از غلتک‌های فومی و پارچه‌ای گرفته تا قیطان‌ها، بیگودی‌ها و سنجاق‌ها همگی روش‌های بدون حرارت فر کردن مو در خانه هستند. برای تقویت فرها و اطمینان از ماندگاری طولانی‌تر موهای خود، قبل از پیچیدن موها به آرامی با یک ژل، اسپری یا موس مخصوص مو را مرطوب کنید.
  •  با کمک اسپری نمک دریا حجم و بافت مو را اضافه کنید. چند پاف کوتاه از اسپری نمک دریایی را آن‌قدر روی موهای خود بمالید تا چسبندگی، لیفت و بافت ساحلی زیادی ایجاد کند.
  • اکنون الگوی فر طبیعی موهای‌تان را با یک اسپری حالت‌دهنده تقویت کنید. به این ترتیب فرها در تمام طول روز حالت خود را حفظ می‌کنند. 
خرید فر مو مک استایلر مدل MC-3360

فر مو مک استایلر مدل MC-3360 دارای صفحه سرامیکی بوده و از کیفیت بالایی برخورداراست. این محصول سیستم خاموشی خودکار دارد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

ترفندهای فر کردن مو در خانه و ثابت نگه داشتن آن برای تمام روز

توصیه می‌کنیم حداقل یک بار این ترفندها را برای فر کردن مو در منزل امتحان کنید و شاهد شادابی و دست نخورده ماندن موهایتان در تمام طول روز باشید.

البته اگر می‌خواهید فقط به موهایتان حالت بدهید، می‌توانید روش‌های سشوار کردن مو در خانه را امتحان کنید.

مرحله اول: بازی با موس و مه

قدرت حالت گرفتن و فر مو از نحوه آماده کردن موهای مرطوب ناشی می‌شود. توصیه ما استفاده از آب در کنار اسپری موج دهنده و موس‌های سبک است. این مجموعه باعث لیفت فوری مو می‌شود. در عین حال استفاده از اسپری آب از چسبناک شدن و سنگینی مو جلوگیری می‌کند.

برای فر کردن مو در خانه لازم است پس از خشک کردن موها با حوله، مقداری موس را با کمک انگشتان، از ریشه تا انتها، بین موهای مرطوب خود بمالید.

 سپس اسپری حالت دهنده را به طور گسترده روی موها، اسپری کنید.

سپس موها با یک شانه دندانه پهن شانه کنید.

مرحله دوم: خشک کردن موها

بزرگ‌ترین اشتباهی که افراد در مورد موهای خود مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها را با یک برس گرد خشک می‌کنند. این کار باعث می‌شود که تمام فر مو در طی روند فر کردن مو در خانه از بین برود. موهای مرطوب را باید با دستان خود خشک کنید و به آن‌ها موج بدهید.

مرحله سوم: اسپری موها

پس از خشک شدن کامل موهایتان یک لایه دیگر روی موها اسپری کنید. این کار به قدرت ماندگاری موهای شما اضافه می‌کند. و در عین حال به مو جلوه‌ای درخشان می‌بخشد.

مرحله چهارم: اسپری مجدد موها

زمانی که موها خنک شدند، یک لایه دیگر از اسپری مو روی موها استفاده کنید. و با دستانتان انتهای مو را رو به بالا محکم فشار دهید.

سپس فرها را با یک شانه دندانی پهن حالت دهید.

از سرم‌های ابریشمی، روغن‌ها و شامپوهای خشک دوری کنید زیرا یا مقدار زیادی از فر مو را از بین می‌برند و یا آن را سنگین می‌کنند.

می‌بینید؟ فر کردن مو در خانه چندان هم کار سختی نیست!

۲ روش برای فر کردن مو در خانه بدون نیاز به ابزارهای حالت دهنده

  • موهای نم‌دار را دور یک مداد بپیچید و به سرتان گیره بزنید
  • موهایتان را ببافید

سخن پایانی

فر کردن مو در خانه ممکن است برای کسانی که موهایی صاف و بی‌حالت دارند، کار سختی به نظر برسد. اما واقعیت این است که با اندکی تمرین و به‌کارگیری اصول فر کردن مو در منزل قادر خواهید بود که به موهایی مجعد و زیبا دست یابید. از جمله این اصول می‌توان به اسپری نمک، بافت موها و طرز صحیح کار کردن با اتوی مو اشاره نمود.

شما چه روش‌هایی را تا به حال برای فر کردن مو در خانه امتحان کرده‌اید؟ با ما درمیان بگذارید! و این مطلب را برای آن دسته از دوستان‌تان که رویای داشتن موهای فر و زیبا را دارند نیز ارسال کنید.

سوالات متداول

پیش از فر کردن مو باید به چه نکاتی توجه داشت؟

مرطوب بودن مو، نوع و جنس مو، اسپری مورداستفاده و جهت مو

مهم‌ترین موارد در فر کردن خانگی مو چه چیزهایی هستند؟

شناختن جنس مو و ضخامتش، استفاده از ابزارهای مناسب و موس‌های خوب، تمرین و مهارت

آیا هر نوع مویی قابل فر شدنه؟

تقریبا بله!