زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فرق کانتور و هایلایتر چیست؟ انواع کانتور و هایلایتر و کاربرد آن ‌ها

تیم تحریریه مو تن رو
1,105
17 دقیقه
فرق کانتور و هایلایتر چیست؟ انواع کانتور و هایلایتر و کاربرد آن ‌ها

فهرست مطالب

فرق کانتور و هایلایتر چیست؟ متدهای آرایشی زیادی وجود دارند که به وسیله آن‌‌ها می‌‌توان به ترمیم پوست صورت و بهبود شرایط ظاهری آن پرداخت. مواد آرایشی و روش‌‌هایی که برای زیباسازی، جوان‌‌سازی و درمان صورت از آن‌ها بهره می‌‌گیرید، باید با نوع پوست و حالت چهره شما هماهنگی داشته باشد. در این مقاله توضیحات جامع و کاملی را در خصوص معرفی دو روش آرایشی مدرن و پرکاربرد یعنی کانتور و هایلایت صورت ارائه می‌‌دهیم تا مزایا و ویژگی‌ های هر یک را بررسی کنید و با تفاوت‌‌ های آن‌ها آشنا شوید.

ماهیت و کاربرد کانتور

روش کانتورینگ که به آرایش ترمیمی صورت نیز شهرت دارد، از جمله مهم‌‌ترین ترفندهایی است که به عنوان پوششی برای پنهان کردن نقص‌‌های صورت به کار می‌‌رود. در این شیوه آرایشی از کرم‌های فشرده و مخصوصی که رنگ‌ آن‌‌ها حدود دو تا سه درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست صورت است، استفاده می‌شود. به کمک آن سایه روشن‌‌هایی در قسمت‌های مشخصی از صورت ایجاد می‌‌کنند تا با پوشاندن نقاط ضعف و عیب‌‌های صورت، نقاط قوت و ویژگی‌های برجسته آن جلوه بیشتری پیدا کند.

محبوبیت روش کانتورینگ در میان خانم‌‌ها، به میزان زیادی به همین برجسته‌تر نشان دادن شاخصه‌های برتر صورتشان برمی‌‌گردد. استفاده از کانتورهای صورت در میان ستاره‌‌های سینما و چهره‌‌هایی که در حیطه مدلینگ فعالیت دارند، طرفداران زیادی دارد.

خانم‌‌هایی که اهمیت زیادی برای زیبایی چهره خود قائل هستند، سعی می‌کنند از این تکنیک برای ایجاد خطای دید استفاده کنند. به کمک این روش فرم و حالت صورت به نوعی دیگر دیده می‌شود و بعضی از اجزای صورت کوچک و باریک و بخشی از آن‌ها برجسته و حجیم به چشم خواهند آمد.

البته باید توجه داشت که حرفه‌ای بودن شیوه آرایشی کانتورینگ به معنای این نیست که می‌‌توان این شیوه را جزء متدهای گریم و چهره‌ آرایی‌های تخصصی دانست. شما هم می‌‌توانید با رعایت برخی از نکاتی که در ادامه مقاله به توضیح آن‌ها می‌‌پردازیم از روش کانتورینگ صورت بهره بگیرید.

آرایش کانتور صورت
کانتورینگ، متدی آرایشی است که می‌توان با کمک آن تفاوت‌هایی مطبوع به وجود آورد.

اهمیت استفاده از کانتور

مهم‌ترین هدفی که در کانتورینگ اهمیت پیدا می‌کند، این است که بتوانید از مواد آرایشی مناسب برای تقویت حالت چهره خود بهره بگیرید.

در گذشته خانم‌ها از کانتور صورت برای تغییرات چهره و فرم صورت استفاده می‌کردند تا متفاوت به نظر برسند و تنوعی در شکل و ظاهر کلی صورت خود ایجاد کنند. اما در حال حاضر مهم‌ترین هدفی که از انجام روش کانتورینگ مد نظر است، این است که ضمن تغییر حالت چهره خود بتوانید چهره واقعی خود را به شکل زیباتری تقویت کنید. به این ترتیب در حین طبیعی بودن، ضعف‌ها و عیوب چهره پوشش داده شده و ویژگی‌‌های مثبت آن بیشتر نمایان می‌شود.

مواد آرایشی مورداستفاده در کانتور

در کانتورینگ به طور معمول از کرم‌‌های فشرده برای ایجاد سایه روشن‌‌هایی بر روی صورت استفاده می‌‌شود. این نوع کرم‌‌ها غالبا دو تا سه درجه از رنگ اصلی پوست تیره‌‌تر هستند.

باید توجه داشت که برای استفاده از کانتور نیازی به ایجاد آرایش سنگین و غلیظ نیست. می‌‌توان این تکنیک را بسیار ملایم و طبیعی برای صورت در نظر گرفت. از کرم‌های کانتورینگ که برخی ته‌رنگ‌‌های گرم و برخی تناژ سرد دارند، برای ایجاد لایه‌‌هایی تیره‌‌تر یا روشن‌تر بر روی پوست تیغه‌ها و حاشیه‌های بینی، بخش T مانند روی بینی، فک، گونه‌‌ها و کناره‌‌های صورت استفاده می‌‌شود.

نکته قابل توجه: اگر رنگ پوست شما گرم است، بهتر است از سایه‌هایی گرم به رنگ قهوه ‌ای یا قرمز استفاده کنید. اگر پوست صورتتان طیفی سرد دارد، سایه‌‌های خنک‌تر مانند قهوه‌ ای نزدیک به خاکستری بهترین گزینه برای کانتور کردن صورت شما محسوب می‌شوند.

انواع کانتور صورت

کانتور صورت در دو نوع مختلف وجود دارد که در ادامه به معرفی هر دو نوع می‌پردازیم:

کرم کانتور

این نوع کانتور برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است و می‌‌تواند برای آرایش‌‌هایی که با ایجاد خطوط ریز همراه هستند ایده‌آل باشد. برای اینکه کرم کانتور به خوبی به خورد پوست رفته و به شکل یکدست بر روی آن پخش شود، می‌‌توانید از پدهای اسفنجی استفاده کنید یا با دست‌‌های تمیز خود کرم را بر روی پوست صورتتان پراکنده سازید.

پودر کانتور

استفاده از کانتور پودری برای آن دسته از افرادی که پوستی چرب دارند و میزان تعرق پوستی زیاد دارند، مناسب است. حالت دیگر این است که تنها به قصد ایجاد آرایشی مات به کانتور روی می‌آورید.

بهتر است برای کانتورینگ صورت به وسیله کانتورهای پودری از براش و قلم مویی استفاده شود. به این شکل که برای ایجاد ظاهری نرم‌تر و لطیف‌تر از براش کرکی زاویه‌دار جهت پخش کردن پودر بر روی صورت استفاده کنید. همینطور از برس‌‌های کوچک‌‌تر برای قسمت‌‌های باریک‌تر مانند اطراف بینی یا زیر لب‌ها کمک بگیرید.

برای کانتور کردن باید به حالت چهره، رنگ پوست و فرم کلی تک تک اجزای صورت خود توجه کنید. بدیهی است که فرم و حالت چهره در افراد مختلف متفاوت است. از همین جهت هر فرد باید مطابق با فاکتورهای زیباشناسی صورت خود به انجام شیوه کانتورینگ اقدام کند. در ادامه شما را با انواع کانتور برای بخش‌های مختلف صورت آشنا می‌‌کنیم.

کانتور بینی

بینی افراد فرم‌‌های مختلفی دارد و ممکن است دارای نقص‌‌ها یا نقاط قوتی باشد. در ادامه نحوه کانتور کردن انواع مدل‌‌های بینی را معرفی می‌‌کنیم:

کانتور کردن بینی های دراز

برای کانتورکردن بینی‌هایی که شکل دراز و بلند دارند، بهتر است سراغ کرمی بروید که رنگ آن حدودا دو درجه روشن‌‌تر از رنگ پوست است. به این صورت بخش فوقانی بینی که لاغرتر و نازک‌تر به نظر می‌رسد را آرایش کنید. همچنین از فونی که رنگ آن دو درجع تیره‌تر از بخش پایینی بینی به چشم می‌آید، قسمت پایین بینی و پره‌‌های بینی که پهن‌تر و عریض‌تر هستند را تیره نمایید.

کانتور کردن بینی‌ های کج

برخی از افراد دچار انحراف بینی هستند و بینی آن‌‌ها کج دیده می‌شود. برای اینکه بتوانید حالت کج بینی خود را صاف‌تر و متعادل‌‌تر نشان دهید، ابتدا فون زمینه‌‌ای را بر روی بینی اعمال کنید. سپس فرورفتگی‌‌های بینی را روشن‌تر و بخش‌هایی از بینی که دارای برجستگی‌‌های بیش از اندازه‌ هستند را تیره‌‌تر کنید.

توجه داشته باشید که به منظور کانتور کردن بینی‌های کج باید به محدوده‌‌های مختلف بینی توجه کرده و هر قسمت را به طور مجزا آرایش کنید.

کانتور کردن بینی های گوشتی

شاید داشتن بینی‌های درشت و گوشتی برای بسیاری از خانم‌ها ناخوشایند تلقی شود. به همین جهت آنها به دنبال روشی برای پوشش دادن این مسئله در بینی خود باشند.

استفاده از متد کانتورینگ بهترین گزینه برای این دسته از افراد به شمار می‌‌آید. برای این کار لازم است بر روی دو جهت تیغه بینی خطوط موازی کشیده و تیرگی‌ها را در قسمت حاشیه‌ها محو کنید. استفاده از فون روشن در بخش میانی بینی و محو کردن آن نیز ظاهر بهتری به بینی‌‌های گوشتی خواهد داد.

کانتور کردن بینی‌ های استخوانی

ممکن است فرم استخوانی بینی یا قوسی که در بینی‌تان وجود دارد، برایتان آزاردهنده باشد. روش کانتورینگ می‌‌تواند در پوشاندن عیب این نوع بینی‌‌ها کمک کننده باشد.

برای کانتور کردن بینی‌‌هایی با این حالت، بهتر است تمام بخش‌ها بینی را با کرم روشن کنید. سپس قسمت زیرین بینی تا بخش بالایی آن را فون روشن بزنید. برای تیغه‌‌ها نیز از رنگ روشن استفاده نمایید.

اگر احساس می‌کنید قوز یا استخوان بینی شما بزرگ است، لازم است از کرم برای روشن‌تر کردن بخش‌‌های بالا و پایین استخوان استفاده نمایید. این فون را به سمت خارج محو کنید. اما اگر قوس بینی کم باشد، لازم است کرمی با رنگ تیره را بر روی بخش قوز دار پراکنده کنید.

کانتور کردن بینی عقابی

برای بینی‌‌هایی که فرم عقابی دارند هم می‌‌توان از روش کانتور استفاده کرد و عیب‌‌های این مدل از بینی‌‌ها را به بهترین شکل پوشش داد.

به این منظور لازم است خط ابرو و پیشانی را برجسته نشان دهید. همینطور پل بینی را با استفاده از فونی تیره سایه بزنید. سپس لازم است از کرمی که خاصیت روشن کنندگی دارد، برای قسمت میان ابروها استفاده کنید. اینطور حالتی مثلثی‌شکل در آن قسمت ایجاد کنید تا فرم آن به سمت بالا کشیده شود.

کانتور لب

کانتور کردن لب از قواعد خاصی پیروی می‌کند و باید با توجه به فرم و حالت لب‌های هر فرد انجام شود. برای انجام کانتورینگ لب‌‌ها به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

کانسیلر

  • دو عدد خط لب که یکی نسبت به دیگری دو تا سه درجه روشن‌تر باشد.
  • رژ لب با طیف رنگ روشن

به منظور انجام کانتورینگ لب‌‌ها مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • از دستمالی تمیز و مرطوب برای پاکسازی و لایه برداری کامل لب‌‌ها استفاده کنید.
  • از بالم مخصوص لب برای چرب کردن لب‌‌های خود و از بین بردن حالت خشک آن استفاده کنید.
  • از کانسیلر برای کاور کردن لب‌‌ها استفاده کنید تا رنگ لب‌‌ها یکپارچه شده و خط لب‌ها پوشش داده شود.
  • از خط لب برای پررنگ کردن حاشیه لب و ایجاد خطوط بر روی چروک‌های داخل لب استفاده کنید.
  • پس از آن با مدادی که از مداد دیگر دو تا سه شماره تیره‌تر است به ایجاد سایه‌‌هایی در گوشه‌‌های درونی لب بپردازید. حالتی مثلثی ایجاد کنید تا لب‌ها حجیم‌تر جلوه کنند.
  • حالا در بخش وسطی لب بالا فرم V را ایجاد کرده و یک خط در وسط و دو خط در دو سمت لب پایین بکشید.
  • بعد از آن نوبت این است که از رژ لب برای ایجاد رنگ دلخواه در میان لب‌ها استفاده کنید. به منظور ایجاد تضادی زیبا میان مرکز لب‌‌ها با گوشه‌‌های تیره‌تر آن، ضربه‌‌هایی با رژلب به روی لب‌‌ها بزنید. اینطور یک هایلایت جذاب ایجاد کنید.
  • در مرحله آخر نیز برای جلوه طبیعی‌‌تر آرایش لب‌‌ها رنگ رژلب را در تمام قسمت‌‌های لب پخش کرده و رنگ‌‌ها را باهم ترکیب کنید.

کانتور صورت

روش کانتورینگ به منظور ایجاد تعادل در فرم صورت انجام می‌‌شود. اینطورر از خطوط تیره و روشن برای رفع نواقص و برجسته کردن ویژگی‌های مثبت بهره می‌گیرند. به همین دلیل لازم است پیش از اقدام به انجام شیوه کانتورینگ ابتدا فرم کلی صورت خود را بشناسید. چراکه حالت چهره افراد با هم فرق دارد. می‌‌توان فرم صورت هر شخص را به شکل هندسی خاصی شبیه دانست.

فرم های مختلف صورت
آرایش صورت گرد-صورت مثلثی-صورت مستطیلی-صورت بیضوی-صورت قلبی-صورت الماسی

انواع حالت‌‌های صورت و روش کانتور کردن آن‌‌ها به شرح زیر است:

کانتورینگ صورت‌ های گرد

برای انجام روش کانتورینگ صورت‌هایی که فرم گرد دارند، لازم است از کرم‌‌هایی با رنگ روشن برای روشن‌تر کردن قسمت‌‌هایی نظیر پیشانی، بخش میانی بینی، قسمت وسط گونه‌ها و چانه استفاده کنید. همچنین نواحی خاصی مانند کنار شقیقه‌ ها، فک و گردن را نیز تیره کنید. برای استفاده از رژگونه هم بهترین محل زیر استخوان گونه‌‌ها خواهد بود.

کانتورینگ صورت هایی با فرم بیضی

بهترین حالت آرایش برای ظریف‌تر نشان دادن صورت‌‌هایی که فرم بیضی دارند، روشن و هایلایت کردن بخش میانی پیشانی، زیر چشم‌‌ها و چانه است.

کانتورینگ صورت‌ هایی با فرم مربع

اگر فرم صورتتان به مربع شبیه است، تیره کردن فک و شقیقه‌‌ها و هایلایت کردن بخش میانی بینی، گونه‌ها و چانه بهترین حالت برای زیباتر نشان دادن حالت صورت است. همچنین برای استفاده از رژگونه نیز می‌توانید اطراف استخوان‌های گونه‌ها را مورد توجه قرار دهید.

کانتورینگ صورت‌ هایی با فرم لوزی

برای کانتور کردن چهره‌‌هایی که حالت لوزی دارند، می‌توان به راحتی از قسمت زیر گوش‌ها تا زیر گونه‌ها را تیره کرد. به این ترتیب ضمن ایجاد حالتی طبیعی در چهره، آرایشی بی ‌نقص ایجاد شود.

کانتورینگ صورت هایی با فرم قلب

برای صورت‌‌هایی که حالت قلب دارند، بهتر است خط فک و زیر گونه‌‌ها را هایلایت کنید. همینطور روی بخش چانه و شقیقه سایه‌‌هایی تیره ایجاد نمود. در کانتور کردن صورت‌های قلبی رژگونه باید روی خط استخوان گونه کشیده شود.

به طور کلی کانتور کردن صورت مطابق مراحل زیر انجام می‌‌شود:

  • در ابتدا از مرطوب کننده یا کرم زیرساز برای پرایم کردن صورت استفاده کنید.
  • سپس استخوان‌های ابرو، استخوان‌های گونه، بخش زیرین بینی و گوشه‌های درونی چشم‌‌ها را هایلایت کنید.
  • به فونداسیون روغن مخصوص زیباسازی اضافه کنید و بعد آن را در تمام بخش‌‌های صورت پخش کنید.
  • اگر لازم می‌‌دانید که استخوان فک را برجسته‌‌تر نشان دهید، می‌‌توانید به لبه‌های استخوان فک خود کرم یا پودر بزنید.
  • برای برجسته نشان دادن گونه ‌ها، می‌توانید خطی از کانتور را زیر استخوان گونه کشیده و آن را در این ناحیه پخش کنید.
  • ناحیه T شکل صورت را به واسطه پودر یا کرم آرایش کنید.
  • حالا از اسپری تنظیم کننده مخصوص برای ثابت نگه داشتن آرایش خود استفاده کرده و آن را در تمام بخش‌های صورت پخش کنید.

هایلایتر چیست؟

از مهم‌ترین ابزارهای آرایشی برای شفاف و درخشان نشان دادن پوست هایلایتر است. هایلایتر جزء لوازم آرایشی مناسب جهت روشن کردن پوست محسوب شده و در کنار کانتورینگ برای تکمیل آرایش و ترمیم صورت به کار می‌‌رود.

این مواد آرایشی در انواع مختلف مدل‌‌ها و رنگ‌‌ها بسته به طیف و ته رنگ پوست شما و همچنین بافت و نوع پوستتان انتخاب می‌‌شوند.

آرایش هایلایتر صورت
هایلایتر متدی آرایشی است که در آن به برجسته و زیباتر مردن نقاط مختلف صورت خود می‌پردازید.

آشنایی با هایلایتر و کاربرد آن در آرایش صورت

هایلایترها انواعی از مواد آرایشی محسوب می‌شوند که معمولا رنگ آن‌‌ها چند درجه از رنگ اصلی پوست شما روشن‌تر است. از هایلایترها برای درخشان و روشن کردن قسمت‌هایی از اجزای صورت استفاده می‌‌شود که قصد برجسته‌تر کردن و ایجاد جلوه ‌ای بیشتر در آن‌‌ها را دارید.

به واسطه استفاده از این نوع کرم‌‌ها یا پودرهای روشن کننده، رنگ یکنواخت کرم پودر زمینه ‌ای صورت را از بین برده و آن را متعادل‌تر می‌نمایید. همانطور که پیشتر اشاره شد، هایلایتر و مواد کانتور کننده غالبا در کنار هم برای ایجاد جلوه ‌ای زیبا و تکمیل کردن آرایش به کار می‌‌روند.

انواع هایلایتر

بسته به نوع پوست یعنی چرب یا خشک بودن آن، هایلایترها در انواع مختلفی به تولید می‌‌رسند. برای پوست‌‌هایی با میزان تعرق و چربی بالا استفاده از هایلایترهای پودری بیشتر توصیه می‌‌شود. این نوع هایلایترها از افزایش میزان چربی و ایجاد جوش‌‌های پوستی بر روی صورت در نتیجه استفاده از نوع چرب و کرمی آن جلوگیری شود.

اما برای پوست‌‌های خشک که رطوبت چندانی ندارند، استفاده از هایلایترهای مایع یا کرمی بهتر است. اینطور رطوبت و لطافت بیشتری را در پوست ایجاد می‌شود. انواع هایلایترهایی که به طور متداول از آن‌ها استفاده می‌‌شود به شرح زیر است:

هایلایترهای کرمی

هایلایترهای کرمی از جمله مواد آرایشی هستند که برای ایجاد جلوه هرچه بیشتر در پوست صورت و افزایش میزان درخشندگی و شفافیت آن به کار می‌روند. این هایلایترها بهترین گزینه برای استفاده در مراسم‌‌هایی مانند عروسی یا مهمانی‌های شبانه هستند. اینطور آرایش شما را چشمگیر نشان دهند و نوعی کامل از آرایش را به نمایش بگذارند.

توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از این نوع هایلایترها به طبیعی بودن آرایش شما لطمه می‌‌زند.

هایلایتر پودری

وقتی کاربرد دارند که قصد آرایشی ملایم و طبیعی دارید تا تنها ظاهر همیشگی خود را به چهره‌ای آراسته با زیبایی‌‌های نچرال تبدیل کنید.

هایلایتر مایع

از جمله کاربردی‌‌ترین و مناسب‌ترین هایلایترها برای استفاده روزانه که با انواع پوست‌ها در رنگ‌ها و جنس‌‌های مختلف است. این هایلایتر با انواع آرایش نیز سازگاری پیدا می‌کند. شش رنگ مختلف از این هایلایت موجود است. می‌‌توان از آن برای ایجاد آرایشی ترمیمی و زیبا استفاده نمود.

پیش از استفاده از هایلایتر چه کارهایی را باید انجام داد؟

به منظور افزایش میزان جذب کنندگی و لطافت پوست از لوسیون، سرم یا مرطوب کننده استفاده کنید.

برای اینکه رطوبت و لطافت پوستتان را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید، می‌‌توانید از پرایمر مخصوص استفاده نمایید.

اگر می‌‌خواهید رنگ پوست را ثابت نگه داشته و از کمرنگ شدن یا از بین رفتن مواد آرایشی جلوگیری کنید، استفاده از مرطوب کننده‌‌های رنگی گزینه مناسبی است.

در کدام نواحی صورت باید از هایلایتر استفاده نمود؟

اولین و مهم‌‌ترین بخش برای استفاده از هایلایتر گونه‌‌ها است. محل دقیق آن ممکن است بسته به فرم صورت هر فرد متفاوت باشد. اما غالبا بخش بالایی استخوان گونه بهترین ناحیه برای هایلایت کردن است. به این ترتیب می‌‌توانید خط اتصال گوشه لب‌ها به مرکز گوش و بالای گونه تا قسمت بیرونی چشم را هایلایت کنید.

بخش‌های داخلی چشم ‌ها، محل‌‌هایی دیگر برای انجام هایلایت هستند. اینطور چشم‌‌ها درشت و کشیده جلوه می‌کنند. همانطور که می‌دانید چشم‌ها جزء مهم‌‌ترین اجزایی هستند که در افزایش زیبایی صورت تاثیر دارند. می‌‌توان برای از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم و بخش‌‌های گود آن نیز از هایلایتر استفاده نمود.

قوس ابرو و بخش‌های بالایی آن نیز از جمله نواحی مناسب برای هایلایت کردن است. این کار سبب می‌‌شود ابروها بلند و کشیده به نظر برسند.

نحوه هایلایت کردن صورت

برای ایجاد آرایشی ملایم و طبیعی لازم است از هایلایتر برای روشن کردن روی استخوان گونه استفاده کنید.اینطور خطی از هایلایت را از ابتدا تا انتهای استخوان گونه بکشید. علاوه بر این می‌‌توانید تیغه بینی خود و گوشه‌‌های داخلی چشم را نیز به واسطه استفاده از هایلایتر روشن‌تر کنید. به این ترتیب بینی خوش فرم‌تر و چشم‌‌ها درشت‌تر جلوه کنند.

اگر قصد دارید آرایشی کامل و چشمگیر انجام داده و از محدوده میکاپ‌های ساده روزانه خارج شوید. می‌‌توانید از هایلایترهایی با رنگ‌‌های گوناگون یا روغن‌هایی آرایشی و مناسب برای پوشش دادن بخش‌های مختلف صورت استفاده کنید. به این ترتیب آرایشتان گرم‌‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

به این منظور ابتدا از هایلایتری با رنگ سفید برای برجسته کردن قسمت پایین گونه‌ها بهره بگیرید. حالا از رنگ‌‌های گرمی چون طلایی یا مسی برای ایجاد برجستگی‌‌هایی در بخش بالایی هایلایت قبلی استفاده کنید.

بخش فوقانی گونه را با استفاده از روغن آرایشی مخصوص خود چرب کرده و آن را پخش کنید. به منظور کاهش اثرات جوش برای بینی و پیشانی به جای روغن از پودر یا کرم استفاده نمایید.

تطابق هایلایتر و رنگ پوست

برای پوست‌‌های سفید و روشن هایلایترهایی با طیف مرواریدی، نقره‌‌ای و یاسی روشن بهترین گزینه‌‌ها هستند.

اگر رنگ پوست شما نیمه روشن یا گندم‌گون است، می‌‌توانید از رنگ‌‌های میانی و متعادل هایلایت مانند رزگلد و هلویی استفاده نمایید.

اگر پوستی سبزه دارید، بهترین توصیه استفاده از رنگ‌های هلویی و صورتی است. اگر رنگ پوستتان تیره است، می‌‌توانید از رنگ‌های برنز و طلایی برای افزایش میزان جلوه آرایش استفاده نمایید.

کانتور و هایلایتر چه تفاوتی با هم دارند؟

پیش از هر چیز باید دانست که روش آرایشی کانتورینگ و هایلایت دو متد وابسته به هم هستند. این دو یکدیگر را تکمیل نموده و در کنار هم به افزایش جلوه و زیبایی آرایش صورت کمک می‌کنند.

اما تفاوت اصلی کانتور و هایلایتر این است که در روش کانتورینگ از قابلیت‌های مواد آرایشی و کرم‌های فشرده برای پوشاندن نقص‌های صورت و پنهان کردن عیوبی که در اجزای مختلف چهره وجود دارد، کمک می‌‌گیرند. همچنین با استفاده از ایجاد سایه روشن‌های مناسب، خطای دیدی را ایجاد می‌کنند تا حالت چهره تغییر یابد.

در حالی که هایلایتر برای برجسته‌تر کردن شاخصه‌‌های برتر و نقاط قوت صورت به کار گرفته می‌شود. از هایلایتر خصوصا برای برجسته نشان دادن گونه‌‌ها استفاده می‌‌شود. اینطور ضمن حفظ حالت طبیعی صورت، آرایشی خوشایند و چشمگیر ایجاد می‌گردد. هایلایتر و کانتور در کنار یکدیگر پوست شما را درخشان نشان می‌دهند. اینطور علاوه بر مخفی کردن ضعف‌‌ها به تقویت زیبایی‌‌های آن می‌‌پردازند.

سخن پایانی

اکنون که به طور مفصل با کانتور و هایلایتر آشنا شده اید و فرق کانتور و هایلایتر را می‌دانید، می‌توانید به درستی از آن‌ها برای زیباتر کردن چهره خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که هر لوازم آرایشگری، کار ویژه ای انجام می‌دهد. پس لازم است از کارایی آن‌ها آگاه شوید تا به خوبی از آن‌ها بهره مند شوید.