زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت فوم و ژل اصلاح در چیست؟

wordcamp
2,920
10 دقیقه
تفاوت فوم و ژل اصلاح در چیست؟

شش تیغ کردن یا سر و سامان دادن به صورت، یکی از کارهایی است که آقایان خوشتیپ هر روز یا حداقل دو روز در میان با آن درگیرند. قبل از اینکه تیغ اصلاح را روی پوستتان بکشید، باید یکسری تشریفات خاصی را به جا بیاورید؛ صورت خود را با آب گرم بشویید، مواد اصلاح را درست کنید و… خیلی از آقایان از فوم اصلاح، ژل یا حتی صابون برای اصلاح خود استفاده می‌کنند؛ اما شما تفاوت فوم و ژل اصلاح را می‌دانید؟ انتخاب صحیح فوم اصلاح، در اصل بیانگر تفاوت بین یک اصلاح خوب با پوستی نرم و شاداب یا یک اصلاح وحشتناک با پوستی زخمی و قرمز است. اگر از محصولات اصلاح مناسب استفاده نشود، این اصلاح می‌تواند به جای زیبایی بخشیدن به پوست شما، منجر به قرمز شدن پوست، سوختگی یا سوزش حاصل از استفاده تیغ شود.

در این مقاله ما کاربردها و تفاوت‌های فوم اصلاح و ژل اصلاح را به شما می‌گوییم. با ما همراه باشید.

 کاربرد ژل و فوم اصلاح

سوختگی‌های ناشی از اصلاح به تحریک و سوزش بعد از اصلاح گفته می‌شود که به علت اصلاح خشک صورت و بدون استفاده از ژل اصلاح و یا فوم اصلاح به وجود می‌آیند. هرچند اصلاح بدون استفاده از کف موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خرید فوم و ژل اصلاح می‌شود؛ اما همیشه برجستگی‌های قرمز کوچکی روی پوست ایجاد می‌کند که چند روز طول می‌کشد تا آن‌ها از بین بروند. قبل از اینکه با تفاوت بین فوم و ژل اصلاح آشنا شوید، بهتر است کمی با مزایا و معایب این دو آشنا شوید.

یک آقا در حال استفاده از فوم اصلاح روی صورت خود
فوم اصلاح آقایان

مزایای استفاده از فوم اصلاح

فوم‌های اصلاح در طی دهه‌های اخیر تغییرات بسیاری را  تجربه کرده‌اند؛ اما اگر بخواهیم یک ویژگی خوب و اساسی برای این نوع ابزار اصلاح نام ببریم، اسپری بودن آن است. اغلب مردم، فوم اصلاح را با کرم‌های تیوپی مقایسه می‌کنند که این کار اصلا جالب نیست و در واقع اشتباه است. فوم اصلاح دارای ظاهری شیک و یک جایگزین خوب برای خمیر ریش است.

  • فوم اصلاح در یک قوطی آماده است و کافی است آن را اسپری کنید.
  • کف یا فوم اصلاح باعث می‌شود تیغ به آسانی روی پوست شما حرکت کند.
  • شستشوی راحت‌تر
  • باعث درخشندگی و آب رسانی پوست می‌شود.
  • دارا بودن کف متراکم وحاوی مواد معدنی دریایی و ویتامین‌های لازم برای پوست
  • جلوگیری از به وجود آمدن جوش و آکنه
  • جلوگیری از بروز حساسیت
خرید فوم اصلاح با بهترین قیمت

پوست صورت به مراتب از پوست دیگر بخش‌های بدن حساس‌تر است. بنابراین با کوچک‌ترین خطا ممکن است دچار عفونت، زخم و التهاب شود. شما می‌توانید با انتخاب درست یک فوم اصلاح از آسیب‌های احتمالی پس از اصلاح، در امان باشید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید فوم اصلاح روی عکس کلیک کنید.

مزایای استفاده از ژل اصلاح

با استفاده از ژل‌های اصلاح، دیگر لازم نیست کف درست کنید. و از آنجایی که هیچ کفی وجود ندارد، می‌توان آنها را به راحتی روی پوست خود پخش کنید؛ و چون ژل‌ها محلول شفافی هستند، شما می‌توانید قسمت‌های دارای مو را ببینید و به راحتی می‌توانید ریش و سبیل خود را به بهترین شکل فرم دهید.

  • کف زیاد با غلظت بالا
  • روان کننده پیشرفته
  • لغزندگی بالای تیغ
  • بدون نیاز به آب
  • شفافیت
  • جلوگیری از حساسیت و آکنه
آقایی در حال استفاده از ژل اصلاح
ژل اصلاح

تفاوت فوم اصلاح با ژل اصلاح

امروزه، بیشتر محصولات کمکی اصلاح را به صورت کف یا ژل در بازار و فروشگاه‌های بهداشتی پیدا می‌کنید. فوم و ژل‌ها در ظاهری بسیار جذاب و بعضی از آنان در قوطی‌های اسپری فروخته می‌شوند که بسته به کارخانه و ویژگی‌های‌ محصول قیمت متفاوتی دارند. ژل اصلاح کف کم‌تری نسبت به فوم ایجاد می‌کند. شفافیت ایجاد شده باعث می‌شود، شما ریش و سبیل خود را راحت‌تر ببینید و آن‌را به زیبایی فرم دهید.

معمولاً در بازار ژل اصلاح با قیمت بیشتری نسبت به فوم اصلاح فروخته می‌شود، ولی در مقایسه با آن به مقدار کم‌تری استفاده می‌شود. به علت بافتی که ژل اصلاح در مقایسه با فوم اصلاح دارد، شما هنگام استفاده از ژیلت در مواقع اصلاح اصطکاک بیشتری را احساس می‌کنید. بنابراین شما باید تیغ کشیدن را چند بار انجام دهید. کار با دسته تیغ‌های سنتی هم به همین نحو است و تفاوتی چندانی را باهم نخواهند داشت.

تفاوت فوم و ژل اصلاح در چیست
آیا از تفاوت‌های بین این دو محصول خبر دارید؟

اما نظر آقایان در مورد تفاوت فوم و ژل اصلاح چیست؟

طرفداران ژل اصلاح ادعا دارند که کار با ژل اصلاح سریع‌تر و مفیدتر است. و دلیل آن‌ها این است که برخلاف فوم اصلاح، ژل اصلاح پس از گذشت چند دقیقه روی صورت خشک نمی‌شود و لازم نیست به خاطر خشک شدن فوم اصلاح، آن را دوباره تمدید کنید.

در نظرسنجی صورت گرفته بین آقایانی که از هر دو محصول استفاده کرده‌بودند، این نتیجه به دست آمد که ژل اصلاح در مقایسه با فوم اصلاح برای موهای ضخیم کارایی بهتری دارد. به همین خاطر است که ژل اصلاح در میان افرادی که موی ضخیم دارند، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اما تفاوت فوم و ژل اصلاح به همین جا ختم نمی‌شود. ژل‌ها به دلیل اینکه آب کمتری در فرایند تولید آن‌ها به کار رفته است در مقایسه با فوم‌های اصلاح، رطوبت پوست شما را جذب می‌کنند. همانطور که قبلا گفته شد، بهتر است آقایانی که پوست حساسی دارند تا جایی که می‌توانند از ژل‌ها استفاده نکنند و به جای آن از فوم اصلاح استفاده کنند. در صورتی که ترکیبات داخل ژل یا فوم اصلاح دارای مقدارکافی و استاندارد مواد قلیایی باشد مشکلی پیش نخواهد آورد، مگر اینکه شخص به بعضی از ترکیبات آن‌ها حساسیت داشته باشد.

خرید ژل اصلاح با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت

کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند برای اصلاح خود از ژل‌ها استفاده کنید تا در هنگام اصلاح تیغ بر روی صورت بلغزد و تحریکات پوستی را کاهش دهد. از حساسیت‌ها و آکنه‌های پوستی جولگیری می‌کند و پوستی شاداب را به شما هدیه می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

ویژگی‌های ژل یا فوم اصلاح مناسب

اکنون که با تفاوت‌های فوم و ژل اصلاح آشنا شدیم؛ باید بتوانیم یک ژل یا فوم اصلاح خوب را تشخیص بدهیم و آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنیم.

ژل یا فوم اصلاح باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • کمک به تراشیدن آسان و سریع موها
  • فوم یا ژل اصلاح باید فاقد الکل باشد.
  • ایجاد کف و مایع لغزنده مناسب برای پوشش دهی کامل صورت و مو
  • جلوگیری از بریدگی و خطرات ناشی از استفاده تیغ
  • ایجاد لغزنگی مناسب در صورت کند بودن تیغ
  • آنتی باکتریال بودن فوم جهت جلوگیری از نفوذ میکروب و باکتری‌ها از طریق منافذ باز پوست
  • بهره‌گیری از عصاره‌ها و مواد معدنی، جهت تقویت پوست
  • جلوگیری از بروز حساسیت، خارش و آکنه پس از اصلاح
  • خنک کردن پوست و القای حس طراوت و شادابی پوست
  • استفاده از مواد معدنی و تغذیه کننده پوست در تولید آن
  • حفظ رطوبت پوست و آبرسانی آن (مخصوصاً برای پوست‌های خشک)
  • شستشوی آسان

نحوه استفاده درست از ژل یا فوم اصلاح

با توجه به مطالبی که قبلا بیان کردیم، شما الان متوجه فرق فوم اصلاح با ژل اصلاح شده‌اید و می‌توانید برحسب اطلاعات خود در مورد محصولات و نوع پوست خود ژل یا فوم اصلاح را اتخاب کنید. اما برای تجربه یک اصلاح خوب، تنها خرید محصولات مرغوب شرط نیست؛ بلکه شما باید بدانید که چطور باید از آن‌ها استفاده کنید.

برای شروع اصلاح، ابتدا باید صورت خود را بار آب گرم بشوید تا منافذ پوست شما باز شود. سپس موی صورت خود را به ژل یا فوم اصلاح آغشته کنید. اکنون زمان آن رسیده است که ژیلت خود را بردارید و در زاویه 35 الی 40 درجه، شروع به اصلاح کنید. پس از اصلاح، صورت خود را بشویید. پیشنهاد می‌شود که پس از اصلاح صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوستتان بسته شود و از نفوذ آلودگی‌ها و باکتری‌ها به پوست خود جلوگیری کنید. بعد از اصلاح از افترشیو استفاده کنید تا پوست جدید خود را ترمیم و شاداب کنید. (البته اگر نمی‌خواهید خشکی پوست بعد از اصلاح را تجربه نکنید!) و از همه مهم‌تر پوستتان را التیام دهید.

خرید افترشیو با بهترین کیفیت و

در گذشته آرایشگران برای از بین بردن باکتری‌ها و به حداقل رساندن انتقال بیماری از یک مشتری به مشتری دیگر، ابزارهای اصلاح خود را به الکل زیاد آغشته می‌کردند. آن الکل‌ها علاوه بر جلوگیری از بیماری‌ها و عفونت‌ها رایحه بسیار دلپذیری داشتند. امروزه آن الکل‌های خوش بو افترشیو نامیده می‌شوند. افترشیوها حاوی مواد معدنی هستند که از خشک شدن پوست شما پس از اصلاح، جلوگیری می‌کنند و مانع از قرمزی پوست و ایجاد التهاب پس از اصلاح می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

کلام پایانی

در این مقاله ما درباره تفاوت فوم و ژل اصلاح هر آنچه که لازم بود را خواندیم. ژل‌های اصلاح بهترین ابزار اصلاح برای صورت شماست و پوستی زیبا و لطیف را به شما هدیه می‌دهند. به طور کلی ترکیبات داخل فوم‌های اصلاح مضرتر هستند و قطعا در سلامتی شما تاثیرات منفی خواهند گذاشت. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن بهترین اصلاح را انجام دهید. به گونه‌ای که پس از استفاده از ژل اصلاح می‌توانید با یک حوله صورت خود را تمیز کنید؛ اما همانطورکه قبلا اشاره شد، برای آقایانی که پوست خشکی دارند استفاده کردن از این نوع محصول زیاد توصیه نمی‌شود. به نظر شما کدام محصول بهتر است؟ ژل یا فوم اصلاح؟
ممنون که تا آخر این مقاله با مو تن رو همراه بودید. لطفا در قسمت دیدگاه، پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. در ضمن شما می‌توانید از فروشگاه اینترنتی موتن رو ژل یا فوم اصلاح وهمچنین محصولات مراقبتی پوست و مو را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری بفرمایید.

سوالات متداول

ژل اصلاح چه نوع محصولی است؟

یکی از محصولات کمکی اصلاح، ژل‌ها هستند. باعث ایجاد لغزندگی روی پوست می‌شوند، و اصلاح را برای شما سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند. افزون بر آن، مواد معدنی موجود در ژل‌ها باعث ترمیم پوست و حس شادابی در شما می‌شود.

منظور از فوم اصلاح چیست؟

همچون ژل‌ها، فوم‌ها نیز اصلاح را برای شما آسان‌تر می‌کند. فوم‌ها مانع حساسیت و بریدگی ناشی از تیغ‌ها می‌شوند، و پوستی تمیز و شاداب را به شما هدیه می‌دهند.

تفاوت فوم اصلاح و ژل اصلاح در چیست؟

فوم‌ها دارای بافتی حبابی و نرم هستند. به طوری که پوست شما را به صورت کامل پوشش می‌دهند. به خاطر نوع بسته‌بندی این محصول، شما زمان زیادی را صرف اصلاح نمی‌کنید. همچنین این محصول برعکس ژل‌ها باعث خشکی پوست نمی‌شوند. ژل‌ها به خاطر بافت شفافی که دارند، اصلاح را برای شما آسان‌تر می‌کنند. به طوری که شما هنگام تراشیدن موی خود، می‌توانید به راحتی مدل‌های مختلفی را اعمال کنید.

فوم اصلاح بهتر است یا ژل اصلاح؟

فوم‌های اصلاح، به خصوص نوع ارزان قیمت انواع دارای الکل است که همین امر باعث خراب شدن پوست و احساس سوزش می‌شود. در مقابل ژل‌های اصلاح عموما مواد شیمایی کم‌تری در ترکیبات آن وجود دارد. (ژل‌ها می‌توانند رطوبت پوست شما را بگیرند؛ پیشنهاد می‌شود پس از اصلاح از افترشیو استفاده کنید)

آیا استفاده از هر نوع افترشیو برای پوست ما مناسب است؟

واضح است که همه انواع افترشیوها برای پوست ما مناسب نیستند. با وجود تعداد برندهای تولید کننده و تنوع گسترده محصولات افترشیو موجود در بازار، بهتر است محصولاتی خریداری کنیم که با نوع پوست ما سازگار باشد.