زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع لوازم اصلاح صورت مردانه

wordcamp
3,411
12 دقیقه
انواع لوازم اصلاح صورت مردانه

از زمان متولدشدن انسان تاکنون، مردان به دنبال راهی برای برای اصلاح صورت خود بوده و هستند. خوشبختانه امروزه وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه، در طرح‌ها و انواع مختلف در بازار وجود دارد و ما در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع لوازم اصلاح صورت مردان بپردازیم. همچون همیشه، در بلاگ مو تن رو همراه ما باشید.

تیغ اصلاح صورت

تیغ اصلاح صورت، ابزاری تیغه‌دار بوده که با استفاده از تیغ، عمل اصلاح صورت را انجام می‌دهد. از تیغ برای اصلاح سایر نقاط بدن نیز استفاده شده، تیغ به انواع زیر تقسیم می‌شود.

  • تیغ مستقیم
  • تیغ ایمنی
  • تیغ یک‌بارمصرف
  • تیغ کارتریجی

امروزه تیغ‌های کارتریج‌دار و تیغ‌های یک‌بارمصرف رایج‌ترین مدل از تیغ بوده که با قیمت‌های مختلف در بازار در دسترس هستند.

اگر قرار باشد سری به کلاس تاریخ بزنیم، جالب است بدانید که تیغ‌ها حتی قبل از عصر برنز یعنی 18 هزار سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

خرید تیغ اصلاح ژیلت 3 تیغه blue 3
خرید تیغ اصلاح ژیلت 3 تیغه blue 3

تیغ مستقیم

معمولا تیغ مستقیم در آرایشگاه‌ها برای اصلاح پشت گردن و صورت استفاده شده و نام دیگر آن قیچی است. تا قبل از قرن بیستم و ظهور روش‌های جدید، این تیغ‌ها متداول‌ترین روش مورد استفاده برای اصلاح صورت بودند.

تمامی تیغ‌های مستقیم شامل تیغه‌ای بوده که یک لبه آن تیز است. این تیغه‌ها در دو مدل یعنی استیل ضدزنگ و استیل عادی تولید می‌شوند. ما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال تهیه این محصولات هستید، محصولی با استیل ضدزنگ خریداری نمایید.

توجه داشته باشید اگر تیغ مستقیم سریعا تمیز نشود، به‌راحتی لک شده و کثیف می‌شود.

شایان ذکر است بدانید این تیغه‌ها در مدل یک‌بارمصرف نیز در بازار موجود بوده و ظاهری شبیه به تیغ مستقیم عادی دارند. تفاوت این دو محصول اینجاست که در تیغ یک‌بارمصرف، یک تیغه یک‌بارمصرف با تک لبه مخصوص قرار دارد.

نام دیگر تیغ مستقیم، قیچی است.
نام دیگر تیغ مستقیم، قیچی است

تیغ‌های ایمنی

یکی از قدم‌های حرکت به سوی جهانی نو و بهتر، متولدشدن تیغ‌های ایمنی بود. نام دیگر این محصولات، تیغ ایمنی مستقیم است. درواقع در این تیغ‌ها، یک محافظ ایمنی به یک تیغ مستقیم اضافه شده است.

احتمالا اولین تیغ ایمنی جهان توسط یک برش‌کار فرانسوی یعنی ژان ژاک پرت در سال 1762 اختراع شده است. وی برای اختراع این محصول از یک هواپیما الهام گرفت. تیغی که وی تولید کرد اساسا یک تیغ مستقیم بود که توسط یک محافظ چوبی احاطه شده است. اولین محافظ‌های تیغ، دارای دندانه‌های شانه مانند بوده و فقط به یک طرف تیغ وصل می‌شدند. محافظ برگشت‌پذیر یکی از اولین پیشرفت‌هایی بود که در این نوع از تیغ‌ها حاصل شد.

شرح اولیه تیغ ایمنی شبیه به تیغ‌های امروزی در درخواست ثبت اختراع ویلیام ساموئل هنسون در سال 1847 ایجاد شد. سپس در سال 1875 برادران کامپفه یک طرح جدید از تیغ‌های ایمنی ارائه کردند. در طرح جدید، یک تیغه کوچک‌تر در بالای دسته قرار گرفته بود.

تیغ‌های کارتریجی

تیغ‌های کارتریجی با الهام از تیغ‌های ایمنی وارد بازار شده و در دهه 60 میلادی توسعه یافتند. امروزه این تیغ‌ها، رایج‌ترین انواع لوازم اصلاح صورت در کشورهای توسعه‌یافته هستند.

به دلیل محبوبیت بالای شرکت ژیلت در ایران، این تیغ‌ها با نام تیغ ژیلت نیز به فروش می‌روند.

در حال حاضر برای ارائه ارگونومی بهتر به کاربران، هم در دسته و هم در سر تیغ تغییراتی ایجاد شده است. یکی از این تغییرات، قرار دادن یک سر چرخشی برای زاویه دادن به حرکت اصلاح بود که این مفهوم شباهت بسیار زیادی به تیغ‌های دو لبه دارد.

معمولا افراد بدنه و دسته تیغ را تعویض نکرده و کارتریج (سر تیغ) را تعویض می‌کنند. تیغه‌های جایگزین حاوی دو الی پنج تیغ هستند.

تیغ کارتریجی
می‌توان به‌راحتی سر تیغ کارتریجی را تعویض نمود

تیغ‌های یک‌بارمصرف

معمولا از تیغ‌های یک‌بارمصرف برای اصلاح صورت استفاده نمی‌شود. می‌توان در صورت نیاز از این محصولات هم برای اصلاح صورت استفاده نمود.

تیغ‌های یک‌بارمصرف از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به تیغ‌های کارتریجی داشته و از مواد ارزان قیمت (پلی کربنات تزریقی) تولید می‌شوند. این تیغ‌ها قابلیت تعویض سر را نداشته و پس از یک‌بار استفاده کامل باید تعویض شوند. این دستگاه‌ها در سال 1963 توسط مخترع آمریکایی، پل وینچل ابداع شدند.

بسیاری از افراد از این تیغ‌ها برای اصلاح سایر ناحیه‌های بدن خود استفاده می‌کنند.

تیغ یک‌بارمصرف
پس از یک‌بار استفاده کامل، باید تیغ یک‌بارمصرف تعویض شود

شایان ذکر است بدانید می‌توان طی یک حرکت جادویی و با خشک کردن تیغه‌های این محصول، طول عمر آنها را افزایش داد.

محصولات موردنیاز قبل و بعد از اصلاح با تیغ

قبل از استفاده از تیغ، باید از محصولات اصلاح استفاده کرده تا پوست خود را آماده کنید. درصورت عدم استفاده از محصولاتی مثل کرم اصلاح، احتمال بالای بروز زخم و خراش وجود دارد.

کرم اصلاح

کرم اصلاح یک نرم‌کننده بسیار مهم بوده که استفاده از آن برای محافظت از پوست و نرم‌کردن ریش ضروری است. این کرم به تیغ اجازه داده تا بدون زحمت و با ایمنی بالا برروی صورت حرکت‌کرده و ریش‌ها را کوتاه نماید.

فوم اصلاح

فوم اصلاح محصولی حاوی اسیدلاکتیک، ستیل الکل و روغن‌های گیاهی مثل اسطوخدوس و درخت چای است.

این محصول قبل از اصلاح استفاده شده و برروی تمامی قسمت‌های حاوی ریش پخش می‌شود. فوم، فرایند شیو را آسان نموده و به حرکت تیغ سرعت می‌بخشد.

فوم اصلاح ضدالتهاب و ضدخارش بوده و سوزش و تحریک پوستی ناشی از تیغ را به‌حداقل می‌رساند.

خرید فوم اصلاح سنستیو پوست حساس نیوا 200 میلی لیتری
خرید فوم اصلاح سنستیو پوست حساس نیوا 200 میلی لیتری

ژل اصلاح

ژل اصلاح شباهت بسیاری زیادی به فوم اصلاح داشته و استفاده از آن منجر به حرکت نرم و راحت تیغ برروی پوست صورت می‌شود. همچنین ژل اصلاح در نرم و خنک‌شدن پوست پس از اصلاح تاثیر بسزایی دارد.

ژل اصلاح از بروز التهاب‌های پوستی جلوگیری کرده و از پوست در برابر بریدگی‌ محافظت می‌نماید.

افترشیو

افترشیو محصولی با ترکیبات خنک‌کننده بوده که پس از اصلاح استفاده می‌شود. کاربرد افترشیو در جلوگیری از بروز جوش پس از اصلاح با تیغ است. این محصول در سه مدل یعنی بالم، کرم و افترشیو سنتی وجود دارد. افترشیو‌های سنتی حاوی الکل بوده و خشکی پوست را با خود به همراه دارند. طی سال‌های اخیر بالم افترشیو به بازار ارائه شده که غنی از ویتامین‌های مختلف بوده و علاوه بر خنک‌سازی و از بین بردن سوزش پس از اصلاح، پوست را خشک نمی‌کند.

خرید افتر شیو بالسام پوست حساس نیوا 100 میلی لیتری
خرید افتر شیو بالسام پوست حساس نیوا 100 میلی لیتری

در لینک زیر به بررسی کامل افترشیو پرداختیم. توصیه می‌کنیم اگر مایل به استفاده از تیغ هستید حتما لینک زیر را مطالعه کرده تا از مزایای فوق‌العاده این محصول مطلع شوید!

ماشین ریش‌تراش

تا اینجا در مسیر معرفی وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه به بررسی انواع تیغ پرداخته و در ادامه نیز به بررسی ماشین ریش‌تراش خواهیم پرداخت.

ریش‌تراش‌های برقی با نام‌های ریش‌تراش خشک، ریش‌تراش یا ماشین اصلاح نیز شناخته می‌شوند. یک ریش‌تراش با یک تیغ چرخان یا نوسانی با نیروی الکترونیکی کار می‌کند.

ماشین‌های اصلاح صورت از سه نوع به شرح زیر تشکیل شده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • ماشین اصلاح تریمر
  • ماشین اصلاح چرخشی
  • ماشین اصلاح فویلی

همچنین ماشین‌های اصلاح معمولا نیازی به استفاده از کرم اصلاح، صابون یا آب ندارند.

در لینک زیر با پرفروش‌ترین برندهای ریش‌تراش آشنا شده و دستورالعملی دقیق از راهنمای خرید ماشین ریش‌تراش خواهید داشت.

  نحوه تامین برق ماشین ریش‌تراش

برای تامین برق این محصولات روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از محصولات برای تامین برق از یک موتور DC کوچک تغذیه کرده و برخی دیگر از برق اصلی یا باتری بهره می‌برند. در حال حاضر بسیاری از مدل‌های مدرن از باتری‌های قابل‌شارژ تغذیه می‌کنند.

روش دیگری نیز وجود داشته که در آن از یک نوسان‌ساز الکترومکانیکی که توسط یک شیر برقی با انرژی AC هدایت شده تغذیه می‌کنند.

نمونه‌های اولیه ماشین‌های ریش‌تراش دارای یک موتور الکتریکی نبوده و با انرژی مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به‌عنوان مثال باید سیمی را کشیده و با انرژی سیم، ماشین ریش‌تراش شروع به کار می‌نمود.

با رشد تکنولوژی، ماشین‌های ریش‌تراش بهبود یافته و هم‌اکنون بسیاری از آنها بی‌سیم هستند. با یک شارژر کوچک شارژ شده و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخچه ماشین ریش‌تراش

برای اینکه در مسیر بررسی وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه، مجددا سری به کلاس تاریخ بزنیم، جالب است بدانید اولین ماشین ریش‌تراش جهان از سوی فرانسیس اوروک، مهندس عمران نیویورکی تولید و ثبت اختراع شده است. همچنین اولین ماشین ریش‌تراش برقی جهان نیز در سال 1915 توسط یوهان بروکر، مهندس آلمانی اختراع شد. سپس سایر افراد و شرکت‌ها با ایجاد تغییراتی محصولات خود را روانه بازار کردند. به‌ عنوان مثال، الکساندر هارویتز در سال 1937 اولین ماشین ریش‌تراش برقی شرکت فیلیپس  را روانه بازار کرد.

جالب است بدانید در حال حاضر بیش از 60 درصد از سهم تولید ماشین‌های اصلاح مردانه و زنانه در اختیار سه شرکت فیلپس (Philips Norelco)، براون (Braun) و پاناسونیک (Panasonic) قرار دارد.

انواع ماشین ریش‌تراش

همانطور که پیش‌تر گفتیم، سه مدل ماشین اصلاح تریمر، چرخشی و فویلی در بازار وجود دارد. در بررسی کامل این محصولات همراه ما باشید.

ماشین اصلاح تریمر

تفاوت زیادی بین ماشین اصلاح تریمر و سایر ماشین‌های اصلاح وجود نداشته و هر دو به اصلاح صورت می‌پردازند. با این حال، تفاوت مهمی بین این محصولات و نحوه کاربرد آنها وجود دارد.

ریش‌تراش‌های برقی به‌طور خاص برای ایجاد یک اصلاح صورت تمیز تلاش کرده و قدرت تهاجمی بیشتری نسبت به تریمر دارند. از طرف دیگر، تریمرهای برقی برای اصلاح کامل ریش مناسب نبوده و کاربرد دیگری دارند. این محصولات با شانه‌های مخصوصی که برروی آنها نصب شده ارائه شده و به کوتاه کردن ریش به شکل و اندازه دل‌خواه کمک می‌کنند.

ماشین اصلاح تریمر
ماشین‌های تریمر برای اصلاح کامل ریش مناسب نیستند

ماشین اصلاح چرخشی

پس از بررسی سایر وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه، به سراغ ماشین اصلاح چرخشی آمدیم. ریش‌تراش‌های چرخشی معمولا دارای سه یا چهار سر تیغه گرد با دیسک‌های پرسرعت هستند. این تیغه‌ها از انعطاف بسیار خوبی برخوردار بوده و قابلیت خم‌شدن به سمت داخل و چرخیدن به تمامی جهات را دارند. این محصولات برای اصلاح بینی، فک و چانه ایده‌آل بوده و مناسب هستند.

بهتر است ماشین اصلاح چرخشی را به‌صورت دایره‌ای برروی صورت خود حرکت داده تا اصلاحی صاف و یک‌دست را تجربه کنید.

همچنین این احتمال وجود دارد که پس از استفاده از ماشین اصلاح چرخشی، مقداری سوزش را تجربه کنید.

ریش‌تراش چرخشی
ریش‌تراش چرخشی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد

ریش تراش فویلی

معمولا این محصولات مستطیلی شکل بوده و دارای تیغ‌هایی پرسرعت هستند. تیغ‌ها با سرعت زیاد و رو به جلو و عقب در یک راستا حرکت می‌نمایند. همچنین ریش‌تراش‌های فویلی فقط از چپ به راست یا بالا به پایین حرکت کرده و قادر به چرخیدن نیستند.

در طراحی این محصولات از یک لایه نازک از تور استفاده می‌شود. این تور تیغ‌ها را پوشانده و باعث می‌شود در هنگام اصلاح، موها از سطح پوست بلند شده و راحت‌تر تراشیده شوند.

ریش‌تراش فویلی
ریش‌‌تراش فویلی قدرت تهاجمی بسیار بالایی در اصلاح ریش دارد.

متاسفانه این ریش‌تراش‌ها انعطاف‌پذیر نبوده و احتمال سُر خوردن برروی قسمت‌های زاویه‌دار صورت وجود دارد. پس از اینکه ماشین ریش‌تراش مناسب خود را انتخاب کردید، بهتر است لینک زیر را مطالعه کرده تا با نحوه استفاده و نگهداری صحیح این محصولات آشنا شوید.

مزایا و معایب تیغ و ماشین ریش‌تراش

در ادامه‌ی بررسی وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه، نگاهی به برخی از مزایا و معایب ماشین‌های ریش‌تراش و تیغ کارتریج‌دار خواهیم انداخت تا به‌راحتی گزیه مناسب خود را انتخاب کنید.

مزایای ماشین ریش‌تراش

  • سرعت بالاتر نسبت به تیغ‌های دستی در حذف ریش
  • قابل حمل بودن
  • قابلیت استفاده در هر لحظه و هر مکان (ماشین‌های دارای باتری)
  • عدم نیاز به کرم اصلاح، صابون، ژل یا حتی آب
  • عدم احتمال بروز زخم
  • ایمنی زیاد
  • عمر بالا درصورت خرید جنس با کیفیت
  • قابلیت استفاده در حمام

معایب ماشین ریش‌تراش

  • عدم ایجاد ریش صاف و یکدست
  • نیاز به مهارت برای استفاده
  • نیاز به توجه بیشتر برای نگهداری و تمیزکردن
  • قیمت بالا نسبت به تیغ

مزایای تیغ کارتریج‌دار

  • ارائه پوستی صاف و یک‌دست و عاری از ریش
  • استفاده بسیار آسان
  • تعویض آسان کارتریج تیغ
  • قیمت بسیار پایین
  • قابل حمل در سفر
  • تمیزکردن و نگهداری آسان

معایب تیغ کارتریج‌دار

  • نیاز به محصولاتی همچون کرم اصلاح، افترشیو و …
  • نیاز به تعویض کارتریج پس از 4 الی 5 دفعه استفاده
  • احتمال بروز زخم، خراش و بریدگی
  • عدم امکان داشتن ته‌ریش با استفاده از تیغ

در لینک زیر می‌توانید نکات تکمیلی اصلاح صورت آقایان را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، در این مطلب به بررسی وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه پرداختیم. راه‌های مختلفی برای اصلاح ریش صورت وجود داشته و می‌توانید بر اساس نیاز و مقدار بودجه، محصول مناسب خود را انتخاب کنید. توجه کنید در صورت استفاده از تیغ، الزامی است که از محصولاتی مثل فوم اصلاح، استفاده کنید.

لطفا تجربیات ارزشمند خود را درمورد اصلاح صورت و استفاده از روش‌های مختلف با ما و سایر کاربران عزیز مو تن رو به اشتراک بگذارید.

وسایل مورد نیاز اصلاح صورت مردانه
تیغ و ماشین اصلاح کاربرد بی‌نظیری در اصلاح صورت دارند

سوالات پرتکرار

برای اصلاح صورت به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای اصلاح صورت می‌توان از تیغ یا ماشین‌های اصلاح صورت استفاده نمود که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فر خود را دارند.

تفاوت انواع ماشین‌های ریش‌تراش در چیست؟

تفاوت انواع ماشین ریش‌تراش در قدرت و کاربرد آنهاست. به‌عنوان مثال ماشین‌های تریمر مناسب اصلاح کامل نبوده و ماشین‌های چرخشی برای این کار فوق‌العاده هستند.

تفاوت تیغ‌های اصلاح قدیمی و مدرن در چیست؟

با گذشت زمان تیغ‌های اصلاح پیشرفت کرده و ایمنی و قدرت آنها افزایش یافت.

بهترین وسیله برای اصلاح صورت آقایان چیست؟

انتخاب بهترین وسیله اصلاح صورت بستگی به نیاز و بودجه افراد دارد. می‌توانید بنا به سلیقه شخصی محصول موردنظر خود را انتخاب کرده و اصلاحی جذاب داشته باشید.

تفاوت فوم اصلاح و ژل اصلاح در چیست؟

این دو محصول از نظر نوع کف متفاوت هستند. همچنین دیگر تفاوت فوم و ژل اصلاح در حجم آنهاست.