زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع آرایش عروس فرمالیته + ایده هایی برای این مراسم

wordcamp
282
11 دقیقه
انواع آرایش عروس فرمالیته + ایده هایی برای این مراسم

حتما ذهن شما هم نسبت به روز فرمالیته و ثبت بهترین لحظات مشغول شده است. این حق طبیعی شماست تا لحظاتی خارق‌العاده را با کسی که در عمیق‌ترین قسمت از قلب شما خانه دارد تجربه کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع آرایش عروس فرمالیته بپردازیم و نگرانی‌های شما را رفع کنیم. با ما همراه باشید.

مراسم فرمالیته چیست؟

مراسم فرمالیته، قدمت زیادی ندارد و چندسالی است که بین عروس و دامادهای ایرانی جا افتاده است. در این روز، زوج عاشق به عکس‌برداری پرداخته و لحظاتی که قرار است سال‌های‌ سال آن را تماشا کنند را ثبت می‌نمایند.

 هیچ ضرورتی برای برگزار کردن این روز وجود ندارد. اگر قادر به تامین هزینه‌های این روز نیستید، هیچ ایرادی وجود ندارد. همچنان می‌توانید یک عروسی فوق‌العاده داشته و از آن لذت ببرید.

عروس و داماد جوان
در مراسم فرمالیته، زوج‌ها به عکس‌برداری می‌پردازند

انواع آرایش عروس فرمالیته

آرایش فرمالیته، معمولا ساده و سبک است. نکته‌ی مهم این است که میکاپ فرمالیته، با آرایش روز عروسی متفاوت است. به همین خاطر، نیاز نیست که کامل و بی‌نقص باشد. همین موضوع باعث شده تا سختگیری زیادی نسبت به آن وجود نداشته باشد.

آرایش فرمالیته شما، نیازی به ماندگاری در طول روز ندارد و فقط قرار است چندساعتی برای عکاسی ثابت بماند. بهتر است نسبت به موضوع ماندگاری حساس نباشید. اما پیشنهاد ما این است که از فیکساتور آرایشی استفاده نمایید تا از ثابت ماندن آرایش خود حتی برای چند ساعت نیز اطمینان حاصل کنید.

روز فرمالیته، روز شماست. توصیه ما برای انواع آرایش عروس فرمالیته این است که در این روز، بهتر است میکاپ غلیظ نداشته باشید. در ادامه به بررسی دو مدل از میکاپ‌های ساده و ملایم خواهیم پرداخت.

انواع آرایش عروس فرمالیته: آرایش لایت (آرایش اروپایی)

نام دیگر آرایش لایت یا آرایش اروپایی، آرایش دخترانه است. همانطور که از نام آرایش لایت پیداست، این مدل از آرایش، ساده و سبک است. جالب است بدانید که این مدل به‌تازگی محبوبیت زیادی در ایران و جهان پیدا کرده است.

آرایش لایت در بسیاری از موقعیت‌ها نسبت به میکاپ‌های غلیظ ارجحیت دارد. در آرایش لایت خبری از رژلب‌های پررنگ و آرایش چشم غلیظ نیست. در این مدل از میکاپ، هدف این است که نچرال و طبیعی به‌نظر برسید.

صورت خود را آماده کنید

در ابتدا صورت خود را بشویید تا پوستی تمیز و مرطوب داشته باشید. سپس یک لایه‌ی نازک از کرم مرطوب‌کننده را برروی صورت خود اعمال کنید. مهم‌ترین بخش از آرایش لایت، مرحله آماده‌سازی صورت است.

زیرسازی صورت را انجام دهید

یک لایه‌ی نازک از کرم‌پودر که سطح پوشانندگی آن متوسط است را با براش یا اسفنج به صورت خود بزنید. بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنید که آبرسانی دارند.

نکته طلایی دربحث نحوه استفاده از کرم پودر این است که در ابتدا در چند نقطه از صورت مقدار کافی کرم پودر را بزنید. از مرکز صورت شروع کرده و سپس به آرامی به سمت بیرون حرکت نمایید. این موضوع باعث می‌شود تا کرم پودر شما طبیعی و زیبا به‌نظر برسد.

سپس به سراغ کانسیلر بروید. کانسیلر یک محصول همه‌کاره است. این محصول جادویی که در انواع مختلفی در بازار موجود است، نه‌تنها خطوط ریز، لکه‌های پیری بلکه سیاهی‌های زیر چشم را نیز می‌پوشاند. اگر به دنبال پوشاندن لکه‌های زیر چشم هستید، بهتر است کانسیلری که 2 شماره از رنگ پوست شما روشن‌تر است را انتخاب کنید.

آرایش گونه را سخت نگیرید

در مدل آرایش ساده و لایت، نیازی به استفاده از کانتور صورت نیست. برای داشتن یک چهره شاداب و جذاب، می‌توانید از یک رژگونه صورتی یا هلویی استفاده کنید. آن را دقیقا برروی برجسته‌ترین قسمت از گونه بزنید. برای اینکه مقداری درخشندگی به صورت خود اضافه کنید، می‌توانید اندکی هایلایتر در قسمت بالای گونه استفاده کنید.

ابروها را مرتب کنید

در اولین قدم، ابروهای خود را مرتب کنید. قسمت‌های خالی آن را با ریمل ابرو پر کنید. توصیه ما این است که رنگ ریمل ابرو، یک درجه از ابروهای شما روشن‌تر باشد.

 سایه ابرو هم گزینه مناسبی است و اگر به ریمل ابرو دسترسی ندارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. پالت سایه ابرو خود را برداشته و با براش مخصوص آن، به‌صورت عمودی و در جهت رویش تارهای ابرو، داخل آنرا پر کنید.

از چشم‌ها چشم‌پوشی نکنید

در این سبک از آرایش، نقش مهمی بردوش چشم‌ها قرار دارد. با یک رنگ سایه گرم مثل قهوه‌ای روشن، به قسمت بالایی استخوان چشم ضربه بزنید. پس از آن با یک براش، سایه را به سمت قسمت داخلی چشم و گوشه چشم برده و به خوبی محو نمایید. در صورت تمایل، می‌توانید از رنگ براق یا اکلیلی ملایم در قسمت‌های داخلی پلک استفاده نمایید.

ریمل حجم‌دهنده استفاده نکنید

بهتر است از ریمل‌های حجم‌دهنده استفاده نکنید. اگر به دنبال ماندگاری زیاد هستید، بهتر است از ریمل‌های ضدآب  استفاده نمایید. این ریمل‌ها در فصل تابستان فوق‌العاده عمل می‌کنند و با عرق کردن چشم نیز ریمل شما ثابت باقی می‌ماند. بهتر است برای آرایش لایت یا اروپایی، از ریمل رنگ مشکی یا قهوه‌ای استفاده کرده و به سراغ رنگ‌هایی مثل آبی، سبز و بنفش نروید.

لب‌ها جادو می‌کنند

آرایش لب، میکاپ شما را به تکامل می‌رساند. در آرایش ساده و لایت، می‌توانید از یک رژلب و یا برق لب صورتی کم‌رنگ استفاده نمایید. به‌همین سادگی، رژلب شما با توناژ پوست‌تان هماهنگ می‌شود و زیبایی خاصی به چهره شما می‌بخشد.

رژ لب بادوام Pure Color بیو
رژلب مناسب زیبایی خاصی به چهره شما می‌بخشد

انواع آرایش عروس فرمالیته: سبک آرایش نود

یکی دیگر از انواع آرایش عروس فرمالیته، میکاپ نود (Nude) است. در این نوع از میکاپ، هدف پوشاندن نقص‌های جزئی صورت است. شاید بسیاری از افرادی که مهارت زیادی در زمینه آرایش ندارند، در نگاه اول تشخیص ندهند که شما آرایش دارید. این آرایش علی‌رغم زیبا و جذاب‌تر نشان دادن شما، حس خوبِ سبکی و راحتی را منتقل می‌نماید. با ما در مراحل آشنایی با نحوه انجام این سبک از آرایش، همراه باشید.

پاکسازی پوست

یکی از مهم‌ترین نکات در هر سبکی از آرایش، این است که با پوستی تمیز و شاداب آرایش کنیم. حتما قبل از اینکه به آرایش سبک نود بپردازید. از تمیزی و مرطوب بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید.

استفاده از کرم پودر

برای اینکه برای آرایش سبک خود زیرسازی انجام دهید، بهتر است از کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر پوستی یکنواخت برای شما به ارمغان آورده و براقیت و روشنایی به آن می‌بخشد. کرم پودر انواع مختلفی دارد و بهتر است از نوع پودری آن استفاده نکنید. دلیل این موضوع این است که احتمال دارد کرم پودرهای پودری خشک شده و حالت شیار برروی پوست شما ایجاد کنند.

زیاد روی کانسیلر حساب باز نکنید

برای اینکه پوست زیر چشم شما طبیعی به‌نظر برسد، بهتر است از کانسیلر استفاده نکنید. زیاد برای سایر نقاط روی این محصول حساب باز نکنید. در صورت استفاده از کانسیلر در سایر نقاط صورت، آرایش نود شما از حالت طبیعی خود خارج می‌شود.

برای اینکه از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم استفاده کنید می‌توانید نقطه‌هایی زیر چشم خود ایجاد کرده و سپس با نوک انگشت یا براش آنرا پخش کنید.

بیخیال کانتور شوید

از کانتور استفاده نکنید. کانتور و هایلایتر، آرایش نود شما را از روند طبیعی خود خارج می‌کنند. بهتر است به‌جای استفاده از رژگونه‌های براق، به‌سراغ سایه‌هایی که اندکی خاکستری رنگ هستند بروید. برای این کار بهتر است از یک براش زاویه‌دار استفاده کنید و با حرکات دایره‌ای روی امتداد استخوان گونه، آنرا برروی پوست خود ایجاد کنید. این موضوع منجر به زاویه‌سازی صورت می‌شود و جذابیت خاصی به صورت شما می‌بخشد.

استفاده از رژگونه

با استفاده از رژگونه و یک براش سایه، سایه را به قسمت شیار چشم امتداد دهید. این موضوع به عمق‌دهی شیار چشم کمک می‌کند. سپس یک خط چشم ملایم بکشید.

برای اینکه خط چشمی ساده و طبیعی داشته باشید، بهتر است خط چشم را از بخشی که مژه‌ها می‌رویند رسم کنید. این تکنیک باعث می‌شود خط چشمی صاف‌تر و ساده همراه با عمق و جزئیات زیاد داشته باشید.

انواع آرایش عروس فرمالیته: استفاده از رژ گونه
انواع آرایش عروس فرمالیته: استفاده از رژ گونه

زیاد ابروها را تغییر ندهید

در آرایش نود، هرگز نباید ابروها را کاملا پر کنید. این موضوع باعث می‌شود آرایش شما مصنوعی به‌نظر برسد. ابروهای ما به‌طور طبیعی کمی نقص از جمله نقاط خالی دارند. می‌توانید خطوطی کوچک و ظریف در جهت رشد ابروها ایجاد کرده و با این کار بخشی از نواقص را بپوشانید.

لب‌ها به شما چشمک می‌زنند

لب‌ها نقش مهمی در تمامی سبک‌های آرایشی بازی می‌کنند. بهتر است به‌جای اینکه از رژلب به‌طور مستقیم استفاده کنید، مقداری از آنرا برروی انگشت خود بمالید. سپس انگشت خود را برروی لب‌ها به گونه‌ای حرکت دهید و جابجا کنید که فقط مقداری رنگ بگیرند.

توجه داشته باشید که اگر زیاد از رژلب استفاده کنید، از چارچوب سبک آرایش نود خارج خواهید شد.

موها را از یاد نبرید

نکته مهمی که نباید از یاد ببرید این است که موهای شما، می‌توانند جلوه‌ای خاص به چهره شما ببخشند. چه در مدل آرایش لایت و چه در مدل آرایش نود، موها تاثیر زیادی در زیبایی شما دارند.

 مدل موی خاصی برای روز فرمالیته وجود ندارد. می‌توانید هرمدل مویی که دوست دارید را با انواع آرایش عروس فرمالیته، پیاده‌سازی کنید. یکی از کارهایی که در زیباتر شدن موهای شما تاثیری فوق‌العاده دارد رنگ مو است. درصورتی که رنگ موی مناسب را انتخاب کنید، علاوه بر تقویت موهای خود، جذابیت فوق‌العاده‌ای به آنها خواهید بخشید.

رنگ مو پروفشنال بای فاما
رنگ مو علاوه بر زیبایی، به تقویت موهای شما می‌پردازد

همچنین شما می‌توانید آرایش خود را منزل انجام دهید. این موضوع به جسارت زیادی نیاز دارد. می‌توانید هر سبکی از آرایش اعم از لایت و نود را چه در روز فرمالیته و چه در روز عروسی برروی صورت خود اجرا کرده و نتیجه‌ای فوق‌العاده حاصل کنید. برای اینکه چنین کاری را انجام دهید باید نکات زیادی را رعایت کنید که ما در مطلب زیر به بررسی این نکات پرداختیم.

مزایای مراسم فرمالیته

  1. عروس و داماد وقت زیادی برای ثبت تصاویر خود دارند.
  2. عکس‌ها بی‌دقت و با خستگی ثبت نمی‌شوند.
  3. عیب و ایراد آرایش مو و لباس عروس و داماد مشخص می‌گردد و تا قبل از مراسم عروسی برطرف می‌شوند.
  4. درصورتی که مایل به هدیه دادن عکس‌های خود به مهمان‌ها هستید، فرصت آماده‌سازی آنها وجود دارد.
  5. استرس عروس و داماد برای روز عروسی کم می‌شود.

معایب مراسم فرمالیته

  1. در این روز 700 هزار الی 2 میلیون تومان هزینه آرایش و مو می‌شود. هزینه عکاس و فیلمبردار نیز 5 الی 12 میلیون تومان خواهد بود. هزینه دسته گل هم 500 هزار تومان الی 1 میلیون تومان است. اگر مشکلی با هزینه زیاد ندارید، حتما این روز را برگزار کنید و لحظاتی فوق‌العاده ثبت کنید. اگر نسبت به انتخاب آرایشگاه خود برای روز فرمالیته و عروسی تردید دارید، در مطلب زیر به بررسی نکات کاربردی انتخاب بهترین آرایشگاه عروسی پرداختیم.
  2. مشکل بعدی که وجود دارد، احتمال خراب شدن لباس عروس است. در واقع این موضوع ریسک بزرگی محسوب می‌شود. می‌توانید لباس دیگری بپوشید تا از خراب نشدن لباس عروس خود اطمینان حاصل کنید.
عروس و دامادی دست‌در دست هم
برگزاری روز فرمالیته استرس شما برای عروسی را کاهش خواهد داد

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم، هیچ ضرورتی مبنی بر اینکه حتما باید روز فرمالیته را برگزار کنید وجود ندارد. این روز مزایایی از جمله کم‌شدن استرس عروس و داماد برای روز عروسی را دارد. همین موضوع منجر به رشد محبوبیت این مراسم در بین زوج‌های ایرانی شده است. هیچ محدودیتی برای اینکه چه‌مدل آرایش عروس فرمالیته را انتخاب کنید وجود ندارد. این روز، متعلق به شماست و می‌توانید هرمدل آرایش فرمالیته عروس را اجرا نمایید.

سوالات پرتکرار

روز فرمالیته عروسی چیست؟

روز فرمالیته، یک یا دو روز قبل از عروسی است که عروس و داماد در این روز به عکس‌برداری می‌پردازند.

آرایش عروس فرمالیته چه اهمیتی دارد؟

آرایش عروس فرمالیته از آنجایی اهمیت دارد که باعث می‌شود بتوانید عکس‌هایی زیباتر و جذاب‌تر ثبت کنید و روزی خاطره‌انگیز برای خود و همسرتان بسازید.

در کیف آرایش عروس چه لوازم آرایشی وجود دارد؟

این موضوع به سبک آرایش شما بستگی دارد اما بهتر است کیف آرایش عروس شامل یک رژلب، کرم پودر، رژگونه و … وجود داشته باشد.

آیا برگزاری روز فرمالیته الزامی است؟

خیر. هیچ الزامی مبنی بر برگزاری روز فرمالیته وجود ندارد و شما حتی می‌توانید بدون برگزاری این روز نیز، عروسی خاطره‌انگیزی داشته باشید.

آرایش خاصی برای روز فرمالیته وجود دارد؟

برای روز فرمالیته آرایش خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید هرمدل آرایشی که دوست دارید را اجرا کنید. این روز متعلق به شماست.