زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آیا ماسک‌ های صورت واقعا تاثیری روی پوست می‌ گذارند؟

wordcamp
3,303
7 دقیقه
آیا ماسک‌ های صورت واقعا تاثیری روی پوست می‌ گذارند؟

با توجه به جذابیت ظاهری و نحوه استفاده آسان ماسک‌های صورت، این روزها بسیاری از خانم‌ها از این محصولات استفاده می‌کنند. اگر چه بعضی افراد صرفا به عنوان سرگرمی و ایجاد حس خوشایند بر روی پوست صورتشان از این محصولات بهره می‌برند اما بسیاری هم هستند که این سوال ذهنشان را درگیر کرده است؛ آیا استفاده از ماسک صورت واقعا تاثیری بر روی پوست دارد؟ آیا ادعاهایی که توسط تولیدکنندگان انواع ماسک‌های صورت مطرح می‌شوند، صحت دارند؟

تاثیر ماسک های صورت واقعی است؟

اگر بخواهیم به این سوال به صورت سربسته جواب بدهیم باید بگوییم تاثیر ماسک صورت در واقع تا حد بسیار زیادی به نوع ماسک و سطح نتیجه‌ای که به دنبالش هستید بستگی خواهد داشت! ماسک‌های صورت ابزارهایی کارآمد و موثر برای مرطوب سازی پوست محسوب می‌شوند که به لطف ترکیبات موثر در درمان و مراقبت از پوست می‌توانند تاثیرات مثبت مختلفی بر روی پوست صورت داشته باشند.

این محصولات معمولا حاوی مواد موثر گیاهی و شیمیایی مختلفی هستند که هر کدام خواص متفاوتی را ارائه داده و در هنگام استفاده به مدت 10 الی 20 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی می‌مانند. این مدت زمان به ترکیبات به کار رفته درون ماسک اجازه نفوذ هر چه بیشتر به سطح پوست را می‌دهد. از ماسک‌های صورت می‌توان به عنوان روشی سریع برای رفع التهابات و نواحی دچار خشکی‌ پوست استفاده کرد. مزایای ماسک به صورت موقت بوده و اگر واقعا به دنبال کسب نتایج دائمی و بهبود شرایط پوست خود هستید باید در کنار آنها از یک روتین مراقبتی اصولی و موثر نیز بهره ببرید.

کدام ماسک صورت؟

این روزها صدها فرمول مختلف برای ساخت ماسک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برندهای معتبر ایرانی و خارجی براساس آن گزینه‌های متنوعی را در دسترس مصرف کنندگان خود قرار می‌دهند. اما سوال اساسی اینجاست که کدام ماسک صورت برای شخص شما بهترین انتخاب است؟ جواب این سوال تا حد زیادی ساده است! در واقع شما باید ابتدا شناخت خوبی نسبت به پوست صورتتان پیدا کنید و سپس با شناسایی هدف استفاده از ماسک صورت، به دنبال ترکیبات و فرمولاسیون موثر در رفع مشکل پوستتان باشید. به طور کلی انگیزه اصلی اکثر خانم‌ها در استفاده از ماسک‌های صورت یکی از مشکلات زیر است که باید با توجه به نوع پوست خود، به سراغ محصولات مناسب بروند.

آکنه یا التهاب

تاثیر ماسک صورت روی آکنه
آکنه و جوش صورت

اگر چه ماسک‌های صورت به عنوان یک روش درمانی بلند مدت برای آکنه به حساب نمی‌آیند اما تاثیر خوبی بر روی آرامش پوست، رفع التهابات و جلوگیری از ایجاد جوش‌ در آینده دارند. به دنبال خرید ماسک‌های صورت حاوی سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پروکسید و سایر ترکیبات طبیعی نظیر ماست و عصاره میوه پاپایا باشید. این ترکیبات به خوبی قادر به پاکسازی سلول‌های مرده پوست و مواد دیگری نظیر چربی و گرد و غبار هستند تا منافذ پوست همواره به اندازه کافی باز باشد.

جو دوسر و آلوئه ورا نیز خاصیت آرام‌بخشی زیادی داشته و اگر چربی بیش از حد پوست باعث بسته شدن منافذ یا ایجاد جوش شده است می‌توانید به سراغ ماسک‌های خاک رس و زغال بروید.

نقاط تیره و پیگمنتیشن

پیگمنتیشن پوست و تاثیر ماسک صورت
پیگمنتیشن و لک

اگر پوست صورتتان درگیر نقاط تیره شده و می‌خواهید از ایجاد پیگمنتیشن در آینده جلوگیری کنید، مطمئن شوید ویتامین C در ترکیبات ماسکی که می‌خرید وجود داشته باشد. اسید کوجیک، اسید آزلائیک و عصاره ریشه شیرین بیان نقش موثری در افزایش روشنایی پوست و به خصوص بخش‌های دچار پیگمنتیشن دارد.

ترکیبات لایه بردار نظیر آلفا هیدروکسی اسیدها، اسید لاکتیک و عصاره آناناس می‌توانند به حذف سلول‌های مرده پوست و سلول‌هایی از سطح پوست که دچار تغییر رنگ شده‌اند کمک کنند.

پوست خشک

ماسک صورت چه تاثیری روی پوست خشک دارد
پوست خشک

پوست خشک بدون شک نیاز به آبرسانی دارد و به همین دلیل باید در هنگام خرید ماسک صورت حتما به ترکیباتی نظیر اسید هیالورونیک که توانایی بسیار بالایی برای نگهداری آب دارند، توجه داشته باشید. مرطوب کننده‌های طبیعی نظیر آووکادو یا شی باتر نیز نقش بسیار موثری در نرمی و مرطوب سازی پوست دارند.

خطوط سطحی

خطوط سطحی پوست و رفع آن با ماسک صورت
خطوط سطحی پوست

اگرچه چین و چروک‌های عمیق پوست نیازمند مراجعه به یک متخصص پوست هستند اما برای رفع خطوط سطحی پوست می‌توانید از خواص برخی ماسک‌های صورت کمک بگیرید. ویتامین C یکی از ترکیباتی هستند که حتما باید به آن توجه داشته باشید. این آنتی اکسیدان قوی با افزایش سرعت کلاژن سازی به داشتن پوستی صاف و سفت کمک می‌کند.

ویتامین E نیز یکی دیگر از مواد موثری است که به خوبی با اثرات ناشی از پیری پوست مقابله می‌کند. علاوه بر این، رسوِراترول و فرولیک اسید نیز از پوست در برابر عوامل ایجاد کننده خطوط سطحی نظیر آلودگی‌های روزمره و آسیب‌های ناشی از نور خورشید به خوبی محافظت می‌کنند.

پوست چرب

مشکلات پوست چرب و تاثیر ماسک صورت
تاثیر ماک صورت: کاهش چربی بیش از اندازه پوست

هر ماسک صورت که چربی اضافی پوست شما را کاهش داده و از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری کند انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. بهتر است به دنبال ماسک‌هایی حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، سولفور و زغال باشید. علاوه بر این، ترکیبات طبیعی نظیر ماست و آناناس نیز علاوه بر خاصیت لایه برداری، می‌تواند به کاهش التهاب پوست‌های چرب کمک کند.

چطور تاثیر ماسک‌ صورت را افزایش دهیم؟

اینکه هر چند وقت یکبار از ماسک صورتتان استفاده کنید به ترکیبات و فرمولاسیون محصول و همچنین نوع پوست شما بستگی خواهد داشت. برای مثال افرادی که پوست حساس دارند باید هفته‌‌ای یکبار از ماسک‌های صورت استفاده کنند. بنابراین این باور که با افزایش دفعات استفاده از ماسک‌، می‌توانید انتظار نتایج بهتری را داشته باشید اشتباه است.

افزایش تاثیرگذاری ماسک صورت
افزایش تاثیر ماسک صورت

برای نتایج حداکثری به چند نکته و ترفند توجه داشته باشید:

1) همیشه پیش از استفاده از ماسک‌های صورت باید پوست خود را به طور کامل بشویید و تمیز کنید. با استفاده از یک شوینده صورت آبرسان با pH خنثی، پوست صورت را آب گرم یا ولرم شسته و اجازه دهید منافذ پوست برای اثرگذاری بیشتر ماسک، باز شوند.

همچنین پس از برداشتن ماسک توصیه می‌شود حتما با استفاده از یک مرطوب کننده فاقد روغن و سرم صورت حاوی هیالورونیک اسید بر روی پوست صورت، احتمال ایجاد هرگونه حساسیت و التهابی را به حداقل برسانید.

2) اگر قرار است به صورت نامنظم و تفریحی از ماسک‌های صورت استفاده کنید باید بدانید که احتمالا به نتایج دلخواه خود دست پیدا نخواهید کرد. شما باید دقیقا از یک ماسک به مدت 6 الی 8 هفته استفاده کنید تا شاهد نتایج مناسب باشید. همچنین اگر پوست شما دچار مشکلات مختلفی است می‌توانید همزمان از چند ماسک صورت استفاده کنید.

برای مثال اگر گونه‌ها و چانه نیاز به لایه برداری دارند، یک ماسک لایه بردار را در این نواحی قرار دهید و برای حذف چربی اضافی بر روی ناحیه T از یک ماسک مناسب دیگر استفاده کنید. بدین ترتیب شما در زمان خود صرفه جویی کرده‌اید.

3) برخی ممکن است فکر کنند اگر ماسک مدت زمان بیشتری بر روی پوست صورت باقی بماند اثربخشی بیشتری خواهد داشت! این تفکر اشتباه بوده و بهتر است هیچگاه از مدت زمان پیشنهادی توسط سازنده فراتر نروید. اگر ماسکی که باید تنها 10 دقیقه بر روی پوست صورتتان بماند را به مدت 1 ساعت بر روی پوست قرار دهید ممکن است در آخر با احساس ناخوشایند و التهابات مواجه شوید.

4) اشتباه دیگری که بسیاری از خانم‌ها به آن دچار می‌شوند تاکید بر روی قیمت ماسک صورت است! تاثیر یک ماسک صورت گران قیمت لزوما همیشه بهتر نخواهد بود. برخی ماسک‌ها اصلا هیچ تناسبی با نوع پوست و خواسته شما نداشته و در واقع با خرید آنها پول خود را دور ریخته‌اید. بهتر است با شناخت پوست صورتتان و ترکیباتی که برای رفع مشکلات یا بهبود وضعیت پوستتان نیاز دارید، با صرف هزینه‌ای معقول انتخابی هوشمندانه داشته باشید.