زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

عطر و ادکلن اماراتی چیست؟ + روش تشخیص اصل بودن و راهنمای خرید آن

تیم تحریریه مو تن رو
1,201
8 دقیقه
عطر و ادکلن اماراتی چیست؟ + روش تشخیص اصل بودن و راهنمای خرید آن

زمانی که تصمیم به خرید عطر مردانه و زنانه می‌گیرید و وارد یک فروشگاه پخش کننده عطر می‌شوید، با دنیایی از شیشه‌های رنگی و جذاب با برندهای مختلف رو به رو خواهید شد. اینجاست که اگر اطلاعات کافی در مورد عطر و ادکلن و برندهای اصلی و تقلبی نداشته باشید، ممکن است کلاه سرتان برود و با وجود این که هزینه زیادی بابت خرید عطر و ادکلن می‌کنید، اما نتیجه دلخواه را نگیرید. این روزها نام عطر اماراتی زیاد به گوش می‌رسد و عده‌ای فکر می‌کنند این نام مساوی با عطر تقلبی است. در صورتی که اینطور نیست. ما در این مقاله از مو تن رو به طور کامل در مورد عطر و ادکلن‌های اماراتی صحبت کرده‌ایم تا شما را به طور کامل و واضح با این محصولات آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا دیگر ابهامی در این زمینه برایتان باقی نماند.

منظور از عطر اماراتی چیست؟

امارات نام یکی از کشورهای عربی واقع در حوزه خلیج فارس است. بزرگترین شهر این کشور دبی نام دارد و منظور از عطر اماراتی، عطر و ادکلن‌هایی است که معمولا در شهر دبی ساخته و بسته بندی می‌شوند. عطر و ادکلن طرح اصلی اماراتی یا مشابه اصل نیز عطرها و ادکلن‌هایی هستند که در این کشورعربی تولید و پر شده و کاملا شبیه برند اصلی هستند.

در پاسخ به سوال عطر و ادکلن اماراتی چیست و این عطرها در کجا تولید می‌شوند؟ باید گفت که عطر و ادکلن اماراتی فقط نام کشور امارات را همراه خود دارد و تولیدکننده آن ادکلن در اصل کشور امارات نیست. کشورهای مشهور و مهمی مانند فرانسه و آمریکا مایع ادکلن ها را تولید کرده و برای بسته بندی و … به دست امارات می‌سپارد.

عطر و ادکلن اماراتی چیست
عطر و ادکلن

از جمله عطرهای اماراتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

اگر قصد خرید عطر دارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید در ادامه دسته بندی عطر و ادکلن‌های اماراتی را برای شما توضیح می‌دهیم:

دسته بندی کلی عطر اماراتی

به طور کلی عطر و ادکلن‌های اماراتی به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  1. دسته اول عطر و ادکلن‌های برند اماراتی: عطرهایی که در این دسته هستند ساخت کشور امارات و برند کشور امارات هستند. مانند برندهای عربی اجمل،برند عربی رصاصی و افنان.
  2. دسته دوم عطر و ادکلن‌های اماراتی: عطرهایی که در این دسته هستند مشابه برندهای اصل کشورهای دیگر بوده که در کشور امارات پر می شوند. یعنی نام برند و فرمول ساخت به یک کشور دیگر تعلق دارد اما اسانس عطر و ادکلن و بسته بندی آن در امارات انجام می‌شود.

در ادامه در مورد این دو دسته بندی بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد:

الف- دسته اول: عطرهای برند اماراتی

همانطور که گفتیم این دسته از عطرها دارای برندهای متعلق به امارات هستند. به این معنی که در کشور امارات تولید و بسته بندی شده و با نام‌های عربی به بازار عرضه می‌شوند. معمولا در میان این دسته از عطر برند امارات، نوع فیک و تقلبی دیده نمی‌شود. رایحه عطر و ادکلن‌هایی که این برندهای عربی برای محصولات خود انتخاب می‌کنند، مختص خود کمپانی و برند اماراتی است. پس از اینکه رایحه عطر در امارات طراحی شد، توسط خودشان هم در امارات تولید و بسته بندی می‌شود.

ادو پرفیوم زنانه اجمل مدل Solace و ادو پرفیوم مردانه اجمل مدل Neutron از جمله عطرهای اماراتی اصلی هستند که بسیار خوشبو بوده و طرفداران زیادی دارند.

جالب است بدانید که بعضی از برندهای عربی امارات مانند رصاصی و آرماف در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی هم طرفدار دارند و این عطرها به این کشورها هم عرضه شده و به فروش می‌رسند.

ب- دسته دوم: عطر و ادکلن‌های اماراتی

عطرهای اماراتی که در دسته دوم قرار می‌گیرند نیاز به توضیح بیشتر دارند چون خودشان باز هم به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

1- عطرهای اماراتی با نام برند قانونی اما کپی از برندهای اوریجینال دنیا:

این دسته از عطر و ادکلن‌ها دارای مجوز رسمی بوده و تقلبی یا فیک محسوب نمی‌شوند. این محصولات که توسط برند عربی تولید و بسته بندی می‌شوند، فرمول اولیه برای ساخت رایحه را شبیه عطر و ادکلن اصل دیگر کشورها انجام می‌دهند. این دسته از عطرها دارای نام قانونی مختص به خود بوده و بسیار با کیفیت هستند. بسته بندی و جعبه این محصولات توسط شرکت عربی صورت می‌گیرد و دارای هولوگرام برند خاص خود نیز می‌باشند. فرگرنس ورد و همچنین برند ریو کالکشن از جمله برندهایی هستند که در این دسته قرار دارند.

به طور مثال ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل Rio 2i2 Vip محصول شبیه سازی شده از کارولینا هررا 212 وی آی پی می‌باشد. این عطر با رایحه‌ گرم و تلخی که دارد، برای استفاده در روز‌های سرد سال گزینه بسیار خوبی است.

 

ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل Rio 2i2 Vip
ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل Rio 2i2 Vip

2- عطرهای اماراتی کپی از برندهای اصل و اوریجینال دنیا:

عطرهایی که در این دسته قرار می‌گیرند کاملا غیرقانونی هستند چون همه فرآیند تولید عطر، ساخت جعبه، ریختن اسانس درون شیشه و … همگی به صورت قاچاقی صورت می‌گیرد. این عطر و ادکلن‌ها از برندهای شناخته شده و پرطرفدار دنیا کپی شده و حتی شیشه و بسته بندی آن‌ها هم کاملا مشابه با نمونه اصلی و اوریجینال است.

معمولا جعبه و شیشه این محصولات توسط کشورهایی مانند چین یا امارات تولید شده و اسانس عطر در کشور امارات داخل شیشه ریخته می‌شود. اما همه اسانس، شیشه و جعبه تقلبی بوده و فقط از لحاظ ظاهری شبیه نمونه اصلی می‌باشد. این دسته از عطرهای اماراتی معمولا به کشورهای جهان سوم عرضه شده و  بازار اصلی این محصولات فیک، کشورهای جهان سوم هستند.

پیشنهاد نویسنده: هر آنچه در مورد عطر باید بدانیم – روش انتخاب، تست و خرید عطر، بهترین عطر ها و

ویژگی‌های عطر اماراتی

به طور واضح و دقیق نمی‌توانیم در مورد ویژگی‌های عطر و ادکلن‌های کشور امارات صحبت کنیم چون این ویژگی‌ها بسته به نوع و مدل هر ادکلن متفاوت است و متغیر خواهد بود. اما اگر بخواهیم از لحاظ کیفی عطرها را دسته بندی کنیم در دسته‌های کیفیت بسیار عالی، عالی، خوب، متوسط و ضعیف قرار خواهند گرفت.

  • ادکلن‌ها و عطرهای اصل که در کشورهای معروف مانند فرانسه و آمریکا تولید می‌شود، کیفیت بسیار عالی دارند.
  • ادکلن‌ها و عطرهایی که به ادکلن مشابه اماراتی معروفند در دسته کیفیت عالی قرار دارند.
  • ادکلن‌ها و عطرهای تقلبی هم که تکلیفشان معلوم است و در دسته گروه کیفیت ضعیف قرار دارند.

پیشنهاد نویسنده: ۱۷ عطر محبوب از دید سلبریتی ها

چگونه ادکلن و عطر اماراتی اصل را تشخیص بدهیم؟

آشنایی با برند های اماراتی تا حد زیادی می‌تواند به شما کمک کند که عطر اصل را تشخیص دهید. به طور کلی دو برند اماراتی اجمل و رصاصی از برندهای بسیار معروف و محبوب امارات هستند که کیفیت بسیار عالی داشته و ماندگاری آن‌ها بسیار طولانی است.

تشخیص عطر اماراتی اصل
تشخیص عطر اماراتی اصل

عطرهای اصل و باکیفیت اماراتی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو تهیه کنید. اما برای تشخیص عطر اصل از تقلبی می‌توانید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

توجه به بسته بندی جعبه و شیشه عطر

بسته بندی و شیشه عطرهای اصل از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. نوشته‌هایی که بر روی شیشه و جعبه عطرهای تقلبی حک شده خیلی معمولی و بی‌کیفیت بوده  و معمولا حالت برجسته ندارند. درب عطرهای فیک معمولا پلاستیکی است و اگر یک ناخن روی آن بکشید، رنگ درب از بین خواهد رفت. شیشه عطر تقلبی را هم اگر زیر نور بگیرید، بی کیفیتی و رگه‌های آن قابل دیدن است.

کمک گرفتن از بارکد خوان و نرم افزار

با گوشی‌های اندروید و ios به کمک اسکنر می‌توانید از طریق اینترنت بارکد محصولات را چک کنید و از اصل بودن عطر مطمئن شوید.

بارکد عطر و ادکلن
بارکد عطر و ادکلن

استشمام عطر و دقت به بوی الکل

استشمام الکل از عطر نشانه تقلبی بودن آن است چون یکی از بدترین ایرادهای برای عطر و ادکلن این است که بوی الکل بدهند

میزان ماندگاری عطر

نمی‌توان گفت عطر اصل از ماندگاری بیشتری برخوردار است چون ماندگاری عطر به نوع و میزان غلظت اسانس بستگی دارد. پس در حالت کلی نمی‌توان از این نکته برای تشخیص عطر اماراتی تقلبی از عطر اماراتی اصلی استفاده کرد.

ماندگاری عطر و ادکلن اماراتی
ماندگاری عطر و ادکلن اماراتی

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره عطرهای اماراتی توضیحاتی ارائه کنیم. معمولا عطرهای اماراتی اصلی برای ایرانیان گزینه بهتری هستند چون قیمت به صرفه‌تری دارند و ماندگاری آن‌ها بالاست. چون این عطرها یه صورت اورجینال و تقلبی در بازار وجود دارند باید در زمان خرید به مشخصات و هولوگرام آن دقت کنید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و اطلاعات کافی در مورد عطر اماراتی را کسب کرده باشید. از سری مقالات منتشر شده ما در سایت مو تن رو می‌توانید مقاله ۵ عطر اسپرت یونی سکس، مناسب برای هر جنسیت و مقاله ویژگی‌های عطر مناسب فصل بهار را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.