زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

علت لک‌ های قهوه ای روی صورت چیست و روش درمان آن چگونه است؟

تیم تحریریه مو تن رو
13,614
16 دقیقه
علت لک‌ های قهوه ای روی صورت چیست و روش درمان آن چگونه است؟

فهرست مطالب

پدید آمدن لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت برای هر کسی می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال برطرف کردن این مشکل هستند. اما برای برطرف کردن آن، می‌بایست در ابتدا علت به وجود آمدن لک‌ها را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه قصد داریم تا شما را با علت لک‌ های قهوه ای روی صورت آشنا کنیم و به روش‌های درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاثیر پوست سالم بر زیبایی

سلامت، زیبایی و شفافیت پوست آن دسته از نیازهای اساسی و کلیدی هستند که توجه به آن‌‌ها باید در اولویت کارهای روزانه قرار گیرد. اما گاهی ایجاد لکه‌ها و تیرگی‌‌هایی بر روی پوست صورت ممکن است برای افراد آزاردهنده و ناخوشایند باشد. تیرگی‌های پوستی می‌‌تواند حاصل اعمال اثرات منفی تابش آفتاب باشد یا از عوامل ژنتیکی ناشی شود.

گاهی نیز بارداری و نوسانات هورمونی در تشکیل این لکه‌‌های تیره رنگ بر روی پوست صورت دخیل هستند. به طور کلی در کنار تناسب اجزای تشکیل دهنده صورت، جنس پوست و میزان شفافیت آن تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد. حفظ زیبایی صورت دغدغه بسیاری از افراد تلقی می‌‌شود و ایجاد و درمان عارضه‌‌های پوستی چالش برانگیز و آزاردهنده است. با این حال بسیاری از افراد نیز این تفاوت خود را پذیرفته‌اند. در چهره‌های بسیاری این لک‌ها خود به عامل زیبایی تبدیل شده است.

سرم ضد لک سلولار بوست نوتروژینا

ویژگی‌های کرم ضد لک نوتروژینا مدل Cellular Boost:

  • مناسب برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس
  • حاوی رتینول و ویتامین C
  • ضد لک
  • روشن کننده قوی تناژ پوست
  • یکدست کننده تناژ پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

علت لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت چیست؟

مراقبت از پوست به واسطه استفاده از مواد مراقبتی مناسب، بهره‌ مندی از استانداردهای تعیین شده و ممانعت از اثرگذاری فاکتورهای مضر مانند برخی از داروها، مواد آرایشی نامرغوب، رژیم غذایی نامناسب و عدم استفاده از کرم‌‌های ضد آفتاب از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و می‌‌تواند سهم ویژه‌ای در جلوگیری از ایجاد تیرگی‌‌ها و لکه‌های پوستی داشته باشد.

برخورداری از پوستی سالم، شفاف و باطراوت برای بسیاری از افراد اعم از زن و مرد اهمیت بالایی دارد و به همین جهت محصولات مراقبتی از پوست از ضرورترین موادی محسوب می‌شود که امروزه در سبد کالاهای خریداری شده توسط افراد می‌‌توان دید.

لکه‌‌های قهوه‌ای رنگی که بر روی پوست صورت ایجاد می‌شوند، ممکن است ناشی از بی ‌توجهی به مراقبت از پوست و نگهداری صحیح آن‌ باشد یا علامتی از بیماری پوستی خاص را نمودار کند. در این مقاله قصد داریم شما را با تیرگی‌های پوست و علت ایجاد لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت بیشتر آشنا کنیم تا با آگاهی کافی به درمان چنین عارضه‌‌هایی بپردازید.

لکه‌‌های پوستی و  دلایل ایجاد آن ‌ها

رنگدانه‌های ملانین در ایجاد رنگ پوست عامل اصلی هستند. این پلیمرهای مخلوط با عملکرد خود رنگ پایه پوست را ایجاد می‌کنند و ظاهری طبیعی به آن می‌‌بخشند. عملکرد این رنگدانه بر روی قسمت بالایی سطح پوست انجام می‌شود.

در افراد سالم توزیع ملانین در بخش‌‌های مختلف پوست به شکل یکپارچه و متوازن صورت می‌‌گیرد اما هنگامی که توزیع و انتشار ملانین در قسمت‌های مختلف پوست با اختلال مواجه شود، شاهد ایجاد رنگدانه‌‌های بیشتر در قسمت‌‌های خاصی از پوست خواهید بود.

این رنگدانه‌های تجمع یافته در بخش‌‌های مختلف پوست با عنوان خال، تیرگی، کک و مک و لکه‌‌های مختلف شناخته می‌شوند. به عبارت دیگر لک‌‌های تیره و قهوه‌ای رنگ پدید آمده بر روی پوست صورت در نتیجه تغییر رنگ طبیعی پوست در بعضی نقاط هستند و می‌توان آن‌ها را در دسته متداول ‌ترین عارضه‌های پوستی قرار داد.

صورت کک مکی
پسر نوجوان با لک‌‌های قهوه‌‌ای روی صورت

عارضه‌های پوستی و لک‌های قهوه‌ای صورت

بسیاری از عارضه‌ها و مشکلات پوستی که افراد با آن‌ها درگیر می‌‌شوند، با ایجاد لکه‌‌های پوستی همراه است و به همین جهت می‌‌توان این لکه‌های تیره رنگ را یکی از گسترده ‌ترین اختلالات پوستی در نظر گرفت.

عوامل مختلفی در ایجاد لکه‌های پوستی اعمال اثر می‌کنند و شکل، اندازه، مقدار و نواحی ایجاد این تیرگی‌ها تحت تاثیر این فاکتورها قرار دارند.

درمان و راهکارهایی که برای از بین بردن این عوارض پوستی توصیه می‌شوند نیز با توجه به عامل ایجاد آن‌ها متفاوت خواهد بود. بنابراین توزیع بیش از حد ملانین در قسمت‌های مختلف پوست می‌‌تواند منشا گرفته از عوامل و مشکلات متعددی باشد که پس از بررسی‌های بالینی دقیق مشخص شده و متدهای درمانی باتوجه به نوع مشکل یا بیماری تعیین خواهد شد.

فاکتوهای اصلی ایجاد لک‌های قهوه‌‌ای روی پوست

فاکتورهای خارجی و عوامل داخلی زیادی می‌توانند از علت لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت باشند. با آگاهی کافی از دلیل ایجاد این لکه‌ها علاوه بر یافتن بهترین راهکارها برای پیشگیری از ایجاد چنین عارضه‌‌هایی می‌‌توانید روند درمان آن‌ها را نیز تسهیل کنید.

در یک دسته ‌بندی کلی می‌‌توان دلایل ایجاد لکه‌‌های قهوه‌ای پوست را به عوامل زیر مرتبط دانست.

  • قرار گرفتن در زیر اشعه‌‌های نور آفتاب به مدت طولانی یا به صورت پی‌درپی بدون استفاده از ضد آفتاب
  • نوسانات هورمونی در دوران بارداری
  • استفاده از داروهای هورمونی مانند قرص‌های ضد بارداری
  • مشکلات و بیماری‌‌های مرتبط با هورمون‌ ها
  • افزایش سن
  • ژنتیک و وراثت
  • تاثیرات منفی ناشی از متدهای درمانی خاص مانند رادیوتراپی

در این بخش عوامل موثر بر ایجاد لکه‌‌های قهوه‌‌ای صورت را به طور دقیق بررسی می‌نماییم.

انواع لکه‌‌های پوستی به چه دلایلی ایجاد می‌‌شوند؟

لکه‌های پوستی ناشی از تماس با اشعه‌‌های نور خورشید

نور خورشید و اشعه‌‌های مضر آن تاثیر بسزایی در ایجاد لکه‌‌های پوستی دارند. این لکه‌ها گرچه به لکه‌های پیری نیز معروف هستند اما با افزایش سن ارتباطی ندارند.

این نوع تیرگی‌های پوست را با عنوان لکه‌‌های خورشیدی یا لکه‌های کبدی نیز می‌‌شناسند. استمرار در قرار گرفتن زیر اشعه‌‌های نور خورشید و بی ‌توجهی به استفاده از کرم‌‌های ضد آفتاب سبب تشدید این لکه‌‌ها می‌‌شوند.

تیرگی‌های کک و مک مانندی غالبا پشت دست‌ ها، مچ و ساق دست‌‌ها را در بر می‌‌گیرند. اما تماس طولانی مدت آفتاب با پوست سبب پدیدار شدن این لکه‌‌ها بر روی صورت نیز می‌شود.

اشعه‌‌های فرابنفش نور خورشید(UVA و UVB) در ایجاد سوختگی‌‌های پوستی و تیره شدن رنگ آن دخیل هستند. افزایش سن و تغییر پوست از رنگ پایه و طبیعی به رنگ تیره سبب افزایش در تکثیر و توزیع رنگدانه‌های پوستی می‌‌شود.

خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک SPF50 لافارر مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه حجم 40 میل - (بی رنگ)

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب و ضد لک SPF50 لافارر مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه (بی رنگ):

  • پیشگیری و رفع لک‌های پوستی
  • مهار ترشح سبوم و مات کنندگی پوست
  • ضد حساسیت و جلوگیری از ایجاد آکنه
  • کند کردن روند پیری پوست
  • حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UV-A و UV-B
  • SPF50 مناسب برای پوست‌های بسیار حساس و روشن

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

لکه‌های پوستی دوران بارداری (ملاسما)

از دیگر علت لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت، تاثیر هورمون‌ها در خانم‌های باردار است. ملاسما به لک‌های دوران حاملگی معروف است و در نتیجه نوسانات هورمونی در خانم‌های باردار بیشتر ظهور می‌‌یابد. با این حال می‌‌توان آن را بر روی پوست سایر افراد نیز مشاهده نمود.

لکه‌های قهوه‌‌ای رنگ که عمدتا در نواحی خاصی از صورت مانند چانه و پیشانی دیده می‌‌شود. این لک‌ها به مرور زمان پدید آمده و به طور معمول با پایان یافتن دوره بارداری ناپدید می‌شود. اما در مواردی نیز می‌‌توان تاثیرات آن را تا ماه‌‌ها یا سال‌ها پس از دوران حاملگی بر روی پوست مشاهده نمود.

لکه‌‌های حاملگی یا ملاسما در آن دسته از خانم‌‌هایی که استفاده بیشتری از قرص‌های ضد بارداری دارند، بیشتر دیده می‌شود. این در حالی است که چنین تیرگی‌هایی در زیر نور آفتاب برجسته ‌تر و پررنگ ‌تر به نظر می‌‌رسند.

با قطع مصرف قرص‌‌های ضد بارداری این لکه‌‌ها و تیرگی‌‌ها به مرور کم ‌تر می‌شوند. اما ممکن است اثرات کمرنگی از آن‌ها به طور دائمی بر روی پوست باقی بماند.

درمان لک صورت در بارداری + توصیه های مهم مقاله‌ای است که به طور جداگانه و مفصل در مورد این مشکل نوشته شده است. اگر با این مشکل در دوران بارداری درگیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله را از دست ندهید.

لک‌‌های پوستی ایجاد شده در نتیجه مصرف بعضی از داروها

داروهایی مانند دی پنیسیلامین، کلرپرومازین، هیدانتوئین، داروهای ضد سرطان و ضد مالاریا و همچنین استفاده کنترل نشده و بلند مدت از ماینوسیکلین که برای درمان و بهبود جوش‌‌های پوستی دوران جوانی تجویز می‌‌شود در ایجاد لکه‌ها و تیرگی‌های پوست موثر هستند.

لکه‌‌های ناشی از مصرف این داروها با قرار گرفتن در زیر تابش نور آفتاب پررنگ‌ تر می‌شود. اینطور برجسته ‌تر جلوه می‌‌کنند. با این حال قطع مصرف این داروها تاثیرات مثبتی در کمرنگ ‌تر شدن و یا درمان چنین لکه‌‌هایی خواهد داشت.

لک‌‌های پوستی ایجاد شده در اثر برخی بیماری ‌ها

بیماری‌هایی چون نارسایی کلیوی، سیروز کبدی و روماتیسم سبب ایجاد طیف وسیعی از لکه‌‌های تیره رنگ بر روی پوست می‌‌شود. حملات آسماتیک ایجاد شده در نتیجه ابتلا به نارسایی‌‌های کبدی و کلیوی و آسم نیز به ایجاد لکه‌های پوستی می‌‌انجامد. اثرات این تیرگی‌‌ها به طور معمول بین سه روز تا یک هفته بر روی پوست باقی خواهند ماند.

لکه‌های پوستی ایجاد شده در نتیجه فقدان برخی از ویتامین‌ ها

فقدان ویتامین A: کمبود این ویتامین در بدن به ایجاد لکه‌هایی متعدد با حالت برجسته (مانند پوست مرغ) منجر می‌‌شود.

فقدان ویتامین B12: لکه لکه‌‌های متعدد ایجاد شده بر روی پوست که عمدتا نژادهایی با پوست تیره‌تر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در نتیجه کمبود ویتامین B12 پدیدار می‌‌شوند.

فقدان اسید اسکوربیک که نوعی ویتامین C محسوب می‌‌شود. کمبود اسید فولیک در بدن و ابتلا به انواع کم‌ خونی نیز منجر به ایجاد لکه‌‌های پوستی خواهند شد.

لکه‌‌های پوستی ایجاد شده در نتیجه التهاب‌های پوستی

لکه‌‌ها و تیرگی‌‌های پوستی همچنین ممکن است در اثر التهابات پوستی ناشی از بیماری‌‌هایی چون لوپوس اریتماتویا و لیکن پلان ایجاد شوند.

علاوه بر آن ایجاد سایش در پوست به منظور از بین بردن جای زخم، سوختگی پوست به دلیل تابش آفتاب یا دیگر عوامل و دست کاری کردن جوش‌‌های پوستی نیز سبب ایجاد التهاب می‌شود. چیزی که در ادامه لکه‌های پوستی ایجاد می‌کند. این لکه‌های تیره به طور شایع در پوست صورت و در افرادی از نژاد تیره یا افرادی با پوست سبزه ‌تر اتفاق می‌‌افتد.

ساییده شدن کشاله‌های ران در افراد چاق، ایجاد ضربه‌های محکم بر روی پوست و شستن آن با لیف یا پارچه‌‌های زبر و خشن نیز به ایجاد لکه‌هایی تیره رنگ منجر خواهد شد.

خرید سرم ضد لک بالانس حاوی نیاسین آمید حجم 30 میل

ویژگی‌های سرم ضد لک بالانس:

  • حاوی نیاسین آمید
  • مناسب استفاده انواع پوست
  • از بین برنده لک و تیرگی
  • بازسازی‌کننده پوست
  • بهبود دهنده بافت پوست
  • کوچک‌کننده منافذ پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

Freckle (فرکل) یا کک و مک

5 عامل اصلی در تشکیل این لکه‌‌ها بر روی پوست اثرگذار هستند:

  • عوامل محیطی: تماس با اشعه‌های نور خورشید بدون توجه به استفاده از کرم‌‌های ضد آفتاب محافظ سبب ایجاد و تشدید این لکه‌ها می‌‌شود.
  • بارداری: نوسانات هورمونی ایجاد شده در دوران حاملگی.
  • عوامل هورمونی: نوسانات و تغییرات هورمونی یا بیماری‌‌هایی در این زمینه نیز عاملی موثر در ایجاد کک و مک تلقی می‌شوند.
  • ژنتیک: از دیگر عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین لکه‌‌هایی می‌‌توان به وراثت و ژنتیک اشاره نمود. چراکه برخی افراد به طور مادرزاد با کک و مک‌‌های این چنینی متولد می‌‌شوند.
  • عوامل استرس‌زا و عصبی: ناراحتی‌های اعصاب و استرس‌های ناگهانی و طولانی مدت نیز می‌‌تواند به ایجاد فرکل بر روی پوست منجر شود.

ایجاد لکه‌‌های پوستی تحت تاثیر سایر عوامل

از دیگر عوامل موثر، می‌‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از عطرها، ادکلن‌‌ها و سایر خوشبوکننده‌‌هایی که در ترکیبات خود حاوی برگومات و متوکسی پورالن هستند. این موارد با قرار گرفتن تحت اشعه‌های نور آفتاب در ایجاد لکه‌هایی بر روی صورت، گوش و گردن موثر است.
  • تماس با مواد شیمیایی گوناگون به اقتضای فعالیت‌‌های شغلی خاص نیز ممکن است با ایجاد لکه‌‌هایی بر روی پوست همراه باشد.
  • لک‌های ارثی یا ملانیسم که قسمت‌های مختلف از پوست بدن را در بر می‌‌گیرند. لکه‌های روی بینی، لکه‌‌های روی پیشانی، لکه‌‌های اطراف دهان و لکه‌‌هایی که در اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شود.
صورت کک مکی
دختر جوان با لک های کک مکی صورت

درمان لکه‌ها و تیرگی‌های پوست با روش‌‌های درمانی شیمیایی و راهکارهای پزشکی

برای درمان لکه‌های قهوه‌ای می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده نمایید:

استفاده از کرم‌‌ها و پمادهای لایه بردار

استفاده از این پمادها و کرم‌‌ها ممکن است نتیجه‌ گیری را طولانی‌ تر کنند. اما بهره ‌گیری از اثرات آن‌‌ها با خطر و عوارض کمتر در طول مدت زمانی معین، به از بین بردن لکه‌‌های پوستی خواهد انجامید.

استفاده از لایه برداری شیمیایی

از روش‌های موثر برای از بین بردن لک‌های پوستی استفاده از محلول‌های شیمیایی لایه بردار است. این متد درمانی به منظور جداسازی سلول‌های سطح پوست و تحریک هرچه بیشتر اپیدرم برای ساخت پروتئین کلاژن به کار گرفته می‌‌شود و گرچه اثرگذاری مطلوبی دارد اما نتیجه ‌گیری از آن ممکن است مدت زمان زیادی به طول بینجامد.

استفاده از لیزر

لیزر کردن لکه‌های پوستی از متداول ‌ترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی‌‌های پوست به شمار می‌‌آید. استفاده از لیزر یکی از روش‌های درمانی و زیباسازی مناسب با حداقل عوارض محسوب می‌‌شود که گرچه ممکن است با پرداخت هزینه‌های بالایی همراه باشد.

اما به شیوه‌‌ای موثر در جهت از بین بردن لک‌های پوستی عمل می‌‌کند. برای لیزر کردن پوست، لکه‌ها و ملانین‌‌های رسوب کرده تحت اشعه‌هایی با طول موج‌‌هایی مختلف قرار می‌‌گیرند.

استفاده از کرایوتراپی

در روش کرایوتراپی نیترون مایع را در محل تجمع لک‌‌های پوست تزریق کرده که این ماده سبب انجماد آن‌‌ها می‌شود. کرایوتراپی با از بین بردن تجمع ملانین‌‌ها در کمرنگ و ناپدید کردن لکه‌‌های پوستی موثر است. اما باید اظهار داشت که این متد در قیاس با سایر شیوه‌‌های درمانی عوارض و ریسک بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از میکرودرمابراسیون

این روش درمانی را می‌‌توان بخشی از درمان میکرودرم‌ابریژن دانست. در این روش با استفاده از دستگاه میکرودرم به لایه ‌برداری عمیق ‌تر پوست می‌‌پردازند تا افزایش کلاژن سازی به کاهش تجمعات ملانین در پوست و ایجاد لکه‌های تیره‌ رنگ منجر شود.

درمان لکه‌‌ها و تیرگی‌‌های پوست با روش‌های خانگی و سنتی

برای درمان این لکه‌ها به کمک روش‌های خانگی، از راه‌های زیر استفاده نمایید:

استفاده از آبلیمو

خاصیت اسیدی، خواص آنتی اکسیدانی و وجود مقدار زیادی از ویتامین C در ساختار آبلیمو، این ماده را در صدر فهرست درمان کننده‌‌های طبیعی و ارگانیک پوست قرار می‌‌دهد.

لیمو را به خوبی بشویید و آن را به صورت برش‌‌هایی نازک به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید. همچنین می‌‌توانید آب یا عصاره لیمو را نیز بگیرید و آن را بر روی صورت خود قرار دهید. ترکیب آبلیمو و آب گوجه و یا آبلیمو و زردچوبه نیز برای افزایش شفافیت و درخشندگی پوست و از بین بردن لکه‌‌های پوستی موثر هستند. توجه کنید که استفاده از لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد نیاز به احتیاط دارد. پس قبل از استفاده از این ترکیب تست حساسیت انجام دهید. مقداری از آن را به بازوی خود بزنید و زمان دهید تا روی پوست آن ناحیه تاثیر بگذارد. اگر مشکلی نبود و اگر روی صورتتان زخم یا جوش نداشتید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

شیر یکی از مواد طبیعی موجود است که به درمان لک و تیرگی کمک می‌کند. انواع ماسک شیر برای لک صورت و بدن را بخوانید و از ماسک‌های جذابی که آموزش داده شده برای از بین بردن لک صورتتان استفاده کنید.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب نیز ماده‌ای اثرگذار برای از بین بردن لکه‌های صورت و کاهش چربی بیش از حد پوست است. ترکیب این ماده با عسل یا مخلوط کردن آن با آب پرتقال نیز می‌تواند خواص لکه ‌بری و روشن کنندگی مناسبی داشته باشد. برای استفاده از سرکه سیب هم باید شبیه لیمو، احتیاط لازم را انجام دهید.

استفاده از آلوئه ورا

با استفاده از ماده ژله‌ای مانندی که در برگ گیاه آلوئه وجود دارد، می‌‌توانید به از بین بردن لکه‌‌های پوستی و تیرگی‌‌های ایجاد شده در نتیجه عوامل مختلف کمک کنید. برای این کار لازم است ژل آلوئه ‌ورا را دو بار در طول روز و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت و شبیه به ماسک بزنید.

استفاده از ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست سلامت پوست را تضمین کرده و آن را روشن و شفاف می‌کند. ترکیب ماست با آرد نخود و آبلیمو نیز می‌تواند در درمان لکه‌های قهوه‌ای رنگ ایجاد شده بر روی پوست صورت موثر باشد.

استفاده از آب پیاز

خاصیت اسیدی آب پیاز به میزان زیادی در از بین بردن لکه‌های پوستی اثرگذار است و می‌‌توان از آن برای کمرنگ یا ناپدید کردن تیرگی‌‌های حاصل از عوامل مختلف بر روی پوست استفاده نمود. ترکیب این محلول با عسل نیز می‌‌تواند به شفافیت، روشنایی و درخشندگی هرچه بیشتر پوست صورت کمک کند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، علت لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت مختلف است و شما می‌توانید با حذف هر یک از این علت ها، از شر این لک‌ها خلاص شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از کرم‌های مخصوص، این لک‌ها را کم رنگ کرده و پوستی صاف و شفاف داشته باشید. در مورد لک های قهوه ای روی پوست تجربه یا نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت

علت ایجاد لک قهوه ای روی صورت چیست؟

لک قهوه ای روی صورت به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. از جمله این دلایل می‌توان به تابش اشعه فرابنفش نور خورشید، نوسانات هورمونی، بیماری پوستی، ژنتیک و عوارض بعضی از داروها اشاره کرد.

برای درمان لک های قهوه ای روی صورت چه کار باید کرد؟

برای درمان لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت باید از کرم‌ها، سرم‌ها و داروهای ضد لک استفاده کرد. جز این محصولات می‌توان از لایه بردار شیمیایی، کریوتراپی و لیزر هم کمک گرفت.

درمان خانگی لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت چیست؟

استفاده از آلوئه ورا، ماست، آب پیاز، سرکه سیب و آبلیمو بعضی از روش‌های درمان خانگی لک‌ های قهوه‌ ای روی صورت هستند.

آیا کمبود یا فقدان ویتامین می‌تواند عامل ایجاد لک قهوه ای روی صورت باشد؟

بله، فقدان ویتامین A، B12 و اسید اسکوربیک باعث ایجاد لک پوستی خواهند شد.