زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه چیز را درباره مداد چشم بدانید

wordcamp
6,301
12 دقیقه
همه چیز را درباره مداد چشم بدانید

آیا شما می‌دانید مداد چشم چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ آرایش چشم همواره با اهمیت‌ترین مرحله هر آرایشی است. به نحوی که درصد بالایی از مواد آرایشی موجود در بازار یا حتی کیف آرایشی شما، به مواد و ابزارهای آرایش چشم اختصاص دارد. دقیقا به همین دلیل ابزار و لوازم آرایش چشم مانند مداد چشم نیز در این میان اهمیت بسیار زیادی می‌یابد. برای خرید کرم دور چشم و مداد چشم حتما سری به فروشگاه اینترنتی مو تن رو بزنید.

مداد چشم
مداد چشم

هرگز نمی‌توان گفت که کدام مواد و ابزار مهم‌ترین ابزار آرایش چشم هستند چون هر کدام از این وسایل تاثیر به سزایی روی آرایش چشم و به طور کلی آرایش صورت دارند. با این وجود، همه خانم‌ها خوب می‌دانند که خط چشم تغییرات بسیار بزرگی روی چشم‌ها و نهایتا چهره ایجاد می‌کند.

خط چشم با تمام سادگی که دارد بسیار فراتر از یک آرایش برای چشم است. با خط چشم می‌توان فرم و شکل ظاهری چشم‌ها را تغییر داد و حتی می‌توان حجم و سایز چشم را تا حدودی تغییر داد.

در واقع خط چشم یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش چشم است که توسط ابرازهای مختلف خط چشم، خطی به دور چشم کشیده می‌شود. با خط چشم مرز دور چشم مشخص می‌شود و به جذابیت آن می‌افزاید. با تغییر در اندازه و حالت این خط، می‌توان تغییراتی در فرم ظاهری چشم ایجاد کرد.

مداد چشم
مداد چشم چیست؟

مداد چشم چیست؟

چشم‌ها نقش بسیاری زیادی در زیبایی چهره دارند و خط چشم یکی از آن لوازم آرایشی است که می‌توان جذابیت چشم‌ها را چند برابر کند. با خط چشم، شما می‌توانید مدل و حالت چشم‌هایتان را عوض کنید به طوری‌که جوان‌تر و یا حتی پیرتر به نظر برسید. برای کشیدن خط چشم شما احتیاج به تمرکز و مهارت زیادی دارید تا فرم و حالت اصلی چشم‌ها حفظ شود. امروزه از مداد چشم برای پلک پایین چشم و قسمت درونی چشم استفاده می‌شود (درست همان کاری که قبلا با سرمه چشم انجام می‌دادند). خط چشم‌ها در رنگ‌های مختلفی هستند و هرکدام کاربردی متفاوت دارند.

خرید مداد چشم 2 در 1 Gel Kajal دبورا

خرید مداد چشم دبورا 2 در 1 Gel Kajal لذت بردن از محصولات زیبایی همراه با کارایی بالا را با استفاده از مداد چشم دبورا امتحان کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

کاربرد مداد چشم چیست؟

اکنون که جواب مداد چشم چیست را داده‌ایم و می‌دانیم که مداد چشم چیست، بهتر است درباره کاربردهای آن بیشتر بدانیم.

  • خط چشم مدادی یکی از قدیمی‌ترین و راحت‌ترین نوع خط چشم است که افراد غیر حرفه‌ای می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت آن‌ها کاربری بسیار آسان آن‌هاست و اگر اشتباهی هنگام کشیدن رخ بدهد به راحتی پاک می‌شود.
  • خط چشم‌ها می‌توانند روی سایز چشم شما تاثیر بسزایی بگذارند. (بادامی شوند یا درشت)
  • با استفاده از خط چشم مدادی می‌توان فاصله بین دو چشم را کم یا زیاد کرد.
  • شما می‌توانید با استفاده از مداد چشم، پشت پلک خود را دودی کنید. کافی است پس از خط چشم کشیدن با استفاده از پد کمی آن را محو کنید.

معایب مداد چشم چیست؟

مداد چشم وسیله‌ای آرایشی برای زیبایی بخشیدن به چشم‌ها است اما اگر از آن به درستی استفاده نشود ظاهر زیبایی به شما و چشم‌هایتان نمی‌دهد. پس باید هنگام استفاده به موارد زیر توجه کنید.

  • بزرگ‌ترین عیب مداد خط چشم این است که زود به اطراف پخش می‌شود.
  • ماندگاری بسیار کمی دارند و با کمی تعرق پاک می‌شوند.
  • مداد چشم به خاطر اینکه با چشم تماس مستقیمی دارد امکان انتقال آلودگی به داخل چشم را بسیار زیاد می‌کند.

نکاتی قبل از مداد چشم کشیدن

اگر بدانید که چگونه از مداد چشم استفاده کنید می‌توانید به زیبای چهره‌تان به خصوص چشمانتان بیفزایید. رعایت چند نکته ساده می‌تواند در اینکه چگونه مداد چشم بکشیم یا از چه رنگی استفاده کنیم، کار ما را بسیار راحت‌تر می‌کند.

اصول کشیدن خط چشم

خط چشم را باید بعد از سایه زدن و قبل از ریمل زدن انجام دهید. امروزه در دنیای مجازی خط چشم‌های رنگی با طرح‌‌های فانتزی ترند شده‌اند. پیشنهاد می‌شود سایه خود را به گونه‌ای انتخاب نکنید که خط چشمتان دیده نشود!

خرید مداد چشم ضد آب بورژوا مدل Clubbing

برای داشتن چهرای گیرا باید چشمان زیبایی داشته باشید. یکی از راه ها برای زیباتر جلوه دادن چشمانتان ، استفاده از مداد چشم بورژوا ضد آب clubbing است. این محصول حاوی روغن جوجوبا است که باعث پیشگیری از چین و چروک در اطراف چشمان شما می شود. همچنین دارای مواد مغذی برای نرمی ابروی شماست که باعث انعطاف پذیری پوست شما می شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

به شکل و فرم چشمان خود توجه کنید

قبل از اینکه دست به کار شوید بهتر است بدانید چه نوع خط چشمی مناسب شما است. اگر چشم‌های درشتی دارید و قصد بادامی کردن آن را دارید، بهتر است علاوه بر خط چشم بالایی، پایین چشم خود را هم با مداد بکشید. کسانی که چشمان ریزی دارند بهتر است از مداد چشم مشکی داخل چشم‌هایشان استفاده نکند؛ زیرا باعث کوچک‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شود. البته شما می‌توانید برای درشت کردن چشم‌هایتان از مداد چشم سفید داخل چشم‌هایتان استفاده کنید.

کانسیلر بزنید

قبل از آرایش چشم از کانسیلر استفاده کنید تا هنگام بروز اشتباهی، به راحتی با یک گوش پاک کن آن را تمیز کنید.

از چسب استفاده کنید

اگر هنوز مبتدی هستید، می‌توانید از نوار چسب استفاده کنید. ابتدا 3 سانتی متر از چسب را جدا کنید و با دقت آن را زیر گوشه خارجی خط مژه پلک پایین‌تان به صورت زاویه‌دار بچسبانید. به گونه‌ای که انتهای چسب به انتهای دم ابرویتان برسد. اکنون می‌توانید به راحتی خط چشم دنباله‌دار بکشید.

انواع خط چشم

خط چشم در شکل‌ها و انواع مختلفی تولید شده است که می‌توان بر اساس نوع کاربرد، آن‌ها را انتخاب و مورد استفاده قرار داد. در زیر ما به طور خلاصه هر یک را معرفی کرده‌ایم، برای آشنایی کامل مقاله «معرفی انواع خط چشم» را بخوانید.

خط چشم مایع

خط چشم مایع همانطور که از نام آن مشخص است ساختاری مایع دارد. این خط چشم با یک براش مخصوص و بسیار نازک استفاده می‌شود. به همین دلیل استفاده از آن کمی مشکل‌تر از ابزارهای دیگر است و نیاز به تجربه و مهارت دارد. در عوض این نوع خط چشم ماندگاری بالایی دارد.

خط چشم ماژیکی

نوع دیگری از خط چشم مایع است که برای راحتی استفاده، ماده خط چشم و براش آن با هم ادغام شده و به شکل یک ماژیک در آمده است. این نوع خط چشم استفاده ساده‌تری نسبت به خط چشم مایع معمولی داشته و هنگام استفاده خط بسیار دقیق‌تری می‌توان با آن رسم کرد. ماده اصلی استفاده شده در خط چشم ماژیکی تقریبا ساختاری همانند ماده خط چشم مایع دارد، در نتیجه ماندگاری آن مانند خط چشم مایع معمولی بالا است.

مداد چشم
خط چشم ماژیکی

خط چشم کرم / ژلی

این نوع خط چشم بیشتر مورد استفاده میکاپ آرتیست‌ها بوده و استفاده از آن نیاز به مهارت دارد. این نوع خط چشم در ظرف‌های کوچکی عرضه می‌شوند که برای استفاده از آن‌ها باید از براش‌های آرایشی استفاده کرد.

خط چشم جامد یا پودری

در ساختار این نوع خط چشم از پودر فشرده استفاده می‌شود. به همین دلیل شباهت بسیار زیادی به سایه چشم دارد؛ مانند خط چشم ژله‌ای این نوع خط چشم هم بیشتر توسط آرایشگران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد بزرگ‌ترین مزیت آن این است که آرایشگر می‌تواند از ترکیب رنگ‌های آن به رنگی خاص دست پیدا کرده و آرایشی خاص را روی چشم اجرا کند.

مداد چشم

بزرگ‌ترین مزیت تمام مدادهای آرایشی سادگی استفاده از آن‌ها است. مداد چشم هم از این قاعده مستثنا نیست. نکته مهمی که باید در استفاده از مداد چشم رعایت کرد این است که نوک مداد همیشه باید تیز و تراش شده باشد تا به‌وسیله آن بتوان یک خط صاف و منظم دور چشم کشید. مداد چشم تنوع رنگی نیز دارد. در نتیجه می‌توانید خط چشم متفاوت‌تری داشته باشید. اگر برای داخل پلک پایین چشمتان از مداد چشم رنگی استفاده کنید، آرایش چشمی با تاکید و اغراق بیشتری خواهید داشت؛ اما متداول‌ترین رنگ‌های مداد چشم، رنگ مشکی و قهوه‌ای است.

ماندگاری مداد چشم کمتر از رقیبان خود است، اما سهولت استفاده از آن باعث شده است به راحتی بتوان از این موضوع چشم پوشی کرد.

ترفندهای مداد چشم چیست؟

در این بخش، به معرفی چند ترفند برای استفاده از مداد چشم می‌پردازیم:

  • استفاده از روش خط چین برای کشیدن خط چشم صاف: در این روش باید گوشه خارجی پلک چشم را با انگشت بکشید. با مداد چشم از گوشه داخلی شروع به کشیدن خط‌های کوتاه به صورت خط چین کنید. در پایان خط‌ها را به هم وصل کنید. این روش باعث می‌شود خطی بسیار دقیق و صاف روی چشم ایجاد کنید.
  • استفاده از مداد چشم قهوه‌ای برای پوست و موی روشن: اگر پوست و موی روشن دارید ممکن است مداد چشم مشکی ظاهر هماهنگی بین آرایش چشم و چهره شما ایجاد نکند. در این شرایط بهتر است از مداد چشم قهوه‌ای برای خط چشم استفاده کنید. اگر تمایلی زیادی به این کار نداشتید، حداقل برای پلک بالا از مداد چشم مشکی و برای پلک پایین از مداد چشم قهوه‌ای استفاده کنید.
  • خشک شدن چربی نوک مداد: گاهی ممکن است به علت سرما یا خشکی هوا، نوک مداد چشم خشک شود. خشک شدن بیش از حد نوک مداد چشم ممکن است باعث شود خط چشم یکنواخت ایجاد نشده و بریده بریده شود یا رنگ آن بطور یکدست روی یک خط قرار نگیرد. برای رفع این مشکل باید کمی نوک مداد را گرم کنید، فقط کافی است نوک آن را بین دو انگشت شست و سبابه کمی بچرخانید.
  • درشت‌تر جلوه دادن چشم‌ها: برای اینکه چشم‌ها را دشت‌تر نشان دهید، مداد چشم را به طور کامل دور چشم نکشید. خط چشم را از نیمه پلک‌ها شروع کنید و تا قسمت خارجی پلک ادامه دهید و به هم متصل کنید.

مداد چشم
ترفند استفاده از مداد چشم

مداد چشم پیچی

با گسترش و پیشرفت روز افزون مواد و تجهیزات آرایشی، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که مدادهای آرایشی هم از این پیشرفت سهمی داشته باشند. مداد چشم پیچی با کاربردی راحت و مطمئن می‌تواند خط چشمی دقیق‌تر و تیره‌تر ایجاد کند و ماندگاری بالاتری نسبت به مدادهای معمولی داشته باشد. ساختار بسیار نرم و عدم نیاز به تراش شدن از مزیت‌های مداد چشم پیچی است.

خرید مداد چشم ضد آب فوق العاده مشکی Original بل با بهترین قیمت

مداد چشم ضد آب خیلی مشکی Original بل، یکی از محصولات پرطرفدار کارخانه‌ی بل آلمان است. ویژگی‌های مداد چشم بل ضد آب فوق‌العاده مشکی Original مداد چشم ضد آب فوق‌العده مشکی بل، از خالص‌ترین انواع گرافیت، که خودش یکی از دگرشکل‌های کربن است، ساخته شده و این ویژگی یکی از دلایل اصلی نرمی نوک این مداد چشم است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کیک کنید.

مداد چشم بل، یک مداد چشم پیچی با کاربردی فوق‌العاده است. این مداد چشم دارای ساختار نرم و روان است. رنگ‌دانه‌های مشکی علاوه بر اینکه خط چشمی زیبا و یکدست را ایجاد می‌کند، هیچ سیاهی و ریزشی از خود به‌جای نمی‌گذارد. این مداد چشم فاقد حساسیت است و هیچ‌گونه سوزش یا حتی ریزش اشک را به همراه ندارد.

سخن آخر

مداد چشم‌ها ظاهر طبیعی به شما می‌بخشند. کسانی که هنوز در خط چشم کشیدن ماهر نیستند، مداد چشم انتخاب بسیار خوبی برای آن‌هاست. اگر چشم‌های ریزی دارید، مداد چشم را داخل چشم‌هایتان نکشید زیرا باعث کوچک‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شود.

ما در این مقاله با مداد چشم بیشتر آشنا شده و به کاربردها و معایب آن پرداختیم. اکنون نوبت شماست تا در قسمت نظرات و پیشنهادات، تجربیات و دانسته‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

از اینکه تا پایان مقاله مداد چشم چیست، با ما همراه بودید بسیار متشکریم. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

مداد چشم چیست؟

مداد چشم ابزاری برای کشیدن خطی در بالای چشم یا پایین آن است که به زیبایی چشم شما می‌افزاید.

برای افراد مبتدی مداد چشم بهتر است یا خط چشم قلمویی؟

اگر شما در این کار مبتدی هستید، پیشنهاد می‌شود از مداد چشم استفاده کنید. خط چشم‌های قلم‌مویی‌ به خاطر موهایی که دارند به راحتی جا به جا می‌شوند و ممکن است این ویژگی کار شما را سخت کند. مدادهای چشم به خاطر بافت چربی که دارند به راحتی پاک می‌شوند و سیاهی به جا نمی‌گذارند.

ماندگاری مداد چشم چقدر است؟

مداد چشم‌های معمولی با کمی تعرق یا برخورد دست با چشم پاک می‌شود. مدادهای چشم ضد آب هم درصد ماندگاری بسیار کمتری نسبت به خط چشم دارند.

مداد چشم خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

1. مداد چشم باید حاوی روغن جوجوبا، ویتامین E و مرطوب کننده باشد. 2. باید در برابر اشک مقاوم باشند. 3. مداد چشم باید ماندگاری بالایی داشته باشد تا روی پلک‌های شما پخش نشود.