زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

با رنگ ابرو هماهنگی را به اوج برسانید

تیم تحریریه مو تن رو
818
6 دقیقه
با رنگ ابرو هماهنگی را به اوج برسانید

 یکی از مواردی که همیشه در آرایش باید مورد توجه قرار بگیرد، هماهنگی و توازن در آرایش است. این هماهنگی گاهی بین مواد آرایشی و اجزاء صورت برقرار می شود مانند رنگ چشم و رنگ ابرو، سایه ها و رنگ چشم یا کرم پورد با رنگ پوست، و گاهی بین رنگ های مواد آرایشی و ترکیب آنها. ممکن است در بعضی از آرایش ها  اجباری در هماهنگی وجود نداشته باشد اما برای بعضی از اجزاء صورت همواره باید یک هماهنگی نسبی را در نظر گرفت. مانند رنگ ابرو با رنگ مو.

شاید در مورد رنگ موهای تیره، توجه به رنگ ابرو اهمیت زیادی نداشته باشد. اما وقتی رنگ مو به رنگ های روشن تغییر پیدا می کند، رنگ ابرو اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون داشتن ابروی تیره رنگ، برای موهای روشن کمی نامتعارف و ناهماهنگ به نظر می رسد و در آرایش کلی صورت و شکل ظاهری چهره بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رنگ ابرو

 

راهکارها

برای ایجاد هماهنگی بین رنگ ابرو و رنگ مو باید ابرو را رنگ کرد یا در آن تغییر رنگ ایجاد کرد. معمولا بین رنگ مو و رنگ ابرو باید یک درجه اختلاف رنگ وجود داشته باشد. به این صورت که رنگ ابرو باید یک درجه تیره تر از رنگ مو باشد. اما این یک قانون کلی نیست و با توجه به نوع رنگ مو و آرایش می تواند تغییر کند. برای ایجاد تغییر رنگ در ابرو راهکارهایی وجود دارد که در زیر به هرکدام از آنها می پردازیم.

نکته: می توانید با استفاده از تاتو ابرو، به طور دائم به ابروهایتان هماهنگی ببخشید و آن ها را تیره تر کنید. استفاده از روش های میکروشیدیگ و میکرو بلیدینگ برای این منظور توصیه می شود.

مداد ابرو

مداد ابرو یکی از متداول ترین ابزارهای رنگ کردن ابرو است که رنگی موقت را روی ابرو ایجاد می کند. مداد ابرو مانند تمام مداد های آرایشی کاربردی ساده و راحت داشته و از رنگ های مختلفی نیز برخوردار است که با توجه به رنگ مو انتخاب و استفاده می شود. اما نکته ای که در مورد مداد ابرو باید به آن توجه کرد این است که مداد ابرو معمولا زمانی که موهای شما رنگ تیره دارد، کاربرد بیشتری داشته و هماهنگی لازم را بوجود می آورد. اگر رنگ موهای خود را روشن تر کرده اید بهتر است اول از راهکار دیگری که رنگ کردن ابرو است استفاده کنید و بعد در صورت لزوم از مداد ابرو روی آن استفاده کنید.

رنگ کردن ابرو

رنگ کردن ابرو مانند رنگ کردن مو با مواد رنگی انجام می شود اما به علت حساس تر بودن ابرو و پوست زیر آن، باید نکاتی را رعایت کنید. مثلا اکسیدانی که برای رنگ ابرو استفاده می کنید همیشه باید از درصد پایینی برخوردار باشد تا آسیبی به پوست و ابرو نرساند و ایجاد حساسیت نکند. بسیار دیده می شود خانم ها از همان رنگ مویی که برای استفاده روی موهای خود ترکیب کرده اند روی ابرو هم استفاده می کنند. در صورتی که از یک اکسیدان قوی در ترکیب رنگ استفاده کرده باشید این کار می تواند به ابرو و پوست صدمه بزند. همیشه برای رنگ کردن ابرو از ترکیبی جدا با یک اکسیدان ملایم استفاده کنید.

ابروها رنگ را بسیار سریع تر از موی سر جذب می کنند و اصطلاحا سریع رنگ می گیرند. پس به یاد داشته باشید نباید مواد رنگی زیاد روی ابرو باقی بماند.

برای اینکه رنگ در اطراف ابرو پخش نشود بهتر است قبل از رنگ کردن ابرو، مرز دور ابرو را با وازلین یا کرم چرب کنید. برای مشخص کردن مرز دقیق تر می توانید از یک گوش پاک کن استفاده کنید.

رنگ ابرو مارال

خرید رنگ ابروی مارال

روشن کردن رنگ ابرو

برای اینکه رنگ ابرو را روشن کنید می توانید از دکلره و مواد بی رنگ کننده استفاده کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • اگر قرار است که ابروهای خود را اصلاح کنید این کار را قبل از دکلره انجام دهید چون مواد دکلره ممکن از پوست اطراف ابرو را تحریک پذیرتر کند.
  • پوست دور ابرو را با وازلین یا کرم چرب کنید تا مواد دکلره کمترین تماس را با پوست داشته باشد.
  • مواد دکلره را که قبلا آماده کرده اید با یک برس تمیز به صورت یک لایه ضخیم روی ابروها بزنید و آنها را بپوشانید.
  • با توجه به میزان روشنی که مد نظر دارید، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.
  • با یک پد آرایشی مواد دکلره را از روی ابرو پاک کنید و آنها را آبکشی کنید.

رنگ ابرو

تیره کردن رنگ ابرو

برای تیره کردن رنگ ابرو به ترتیب زیر عمل کنید:

  • پوست دور ابرو را با وازلین یا کرم چرب کنید.
  • رنگ خود را با یک اکسیدان ملایم آماده کنید.
  • رنگ را با یک برس تمیز و به صورت یک لایه ضخیم روی ابروها بزنید.
  • با توجه به میزان تیرگی مورد نظر 2 تا 5 دقیقه صبر کنید.
  • با یک پد آرایشی رنگ را از روی ابرو پاک کرده و آب کشی کنید.

موارد احتیاط  در مورد رنگ کردن ابرو

پوست دور چشم بسیار حساس است، قبل از اینکه ابروی خود را رنگ کنید حتما تست حساسیت به رنگ را انجام دهید. دکلره، رنگ مو و اکسیدان یک ماده شیمیایی هستند و به هیچ عنوان نباید با چشم تماس داشته باشند. در صورت تماس، چشم را با آب فراوان شستشو دهید و در صورت نیاز به چشم پزشک مراجعه کنید.

رنگ ابرو

سایه ابرو

از سایه ابرو مانند مداد ابرو برای رنگ کردن موقت ابرو یا تغییر رنگ در آن استفاده می شود. سایه ابرو مزیت هایی نسبت به مداد ابرو دارد که حالت کاربردی آن را بالاتر می برد. سایه ابرو تنوع رنگی بیشتری دارد و اگر به صورت کیت سایه ابرو تهیه شود می تواند بسیاری از نیازهای شما را بر طرف کند. به وسیله این کیت ها می توانید از ترکیب رنگ های آن نیز استفاده کنید. ساختار سایه ابرو به صورت پودر فشرده است که در نتیجه برای پخش شدن روی ابرو به فشار کمتری نسبت به مداد نیاز دارد.

کیت سایه ابرو کنویس-KB01 محصولی باکیفیت از برند معتبر Kenvis است که با دارا بودن سه رنگ پر کاربرد و متداول در یک کیت می تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. استفاده از هر کدام از رنگ های این کیت یا ترکیب آنها می تواند طبیعی ترین رنگ های ممکن را روی ابروی شما ایجاد کرده و زیبایی و جذابیت آنها را کامل کند.

اگر می خواهید سایه ابرو به صورت دائم داشته باشید، استفاده از تاتو ابرو روش مناسبی است. با انجام تاتو سایه دار، علاوه بر پر حجم تر نشان دادن ابروهایتان، به رنگ بخشیدن به آن ها کمک می کنید.

این مطلب را خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو نوشته اند