زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ژل ابرو چیست؟ آموزش نحوه استفاده از ژل ابرو

3
wordcamp
73,384
9 دقیقه
ژل ابرو چیست؟ آموزش نحوه استفاده از ژل ابرو

یکی از راه‌های اینکه صورتی زیبا و جذاب داشته باشیم، این است که ابروهای توپر و حجیم داشته باشیم. متاسفانه بعضی از ما به دلیل مشکلات و تنش‌هایی که در زندگی داریم، شاهد ریزش و کم‌پشت شدن ابروهای خود هستیم. برای تقویت و زیبایی ابروها می‌توان از ژل ابرو، سرم ابرو و یا ریمل ابرو استفاده کرد. البته خیلی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که از هاشور یا تاتو ابرو استفاده کنند، که هر کدام از آن‌ها، علاوه بر درد داشتن، هزینه هنگفتی را هم به شما تحمیل خواهند کرد. ژل ابرو محصولی است که می‌تواند کمک زیادی به زیبایی به شما کند. با این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید تا درباره نحوه استفاده از ژل‌های مخصوص ابرو بیشتر بدانید.

ژل ابرو چیست؟

برای این‌که بتوانید به راحتی به ابروهای خود فرم بدهید و آن‌ها را مرتب کنید، می‌توانید از ژل مخصوص ابرو استفاده کنید. این ژل‌ها در دو نوع رنگی و بی‌رنگ تولید می‌شوند و کاربردهای متفاوتی دارند. اگر تنها قصد دارید ابروهای مرتب‌تر و خوش‌حالت‌تری داشته باشید، می‌توانید از نوع بی‌رنگ این محصول استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید در کنار مرتب شدن ابروها آن‌ها را پرپشت‌تر و پررنگ‌تر نشان دهید، انواع رنگی آن را خریداری و استفاده کنید. ژل مخصوص ابروی رنگی را متناسب با رنگ اصلی ابروهای خود تهیه کنید.

ژل مخصوص ابرو چه کاربردهایی دارد؟

شاید تتوی ابرو، استفاده از سایه و ریمل ابرو باعث زیبایی و پرحجم شدن ابروها شوند ولی به عنوان یک درمان قطعی به حساب نمی‌آیند. یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از ژل مخصوص ابرو است که علاوه بر انتقال مواد مغذی به فولیکول‌های ابرو، می‌تواند از ریزش آن نیز جلوگیری کند. استفاده از این ژل حتی به رویش مجدد موها نیز کمک می‌کند.

ژل ابرو
تفاوت ایجاد شده پس از استفاده از ژل ابروی رنگی

علاوه بر فرم‌دهی و مرتب‌سازی آنی ابروها، این محصول آرایشی کاربردهای دیگری نیز دارد. برای مثال، می‌توانیم برگشت‌پذیر بودن استفاده از این ژل را به عنوان بهترین ویژگی آن نام ببریم. در ادامه نیز به سایر ویژگی‌ها و کاربردهای ژل مخصوص ابرو اشاره خواهیم کرد.

خرید ژل تقویت کننده ابرو سروینا 15 میل

ژل تقویت‌کننده ابروی سروینا دارای ترکیبات و مواد موثر گیاهی بوده که مانع از ریزش شده و در صورت استفاده مرتب باعث رشد مجدد آن نیز می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

  • خانم‌هایی که از تاتو استفاده می‌کنند، در صورتی که از مدل آن خسته شوند نمی‌توانند به آسانی آن را از بین ببرند. پس این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای این عمل زیبایی باشد.
  • بعضی از خانم‌ها هم از مداد ابرو برای پرتر نشان دادن ابروی خود استفاده می‌کنند که استفاده زیاد از آن باعث ریزش ابرو می‌شود. برای جلوگیری از ریزش ابرو در اثر استفاده از مداد، ژل را جایگزین این آیتم آرایشی کنید.
  • افرادی هم هستند که از سایه ابرو استفاده می‌کنند، که آن هم به ترمیم و دقت در رنگ نیاز دارد.
خرید ژل حالت دهنده ابرو کاتريس

این ژل دوام بسیار بالایی دارد و پرکننده فضاهای خالی و نواقص ابرو است. یک راه مناسب برای حجیم و پهن‌تر نشان دادن ابروها، استفاده از ژل ابروی کاتریس است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

پیشنهاد نویسنده: ریز و درشت نکات رنگ ابرو، بهترین رنگ ابرو کدام است؟

نحوه استفاده از ژل ابرو

در بخش قبلی در رابطه با ژل ابرو چیست و چه کاربردی می تواند برای ما داشته باشد، صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم، طرز استفاده از ژل ابرو را برای کسانی که تازه‌کار هستند آموزش دهیم. البته استفاده از ژل ابرو، برای افرادی که فقط به قصد حالت دادن به ابرو از آن استفاده می کنند، با کسانی که تمایل دارند علاوه بر استفاده از رنگ ابرو یا ریمل ابرو، از ژل ابرو هم استفاده نمایند، کاملا متفاوت است.

افرادی که فقط تمایل دارند از ژل مخصوص ابرو برای حالت دادن به ابروها استفاده کنند، می‌توانند با اسپویل موجود در کیت، ابروهای خود را به سمت بالا شانه بزنند.

ژل فیکساتور ابرو فلورمار

این محصول با داشتن بافت ژله‌ای به شما کمک می‌کند تا ضمن استفاده از آن، حالت طبیعی ابروهای خود را حفظ کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

راهنمای گام به گام استفاده از ژل

  • ابتدا صورت خود را با پاک کننده ارایش یا با آب و صابون بشویید. سپس، بعد از خشک کردن صورت، از آراسته بودن ابروهای خود اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورتی که نیاز به اصلاح ابرو دارید، با یک موچین سرکج، موهای زائد خود را بردارید.
  • بعد از برداشتن موهای زائد، با یک برس ابرو یا اسپویل موها را در راستای رشد -که عموما در راستای قوس ابرو و به سمت پایین است- شانه بزنید.
  • در این مرحله می‌توانید از پودر یا مداد ابرو بر روی ابروها استفاده کنید و مجددا ابروها را با اسپویل، شانه بزنید. در صورتی که ابروهایی ضخیم و پر دارید، دیگر نیاز به پر کردن با مداد و یا پودر ندارید.
  • در مرحله آخر، خط ابرو را در جهت رشد ابرو صاف نمایید. طبق تکنیک‌هایی که پیش‌تر عنوان کردیم، می‌توانید از این اسپویل که حالا آغشته به ژل ابرو است در راستای رشد شانه بزنید و صبر کنید تا خشک شود.
  • بعد از استفاده از ژل ابرو، علاوه بر حالت دادن به ابروهای خود و پر پشت کردن آن‌ها، از ریزش موهای ابرو نیز جلوگیری می‌کنید. البته این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که ژل ابروی مورد استفاده شما، از نوع تقویتی باشد.
  • حال بعد از استفاده از ژل ابرو، اجازه دهید که مایع ژل بر روی ابروها خشک شود. در حالت کلی می توان گفت که ژل مخصوص ابرو مانند ریمل و رنگ ابرو عمل می‌کند. اما نکته‌ی قابل توجه این است که سازگاری آن با ابرو نسبت به دیگر محصولات بیشتر است و دارای بافتی بسیار سبک‌تر با رنگدانه‌های کمتری نیز بوده.
لیفت ابرو با ژل
برای زیبایی بیشتر ابروها، می‌توان آن‌ها را با برس ابرو و ژل مخصوص ابرو لیفت کرد.

تفاوت ژل و سایه ابرو در چیست؟

هم سایه ابرو و هم ژل مخصوص ابرو برای زیبایی بیش‌تر ابروها و هویت دادن به چهره‌ی افراد به کار می‌روند. اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. این تفاوت‌ها در نحوه‌ی کارکرد و عملکرد می‌توانند مشکل‌ساز هم باشند. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل پس از استفاده، باید تفاوت‌های این دو محصول آرایشی را به خوبی بشناسید. برای شناخت بیش‌تر و بهتر، همراه ما باشید:

  • برخلاف ژل مخصوص ابرو،‌ سایه‌ی ابرو قابلیت فرم و حالت دادن به ابروها را ندارد.
  • سایه‌ی ابرو می‌تواند نواحی خالی و کم‌پشت ابرو رو پر کند.
  • سایه‌ی ابرو ماندگاری کم‌تری دارد و راحت‌تر پاک می‌شود.
  • ژل‌های ابرو می‌توانند ظاهر براقی به ابروهای اصلی شما بدهند در صورتی که سایه‌ی ابرو بیش‌‌تر حالت مات دارد.
  • برخی از انواع ژل‌های ابرو خاصیت تقویت‌کنندگی را هم دارند.
  • ژل مخصوص ابرو حالت مورد نظر شما را ثابت نگه می‌دارد اما با سایه زدن این امکان را فراهم نمی‌کند.

آیا ژل مخصوص ابرو باعث ریزش آن می‌ شود؟

پیش‌تر از این عنوان کردیم که استفاده‌ی مداوم و مکرر از مداد ابرو باعث ریزش و کم‌پشتی ابرو می‌شود. استفاده از مداد ابرو در مواردی می‌تواند باعث التهاب و سوزش پوست صورت هم بشود. حالا در این پخش می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا ژل هم می‌تواند باعث ریزش بشود؟

ژل‌های مخصوص ابرو که طبق استانداردهای جهانی ساخته شده و توسط شرکت‌های معتبر تولید شده‌اند، باعث ریزش ابرو نمی‌شوند. این محصولات اکثرا دارای مواد تقویتی بوده و پرپرشتی ابرو را هم به دنبال دارند.

توجه داشته باشید که هنگام شستشوی ژل از روی ابروها به قدری باظرافت عمل کنید که ابروها کنده نشوند.

لیفت ابرو با ژل
استفاده از ژل‌های مخصوص فرم‌دهی ابرو باعث آراستگی و زیبایی چهره‌ی شما می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ژل مخصوص حالت‌دهی ابرو آشنا کنیم. همچنین،‌ مزایای ژل ابرو و کاربرد آن را برای شما عنوان کردیم. اگر می‌خواهید ابروهای مرتب و زیبایی داشته باشید، همیشه یک عدد ژل داخل کیف آرایشی خود داشته باشید.

سوالات متداول

چه چیزی را می‌توانیم جایگزین ژل‌های مخصوص ابرو کنیم؟

می‌توانید از اسپری مو، ژل مو، وازلین و یا ژل طبیعی آلوئه‌ورا به عنوان حالت‌دهنده و تثبیت‌کننده‌ی ابروهای خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید مقداری از اسپری مو را روی فرچه‌ی تمیز ریمل بزنید و سپس، روی ابروهای خود بکشید.

برای انتخاب ژل متناسب با رنگ ابروی خود چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

برای استفاده از ژل‌های رنگی ابرو، باید یک درجه تیره‌تر از رنگ اصلی ابروهای خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای انتخاب مداد ابرو باید رنگ یک درجه روشن‌تر را انتخاب کنید تا بهترین و طبیعی‌ترین نتیجه را در پی داشته باشد.

تفاوت ژل و صابون ابرو در چیست؟

هر دوی این محصولات آرایشی برای هدفی یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنا بر تجربه‌ی افرادی که از این محصولات استفاده کرده‌اند،‌ می‌دانیم که صابون ماندگاری بیش‌تری دارد. اما دانستن این نکته هم اهمیت زیادی دارد که ممکن است پس از مدتی صابون ابرو پوسته‌پوسته شده و ظاهر نامرتبی را به وجود آورد.

پس از ورود ژل،‌ صابون یا سایه‌ی ابرو به داخل چشم چه کاری انجام دهیم؟

در ابتدا سعی کنید چشم‌های خود را نمالید. این کار باعث سوزش و قرمزی بیش‌تر چشمان شما خواهد شد. فورا چشمان خود را با آب سرد بشویید تا مواد از چشم‌تان خارج شوند. در صورتی که سوزش و تورم زیادی را احساس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.