زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

صفر تا صد آرایش ابرو + نکاتی که حتما باید بدانید!

2
تیم تحریریه مو تن رو
1,432
6 دقیقه
صفر تا صد آرایش ابرو + نکاتی که حتما باید بدانید!

در گذشته دختر ها برای آرایش کردن، باید به سن و شرایط متعارفی می‌رسیدند تا آرایش آنها در بین والدین، خانواده و حتی جامعه قابل قبول واقع شود.

با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هر خانواده، شاید یک دختر خانم نوجوان در شرایطی مانند میهمانی، جشن تولد و عروسی اجازه این را داشته باشد که از یک رژلب ملایم استفاده کند اما بدون شک تمیز و مرتب کردن ابروها که اصطلاحا به آن برداشتن ابرو گفته می شود، قابل توجیح نیست. همین نکته کافیست که به اهمیت آرایش ابرو پی ببریم. به نوعی می توان گفت آرایش ابرو، کلید ورود دختر خانم ها به دنیای آرایش است. شاید دلیل اصلی آن این باشد که آرایش ابرو، بسیار محسوس بوده و با کمترین تغییراتی در مدل، رنگ و اندازه آن تغییرات شگرفی در صورت ایجاد می شود.

با اینکه ابرو نیاز به آرایش پیچیده ای مانند آرایش چشم ندارد، اما در آرایش نهایی صورت نقش بسیار مهمی داشته و به زیبایی بیشتر شما کمک خواهد کرد. آرایش ابرو، مواد و ابزار خاص خود را دارد که با شناخت درست و رعایت نکات آن می توانید یک آرایش ابروی بی نقص داشته باشید.

آرایش ابرو
آرایش ابرو

قدم نخست: مدل ابروی خود را در آرایش ابرو به درستی انتخاب کنید

بدون شک ابرو و فرم آن تاثیر بسیار زیادی روی چهره و آرایش هر خانمی خواهد داشت. در گذشته مدل ابروی نازک متداول بود، اما امروز ابروی پهن تر و با حجم بیشتر طرفداران بسیار بیشتری دارد. اما موضوع به اینجا ختم نمی شود و داشتن ابرو پر و پهن کافی نیست. نکته ای که باید به آن توجه شود هماهنگی فرم ابرو با فرم صورت شما است. به عنوان مثال اگر صورت کشیده و دراز دارید، ابروی تخت و کوتاه می تواند فرم صورت شما را کوتاه تر نشان دهد. به طور کلی سه معیار اصلی در فرم ابرو موثر خواهند بود. طول ابرو، ضخامت ابرو، و زاویه آن. که با مشخص کردن فرم صورت و تغییر اندازه های این معیارها به بهترین نتیجه خواهید رسد.

  • آرایش ابرو برای صورت گرد : زاویه دار، ارتفاع بلند، دم کوتاه
  • آرایش ابرو برای صورت کشیده و دراز: افقی و صاف
  • آرایش ابرو برای صورت مربعی شکل : زاویه دار با منحنی تیز
  • آرایش ابرو برای صورت قلبی شکل : گرد
آرایش ابرو
آرایش و آراستن ابرو

انواع روش های آرایش ابرو

بسیاری از خانم ها از کم پشت بودن ابروهای خود شکایت دارند. مهم ترین عامل کم پشت بودن ابرو را می تواند عامل وراثت دانست که نازک بودن و کم تراکم بودن ابرو را در پی دارد. اما ممکن است گاهی عواملی هم باعث ریزش موقتی ابرو شده و حتی در دراز مدت باعث کم پشت شدن آن شوند، عواملی مانند استفاده از دارویی خاص، کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن، مشکلات پوستی، آلودگی های محیطی، صدمات فیزیکی پوست در ناحیه ابرو و… راه های گوناگونی برای جبران این کاستی وجود دارد. از ساده ترین راه ها مانند استفاده از مداد ابرو تا راه های پیچیده تر مانند تاتو ابرو که شامل هاشور و سایه ابرو نیز می باشد.

تاتو ابرو طرفداران خود را دارد اما در این بین افراد بسیار زیادی هم هستند که مخالف تاتو بوده و به دلایل مختلف ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند. در بسیاری از موارد نیز این دلایل کاملا قابل قبول است. اما روش های جدید بسیاری برای تاتو ابرو بوجود آمده مانند میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ که با این روش ها آسیب های احتمالی به حداقل رسیده و از نظر بهداشتی تایید شده اند.

اصلاح ابرو

همه قسمت های ابرو جزء موهای زائد صورت نیستند. در واقع اصلاح ابرو برای فرم دادن به آن انجام می شود. به همین دلیل نمی توان از همه روش های از بین بردن موهای زائد صورت در مورد ابرو استفاده کرد. زیرا اصلاح ابرو باید بسیار منظم و با دقت انجام شود تا خط اصلاح در قسمت بالا و پایین ابرو کاملا صاف و یکدست به نظر برسد.

  • یکی از بهترین روش ها استفاده از موچین است. چون با این ابزار موی زائد با دقت و به صورت تکی برداشته شده و عمل اصلاح با کنترل بیشتری انجام می شود.
  • استفاده از تیغ ابرو هم می تواند اصلاحی دقیق را ایجاد کند اما استفاده از تیغ می تواند باعث ضخیم تر شدن موی های زائد ابرو شود.
  • بند ابرو هم روش دیگری برای اصلاح ابرو است اما بند انداختن ابرو نسبت به بند انداختن صورت نیاز به تجربه بیشتری دارد و باید با دقت انجام شود تا فرم اصلی ابرو حفظ شده و فقط قسمت های اضافی حذف شود.

همانطور که گفته شد صاف بودن خط ابرو در زیبایی مدل ابرو بسیار مهم است. اگر به هر دلیلی ابروی شما خط های منظمی نداشت و فرصت اصلاح را هم نداشتید، می توانید به صورت موقتی از یک کرم کانسیلر برای ایجاد یک خط صاف و منظم برای در مدل ابرو خود  استفاده کنید. اگر ابروهای کم‌پشتی هم دارید، می‌توانید از سرم تقویت ابرو سریتا استفاده کنید.

آرایش ابرو
نمونه آرایش ابرو

 ریمل ابرو

تا الان درباره انواع و حالت های مهم آرایش ابرو اطلاعات بسیار مناسبی را دریافت کرده اید اما در این مقاله جای یک لوازم آرایش مناسب برای حالت دادن و رنگ بخشیدن به ابروها بسیار خالیست. در مقالات پیشین مو تن رو درباره ریمل ابرو و راهکارهای استفاده از این وسیله بسیار خوب را توضیح داده ایم، حتما مقاله «چگونه از ریمل ابرو بهتر استفاده کنیم؟» را بخوانید.

بهترین مارک ریمل ابرو

یکی از بهترین ها در ریمل ابرو، ریمل ابروی Brow Set مک (Mac) است با این ریمل ابرو، جذابیت ابروی شما تا 50% افزایش می یابد؛ این دلیلی است برای اینکه تمام آرایشگران حرفه‌ای و مجرب انتخاب دیگری جز ریمل ابروی مک نداشته باشند. این ریمل در بازار بسیار سخت به دست می آید و در ایران مشابه تقلبی آن بسیار زیاد است. برای تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی این برند، مقاله «لوازم آرایشی مک تقلبی تا اصل» را بخوانید.

مداد و سایه ابرو

برای ایجاد رنگ و حجم در ابرو و فرم دادن به آن، از مداد ابرو و سایه ابرو استفاده می شود. اما مداد ابرو به دلیل استفاده راحت تر همیشه طرفداران بیشتری دارد. مهمترین نکته در انتخاب یک مداد ابروی مناسب، انتخاب رنگ آن است. معمولا اینگونه است که رنگ مداد ابرو باید با رنگ مو و پوست شما هماهنگ باشد. برای اینکه بتوانید خط دور ابرو را با دقت بیشتری بکشید باید نوک مداد ابرو شما همیشه تیز و تراش خورده باشد. امکانات اضافی دیگری در برخی از این محصولات در نظر گرفته شده است می تواند زیبایی بیشتری به ابرو های شما بدهد. مثلا برخی از این مداد ها به یک براش کوچک مجهز شده اند که برای محو کردن اثر مداد و طبیعی جلوه دادن رنگ آن استفاده می شود.

آرایش ابرو
آرایش ابرو

این مطلب توسط سرکار خانم زهرا صباغیان برای مجله اینترنتی مو تن رو نوشته شده است.