زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش قرینه سازی ابرو به 5 روش مختلف در منزل

wordcamp
5,986
9 دقیقه
آموزش قرینه سازی ابرو به 5 روش مختلف در منزل

ابروها از عناصر بسیار تاثیرگذار در زیبایی چهره هستند و در عین حال تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها هم دارند. یکی از ارکان زیبایی ابروها، قرینه بودن آن‌ها است. قرینه سازی ابرو دغدغه همیشگی خانم‌ها به حساب می‌آید. در این مطلب روش‌های آسان و در عین حال کاربردی را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی ابروهای خود را اصلاح و طراحی کنید. در این آموزش قرینه سازی ابرو سعی کردیم 5 روش‌ مختلف را به شما ارائه بدهیم.

توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اصلاح یا آرایشی، باید بدانید که چه مدل ابرویی برای فرم صورت شما مناسب است.

در این مطلب از سایت موتن‌رو، بخش اول خلاصه‌ای از انواع مختلف فرم ابروها را به شما خواهیم گفت و سپس راه‌های مختلف برای قرینه سازی را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مدل ابرو مناسب انواع فرم صورت

توجه داشته باشید که فرم مناسب ابرو و هم پرپشت بودن ابرو در زیبایی آن تاثیر زیادی دارد. در این بخش، به مدل ابروهای مناسب برای انواع مختلف فرم صورت‌ پرداخته‌ایم.

مدل ابرو مناسب انواع فرم صورت
مدل ابرو مناسب انواع فرم صورت

مدل ابرو مناسب صورت مربعی

در صورت‌های مربعی، خط فک، گونه‌ها و پیشانی به صورت تقریبی در یک راستا قرار دارند.

مدل ابرو مناسب برای صورت‌های مربعی شکل، ابروهای منحنی و قوس‌دار بلند است. البته برای اینکه طراحی طبیعی به نظر بیاید، بهتر است که انحنای طبیعی ابرو را حفط کنید.

مدل ابرو مناسب صورت لوزی

این نوع فرم صورت بسیار زاویه‌دار است، برای اینکه بتوانید کمی زاویه‌های صورت خود را نرم‌تر کنید، از مدل ابروهای منحنی شکل و قوس‌دار استفاده کنید. حواستان باشد که ابروهای خیلی تیز، صاف و یا هلالی را انتخاب نکنید.

مدل ابرو مناسب صورت مستطیلی و کشیده

اگر جزو کسانی هستید که صورت مستطیلی و کشیده‌ای دارید، بهترین مدل ابرویی که می‌توانید انتخاب کنید از میان مدل‌های صاف است.

مدل ابروهای تخت و بدون کمان و قوس، صورت شما را زیباتر نشان می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به اندازه صورتتان ابروها را کشیده‌تر و پهن‌تر هم بکنید.

مدل ابرو مناسب صورت گرد

مدل ابرو مناسب صورت گرد
مدل ابرو مناسب صورت گرد

اگر صورت گردی دارید، مدل ابروی کمان با ارتفاع زیاد یا مدل ابروی هشتی شکل را انتخاب کنید. این مدل ابروها باعث می‌شوند صورت شما کشیده‌تر و زیباتر به نظر برسد. به صورت کلی در نظر داشته باشید که چون صورت‌های گرد زاویه ندارند و صاف هستند، ابروهای زاویه‌دار چهره را قشنگ‌تر می‌کنند.

مدل ابرو مناسب صورت بیضی

ابروهای بدون زاویه‌ی تیز و با یک قوس ملایم و ارتفاع کم، انتخاب مناسبی برای صورت‌های بیضی شکل هستند. البته در طراحی ابرو برای این فرم صورت نباید قوس زیادی به ابرو بدهید.

مدل ابرو مناسب صورت قلبی شکل

اگر جزو کسانی هستید که صورت قلبی شکل دارید، بهترین مدل ابرو که می‌توانید انتخاب کنید، ابروهای منحنی با ارتفاع کم و ابروهای صاف هستند.

توجه داشته باشید که همیشه سعی کنید تا انحنا و شکل طبیعی ابرو را دنبال کنید تا طراحی زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسد.

آموزش قرینه سازی ابرو

برای قرینه سازی ابروها راه و روش‌های مختلفی وجود دارد. شما با توجه به سطح مهارت خود و همچنین امکاناتی که دارید، یکی از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را انتخاب کنید و ابروهای خود را قرینه کنید.

شما به کمک آموزش قرینه سازی ابروها می‌توانید در منزل ابروهای خود را به آسانی قرینه کنید.

آموزش قرینه سازی ابرو
آموزش قرینه سازی ابرو به 5 روش مختلف

روش اول: قرینه سازی ابرو با نخ و مداد چشم

به عنوان اولین روش، آموزش قرینه سازی ابرو با نخ را برای شما قرار داده‌ایم چون هم وسایلی که احتیاج دارد در دسترس هستند و هم روش آسانی به حساب می‌آید.

در این روش شما حدود ۳۰ سانتی‌متر نخ (بسته به تسلط شما این اندازه می‌تواند متغییر باشد) را انتخاب می‌کنید، سپس با کمک مداد چشم آن را رنگی می‌کنید تا بتوانید ابروی خود را نشانه گذاری کنید. سپس مرحله به مرحله ابروها را علامت می‌زنید.

مراحل قرینه سازی ابرو با نخ عبارتند از:

  1. ابتدا نخ را از وسط بینی تا وسط پیشانی گرفته و وسط ابروها را مشخص می‌کنید.
  2. سپس از کناره بینی و تاج‌ها کادر شروع ابرو را مشخص می‌کنید.
  3. بعد از گوشه بینی، وسط مردمک چشم و هشتی ابرو، خطی را علامت می‌زنید.
  4. سپس از گوشه بینی، کناره چشم و انتهای ابرو، با خطی پایان ابرو را مشخص می‌کنید. (توجه داشته باشید اگر ابروهای کوتاه‌تری می‌خواهید از کناره لب‌، کناره چشم تا به انتهای ابرو را علامت بزنید.)
  5. سپس با دو خط موازی پهنای ابرو را مشخص کنید.
  6. با خط اول دو تاج ابرو را بهم وصل می‌کنید.
  7. خط دوم موازی خط اول در پایین ابروها کشیده می‌شود.
  8. سپس خطوط سه گانه هر ابرو را به یکدیگر با کمک نخ وصل می‌کنید. تا کادر و قالب ابرو مورد نظرتان تکمیل بشود.
آموزش قرینه سازی ابرو با نخ
آموزش قرینه سازی ابرو با نخ

اگر ابروها برای قرینه شدن نیاز به اصلاح دارند با موچین اصلاح کنید و بعد آن‌ها را آرایش کنید.

توصیه ما به شما این است که ابروها را دورگیری یا قاب بندی نکنید، زیرا این مدل کمی قدیمی است. شما می‌توانید با مداد ابرو و ریمل ابرو داخل ابروهای خود را پر کنید.

بعد از اتمام آرایش ابروی خود، خطوط اضافی را با دستمال مرطوب پاک کنید.

روش دوم: قرینه سازی ابرو با خطکش ژله‌ای یا خط‌کش چسبی

یکی دیگر از روش‌های قرینه سازی ابرو در منزل استفاده از خط کش‌های ژله‌ای است.

در گام نخست آموزش قرینه سازی ابرو با خط کش، شما کافیست که وسط ابروهای خود را پیدا کنید. سپس قسمت وسط خطکش ژله‌ای را در وسط قسمت ابروهای خود بگذارید.

 این خطکش داری اندازه‌های مختلف است، شما می‌توانید با توجه به فرم ابرو مورد نظرتان، ابروهای خود را نشانه گذاری کنید و در صورت نیاز به اصلاح کنید و در غیر این صورت داخل ابروی خود را پر کنید.

آموزش قرینه سازی ابرو با خط کش
آموزش قرینه سازی ابرو با خط کش

همچنین شما می‌توانید به جای خط‌کش ژله‌ای از خط کش‌های برچسبی استفاده کنید. برچسب‌های شفافی که دقیقا به شکل خط‌کش ابرو هستند و شما می‌توانید در هر بار قرینه سازی، یکی از آن‌ها را بالای ابروی خود بچسبانید و ابروهای‌ خود را قرینه کنید.

این برچسب‌ها پس از اتمام کار، به راحتی از پوست جدا می‌شوند.

روش سوم: قرینه سازی ابرو با کولیس

وسیله بعدی که به کمک آن می‌توانید ابروهای خود را قرینه کنید، ابزاری به اسم کولیس است. کولیس دارای درجه و اندازه است و در طراحی ابروها بسیار پرکاربرد است.

نکته مهم در آموزش قرینه سازی ابرو با کولیس این است که اندازه گیری با کولیس برای صورت‌هایی با بینی عمل کرده توصیه نمی‌شود.

آموزش قرینه سازی ابرو با کولیس
آموزش قرینه سازی ابرو با کولیس

روش چهارم: قرینه سازی ابرو با دیوایدر

این روش نیاز به دیوایدر مخصوص ابرو دارد.  دیوایدر ابرو استاندارترین ابزار فنی برای قرینه سازی است که بیشتر توسط متخصصین آرایش و طراحی ابرو در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد، ولی کار با آن سخت نیست و شما هم می‌توانید با تهیه آن و دیدن آموزش قرینه سازی ابرو با دیوایدر به راحتی ابروهای خود را در منزل قرینه کنید.

دیوایدر ابرو دارای دو جنس مختلف پلاستیکی و فلزی است و از چهار تیغه علامت‌گذاری تشکیل شده است. شاید در لحظه اول، کار با دیوایدر سخت به نظر برسد اما فقط با کمی تمرین می‌بینید که به راحتی می‌توانید انواع فرم‌های ابرو را به صورت قرینه و کاملاً یکسان طراحی کنید.

دیوایدر ابرو ابزاری با انعطاف پذیری بالایی است و قابل تغییر سایز و تنظیم شدن است. همین ویژگی آن باعث می‌شود که هم برای راست دست‌ها و هم چپ دست‌ها، کار با آن راحت باشد.

نحوه اندازه گیری‌ها مثل سایر روش‌ها است، فقط این اندازه‌ها با کمک دیوایدر تنظیم خواهند شد.

روش پنجم: قرینه سازی ابروها به کمک دستمال کاغذی و مداد ابرو

روش آخر شاید در ظاهر روش دقیقی برای قرینه سازی ابرو به نظر نرسد اما شما با کمترین امکانات هم می‌توانید ابروهای خود را قرینه کنید.

قبل از آموزش قرینه سازی ابرو با این روش، توجه داشته باشید که شما می‌توانید به جای دستمال کاغذی از پارچه سفید یا کاغذ هم استفاده کنید.

در این روش دستمال کاغذی را روی قسمت پایینی ابرو گذاشته و ابتدا و انتها و ارگ پایین ابرو را مشخص می‌کنید.

سپس دستمال کاغذی را روی قسمت بالایی ابرو گذاشته و دوباره ابتدا، انتها و بعد قسمت شکسته شدن ابرو را مشخص می‌کنید.

سپس دستمال کاغذی را روی ابروی دیگر خود قرار داده و به کمک علامت‌ها، قرینه بودن آن را چک می‌کنید.

سپس یک خط صاف از دو تاج ابرو به یکدیگر رسم می‌کنید تا از قرینه بودن تاج ابروهایتان نیز مطمئن شوید.

و بعد سایر نقاطی را که علامت زدید، به هم وصل کنید.

حالا می‌توانید با کمک ریمل ابرو یا سایه، داخل ابرو را پر کنید و بعد خطوط و علامت‌های خود را با دستمال مرطوب پاک کنید.

آموزش قرینه سازی ابرو
آموزش قرینه سازی ابرو

سخن پایانی:

در این مطلب سعی کردیم تا آموزش قرینه سازی ابرو به روش‌های مختلف را به شما ارائه بدهیم و ویدئوهایی هم برای درک بهتر نحوه کار برای شما قرار دادیم. امیدواریم راه‌هایی که به شما معرفی کردیم، به شما در طراحی ابروهای قرینه کمک کرده باشند.

اگر از هر کدام از روش‌های بالا استفاده کرده‌اید، تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.
به نظر شما کدام راه برای قرینه سازی ابرو راحت‌تر و کاربردی‌ است؟

پاسخ به سوالات متداول

اهمیت قرینه سازی ابرو در چیست؟

قرینه بودن ابروها در زیبایی صورت نقش مهمی ایفا می‌کند. همچنین قرینه بودن ابرو، باعث زیباتر دیده شدن آرایش چشم‌ها هم می‌شود.

چگونه باید ابروهای خود را قرینه کرد؟

روش‌های زیادی برای قرینه سازی ابرو هست. در این مطلب، آموزش قرینه سازی ابرو به روش‌های مختلف در اختیار شما قرار گرفته است. شما با توجه به سطح مهارت و وسایل و امکاناتی که در دسترس خود دارید، می‌توانید ابروهای خود را قرینه کنید.

برای قرینه سازی ابرو به چه وسایلی نیاز داریم؟

به روشی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. در صورتی که وسیله‌ی خاص همچون خط‌کش مخصوص، کولیس یا دیوایدر ندارید، می‌توانید از نخ و یا دستمال کاغذی استفاده کنید. آموزش قرینه سازی ابرو به کمک هر یک از ابزارها به صورت کامل و با ویدئو در اختیار شما قرار گرفته است.