زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی و طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه

تیم تحریریه مو تن رو
1,608
14 دقیقه
معرفی و طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه

دیگر زمان آن گذشت که پوست آقایان زبر و خشن بود! پوست خود را همچون یک بدن انسان تصور کنید. آیا بدن شما برای بقا و سلامتی نیاز به مواد مغذی، ویتامین، مواد معدنی و رسیدگی ندارد؟ پوست انسان، همچون بدن انسان است و فارغ از جنسیت و کلیشه‌های جنسیتی، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. از این جهت آقایان نه فقط برای زیبایی، بلکه برای سلامت پوست خود باید از محصولات بهداشتی همچون کرم مرطوب کننده، کرم ضدآفتاب و ماسک صورت برای آقایان استفاده کنند. در ادامه این مقاله به معرفی و طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه می‌پردازیم تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

خواص ماسک صورت برای آقایان چیست؟

بسیاری از برندهای محصولات آرایشی و بهداشتی، ماسک صورت برای آقایان تولید می‌کنند تا آقایان نیز پوستی سالم و سلامت داشته باشند. اما خواص ماسک صورت برای آقایان چیست؟ آیا استفاده از ماسک صورت مردانه اهمیت دارد؟

ماسک صورت مردانه یک روش سریع و موثر در درمان انواع مشکلات پوستی از جمله درمان منافذ باز پوست، از بین بردن سلول‌های مرده و آسیب دیده صورت، از بین بردن جوش و آکنه، از بین بردن جای جوش و لک صورت و درمان خشکی و چربی پوست است.

در واقع هنگامی که ماسک صورت مردانه را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار می‌دهید، ترکیبات مفید همچون غذا جذب پوست می‌شوند و پوستتان را تغذیه و درمان می‌کنند. از این جهت ماسک صورت مردانه باید حداقل یک تا دو بار در هفته مصرف شود تا پوست آسیب دیده درمان، مرطوب و آبرسانی گردد.

انواع ماسک صورت مردانه چیست؟

در صورتی که می‌خواهید بهترین ماسک مردانه را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا با انواع ماسک مردانه مناسب نوع و نیاز پوستتان آشنا شوید. به طور کلی پوست صورت به پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط (در بخشی از صورت چرب و در بخشی دیگر خشک است) و پوست نرمال تقسیم می‌شوند که هر یک می‌توانند مستعد جوش و آکنه یا چین و چروک باشند. بنابراین شما باید با توجه به این اطلاعات، بهترین ماسک صورت مردان را تهیه کنید.

ماسک آبرسان مردانه یا ماسک کرمی

ماسک آبرسان مردانه به ماسکی می‌گویند که بافت نرم و کرمی دارد و باعث آبرسانی و درمان خشکی پوست می‌شود. در واقع پوست آسیب دیده یا پوستی که مستعد چین و چروک حتی در سنین جوانی است باید آبرسانی و مرطوب شود تا سالم باقی بماند.

خواص ماسک آبرسان مردانه:
آبرسانی و تغذیه پوست صورت
درمان و از بین بردن لک پوستی
کاهش ورم و پف صورت

ترکیبات معمول ماسک کرمی:
کائولین (باعث آبرسانی و لایه برداری پوست می‌شود.)
ویتامین E (چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد.)
پروتئین تخم‌مرغ (منافذ پوست را می‌بندد.)

نحوه استفاده از ماسک صورت کرمی مردانه:
ابتدا صورتتان را با یک پاک کننده صورت مثل ژل شستشوی صورت مردانه بشویید.
ماسک کرمی را روی صورتتان به‌جز لب و چشمتان قرار دهید.
اجازه دهید ماسک صورت در مدت زمانی که روی بسته ماسک درج شده روی پوست باقی بماند.
پس از مدتی صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

ماسک خاک رس مردانه

میزان جذب و نفوذ ماسک خاک رس مردانه بیشتر از ماسک صورت کرمی است. معمولا ماسک خاک رس مردانه چربی اضافه پوست را حذف می‌کند. این نوع ماسک روی پوست خشک می‌شود و بهتر است هنگام استفاده از ماسک گِل مردانه صورت خود را تکان ندهید و در حالت آرامش قرار گیرید. همچنین توصیه می‌کنیم ماسک خاک رس مردانه را تنها هفته‌ای یک بار مصرف کنید.

کلی رز-ماسک گلاب و خاک رس
کلی رز-ماسک گلاب و خاک رس

خواص ماسک خاک رس مردانه:
مناسب برای پوست چرب
درمان جوش و آکنه
رفع تیرگی پوست و روشن کردن پوست صورت
از بین بردن جوش سرسیاه و جوش چرکی
از بین بردن منافذ باز پوست
از بین بردن سلول‌های مرده و آسیب دیده پوست

ترکیبات معمول ماسک خاک رس مردانه:
پودر زغال (باعث آبرسانی پوست می‌شود.)
کائولین (باعث آبرسانی و لایه برداری پوست می‌شود.)
بنتونیت یا گِل ارمنی (باعث روشن شدن و رفع تیرگی پوست می‌شود.)
پروبیوتیک (قرمزی و آکنه صورت را کاهش می‌دهد.)

نحوه استفاده از ماسک صورت خاک رس برای آقایان:
ابتدا پوستتان را به خوبی بشویید تا تمیز شود.
ماسک خاک رس را روی صورتتان به غیر از چشم و لب قرار دهید.
برای مدتی، معمولا 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا گِل خشک شود.
در این مدت صورتتان را حرکت ندهید، چرا که ممکن است پوستتان چروک شود.
در پایان صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک لایه بردار صورت مردانه

همان‌طور که از اسم این ماسک پیداست، ماسک لایه بردار مردانه باعث لایه برداری پوست می‌شود. به عباری بافت سطحی پوست که شامل سلول‌های مرده، چین و چروک، لک و سلول‌های پوستی آسیب دیده هستند، با لایه بردار مردانه از بین می‌روند. در نتیجه پوست صورت شفاف‌تر، جوان‌تر و نرم‌تر می‌شود. البته برخلاف ماسک‌های دیگر، بهتر است از ماسک لایه بردار تنها هفته‌ای یک بار استفاده کنید. همچنین در صورتی که پوست حساس و ملتهب دارید، بهتر است از لایه بردار صورت برای آقایان استفاده کنید.

فواید لایه بردار مردانه:
رفع تیرگی پوست
آبرسانی پوست
از بین بردن بافت سطحی و آسیب دیده پوست
بستن منافذ باز پوست

ترکیبات اصلی ماسک لایه بردار مردانه:
انواع ویتامین (ویتامین پوست را تغذیه و روشن می‌کند.)
آنتی‌اکسیدان (باعث حذف رادیکال‌های آزاد و رفع چین و چروک پوست می‌شود.)
آلوئه‌ورا (پوست را نرم می‌کند.)
زغال (پوست را آبرسانی و پاکسازی می‌کند.)

نحوه استفاده از لایه بردار پوست آقایان:
ابتدا پوستتان را به خوبی با آب بشویید.
مقدار کمی به اندازه یک نخود لایه بردار برای آقایان روی پوستتان قرار دهید.
صورتتان را از 30 ثانیه تا 2 دقیقه به نرمی و در حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
پوستتان را با آب خالی ولرم یا سرد بشویید.
به یاد داشته باشید که پس از ماسک لایه بردار مردانه از صابون، ماسک یا مواد شوینده استفاده نکنید.

ماسک ورقه‌ای برای آقایان

ماسک ورقه‌ای برای آقایان یکی از ساده‌ترین نوع ماسک است که در قالب صورت برش خورده است. این نوع ماسک باعث تغذیه پوست صورت و آبرسانی می‌شود. همچنین ماسک ورقه‌ای مردانه باعث شادابی و لطافت پوست می‌گردد. زمان استفاده از ماسک ورقه‌ای برای آقایان به ترکیبات آن بستگی دارد. در صورتی که ماسک ورقه‌ای ترکیبات ملایم و آبرسانی دارد، می‌توانید آن را به صورت روزانه مصرف کنید. اما بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه‌ای برای آقایان هفته‌ای دو تا سه بار است.

فواید ماسک ورقه‌ای برای آقایان:
آبرسانی پوست
کاهش ورم و پف صورت
شادابی پوست
کاهش چین و چروک صورت
تغذیه پوست صورت

ترکیبات معمول ماسک ورقه‌ای مردانه:
آنزیم میوه‌ها (باعث رفع تیرگی پوست می‌شود.)
ویتامین C (پوست را روشن می‌کند.)
کافئین (قرمزی پوست را رفع می‌کند.)
هیالورونیک اسید (باعث رطوبت و لطافت پوست می‌شود.)

نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای برای آقایان:
ابتدا صورتتان را با ژل شستشوی صورت مردانه یا هر شوینده ملایم صورت بشویید.
ماسک ورقه‌ای مردانه را روی صورت قرار دهید، به طوری که قسمت چشم، سوراخ بینی و دهان باز باشد.
ماسک را در مدت زمانی که روی بسته درج شده روی صورتتان قرار دهید.
ماسک را بردارید و صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

بهترین مارک ماسک صورت مردانه چیست؟

ممکن است هنگامی که می‌خواهید یک ماسک صورت تهیه کنید، با انبوهی از برندها مواجه شوید که هر کدام خاصیت و مزایایی به همراه دارند. از این جهت بهترین مارک ماسک مردانه کدام است که باعث تقویت و درمان پوست می‌شود؟ در ادامه مقاله به برخی از مارک‌های معروف و پرفروش ماسک صورت در ایران می‌پردازیم تا بهترین را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برخی از برندها ماسک صورت مخصوص آقایان یا خانم‌ها تولید نمی‌کنند و مصرف آن ارتباطی با جنسیت ندارد.

ماسک صورت هیدرودرم برای آقایان

ماسک صورت هیدرودرم یکی از ماسک‌های پرفروش در ایران است که قدرت نفوذ بالایی در پوست دارد و به از بین بردن منافذ باز پوست کمک می‌کند. همچنین این ماسک باعث از بین بردن جوش و آکنه می‌شود و پوست صورت را درخشان و شاداب می‌کند.

ماسک صورت سون هون برای آقایان

ماسک صورت برند سون هون یک ماسک پرفروش در ایران است که برای پوست خانم‌ها و آقایان مفید است. این ماسک صورت انواع گوناگونی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز پوستتان ماسک مناسب تهیه کنید. با این حال از مزیت‌های ماسک سون هون می‌توان به جذب قوی آن به پوست و آبرسانی پوست صورت اشاره کرد.

ماسک صورت وارمی برای آقایان

معمولا در ماسک صورت وارمی از عصاره میوه‌ استفاده می‌شود و به همین دلیل این ماسک صورت مردانه باعث ویتامینه و تغذیه پوست می‌گردد. ماسک صورت وارمی برای پاکسازی پوست و از بین بردن جوش و آکنه نیز مفید است و پوست را لطیف می‌کند.

ماسک لورآل برای آقایان

از ماسک‌های معروف در دنیا می‌توان به ماسک لورآل برای آقایان اشاره کرد. این ماسک یک پاک کننده قوی چربی و آلودگی از پوست است که به صورت عمقی منافذ پوست را از چربی اضافه و باکتری پاک می‌کند و پوست را لطیف می‌سازد. به همین دلیل پس از استفاده از ماسک صورت لورآل نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده ندارید، چرا که پوستتان آبرسانی شده است.

ماسک خاک رس لورآل
ماسک خاک رس لورآل

ماسک صورت آردن مردانه

در صورتی که پوست چرب دارید که همیشه در آلودگی تیره می‌شود، خرید ماسک صورت آردن مردانه را توصیه می‌کنیم. این ماسک باعث تنظیم چربی صورت می‌شود و به میزان بالایی پوست را از چربی و آلودگی پاکسازی می‌کند.

ماسک صورت گودورچو برای آقایان

ماسک صورت گودورچو نه تنها پوست را با ترکیبات طبیعی که دارد مغذی می‌کند، بلکه باعث پاک شدن پوست از باکتری اضافه می‌شود. این ماسک صورت کمک می‌کند تا انواع جوش و آکنه از پوست پاک شوند و پوست پاکسازی گردد.

معرفی انواع ماسک صورت مردانه خانگی

در صورتی که می‌خواهید از ترکیبات طبیعی و در دسترس ماسک صورت مردانه خانگی تهیه کنید، توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز به نوع پوست و نیاز پوستتان توجه کنید. همچنین میزان اندازه‌هایی که در تهیه ماسک صورت خانگی برای آقایان ذکر می‌شود را حتما رعایت کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

ماسک صورت مردانه خانگی برای پوست خشک

پوست خشک نیاز به آبرسانی و رطوبت دارد. همچنین در صورتی که به پوست خشک رسیدگی نکنید، ممکن است در سنین جوانی پوستتان دچار چین و چروک گردد و زودتر از معمول پیر شود و خاصیت کلاژن سازی خود را از دست دهد. از این جهت استفاده از ماسک صورت مردانه خانگی برای پوست را فراموش نکنید. یکی از ماسک‌های مناسب برای پوست خشک ماسک آلوئه‌وار و خیار است که هر دو خاصیت آبرسانی بسیار بالایی دارند.

ابتدا یک خیار متوسط را رنده کنید و آن را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و دو قطره روغن ویتامین E مخلوط کنید. همچنین در صورتی که روغن ویتامین E ندارید، می‌توانید از دو قطره روغن زیتون استفاده کنید.

این ترکیبات را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. توجه داشته باشید که اگر پوستتان خشک است، از آب داغ استفاده نکنید، چرا که آب داغ پوست را خشک‌تر می‌کند.

ماسک صورت خانگی مردانه با خاصیت ضد پیری

پوست به دلایل مختلفی ممکن است حتی در سنین پایین دچار چین و چروک شود. برای مثال کمبود آب بدن و پوست، عدم استفاده از کرم ضدآفتاب، تماس مستقیم نور خورشید با پوست، عدم رسیدگی به پوست، مصرف برخی از داروها و… باعث پیری زودرس یا بروز چین و چروک روی صورت می‌شود. بنابراین ماسک صورت خانگی مردانه با خاصیت ضد پیری یک راه حل بسیار ساده خواهد بود.

برای تهیه ماسک صورت ضد پیری مردانه شما به یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه، یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب، دو عدد سفیده تخم مرغ و یک و نیم قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید.

ابتدا سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آب لیمو، ماست پرچرب و عسل را به آن اضافه نمایید. در مرحله بعد ماسک صورت مردانه را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

ماسک صورت مردانه برای پوست چرب

معمولا پوست‌های چرب بیشتر از پوست‌های دیگر آلودگی، باکتری و میکروب را به خود جذب می‌کنند و تجمع چربی اضافه و باکتری در پوست نیز باعث بروز انواع جوش و آکنه می‌شود و حتی ممکن است جای جوش و آکنه روی پوست صورت به صورت لک، زخم یا حفره باقی بماند. در نتیجه توصیه می‌کنیم به منظور حفظ سلامت پوستتان، از مصرف ماسک صورت مردانه برای پوست چرب غافل نشوید.

برای تهیه ماسک صورت مردانه خانگی برای پوست چرب شما به 1 فنجان جوی دو سر پخته (می‌توانید جوی دو سر را به مدت 5 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا کاملا نرم شود)، 1 عدد سفیده تخم مرغ، 1 فنجان سیب له شده و 2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز دارید.

ابتدا تمام ترکیبات را در یک ظرف مخلوط کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. این ماسک چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و پوست را پاکسازی می‌کند. در نهایت پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک صورت مردانه زغال برای جوش سرسیاه

یکی از مشکلات پوستی برای آقایان، بروز جوش و جوش سرسیاه است. ماسک صورت مردانه زغال برای جوش سرسیاه یکی از روش‌های موثر است، چرا که زغال نه تنها جوش و آکنه را از بین می‌برد، بلکه باعث آبرسانی پوست نیز می‌شود.

برای تهیه ماسک صورت زغال برای آقایان شما به یک قاشق چای‌خوری زغال فعال، نصف قاشق چای‌خوری خاک بنتونیت یا گِل ارمنی، 1 قاشق غذاخوری ژلاتین و 2 قاشق غذاخوری آب نیاز دارید. در صورتی که خاک بنتونیت در دسترس نبود، می‌توانید آن را حذف کنید!

ابتدا زغال فعال، خاک بنتونیت و ژلاتین را با هم مخلوط کنید. آب را گرم کنید و آن را به ترکیبات اضافه نمایید. هنگامی که آب به دمای محیط رسید، آن را روی صورتتان قرار دهید. توجه داشته باشید که این ماسک را روی مو همچون ابرو قرار ندهید. اجازه دهید این ماست از 45 دقیقه تا 1 ساعت روی پوست باقی بماند.

در نهایت ماسک را به آرامی از روی صورت بکنید. این ماسک همچون لایه بردار، تمام جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد. هنگامی که ماسک را از صورتتان برداشتید، صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک صورت مردانه
ماسک صورت مردانه

ماسک سفید کننده صورت مردانه

هنگامی که مدت طولانی در معرض آفتاب قرار می‌گیرید یا پوست صورتتان از خستگی یا دلایل دیگر کدر و تیره یا دچار لک می‌شود، توصیه می‌کنیم ماسک سفید کننده صورت مردانه را تهیه کنید تا پوستتان شاداب و روشن شود.

برای تهیه ماسک سفید کننده صورت مردانه شما به نصف فنجان پودر قهوه خالص، یک عدد تخم مرغ (اگر پوست خشک دارید از زرده و اگر پوستتان چرب است از سفیده تخم مرغ استفاده کنید)،  یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید.

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و با توجه به نوع پوستتان از زرده یا سفیده تخم مرغ استفاده کنید و آن را هم بزنید. سپس تمام ترکیبات را به تخم مرغ اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا کاملا خشک شود. این ماسک را می‌توانید به راحتی از پوستتان جدا کنید. هنگامی که ماسک را از پوستتان جدا کردید، صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.