زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ژل شست و شوی صورت داستان نوجوانی من

1
تیم تحریریه مو تن رو
1,367
6 دقیقه
ژل شست و شوی صورت داستان نوجوانی من

مطلب که در ادامه می‌خوانید درباره شست و شوی صورت است که در آن نویسنده با زبانی داستانی سعی کرده فواید این روش مراقبت از پوست صورت را برای شما بازگو کند.

دبیرستانی بودم و در بهبوهه سن بلوغ؛ یعنی درست همون زمانی که بینی به شکل عجیبی بزرگ میشه و آدم نمی‌دونه صورتش جوش زده یا جوشش صورت زده! توی این شرایط معمولا مادر­ها اولین کسانی هستند که از صورت دلربای دخترشون وحشت‌زده می­شن و دست به هر کاری می­زنن تا چهره دختر به بلوغ رسیدشون یکم؛ فقط یکم شبیه قبل بشه!

ورود به سن بلوغ

مادرم هر روز یه فکر جدید به سرش می­زد و این در حالی بود که من فقط توی فکر دفتر خاطرات و کتاب‌ها و شعرایی بودم که با دوستام رد و بدل می‌کردیم؛ یعنی در واقع به این وسیله حواس خودمو پرت می­کردم تا زودتر این سن رد بشه و بره. اما مادر­جان یه روز با سدر دنبالم راه می­افتاد و صورتمو گل‌­مالی می­‌کرد؛ یه روز ماسک خیار؛ یه روز معجون از بین برنده پف صورت! تا اینکه یه روز گفت یافتم! باید ژل شست و شوی صورت برات بگیرم! اما نه ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک، ژل شست و شوی صورت برای پوست­های چرب برام گرفته بود!

من هم از همه جا بی‌خبر، استفاده می­‌کردم و هر بار بعد از شستن صورتم احساس می­‌کردم دستان نامرئی دارن پوستمو به طرفین می­‌کشن! مادرم می­‌گفت پوستت چربه که جوش می­زنه باید تحمل کنی تا دیگه جوش نزنی. البته تقصیر خودم بود. چون هر بار می­گفت برات وقت دکتر پوست گرفتم از زیرش در می­رفتم؛ اگر رفته بودم قطعا ژل شست و شوی صورت برای پوست‌های خشک برام تجویز می‌­کرد نه برای پوست­ چرب!

شست و شوی صورت

روزهای سرد و تغییرات پوستم

وقتی هوا رو به سردی رفت، دیدم کم‌کم پوستم داره دچار خشکه و پوسته می­شه. از اینجا بود که خودم در کنار ژل شست و شوی صورت، کرم مرطوب‌کننده برای خودم تجویز کردم. اوضاع کمی بهتر شده بود اما جوش‌ها فقط حالت خشک­‌تری پیدا کرده بودن و خوب نمی­شدن؛ حداقل وقتی مرطوب کننده می­زدم پوستم به طرفین کش نمی­‌اومد ولی به شدت نازک و شکننده شده بود.

سن بلوغ من گذشت و یک پوست به شدت نازک نارنجی برام باقی موند؛ البته به لطف خدا جوش ­های بلوغ هم با گذر زمان رفتن. ولی من که اصلا در قید و بند رسیدگی به پوست نبودم با همون ژل شست و شویی که مادر عزیزم به جای ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک بهم تجویز کرده بود رفتم به دیار غربت و دوران دانشجویی رو شروع کردم؛ انگار جزئی از وجودم شده بود و به بلایی که داشت سر صورتم می‌­آورد عادت کرده بودم. از قضا شهری که من در اون درس می‌­خوندم به شدت آب و هوای خشکی داشت و روز به روز پوست بیچاره­­‌م بیشتر کش می­‌اومد! خدا خیر بده دوستای دوران دانشجویی منو؛ اگه نبودن من هنوز هم داشتم از همون ژل شست­و­شو استفاده می­‌کردم.

شست و شوی صورت

تجربه استفاده از شامپو بچه

البته دوستان قرتی و اهل فن بنده هم به جای ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک شامپو بچه تجویز کردن؛ خب به هر حال به پوست خودشون به اصطلاح افتاده بود! به پوست من هم ظاهرا افتاد ولی مشکلات مخصوص خودش رو داشت. شاید بتونم بگم تنها حسنی که شامپو بچه داشت نرم کردن صورت بود و اینکه چشم رو نمی­‌سوزوند. اما به مرور که در زمینه زیبایی و پوست یکم اومدم توی باغ فهمیدم شامپو بچه پاک­‌کنند­گی خیلی کمی داره و بخش زیادی از چربی و آلودگی‌­های محیط و مخصوصا آرایش چشم رو پاک نمی­‌کنه.

وقتی با دقت نگاه می­‌کردم می‌­دیدم هاله خیلی کمرنگی از سیاهی مواد آرایشی دور پلکم باقی مونده. یک مدت از کرم برای پاک کردن دور چشم استفاده کردم اما متوجه شدم دونه‌­های کوچیک چربی بعضی جاهای پلکم در میاد. از اونجا که پوستم نازک شده بود، از روش­‌های عجیب غریب و معجون­‌های خانگی برای سفت کردن پوستم استفاده کردم که بجز نارنجی شدن با حنا و بدتر شدن وضعیت دونه‌­های چربی، خاطره دیگه‌ای از این خود درمانی­‌ها ندارم!

مراجعه به پزشک

اما بالاخره بعد از یک زمان طولانی که با تجویز­های مادر جان و دوستان و خودم پوست بیچارمو از پا دراوردم، یک کار عاقلانه کردم و رفتم پیش یه دکتر پوست.

درست حدس زدید؛ دکتر بهم ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک تجویز کرد و وقتی با تعجب از دکتر پرسیدم پس چرا من توی سن بلوغ جوش می­زدم، گفت خیلی وقت‌­ها پوست به علت خشکی شدید هم جوش می‌­زنه؛ اما جوش­‌های بلوغ هیچ ربطی به چربی و خشکی نداره و کاملا هورمونیه؛ نامتعادل بودن چربی و رطوبت پوست و شرایط آب و هوایی فقط می­‌تونه تحریکش کنه.

اگر به موضوع شست و شوی صورت علاقه مندید این مطالب بلاگ مو تن رو را هم بخوانید :

بله اینطوری بود که یک ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک پوست منو نجات داد و باید بگم ژل شست و شویی که دکتر برایم تجویز کرد ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک سینره بود که نه چشم رو می­‌سوزونه و نه یک ذره آلودگی و آرایش روی پوست باقی می‌­مونه.

شست و شوی صورت

نتیجه گیری

از اون زمان تا حالا حتی اگر بدترین جوش­های ممکن رو بزنم محاله از محصولاتی که مخصوص پوست­های چربه استفاده کنم؛ در هر شرایطی فقط از ژل شست و شوی صورت برای پوست های خشک استفاده می­کنم و برای درمان جوش فقط با یک متخصص مشورت می­کنم و هیچ کار خودسرانه­ای انجام نمی­دم؛ چون با بالارفتن سن و کم شدن کلاژن ممکن نیست مثل یه جوون 18 ساله پوستم بتونه به حالت اول برگرده؛ به شما هم توصیه می‌­کنم در زمینه پوست و زیبایی حرف هیچ کسی رو گوش ندید، حتی ندای درون خودتونو!