زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ویژگی شامپو بچه مناسب+ معرفی بهترین مارک ها

تیم تحریریه مو تن رو
461
10 دقیقه
ویژگی شامپو بچه مناسب+ معرفی بهترین مارک ها

آیا شما هم به عنوان والدین یک کودک به دنبال شامپو بچه مناسب برای کودک یا نوزاد دلبندتان هستید؟ آیا می‌دانید ویژگی‌های یک شامپو بچه خوب و مناسب چیست؟ امروزه تنوع در محصولات بهداشتی بسیار زیاد شده و شامپو بچه هم از این قافله دور نمانده است. خیلی افراد فکر می‌کنند با این تنوع زیاد دیگر مشکلی برای خرید وجود ندارد. اما اشتباه نکنید! چون هر چه محصولات متنوع تر باشند شما سخت پسندتر شده و انتخاب برایتان دشوار می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا با دانستن ویژگی شامپو بچه مناسب ، یک گزینه خوب را برای کودکتان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید ویژگی‌های یک شامپو بچه خوب را بدانید با این مقاله از مو تن رو همراه باشید.

ویژگی شامپو بچه مناسب چیست؟

بچه‌ها و نوزادان نسبت به بزرگسالان پوست نازکتر و حساس‌تری دارند و به همین خاطر باید مراقبت ویژه‌ای هم از آن‌ها به عمل بیاید. شامپو بچه یک محصول مراقبتی است که برای موهای کودکان و نوزادان استفاده می‌شود و به رفع آلودگی و از بین بردن روغن، ذرات زائد پوست، شوره سر و … کمک می‌کند.

شامپو‌های بچه‌های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام از آن‌ها از مواد مختلفی تولید شده‌اند. شما می‌توانید با توجه به شناخت حساسیت پوست و موی کودکتان، بهترین انتخاب را برای شامپو بچه داشته باشید.

به طور کلی می‌توان گفت ترکیبات شامپو بچه با هر برندی، شامل موارد زیر می‌شود:

  • مواد پاک کننده
  • رایحه یا عطرهای طبیعی
  • مواد محافظت کننده از پوست و موی کودک
  • مواد ضد ریزش اشک چشم
  • انواع ویتامین‌های مفید برای پوست و مو
  • انواع عصاره و روغن‌های گیاهی مانند عصاره آووکادو، عصاره بابونه، روغن دانه‌ آفتابگردان و …

اگر به دنبال خرید شامپو بچه مناسب برای کودکتان هستید با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله ویژگی شامپو بچه مناسب را برای شما شرح دهیم:

شامپوی هیپوآلرژیک Hypoallergenic (ضد حساسیت)

هنگامی که اقدام به خرید شامپو بچه می‌کنید، خواهید دید که برخی از شرکت‌های تولید کننده از یک اصطلاح با عنوان “هیپوالرژیک” روی جلد شامپو استفاده کرده‌اند. عنوان هیپوالرژیک یه این معنی است که شامپو حاوی برخی از رایج ترین مواد تحریک کننده نیست. اگر کودکتان پوست حساسی دارد با استفاده از این نوع شامپوها، احتمال ایجاد واکنش پوستی بسیار کم می‌شود. پس هنگام خرید شامپو بچه حتما به خاطر داشته باشید که لیست مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید و بررسی کنید که یک برچسب ضد حساسیت، روی جلد شامپو حک شده باشد. شامپو بچه ایروکس مدل Sweet Sleep یک شامپوی هایپو آلرژنیک بوده و برای پوست و موی ظریف و حساس کودکان، گزینه بسیار مناسبی است.

شامپو بچه ضد کلاه گهواره

کلاه گهواره نوعی عارضه برای نوزادان به حساب می‌آید که هر چند ظاهری خوشایند ندارد اما بی خطر بوده و جای نگرانی ایجاد نمی‌کند. این عارضه بی خطر، باعث خشکی پوست و پوسته ‌پوسته شدن آن می‌شود و شبیه شوره سر است. موارد شدیدتر کلاه گهواره شامل ضایعات زرد رنگ، ضخیم، چرب یا پوسته ‌پوسته می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت عارضه کلاه گهواره یک درماتیت سبورئیک است که نشانه‌های آن به صورت پوسته‌هایی بر روی صورت، سر، بینی و پشت گوش نوزاد تازه متولد شده ظاهر می‌شود و با خارش و درد همراه نیست. نحوه مبتلا شدن نوزاد به این عارضه به این صورت است که ریزش سلول های مرده پوست به صورت امری طبیعی، به چربی های پوست نوزاد متصل شده و سبب ایجاد بیماری کلاه گهواره می‌شود. اگر نوزادتان به این عارضه دچار شد بهتر است برای او از شامپو بچه‌های ضد کلاه گهواره استفاده کنید.

عارضه کلاه گهواره کودک

شامپو بچه ضد شوره و نرم کننده اسکالپیا یک محصول بسیار خوب در زمینه مراقبت پوست و موی کودکان است که به رفع شوره سر و پوسته‌های زرد و چرب ناشی از درماتیت سبورئیک و کلاه گهواره کمک می‌کند.

شامپو بچه ضد اگزما

اگزما نام یک بیماری پوستی است که در آن پوست خشک و قرمز شده و می‌تواند در هر قسمتی از بدن ظاهر شود. این بیماری دارای خارش بوده و در موارد حاد می‌تواند دردناک هم باشد. اگر نوزادتان به اگزما دچار شود، پوست او خشک شده و با نشانه هایی از پوسته ریزی همراه است.

برخی ممکن است اگزمای نوزادان را با بیماری کلاه گهواره اشتباه بگیرند. اما باید بگوییم این دو عارضه با هم تفاوت دارند. مثلا اگزما همه بدن نوزاد را می‌تواند درگیر کند اما بیماری کلاه گهواره، در نواحی سر، گردن و صورت نوزاد دیده می‌شود. همچنین در اگزما، پوسته ریزی ناشی از خشکی زیاد است اما در عارضه کلاه گهواره ترشح بیش از حد چربی در غدد سباسه با سلول‌های مرده پوست همراه شده و به شکل پوسته و ورقه هایی روی سر و صورت نوزاد دیده می‌شود.

در صورتی که کودکتان پوست خشکی دارد و به اگزما دچار است، با مشورت پزشک از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید. شامپو بدن کرمی کودک ایروکس دارای عصاره آلوئه‌ورا و برگ زیتون بوده و یک مرطوب کننده قوی به شمار می‌آید. این محصول خاصیت ضد التهاب و تسکین دهنده دارد و برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است.

شامپو بدن کرمی ایروکس
شامپو بدن کرمی کودک ایروکس

شامپو بچه فاقد پارابن

پارابن نام یک ماده شیمیایی است که بسیاری از محققان معتقدند این ماده برای بدن انسان مضر می‌باشد. اما متاسفانه از این ماده به عنوان نگهدارنده مصنوعی در خیلی از مواد آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم هنگام خرید محصولات مراقبتی و بهداشتی به خصوص برای کودکان، به دنبال محصولات فاقد پارابن باشید تا به سلامت بچه‌ها آسیبی وارد نکنید. شامپو ملایم کودک لامینین یک شامپوی ایرانی بدون پارابن است و بدون ایجاد حساسیت زایی پوستی و چشمی یک محصول بسیار خوب برای کودک می‌باشد.

شامپو بچه فاقد فتالات

فتالات نام یک سری از مواد شیمیایی آلی هستند که کاربرد آن‌ها این است که مدت رایحه‌دار بودن محصولات آرایشی و بهداشتی را طولانی می‌کنند. این مواد برای سلامت بدن مضر بوده و بسیاری از آن‌ها موجب اختلال در غدد درون ‌ریز بدن انسان می‌شوند. کارخانه‌های سازنده محصولان آرایشی معمولا فتالات را روی برچسب محصولات خود قید نمی‌کنند. اما حواستان باشد شامپوهایی که در ترکیبات آن‌ها “رایحه” یا “fragrance” ذکر شده است را استفاده نکنید.

شامپو بچه فاقد پارابنفاقد رایحه های مصنوعی Fragrance-Free

نداشتن بوی مصنوعی یک ویژگی شامپو بچه مناسب است. گاهی برای این که شامپو خوشبو شود به آن رایحه‌های مصنوعی اضافه می‌کنند. اما این عطر های اضافه شده به شامپو بچه می‌توانند هم پوست کودک را تحریک کنند، هم باعث تحریک حواس کودک شوند. در صورتی که به دنبال یک شامپو بچه خوب و مناسب هستید، مطمئن شوید که عطر از منابع طبیعی تهیه شده است.

شامپو غیر خشک کننده

همانطور که می‌دانید پوست و موی کودکان خیلی لطیف تر و حساس تر نسبت به بزرگسالان است. به همین خاطر کودکان خیلی راحت تر و آسان تر رطوبت پوست خود را از دست می‌دهند. زمانی که پوست رطوبت خود را از دست بدهد آغاز مشکلات است چون بسیاری از مشکلات پوست کودک ناشی از خشک شدن بیش از حد آن است. پس حتما هنگام خرید شامپو بچه دقت داشته باشید که محصولی را انتخاب کنید که پوست کودک شما را خشک نکند.

شامپوهای بدون سوزش چشم

یکی از دلایلی که برخی کودکان از حمام کردن خوششان نمی‌آید این است که در زمان شست و شو احساس سوزش در قسمت چشم‌ها می‌کنند. پس یک ویژگی شامپو بچه مناسب این است که فاقد موادی باشد که باعث ایجاد سوزش چشم شود.

در شامپوها اغلب از مواد شیمیایی از جمله سولفات استفاده می‌شود که این مواد باعث سوزش و اشک چشم در کودکان خواهند شد. بنابراین برای نوزادان و کودکانتان از شامپوهایی استفاده کنید که به صورت بدون اشک (بدون سوزش چشم) به بازار عرضه می‌شوند. شامپو سر و بدن هیدرودرم یکی از شامپوهای مناسب نوزادان و شیر خواران است که فرمولاسیون مناسبی جهت به حداقل رساندن واکنش های آلرژیک دارد و بدون ایجاد قرمزی، اشک و سوزش چشم در هنگام شست و شو می‌باشد.

سوزش چشم بچه با شامپو
شامپو بدون سوزش چشم

شامپو ارگانیک

امروزه اگر به فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی سری بزنید مشاهده می‌کنید که چقدر تنوع در محصولات وجود دارد اما خیلی از پدر مادرها هستند که دوست دارند از شامپوهای طبیعی برای بچه هایشان استفاده کنند. چون با استفاده از این محصولات طبیعی و ارگانیک، کودک در معرض هیچ گونه مواد شیمیایی خطرناکی قرار نمی‌گیرد و پوست حساس او دچار تحریک نخواهد شد.

نرم و براق کننده

مهم ترین دلیلی که به خاطر آن کودکان به حمام برده می‌شوند تمیز شدن پوست و موی آن ها است. پس ویژگی شامپو بچه مناسب این است که بتواند به خوبی کودک را تمیز کرده و موی او را نرم و براق کند. پس به عنوان والدین باید برای کودکتان از شامپو هایی با اثرات مثبت مانند شامپو های نرم کننده دار استفاده کنید. ویژگی یک شامپو بچه خوب این است که باید موها را کاملا تمیز کرده و پوست را تسکین دهد.

شامپو بچه زی موی ، حاوی عصاره گل همیشه بهار است که به حفظ رطوبت طبیعی پوست و موی کودک کمک کرده و لطافت و شادابی پوست و موی فرزند شما را افزایش می‌دهد. همچنین این شامپو خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی برای پوست و موهای حساس و خشک را هم دارا می‌باشد.

شامپو بچه فاقد سولفات زی
شامپو بچه فاقد سولفات زی موی طرح بچه خرگوش

کف کنندگی بالا

یکی از دیگر خصوصیات و ویژگی شامپو بچه مناسب این است که اثر کف کنندگی بالایی داشته باشد. می‌دانید چرا؟! چون کودکان از کف شامپو و حمام های حباب، لذت زیادی می‌برند و همین امر باعث می‌شود که کودکان خیلی راحت و سریع تشویق به حمام رفتن بشوند.

شامپو بچه با کف زیاد
شامپو بچه با کف کنندگی بالا

شامپو بچه تقویت شده با ویتامین

مصرف ویتامین برای همه افراد در تمامی سنین امری لازم و ضروری است. پوست و موی کودک هم از جمله مواردی هستند که باید برای تامین ویتامین مورد توجه قرار بگیرند. خوشبختانه بسیاری از شامپوهای کودک موجود در بازار غنی از انواع ویتامین‌ها هستند، و این مسئله برای پوست و موی کودک شما بسیار سودمند خواهد بود. مثلا شامپو سر و بدن کودک فابیز حاوی ویتامین E بوده و خاصیت تقویت کنندگی موها را دارد. این شامپو از ریزش موهای کودک جلوگیری کرده و همچنین به ترمیم موهای آسیب دیده می‌پردازد.

شامپو بچه سر و بدن فابیز
شامپو سر و بدن کودک فابیز حاوی ویتامین E

عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی

شامپوی مخصوص کودکان باید بدون مواد شیمیایی سمی باشد. هنگام خرید شامپو بچه مطمئن شوید که صد در صد طبیعی و بدون مواد شیمیایی است. به شامپوهایی که فاقد مواد شیمیایی باشند شامپوی طبیعی یا ارگانیک گفته می‌شود. همچنین در زمان انتخاب شامپو بچه دقت کنید که به دنبال شامپوهایی با تمیز کنندگی خفیف و ملایم باشید، چون شامپوهای قوی ممکن است پوست کودک را تحریک کنند و دچار حساسیت شود.

رتبه بندی EWG

رتبه بندی EWG یک نوع رتبه بندی است که برای محصولات شوینده کاربرد دارد. این رتبه بندی درصد مواد به کار رفته در شامپو را نشان می‌دهد و محصول با توجه به مواد مضر و مفیدی که دارد نمره‌ای بین ۱ تا ۱۰ می‌گیرد. اگر رتبه بندی EWG روی شامپو بچه ها حک شود و والدین به آن‌ها دقت داشته باشند انتخاب خیلی بهتر و آگاهانه‌ای خواهند داشت.