زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ریزش مو در زنان | بررسی علل و روش‌‌های درمان ریزش موی زنان

wordcamp
225
16 دقیقه
ریزش مو در زنان | بررسی علل و روش‌‌های درمان ریزش موی زنان

ریزش مو در زنان نسبت به آقایان کمتر است. اما از آنجایی که بانوان اهمیت بیشتری به پرپشتی گیسوان خود می‌دهند، ریزش موی زنان بیشتر در محافل آرایشی جلوه پیدا می‌کند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ ها وجود دارد. با این حال، زمانی این روش‌ها اثربخش‌تر می‌شوند که از علل ریزش مو در زنان باخبر باشید. آگاهی از این اطلاعات درمان‌های اثربخش‌تری را برای بهبود ریزش مو در زنان به دنبال دارد. از آنجایی که همیشه بهترین‌ها را برای همراهان خود آرزو داریم، امیدواریم وجود نازنیتان هرگز روی ریزش مو را نبیند. اما اگر خدای ناکرده دچار این عارضه شدید، غم به دل خود راه ندهید. در ادامه با هم انواع و علائم ریزش موی زنانه و علت‌های آن را بررسی می‌کنیم. در نهایت نیز روش‌هایی برای درمان این عارضه با شما درمیان می‌گذاریم.

چرا موی بانوان می‌ ریزد؟

ریزش مو در زنان الگویی شبیه به طاسی آقایان دارد. ممکن است تمامی موهای آن‌ها همزمان باریک شود. گاهی اوقات نیز قسمت خاصی از موهای سر کاملاً طاس می‌شود. این طاسی همانند آقایان عموماً از مرکز سر آغاز می‌شود و راه خود را به کناره‌های آن پیدا می‌کند. بعضی مواقع نیز قسمت‌ خاصی به اندازه یک سکه طاس می‌شود. ریزش مو در قسمت جلوی سر نیز عارضه‌ای رایج در بین بانوان به حساب می‌آید. برای پاسخ به این پرسش که چرا موی بانوان می‌ریزد، ابتدا باید با رشد مو آشنا شوید.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: اهمیت تقویت مو

جالب است بدانید پوست سر شما تقریباً یک‌صد‌هزار تار مو دارد. تمامی این تارهای مو چرخه زندگی مستقلی دارند. هر کدام از پیازهای مو، یک تار مو تولید می‌کند. این تار در هر ماه حدود ۱.۲۷ سانتی‌متر رشد می‌کند. این مو بین ۲ تا ۶ سال در پیاز مو باقی می‌ماند و به رشد خود ادامه می‌دهد. سپس به مدت یک ماه رشد نمی‌کند. این شرایط از آغاز چرخه حیات مویی تازه خبر می‌دهد.

در نهایت به دنبال آمادگی پیاز مو برای رویش تار مویی جدید، تار موی قبلی از پیاز مو جدا شده و میفتد. به این ترتیب می‌توان گفت بیشتر موهای شما در مرحله رشد به سر می‌برند. این فرایند به‌خوبی‌‌وخوشی ادامه پیدا می‌کند تا اینکه اختلالی در آن ایجاد شود. اینجاست که باید ابتدا با انواع ریزش مو در خانم ها آشنا شوید. سپس به دنبال راهی برای درمان ریز موی زنان باشید.

علت ریزش مو در زنان چیست؟

دلایل ریزش موی زنانه را نمی‌توان در گروه خاصی دسته‌بندی کرد، زیرا ریزش مو علت‌های مختلفی دارد. شرایط جسمی، افزایش سن، سبک‌زندگی و اضطراب از مهم‌ترین علل ریزش مو در زنان به حساب می‌آید. ناگفته نماند ژنتیک نیز نقش مهمی در این عارضه دارد. در این بین نقش بیماری‌ها و اختلال هورمون‌ها را در ریزش مو بانوان نباید نادیده گرفت. بعضی از این دلایل نهفته است و به راحتی مشخص نمی‌شود. ناگفته پیداست تقویت مو نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ ها دارد. به همین دلیل با استفاده از ماسک‌ها و شامپوهای تقویت‌ کننده مو می‌توانید به میزان چشمگیری خطر ریزش مو را کاهش دهید.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: این عارضه را جدی بگیرید

برای نمونه می‌توان به تیروئید اشاره کرد. کم‌کاری و پرکاری تیروئید نیز ریزش مو را افزایش می‌دهد. به همین دلیل اگر خدای ناکرده متوجه ریزش موی زیادی شدید، حتماً این مشکل را با پزشک مطرح کنید. تجربه ثابت کرده در چنین شرایطی پزشک متخصص آزمایش تیروئید و هورمون‌ تجویز می‌کند. از طرف دیگر با مشاهده ریزش مو اجازه ندهید نگرانی بر شما غلبه کند. یائسگی نیز یکی از دلایل اصلی ریزش موی زنان به حساب می‌آید.

در این شرایط ممکن است موهای شما کاملاً نریزد، اما کم‌پشت‌تر می‌شود. جالب‌ است بدانید با مصرف دارو می‌توانید کم‌پشتی موها را کاهش دهید. جالب‌تر اینکه در بیشتر موارد پس از شناسایی دلایل ریزش مو، پزشک برای درمان این عارضه دارو تجویز می‌کند. پس از بهبودی عارضه‌ای که به آن مبتلا هستید، ریزش مو نیز متوقف می‌شود و موها دوباره شکل‌و‌شمایل اولیه را پیدا می‌کند.

چه معیاری برای ریزش مو در بانوان وجود دارد؟

برای شما گفتیم که موهای ما عمر مشخصی دارند. در نتیجه ریزش روزانه مقداری از موها کاملاً‌ طبیعی است. با این حال اگر متوجه ریزش بیش‌از‌حد گیسوان خود شدید، بهتر است سری به پزشک بزنید. پزشک متخصص پوست و مو معیار مشخصی برای ریزش مو دارد. این معیار در افراد مختلف با هم فرق می‌کند. پزشکان معیار خاصی با نام الگوی طاسی زنانه یا مردانه دارند. دلیل این الگو عموماً وراثتی است. نزدیک به ۳۰ میلیون زن آمریکایی از الگوی طاسی زنانه رنج می‌برند. این الگو عموماً‌ طاسی مرکز سر را به دنبال دارد. در شرایط وخیم‌تر نیز به دیگر قسمت‌ها سرایت می‌کند.

بررسی دلایل ریزش موی زنانه

در ادامه رایج‌ترین دلیل‌های ریزش مو در بانوان را بررسی می‌کنیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، ریزش مو را در آغاز شناسایی کنید و چاره‌ای برای این عارضه بیندیشید.

اختلال تیروئید

غده‌ای پروانه‌ای شکل در جلوی گلوی تمامی انسان‌ها قرار دارد. این غده با نام تیروئيد شناخته می‌شود. وظیفه تیروئید، ترشح مواد شیمیایی لازم برای سلامت بدن است. گاهی اوقات عملکرد این غده به دلایل متفاوتی مختل می‌شود. در نتیجه تیروئید بیشتر یا کمتر کار می‌کند. در این شرایط وزن بدن کم یا زیاد می‌شود. فردی که غده تیروئید وی به‌خوبی کار نمی‌کند به سرما یا گرما حساسیت بیشتری نشان می‌دهد.

ریزش مو در زنان
دلایل ریزش مو در زنان: تیروئید

ضربان قلب این فرد نیز تغییر می‌کند. در کنار عارضه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، عملکرد نادرست تیروئید کم‌پشتی مو را به دنبال دارد. به همین دلیل اگر با چنین نشانه‌هایی روبه‌رو شدید و احساس کردید گیسوان کمند شما کم‌پشت‌تر شده است، حتماً‌ از پزشک متخصص درخواست تجویز آزمایش تیروئید کنید.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (polycystic ovary syndrome)

عارضه‌ای با نام سندرم تخمدان پلی کیستیک در بانوان وجود دارد. این عارضه ترشح هورمون‌های بانوان را نامتعادل می‌کند. به همین دلیل بدن چنین بانوانی هورمون مردانه آندروژن (Androgen) بیشتری ترشح می‌کند. ناگفته پیداست به دنبال ترشح بیش‌از‌حد هورمون مردانه در بدن بانوان، موهای بیشتری در صورت و دیگر قسمت‌های بدن آن‌ها رشد می‌کند. از طرف دیگر موهای سر نازک‌ و کم‌پشت می‌شود.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک در کنار افزایش ریزش مو در زنان، تخمک‌گذاری آن‌ها را نیز مختل می‌کند. عارضه‌ای که از آن صحبت می‌‌کنیم دردسرهای زیادی برای بانوان مانند آکنه و افزایش وزن را پدید می‌آورد. گاهی اوقات کم‌پشتی مو بیشتر از دیگر عارضه‌ها در سندرم تخمدان پلی کیستیک نمایان می‌شود. خوشبختانه با عارضه‌ای قابل درمان روبه‌رو هستیم. برای جلوگیری از ریزش مو در زنان در سندرم تخمدان پلی کیستیک، باید حتماً با پزشک مختصص مشورت کنید.

آلوپسی آره‌آتا (Alopecia Areata)

ریزش مو در خانم‌ ها گاهی اوقات بر اثر عارضه‌ای با نام آلوپسی آره‌آتا رخ می‌دهد. در این عارضه، قسمتی از موهای سر به اندازه تقریبی یک سکه، طاس می‌شود. گاهی اوقات نیز ممکن است چندین قسمت از موهای سر دسته‌دسته بریزد. اختلال در عملکرد دستگاه ایمنی بدن، مقصر ایجاد چنین عارضه‌ای است. در این شرایط دستگاه ایمنی بدن به‌درستی کار نمی‌کند. در نتیجه به جای حمله به باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک، اشتباهاً به پیاز مو حمله‌ور می‌شود. خوشبختانه در بیشتر مواقع این عارضه پس از مدتی برطرف می‌شود. تجربه نشان داده آلوپسی آره‌آتا ۶ تا نهایتاً یک‌سال طول می‌کشد. در این شرایط نیز روی کمک پزشک متخصص برای درمان ریزش موی زنانه می‌توانید حساب باز کنید.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: آلوپسی آره‌آتا

ریزش موی قارچی

قارچ‌ها دشمن شماره‌یک پوست سر به حساب می‌آیند. عارضه‌های پوستی مختلفی را سراغ داریم که به دلیل قارچی‌شدن پوست ایجاد می‌شود. برای نمونه می‌توان به ریزش موی قارچی اشاره کرد. این عارضه که در محافل پزشکی با نام کرم حلقوی (Ringworm) شناخته می‌شود، ریزش قسمتی از موهای سر را به دنبال دارد. عموماً موها در این عارضه به‌صورت حلقوی می‌ریزد. به همین دلیل نیز به آن کرم حلقوی می‌گویند. ریزش موی قارچی همانند دیگر عارضه‌های قارچی، با خارش و قرمزی پوست همراه است.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: ریزش مو قارچی

در این شرایط پزشک با تجویز داروهای ضد قارچ، جلوی ریزش مو در زنان را می‌گیرد. ریزش موی قارچی با تماس مستقیم پوست به دیگران انتقال پیدا می‌کند. در نتیجه اگر دچار چنین عارضه‌ای شدید، حتماً جاره‌ای برای جلوگیری از ریزش مو خود و دیگر اعضای خانواده بیندیشید.

ریزش مو به دلیل زایمان

بانوانی که انتظار فرزندی را می‌کشند، احتمالاً متوجه ضخیم‌ترشدن موهای خود در دوران بارداری شده‌اند. این عارضه کاملاً طبیعی است و جایی برای نگرانی وجود ندارد. در چنین شرایطی سطح هورمون‌های بدن مادران افزایش پیدا می‌کند. این سکه روی دیگری نیز دارد و پس از زایمان، دوباره سطح هورمون‌های بدن مادر تغییر می‌‌کند. در نتیجه به‌جای ضخیم یا پرپشت‌شدن موها، ریزش موی زنان تازه زایمان کرده را شاهد هستیم.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: زایمان

خوشبختانه هیچ جای نگرانی برای این عارضه وجود ندارد. در این شرایط مدتی پس از زایمان دوباره هورمون‌ها به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. رشد مو نیز مانند روز اولش می‌شود و کم‌پشتی آن از بین می‌رود. با این حال این فرایند ممکن است کمی زمان ببرد. تجربه ثابت کرده شرایطی که در آن زایمان به‌عنوان علت ریزش مو در زنان به حساب می‌آید، می‌تواند تا حدود ۲ سال پس از زایمان طول بکشد تا مو به رشد اولیه خود باز گردد.

مصرف قرص‌ های ضدبارداری

هورمون‌هایی که جلوی تخمک‌گذاری را می‌گیرد، موها را نیز کم‌پشت می‌کند. به همین دلیل مصرف قرص‌های ضدبارداری به‌عنوان یکی از دلایل ریزش موی زنانه به حساب می‌آید. این عارضه در بانوانی که سابقه ریزش‌موی ارثی دارند نیز افزایش پیدا می‌کند. در چنین شرایطی چاره‌ای برای جلوگیری از ریزش مو در زنان به‌غیر از نخوردن قرص‌های ضدبارداری وجود ندارد. پس از توقف مصرف این قرص‌ها، مدتی طول می‌کشد تا ریزش مو خاتمه پیدا کند. ناگفته نماند در کنار قرص‌های ضدبارداری، داروهای رقیق‌کننده خون، داروهای فشارخون، بیماری‌های قبلی، آرتریت و داروهای ضدافسردگی نیز باعث ریزش مو در زنان می‌شود.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: قرص ضدبارداری

رژیم‌ های غذایی سختگیرانه

شاید حتی روح بانوانی که رژیم‌های غذای سختگیرانه‌ای برای لاغری می‌گیرند از این واقعیت بی‌خبر باشد که این رژیم صدمه‌های زیادی برای آن‌ها به دنبال دارد. یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها ریزش مو در خانم ها است. بانوانی که تصمیم می‌‌گیرند با رژیم غذایی در عرض مدت کمی بیشتر از ۵ کیلو وزن کم کنند، به احتمال زیاد با ریزش مو روبه‌رو خواهند شد. همان‌گونه که حدس زده‌اید، ریزش مو در زنان بر اثر رژیم غذایی را به راحتی می‌توان متوقف کرد. کافیست رژیم‌ غذایی را قطع یا متعادل کنید تا گیسوان کمند شما دوباره روی پرپشتی را ببیند.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: رژیم غذایی

بستن محکم مو

جالب است بدانید مدل مو نقش چشمگیری در ریزش موی زنانه دارد. مدل‌هایی که در آن گیسوان بانوان محکم‌ بسته می‌شود زمینه‌ای برای ریزش مو فراهم می‌کند. به‌خصوص اگر این مدل‌ مو را در درازمدت استفاده کنید. مدل‌ موهایی مانند دم‌اسبی یا گوجه‌ای در طولانی‌مدت به گیسوان آسیب می‌زند. اعتراف می‌کنیم که از زیبایی این مدل‌های مو نمی‌توان به راحتی گذشت.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: بستن محکم مو

به همین دلیل اگر طرفدار مدل موی گوجه‌ای یا دم‌اسبی هستید، این مدل‌ موها را در درازمدت استفاده نکنید. تداوم استفاده از چنین مدل‌ موهایی خطر ریزش موی زنان را به دنبال دارد. گاهی اوقات موی ناحیه‌ای که محکم بسته‌اید برای همیشه می‌ریزد و دیگر در نمی‌آید. بعضی مواقع نیز در کنار ریزش مو، تارهای مو زودهنگام سفید می‌شود. ناگفته پیداست آشنایی با علل سفید شدن زود هنگام مو در خانم ها کمک چشمگیری به پیشگیری از این عارضه می‌کند.

شیمی‌ درمانی و رادیو درمانی

بانوانی که وجود نازنینشان را سرطان فرا گرفته برای بهبودی از شیمی‌‌درمانی و رادیودرمانی کمک می‌گیرند. این روش‌های درمانی در کنار اینکه سلول‌های درمانی را هدف قرار می‌دهند، به پیاز مو حمله می‌کنند. در نتیجه موها به میزان چشمگیری می‌ریزد. در بیشتر مواقع نیز فردی که شیمی‌درمانی شده کاملاً طاس می‌شود. در این شرایط پس از نابودی سرطان و قطع شیمی‌درمانی و رادیودرمانی، پیاز مو دوباره فعال می‌شود و موها رشد می‌کند.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: سرطان

اضطراب بیش‌ از‌ حد

اضطراب مادر بسیار از بیماری‌هاست. یکی از این عارضه‌ها ریزش مو در زنان به‌ حساب می‌آید. اضطراب‌های شدید در پی تحمل بیماریهای وخیم‌ و عمل‌‌های جراحی دشوار ممکن است زمینه ریزش موی زنان را فراهم می‌کند. اضطراب‌های روحی و شوک‌های شدیدِ همراه با خون‌ریزی نیز شرایطی برای ریزش مو ایجاد می‌کند. در این مواقع مویی که ریخته حدود ۶ تا ۸ ماه بعد دوباره رشد می‌کند.

ریزش مو در زنان را چگونه باید درمان کرد؟

اکنون که در جریان علل ریزش مو در زنان قرار گرفتید، زمان مناسبی است تا از روش‌های درمان این عارضه بگوییم. روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم را با توجه به وخامت وضعیت موهای خود باید انتخاب کنید. از آنجایی که احتیاط شرط عقل است، خودسرانه این روش‌ها را انجام ندهید و قبل از هر اقدامی، نظر پزشک مختصص را جویا شوید.

روش‌ های دارویی

دارویی با نام ماینوکسیدیل (Minoxidil) نوشداروی ریزش موی زنان است. این دارو توسط انجمن دارو و غذای آمریکا (FDA) تاییدیه درمان برای الگوی طاسی زنانه را دریافت کرده است. ماینوکسیدیل فرایند ریزش در زنان را کاهش می‌دهد. اثربخشی این دارو به اندازه‌ای است که گاهی اوقات ریزش مو را کاملاً متوقف می‌کند و باعث رشد موی جدید می‌شود. با این حال با توقف مصرف ماینوکسیدیل، فایده‌های این دارو از بین می‌رود و موها دوباره می‌ریزد.

ناگفته نماند کورتیکواستروئیدها (Corticosteroids) نیز برای رشد مجدد مو در الگوی طاسی زنانه کاربرد دارد. اگر ریزش مو بر اثر مصرف دارو یا تغذیه نامناسب باشد، پس از مصرف کورتیکواستروئید‌ها، ریزش مو از بین می‌رود. سپس بدون نیاز به مصرف دوباره این دارو، موها به حالت طبیعی خود رشد می‌کند.

لیزر درمانی

دستگا‌هایی وجود دارد که پرتوهای کم‌انرژی لیزر را به پوست سر می‌تاباند. تابش این پرتوها به رشد تارهای موی جدید کمک می‌کند. آزمایش‌های پزشکی اثربخشی لیزردرمانی را برای رشد موهای تازه تایید کرده است. با این حال لیزردرمانی باید دست‌کم ۲ تا ۴ هفته ادامه پیدا کند تا اثربخشی آن مشخص شود. ناگفته نماند هنوز هیچ‌کدام از نهادهای پزشکی معتبر لیزردرمانی در درازمدت را تایید نکرده‌اند. لیزردرمانی برای جلوگیری از ریزش مو در زنان را باید حتماً با مشورت پزشک انجام دهید.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: لیزردرمانی

کاشت‌ مو

گاهی اوقات دیگر کار از کار گذشته و پیاز مو به اندازه‌ا‌ی ضعیف‌شده که دیگر قادر به تولید موی جدید نیست. در این شرایط روی هیچ دارو و درمانی نمی‌توانید برای رشد موهای جدید حساب باز کنید. اینجاست که کاشت مو به کمک می‌آید. همان‌گونه که از نام این روش پیداست، پیاز مو از قسمت‌های پرموی سر برداشته می‌شود و در قسمت‌های کم‌پشت قرار می‌گیرد.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: کاشت مو

با این حال از آنجایی که ریزش موی زنان قالباً تمامی موهای سر را کم‌پشت و نازک می‌کند، پیدا کردن موی سالم در این شرایط دشوار است. تجربه نشان داده کاشت مو در الگوی ریزش موی مردانه اثربخشی بیشتری نسبت به الگوی ریزش موی زنانه دارد. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها بهتر است قبل از واقعه به فکر علاج آن باشیم، پیشنهاد می‌کنیم با تشخیص مهم ترین عوامل ریزش مو در میان افراد جوان، هر چه سریع‌تر جلوی کاهش مو را بگیرید.

مزوتراپی مو

یکی از روش‌هایی که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده، مزووتراپی مو است. در این روش ویتامین‌ها، موادمعدنی و ترکیبی از اسید‌های آمینه سودمند برای رشد مو، به پوست سر تزریق می‌شود. این ترکیبات پیاز مو را تقویت می‌کند و ریزش مو در زنان را کاهش می‌دهد. در کنار جلوگیری از ریزش مو، مزوتراپی تارهای مو را ضخیم‌تر می‌کند و درخشش و نرمی آن‌ها را به دنبال دارد. به لطف مزوتراپی، پیازهای غیرفعال مو، دوباره فعال می‌شود. این روش جلوی شوره سر را می‌گیرد و پیاز مو را تقویت می‌کند. با انجام مزوتراپی، حالت شکنندگی مو از بین می‌رود، حجم آن افزایش پیدا می‌کن و خارش و خشکی پوست سر از بین می‌رود. ناگفته نماند مزوتراپی به‌شرطی به درمانی اثربخش برای جلوگیری از ریزش مو در زنان تبدیل می‌شود که حتماً توسط پزشک متخصص انجام شود.

تغییر مدل‌‌ مو

انصافاً باید اعتراف کرد به رغم تمامی راه‌کارهایی که برای درمان ریزش مو در خانم ها وجود دارد، باز هم ممکن است این عارضه همچنان به قوت خود باقی بماند. در این شرایط بهتر است با تغییر مدل مو، قسمت‌های کم‌پشت را پوشش دهید. از طرف دیگر با روش‌های حجم‌دهنده مو، جلوه‌ای پرپشت برای موها ایجاد کنید.

ریزش مو در زنان
ریزش مو در زنان: تغییر مدل مو

جمع بندی

ریزش مو در زنان عارضه‌ای است که آن را باید سریع تشخیص دهید و به فکر درمان آن باشید. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این عارضه با شما در میان گذاشتیم، طره گیسوان شما از همیشه‌ پرپشت‌تر شود و هرگز روی کم‌پشتی موها را نبینید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در مو‌تن‌رو راه‌کارهای سودمندی برای جلوگیری از ریزش مو در زنان سراغ دارند، خواهشمندیم این روش‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

علت ریزش موی خانم‌ها چیست؟

رژیم‌های غذایی سختگیرانه، بستن محکم مو، شیمی‌درمانی، رادیودرمانی، اضطراب بیش‌از‌حد، زایمان، اختلال تیروئید و مصرف قرص‌های ضدبارداری به‌عنوان علل ریزش مو در زنان شناخته می‌شود.

ریزش مو در زنان چه انواعی دارد؟

الگوی طاسی زنانه، ریزش موی قارچی و آلوپسی آره‌آتا از انواع رایج ریزش مو در زنان به حساب می‌آید.

آیا ریزش مو بین خانم‌ها همیشگی است؟

بسته به نوع ریزش مو، رویش مجدد آن تفاوت دارد. در بعضی مواقع مانند زایمان، اضطراب و درمان‌های پزشکی پس از بهبود، دوباره موها رشد می‌کند. در ریزش مو بر اثر الگوی طاسی زنانه نیز با کمک دارو و کاشت مو جلوی ریزش مو گرفته می‌شود.

برای جلوگیری از ریزش موی زنانه چه باید کرد؟

قبل از درمان، ابتدا باید دلیل ریزش مو را تشخیص داد. سپس پزشک راه‌کارهایی مانند استفاده از دارو برای جلوگیری از ریزش موی زنانه پیشنهاد می‌کند.

انواع درمان‌های ریزش مو در زنان چیست؟

داروی ماینوکسیدیل، لیزردرمانی و کاشت مو از مهم‌ترین درمان‌های ریزش مو در زنان به حساب می‌آید.