زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش مخصوص قرار اول + توصیه های مهم برای جلسه آشنایی

wordcamp
2,643
8 دقیقه
آرایش مخصوص قرار اول + توصیه های مهم برای جلسه آشنایی

تا به الان در چنین موقعیتی قرار داشته‌اید که فرد موردعلاقه‌تان پس از مدت‌ها انتظار، شما را برای قرار ملاقات دعوت کند اما ندانید که چطور باید حاضر شوید؟ می‌دانید که آرایش مخصوص قرار اول به چه شکل و صورتی اجرا می‌شود؟‌ چه رنگ‌هایی برای اولین قرار مناسب‌ترند؟ مدل موی مناسب برای قرار اول کدام است؟ در این مقاله، به بررسی و توضیح این سوالات مهم می‌پردازیم.

مقدمه درباره آرایش مخصوص قرار اول

آماده شدن برای قرار اول ممکن است کمی استرس‌زا باشد. برای دور ماندن از هر نوع استرس و اضطراب، یک چک‌لیست تهیه کنید.‌ در این چک‌لیست، انتخاب یک دست لباس، رسیدگی به موها، رسیدگی به وضعیت ناخن‌ها، انتخاب عطر و در نهایت، انتخاب میکاپ را درج کنید. با دنبال کردن این لیست، هم اضطراب کم‌تری خواهید داشت و هم با سرعت بیش‌تری آماده خواهید شد.

ممکن است برای‌تان سوال شده باشد که میکاپ روزمره‌تان برای قرار اول مناسب است یا نه؛ باید ریسک کنید و آرایش مخصوص قرار اول‌تان متفاوت‌تر از همیشه باشد. در هر دو صورت، ما مهم‌ترین قوانین و اصول یک میکاپ جذاب مخصوص قرار اول را برای شما آماده کرده‌ایم.

آرایش مخصوص قرار اول: پوست

داشتن پوست سالم و زیبا از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی در دنیای امروز مد و آرایش است. به همین منظور، قبل از هر چیزی به سلامت پوست خود رسیدگی کنید. مطمئن شوید که روزانه هشت لیوان آب می‌نوشید و به اندازه‌ کافی میوه مصرف می‌کنید. در صورت نیاز، از ماسک آبرسان پوست استفاده کنید تا پوستی درخشنده و آیینه‌ای داشته باشید.

استفاده از پرایمر

پس از بحث سلامت پوست، وارد بخش آرایشی می‌شویم. از مهم‌ترین اقدامات برای آرایش مخصوص قرار اول، انتخاب پرایمر مناسب پوست‌ شماست. پرایمر کمک می‌کند تا زیرسازی مناسبی برای میکاپ خود انجام دهید و مدت زمان بیش‌تری را بدون خراب شدن آرایش‌تان طی کنید.

استفاده از کرم پودر

در مرحله بعدی، نوبت به استفاده از کرم‌پودر می‌رسد. برای داشتن چهره‌ای زیبا و باطراوت، کرم‌پودری انتخاب کنید که زیادی سنگین نباشد. همچنین، دقت داشته باشید که پوست شما را چرب و کثیف نشان ندهد. از نکات مهم دیگر، انتخاب درست رنگ‌ کرم‌پودر متناسب با تناژ پوست‌تان است.

استفاده از کانسیلر

همه ما به دلایل متفاوتی جوش می‌زنیم. برای پوشاندن جای جوش، لک‌های پوستی و سیاهی دور و زیر چشم، از کانسیلر استفاده کنید. برای پوشاندن هرچه بهتر سیاهی زیر چشم، با استفاده از کانسیلر متناسب با رنگ پوست‌تان، یک مثلث برعکس بکشید. قبل از خشک شدن کانسیلر، آن را به آرامی و توسط یک بیوتی بلندر، پخش کنید.

استفاده از برنزر و رژگونه

در این مرحله، شما یک پوست صاف و یک‌دست دارید. برای رنگ‌و‌لعاب دادن به این پوست صاف و زیبا، می‌توانید از برنزر و رژگونه استفاده کنید. از برنزر برای کانتور کردن و از رژگونه برای گلگون کردن گونه‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که به کم‌ترین میزان ممکن از این لوازم آرایشی استفاده کنید تا ظاهر طبیعی و نچرال صورت‌تان از بین نرود.

آرایش مخصوص قرار اول: رسیدگی به پوست
آرایش مخصوص قرار اول: رسیدگی به پوست

آرایش مخصوص قرار اول: آرایش چشم

آرایش و آراستن چشم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به خصوص وقتی که صحبت از قرار عاشقانه به میان می‌آید. در واقع، بهتر است که تمرکز را بر روی آراستن چشم‌ها قرار بدهید تا آرایش چشم‌گیر‌تر و زیباتری داشته باشید.

پالت سایه چشم پاستل سری Show your Style مدل Na
پالت سایه چشم پاستل سری Show your Style مدل Na

استفاده از سایه چشم

با استفاده از یک پالت سایه، می‌توانید رنگ‌ها و نقش‌های متنوعی را روی پلک‌های خود پیاده کنید‌. پیشنهاد ما به شما این است که همواره سادگی را در دستور کار قرار دهید و برای آرایش مخصوص قرار اول، از سایه‌‌های جیغ استفاده نکنید. با استفاده از رنگ قهوه‌ای روشن، زیرسازی پلک‌هایتان را انجام دهید. با رنگ قهوه‌ای ملایم، مرکز پلک‌هایتان را سایه بزنید. سپس، با قهوه‌ای تیره یا رنگ مشکی، بخش بیرونی چشمان‌تان را سایه بزنید. این کار به چشم‌های شما ظاهری کشیده و گربه‌ای می‌دهد. در انتها، زیر کمان ابروها و گوشه داخلی چشم‌تان را با روشن‌ترین رنگ پالت سایه، زیباتر کنید.

استفاده از خط چشم

برای تکمیل آرایش مخصوص قرار اول، استفاده از خط چشم را از یاد نبرید. خط چشم متناسب با فرم چشم‌هایتان را پیدا کنید و با دقت، رسم کنید. برای کشیدن خط چشم، از بخش داخلی چشم شروع کنید و به سمت خارج پیش بروید. توجه داشته باشید که خط‌ چشم زیادی بلند نشود. همچنین، از قرینه بودن خط چشم اطمینان حاصل کنید.

استفاده از ریمل

در آخرین اقدام، مژه‌های خود را با استفاده از ریمل بلندتر و پرپشت‌تر نشان‌ دهید. در ابتدا، مژه‌‌های گوشه خارجی چشم را ریمل بزنید. با این کار چشم‌های شما کشیده‌تر دیده خواهند شد. سعی کنید طوری ریمل بزنید که مژه‌ها به یکدیگر نچسبند. همچنین، استفاده از مژه مصنوعی برای قرار اول توصیه نمی‌شود.

پالت 8 رنگ رژ لب لورال - شماره Plum 02
پالت 8 رنگ رژ لب لورال – شماره Plum 02

آرایش مخصوص قرار اول: رژ لب

دیگر روتین آرایش مخصوص قرار اول شما در حال تکمیل شدن است. برای انتخاب رنگ رژ لب، دو راه پیش رو دارید. اول این‌که ظاهر نچرال خود را حفظ کنید و با رژهای رنگ نود یا برق لب، آرایش خود را تکمیل کنید. راه دوم این است که جسورانه عمل کنید و رژ پررنگ بزنید. در این صورت رژهای طیف قرمز، بنفش و سرخابی مناسب شما هستند. بهترین کار این است که رژ لب را متناسب با رنگ لباس‌هایتان انتخاب کنید.

آرایش مخصوص قرار اول: رسیدگی به مو

هیچ‌چیز بدتر از ترکیب صورت زیبا و آرایش‌کرده و موهای چرب و کثیف نیست. قبل از قرار اول حتما موهایتان را خوب بشویید. اگر مشکل شوره سر دارید، راهی برای کنترل شوره پیدا کنید. در نهایت موهایتان را خوب خشک کنید و مناسب‌ترین مدل مو را انتخاب کنید. برای انتخاب مدل مو، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • راحتی همیشه حرف اول را می‌زند. سعی کنید از تل‌ها یا کش‌موهایی که سفت و سخت هستند استفاده نکنید.
  • اگر موهای شما فر هستند، با روغن مخصوص موی فر آن‌‌ها را حالت بدهید.
  • اگر می‌خواهید یک ظاهر آرام و باوقار داشته باشید، موهای خود را شل و از پایین ببندید.
  • برای داشتن یک چهره شاداب و پر از شور و شیطنت جوانی، موهای دم‌اسبی را انتخاب کنید.
  • اگر مدل موی شما چتری است، توجه داشته باشید که موها صاف و مرتب باشند و داخل چشم‌تان فرو نروند.
  • در صورتی که می‌خواهید موهای خود را باز بگذارید، به خوبی موهایتان را شانه بزنید. ظاهر شلخته و نامرتب برای قرار اول یک اشتباه بزرگ است.
  • در صورت تمایل، از اکسسوری‌های زیبا و ساده مربوط به مو استفاده کنید تا زیباتر دیده شوید.
موهای سالم و زیبا؛ راز زیبایی برای قرار اول
موهای سالم و زیبا؛ راز زیبایی برای قرار اول

عطر بزنید

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید و احتمالا تجربه کرده‌اید، هم‌نشینی با کسی که بوی مطبوعی ندارد سخت و طاقت‌فرساست. برای این‌که اولین قرار عاشقانه شما به خوبی پیش برود و مشکلی پیش نیاید، حتما از محصولات خوشبوکننده بدن استفاده کنید. بعد از استحمام، مام بزنید و از بادی اسپلش‌های خوشبو استفاده کنید. در مرحله بعدی، لازم است تا مقداری عطر در هوای اتاق اسپری کنید و زیر آن قدم بردارید تا ذرات خوشبوی عطر به خوبی روی تن شما بنشینند.

آمادگی برای قرار اول: بایدها و نبایدها

اولین ملاقات تاثیر زیادی در شکل‌گیری و جهت‌گیری روابط دارد. اگر می‌خواهید قرار اول‌تان به خوبی و خوشی به پایان برسد، نکات زیر را مطالعه کنید:

بایدها

  • حتما دندان‌هایتان را مسواک بزنید.
  • توجه داشته باشید که میان دندان‌ها، گوشه چشم‌ها و داخل بینی کثیف نباشد.
  • از مرتب بودن ناخن‌ها و تمیز بودن زیر ناخن‌ها مطمئن شوید.
  • برای نرم‌تر شدن دست‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • به نواحی‌ای که ضربان دارند عطر بزنید.
  • حتما کفش‌های خود را تمیز کنید.
  • حتما موهای دست و موهای روی انگشتان دست‌تان را شیو کنید. این کار به آراسته به نظر رسیدن شما کمک بزرگی می‌کند.

نبایدها

  • لباس‌های پلاستیکی و چسبان را از لیست خود خط بزنید. این جنس‌ها باعث عرق کردن شما می‌شوند.
  • کفش‌های پاشنه‌بلند انتخاب مناسبی برای قرار اول نیستند.
  • اصلا و ابدا بدون این‌که عطر زده باشید از خانه خارج نشوید. معطر و خوش‌بو بودن اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصا اگر پای اولین قرار عاشقانه وسط باشد.
  • از رنگ‌های جیغ و زننده برای آرایش مخصوص قرار اول استفاده نکنید.
  • استفاده‌ زیاد از اکسسوری‌ها و زیرآلات بزرگ مناسب قرار اول نیست.
  • از روسری یا شال‌هایی که مدام سر می‌خورند استفاده نکنید.

آرایش مخصوص قرار اول: سوالات متداول

چه طیف رنگی‌ای برای آرایش مخصوص قرار اول مناسب‌تر است؟

آرایش‌هایی با پایه رنگ صورتی کم‌رنگ و هلویی، مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای شما هستند.

می‌توانیم بدون آرایش برای قرار اول ظاهر شویم؟

بله! مهم‌ترین فاکتور، راحتی شماست. اگر انتخاب شما این است که با چهره ساده و بدون آرایش خود به جلسه ملاقات بروید، اعتماد به نفس داشته باشید و لبخند بزنید.

استفاده از لنز‌های رنگی برای قرار اول جایز است؟

در ابتدا مهم است بدانید که همه‌چیز به انتخاب خودتان بستگی دارد. با این حال، استفاده از لنزهای رنگی توصیه نمی‌شود. چرا که سادگی و طبیعی بودن آرایش مخصوص قرار اول در اولویت قرار دارد.