زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بررسی کامل تفاوت کانسیلر، کرم پودر و موس و نحوه استفاده از آن‌ها

wordcamp
391
14 دقیقه
بررسی کامل تفاوت کانسیلر، کرم پودر و موس و نحوه استفاده از آن‌ها

کرم‌پودر، موس و کانسیلر عضو ثابت زرادخانه آرایش هر زنی هستند. این محصولات جادویی در هر آرایشی کاربرد خاص خود را داشته و پوستی بی‌عیب و جذاب برای شما به ارمغان می‌آورند. با این حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشید که تفاوت کرم پودر و کانسیلر و موس چیست. امروز اینجا هستیم تا به تفاوت کرم پودر و کانسیلر و تفاوت کرم پودر و موس پرداخته تا شما با مطالعه‌ی این مطلب، به‌راحتی محصول مناسب خود را انتخاب کنید. با ما در مجله زیبایی مو تن رو همراه باشید.

کرم پودر چیست؟

در اولین قدم از تفاوت کرم پودر و کانسیلر یا کرم پودر و موس، به بررسی کرم ‌پودر می‌پردازیم. کرم‌پودر محصولی است که پوستی صاف و یک‌دست را برای شما به ارمغان آورده و لک‌های صورت را می‌پوشاند.

این محصولات شگفت‌انگیز از لحاظ تراکم رنگ‌دانه و پوشش‌دهی به شش دسته‌ی مایع، استیکی، فشرده، معدنی و آب‌رسان تقسیم می‌شوند.

خرید کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus

کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus فرمولاسیون فوق‌العاده‌ای داشته و فاقد پارابن است. همچنین این محصول دارای 6 ساعت ماندگاری بوده و جلوه‌ای مات برای پوست شما ایجاد می‌کند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

دیگر کاربردهای کرم پودر، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و تغییر رنگ طبیعی پوست هستند.

همچنین شما می‌توانید برای افزایش ماندگاری کرم پودر خود از اسپری یا پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش استفاده کنید. این محصولات، ماندگاری کرم پودر شما را به‌طرز فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهند.

همینطور می‌توانید سری به صفحات کرم پودر شون و کرم پودر فلورمار بزنید. این برندها انواع مختلفی از کرم پودرها را عرضه می‌کنند که می‌توانید اطلاعات هرکدام را مطالعه کنید.

برای انتخاب رنگ مناسب کرم‌ پودر نزدیک‌ترین رنگ به پوست خود را انتخاب کنید. سپس زیر نور طبیعی قرار گرفته و مقداری از آن را روی پشت دست یا پوست سینه خود تست کنید. درصورت شباهت رنگ با پوست شما، این کرم پودر مناسب شماست.

زنی در حال تست کردن کرم پودر
می‌توانید برای تست کردن رنگ کرم پودر، آنرا روی پشت دست یا پوست سینه‌ی خود بریزید

همچنین ما در مطلب «نکته‌هایی برای شناخت و ترکیب برندهای کرم ‌پودر به روش مو تن رو» به بررسی کامل کرم‌ پودرهای مختلف پرداختیم. با مطالعه‌ی این مطلب، می‌توانید کرم‌پودرهای مختلف را ترکیب کرده تا به معجونی شگفت‌انگیز از کرم پودر دست پیدا کنید.

مزایای کرم پودر

کرم ‌پودر محصولی با مزایای شگفت‌انگیز است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • ایجاد مانعی محافظتی در برابر آلودگی‌های محیطی روی پوست
  • صاف و یک‌دست کردن پوست
  • پوشاندن لکه‌های پوستی
  • قابلیت محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • افزایش رطوبت پوست
  • جلوگیری از قرمز شدن پوست

معایب کرم‌ پودر

همچون تمامی محصولات آرایشی، کرم ‌پودر نیز بی‌ضرر نبوده و معایبی برای پوست دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • بروز جوش به علت استفاده‌ی بیش‌ازحد از کرم پودر
  • ایجاد ‌چین‌وچروک در پوست در طول زمان
  • لک شدن پوست با استفاده بیش‌ازحد
  • خشک شدن پوست درصورت استفاده از محصولات بی‌کیفیت
  • براق شدن بیش‌ازحد پوست درصورت استفاده‌ی زیاد

کرم پودر مناسب چه کسانی است؟

کرم ‌پودر پایه‌ای برای آرایش و اجرای انواع مدل‌های آرایش است. این محصول مناسب افرادی است که خواهان اجرای سبک‌های آرایشی و گریم‌های مختلف هستند. کرم ‌‌پودر پوستی فوق‌العاده و بی‌نقص را برای شما به ارمغان آورده و بهتر است محصولی باکیفیت انتخاب نمایید تا پوست شما با گذشت زمان آسیب نبیند.

همجنین می‌توانید قبل از استفاده از کرم‌ پودر، از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر، مدت زمان ماندگاری کرم‌ پودر شما را بیش‌تر کرده و سطح یک‌نواختی پوست شما را افزایش می‌دهد.

روش استفاده از کرم پودر

پس از بررسی تفاوت کرم پودر و موس و تفاوت کرم پودر و کانسیلر ، حالا نوبت به آموزش نحوه‌ی استفاده صحیح کرم پودر است. کرم پودر پایه‌ی آرایش شماست و باید از آن به‌خوبی استفاده کنید.

در ابتدا و قبل از هرکاری، باید پوست شما تمیز باشد. برای اینکار می‌توانید از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید.

زنی در حال استفاده از کرم پودر
کرم پودر پوستی صاف و یکدست برای شما به ارمغان می‌آورد

سپس در چند نقطه از صورت خود مقدار کافی از کرم‌پودر را بریزید. با حرکت دایره‌ای، به سمت خط فک و خط موی خود حرکت کرده و کرم پودر را روی صورت خود پخش کنید. بدین صورت کرم پودر روی صورت شما به‌خوبی پخش می‌شود. اگر احساس کردید که این حجم از کرم پودر کافی نیست، مجددا آنرا روی صورت خود بریزید.

همچنین بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر، از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر، مدت ماندگاری کرم پودر شما را افزایش داده و منجر به بالا رفتن سطح یک‌نواختی پوست شما می‌شود.

موس چیست؟

پس از بررسی کرم ‌پودر، حالا به بررسی موس صورت می‌پردازیم. موس صورت، ساختاری سبک و ظاهری شبیه به کرم‌پودر و پنکک آرایشی دارد. در واقع موس صورت، همان کرم ‌پودر است که آب و چربی آن کاهش یافته است. همین ویژگی باعث شده تا کارشناسان موس صورت را به‌عنوان زیرمجموعه‌ا‌ی از کرم پودر در نظر بگیرند. این محصول شگفت‌انگیز، پوشش‌دهی بی‌نظیری داشته و ظاهری یک‌دست برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. اگر تا الان جذب ویژگی‌های این محصول نشده‌اید، باید بدانید که ویژگی متمایزکننده‌ی موس صورت، ساختار سبک آن است. همین ویژگی شگفت‌انگیز موس از مسدود شدن منافذ پوست شما جلوگیری کرده و گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که پوست چرب دارند.

خرید کرم موس گریم SPF10 لوسمنت حاوی روغن آرگان و آلوئه ورا

کرم موس  گریم SPF10 لوسمنت حاوی روغن آرگان و آلوئه ورا بوده و با ویتامین‌های مختلف غنی شده است. این محصول ماندگاری بالایی داشته و رطوبت و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

همچنین موس صورت برای انواع پوست قابل استفاده بوده و می‌توان از این محصول برای زیرسازی آرایش و گریم حرفه‌ای استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر موس صورت، عدم نیاز این محصول به اسپری یا پودر تثبیت‌کننده آرایش است. فرمولاسیون موس دارای این محصولات بوده و به همین علت، ماندگاری بالایی دارد.

مزایای موس صورت

موس صورت دارای مزایایی است که آنرا به یک محصول شگفت‌انگیز و دل‌ربا تبدیل می‌کند. در ادامه به بررسی این مزایا می‌پردازیم.

  • پوشش‌دهی بالا
  • بافت نرم و سبک
  • افزایش لطافت پوست
  • مناسب استفاده روزانه
  • تنوع رنگ بالا
  • مانع از درخشندگی پوست
  • خاصیت ضدآفتاب
  • پوشاندن لک‌ها
  • مناسب برای انواع پوست
  • ایجاد پایه‌ای برای آرایش

علاوه بر این موارد ما در مطلب «کرم موس صورت و کاربرد آن» به بررسی کامل مزایای این محصول فوق‌العاده پرداختیم. با مطالعه‌ی این مطلب به‌طور کامل با موس صورت آشنا خواهید شد.

معایب موس صورت

پس از بررسی مزایای موس صورت، به بررسی معایب این محصول می‌پردازیم.

  • آسیب به پوست درصورت استفاده‌ی بیش‎‌ازحد
  • ناهماهنگی موس روی پوست خشک با ایجاد روکش مات
  • ماندگاری پایین در محصولات بی‌کیفیت

همانطور که مطالعه کردید، این محصول شگفت‌انگیز معایب بسیار کمی دارد.

موس صورت مناسب چه کسانی است؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، موس صورت مناسب افرادی است که پوست چرب داشته و اصلا به‌دنبال افزایش درخشندگی پوست خود نیستند. علاوه بر این افراد، موس صورت مناسب تمامی افراد با پوست ‌های مختلف بوده و با بافت سبک خود، پوستی یک‌دست و جذاب برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین این محصول مناسب افرادی است که از چربی بالای کرم‌ پودر خسته شده و به‌دنبال محصولی هستند که به منافذ صورت آنها آسیب نزند.

شما می‌توانید از موس صورت به‌طور روزانه یا برای آرایش و گریم حرفه‌ای به‌عنوان پایه‌ای برای آرایش خود استفاده کنید.

روش استفاده از موس صورت

همچون کرم پودر، در هنگام استفاده از موس صورت نیز بهتر است صورت شما تمیز باشد. با بهره‌گیری از یک پاک‌کننده، صورت خود را تمیز کنید. با استفاده از انگشت، موس را روی چند قسمت از صورت خود ازجمله پیشانی، بینی، چانه و گونه‌ی خود بریزید.

زنی در حال استفاد از موس صورت
موس صورت بافت سبکی داشته و به همین خاطر منافذ پوست را نمی‌بندد

سپس برای اجرای موس، از وسط صورت شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید تا موس را به‌طور کامل روی صورت خود بمالید. همچنین می‌توانید برای اینکار از یک برس آرایشی استفاده کنید.

حتما نسبت به ناحیه‌هایی که جوش یا لک دارند توجه بیش‌تری داشته و موس صورت بیش‌تری روی آنها بریزید.

کانسیلر چیست؟

پس از بررسی کرم پودر و موس صورت، به سراغ سومین محصول جادویی یعنی کانسیلر می‎‌رویم. کانسیلر یک محصول همه‌کاره با کاربرد فراوان است. این محصول فوق‌العاده، خطوط ریز صورت شما را به‌طور کامل پوشانده و سیاهی اطراف چشم و تمامی لکه‌های صورت را با ظرافت بسیار بالایی پنهان می‌کند. کانسیلرها در انواع مختلفی ازجمله مایع، کرمی، استیکی و مدادی در بازار موجود بوده و هرکدام از آنها روش استفاده‌ی مخصوص خود را دارند.

خرید کانسیلر بورژوا مدل Healthy Mix

کانسیلر کانسیلر بورژوا مدل Healthy Mix کیفیت بالایی داشته و از ماندگاری مناسبی برخوردار است. همچنین این محصول حاوی عصاره آووکادو بوده و با ویتامین‌های مختلف غنی شده است.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

همچنین این محصول علاوه بر دیگر کاربردهای شگفت‌انگیز، به‌عنوان پایه‌ای برای رژ لب و سایه‌ی چشم نیز استفاده می‌شود.

نکته‌ی مهمی که در انتخاب کانسیلر باید در نظر بگیرید، کاربرد و رنگ پوست است. بدین صورت اگر از کانسیلر برای کم کردن سیاهی دور چشم استفاده می‌کنید، باید محصولی را انتخاب کنید که مقداری روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. همچنین اگر از کانسیلر برای پوشاندن لک‌های صورت خود استفاده می‌کنید، باید محصولی را انتخاب کنید که بیش‌ترین شباهت را به رنگ پوست شما داشته باشد.

بهتر است از کانسیلر پیش از کرم پودر استفاده کرده تا از کیکی و چین‌دار شدن میکاپ خود جلوگیری کنید. در واقع بهتر است در ابتدا از پرایمر، سپس کرم پودر یا موس صورت و در نهایت از کانسیلر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای افزایش ماندگاری کانسیلر، از کرم یا پودر تثبیت‌کننده آرایش استفاده کنید. بدین صورت مدت زمان ماندگاری و سالم ماندن کانسیلر شما به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

مزایای کانسیلر

کانسیلر محصولی جادویی است که مزایا و کاربرد فراونی در آرایش دارد. در ادامه به بررسی این مزایا می‌پردازیم.

  • پوشاندن کامل چین‌وچروک‌های صورت
  • ایجاد ظاهری جذاب و یک‌نواخت برای صورت
  • پوشاندن سیاهی دور چشم
  • برجسته‌سازی استخوان پلک و لب
  • پوشاندن کامل لکه‌های صورت و جوش‌ها
  • پوشاندن جای زخم
  • افزایش حجم مژه‌ها
  • ایجاد زاویه مناسب برای ابروها

معایب کانسیلر

همچون تمامی لوازم آرایشی، کانسیلر نیز عوارض و معایبی دارد. با این حال، شرکت‌های مشهور طی سال‌های اخیر به‌دنبال بهبود فرمولاسیون محصول خود بوده تا این معایب و عوارض را به حداقل برسانند. در ادامه به بررسی معایب کانسیلر می‌پردازیم.

  • آسیب به پوست نازک دور چشم درصورت استفاده بیش‌ازحد
  • افزایش چین‌وچروک درصورت استفاده بیش‌ازحد

در نهایت ما در تیم مو تن رو به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که از این محصول بیش‌ازحد استفاده نکرده و آنرا در آرایش روزانه‌ی خود نگنجانید. بهتر است از کانسیلر در مراسم‌ها، مهمانی و مجالس خاص استفاده کرده تا پوست شما آسیب نبیند.

کانسیلر مناسب چه افرادی است؟

کانسیلر مناسب افرادی است که خواهان پوشاندن لک‌ها و سیاهی دور چشم خود هستند. این محصول کاربرد زیادی داشته و پایه‌ای جذاب برای آرایش شما ایجاد می‌کند.

همچنین این محصول مناسب افرادی است که به‌دنبال اجرای گریم یا آرایش حرفه‌ای هستند. در ادامه به بررسی تفاوت کرم پودر و کانسیلر و موس به‌طور جداگانه می‌پردازیم.

روش استفاده از کانسیلر

برای استفاده از کانسیلر نیز بهتر است پوست شما تمیز باشد. بهتر است قبل از استفاده از کانسیلر، از یک پرایمر استفاده کرده تا کانسیلر شما در طول روز ثابت مانده و ماندگاری آن افزایش یابد.

زنی در حال استفاده از کانسیلر
کانسیلر با قدرت جادویی خود، تمامی لک‌ها و عیب‌های صورت را می‌پوشاند

با استفاده از انگشت روی سیاهی پایین چشم، پشت پلک یا هر نقطه‌ای از صورت خود نقاطی از کانسیلر را ایجاد کنید. سپس با نوک انگشت یا براش آرایشی، این نقاط را روی ناحیه موردنظر خود پخش کنید.

همچنین می‌توانید برای پوشاندن تمامی لک‌ها، از کانسیلرهای پوشش کامل استفاده کنید. این محصولات ماندگاری مناسبی داشته و در طول روز محو و کم‌رنگ نمی‌شوند.

کرم پودر بهتر است یا موس صورت

انتخاب بین کرم پودر یا موس صورت، بستگی به شما دارد. با این‌ حال ما در ادامه به بررسی برخی از انواع تفاوت کرم پودر و موس می‌پردازیم.

کرم‌پودرهای سنگین، منافذ پوست را پوشانده و مناسب استفاده مداوم نبوده در حالی که موس صورت، منافذ صورت را نمی‌پوشاند.

زنی در حال استفاده از کرم پودر
کرم پودر بافت سنگینی داشته و بهتر است از آن برای مدت طولانی استفاده نکنید

میزان چربی در موس صورت کم‌تر بوده و به همین علت برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب‌تر است. همچنین موس نیازی به پنکک یا پودر و اسپری تثبیت‌کننده نداشته و از ماندگاری مناسبی برخورد است.

بهتر است قبل از انتخاب محصول مناسب، با توجه به ویژگی‌هایی که مطرح کردیم، لوازم آرایشی مناسب خود را خریداری کنید.

کرم پودر بهتر است یا کانسیلر

هم کرم پودر و هم کانسیلر، مناسب پوشاندن لک‌ها و سایر عیب‎های صورت هستند. با این حال این دو محصول یکسان نبوده و بهتر است با مطالعه‌ی تفاوت کرم پودر و کانسیلر مناسب خود را خریداری نمایید.

کرم پودر رنگ‌دانه کم‌تری نسبت به کانسیلر دارد. همچنین نمی‌توانید از کانسیلر در کل صورت خود استفاده کنید. از سوی دیگر، کرم پودر حتی در پوست گردن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نظر داشته باشید که این دو محصول کاربرد تقریبا یکسانی داشته و نیازی به استفاده‌ی همزمان از آنها در کنار یکدیگر وجود ندارد.

موس بهتر است یا کانسیلر

پس از بررسی تفاوت کرم پودر و کانسیلر و تفاوت کرم پودر و موس به سراغ تفاوت موس و کانسیلر می‌رویم. همانطور که پیش‌تر گفتیم، کانسیلر پس از موس یا کرم پودر مورد استفاده قرار گرفته تا دیگر هیچ‌گونه عیبی روی صورت شما باقی نماند. هر دو محصول دارای کاربرد یکسانی بوده و هدف نهایی آنها، پوشاندن لک‌های صورت شماست. با این حال کانسیلر مناسب استفاده روزمره نبوده و به پوست شما آسیب وارد می‌کند. از سوی دیگر، موس صورت با بافت و ساختار سبک خود مناسب استفاده‌ی روزمره است.

همچنین با استفاده از موس صورت دیگر نیازی به استفاده از پودر یا اسپری تثبیت‌کننده (فیکساتور) نخواهید داشت ولی برای افزایش مدت ماندگاری کانسیلر باید از این محصولات استفاده کنید.

با این حال، هر دو محصول مناسب انواع پوست بوده و می‌توانید در آرایش یا گریم حرفه‌ای خود از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به بررسی تفاوت کرم پودر و کانسیلر و تفاوت کرم پودر و موس پرداختیم. این محصولات هدف یکسانی داشته و ظاهری یک‌نواخت و بی‌عیب برای شما به ارمغان می‌آورند. با این حال، هرکدام از این محصولات ویژگی‌هایی داشته که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند که ما به معرفی این ویژگی‌ها پرداختیم.

از شما عزیزان بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران بی‌نظیر مو تن رو به اشتراک بگذارید.

ممنون از اینکه تا پایان مطلب «تفاوت کرم پودر و کانسیلر و موس» همراه ما بودید

سوالات متداول

فرق موس و کرم پودر چیست؟

موس محصولی شبیه به کرم‌ پودر است. با این حال موس بافت سبک‌تری داشته و منافذ پوست شما را نمی‌بندد. همچنین در هنگام استفاده از موس، نیازی به بهره‌گیری از اسپری یا پودر فیکساتور نخواهید داشت.

فرق کانسیلر و کرم پودر چیست؟

هدف نهایی کانسیلر و کرم پودر، پوشاندن عیب‌ونقص صورت شماست. کرم پودر قابل استفاده در کل صورت و گردن بوده ولی کانسیلر چنین قابلیتی ندارد. همچنین کرم پودر قادر به پوشاندن برخی از لک‌های صورت نبوده که کانسیلر اینکار را برای شما انجام می‌دهد.

مزایای کرم پودر چیست؟

ایجاد مانعی محافظتی در برابر آلودگی‌های محیطی، صاف و یک‌دست کردن پوست، پوشاندن لکه‌های پوستی و افزایش رطوبت پوست از مهم‌ترین مزایای کرم پودر هستند.

مزایای موس صورت چیست؟

پوشش‌دهی بالا، ایجاد بافت نرم و سبک، افزایش لطافت پوست، قابلیت استفاده به‌طور روزانه، تنوع رنگ بالا و پوشاندن لک‌ها از مهم‌ترین مزایای موس صورت هستند.

مزایای کانسیلر چیست؟

پوشاندن کامل چین‌وچروک‌های صورت، ایجاد ظاهری جذاب و یک‌نواخت برای صورت، پوشاندن سیاهی دور چشم، برجسته‌سازی استخوان پلک و لب، پوشاندن کامل لکه‌های صورت و جوش‌ها و پوشاندن جای زخم برخی از مزایای کانسیلر هستند.

موس، کانسیلر و کرم پودر مناسب کدام نوع از پوست هستند؟

این محصولات مناسب انواع پوست بوده و تمامی افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. با این حال موس صورت به‌ علت داشتن بافتی سبک، برای کسانی که پوست چرب دارند ایده‌آل است.

آیا موس صورت، کانسیلر و کرم پودر به محصولات تثبیت‌کننده آرایش نیاز دارند؟

کرم پودر و کانسیلر برای استفاده طولانی‌مدت به اسپری یا پودر تثبیت‌کننده نیاز دارند. از سوی دیگر، موس صورت دارای پنکک بوده و نیازی به این محصولات ندارد.