زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پوست شیشه ای؛ چگونه پوستی درخشان و صاف داشته باشیم؟

wordcamp
5,333
18 دقیقه
پوست شیشه ای؛ چگونه پوستی درخشان و صاف داشته باشیم؟

فهرست مطالب

کشور کره جنوبی را با چه چیزی می‌شناسید؟ با سریال جومونگ؟ یخچال ال جی و یا شاید هم گوشی‌های سامسونگ؟ اما کره‌ای‌ها در سال‌ها اخیر، پوست شیشه ای را هم به دنیا معرفی کرده‌اند. پوست بازیگران زن سریال‌های کره‌ای را به یاد می‌آورید؟ صاف و سالم و بدون جوش و منافذ باز. فکر می‌کنم داشتن چنین پوستی آرزوی هر خانمی در هر جای دنیا است. امروز می‌خواهیم در مورد پوست شیشه ای و نحوه‌ی مراقبت و دست یافتن به آن صحبت کنیم. سعی کردیم که هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد. با دانستن این نکته‌ها و به‌کارگیری آن‌ها، پوست شیشه ای و صاف، دور از دسترس نیست.

پوست شیشه‌ای چیست؟

یک روش مراقبت از پوست است و اولین بار از طریق کشور کره به مردم دنیا معرفی شده است. در تعریف این نوع پوست از عبارت‌های مختلفی استفاده شده است:

  • وقتی که پوست شما درخشان است،
  • پوست شیشه‌ ای یعنی پوستی که زیبا و سالم است،
  • زمانی که پوست شما در سالم‌ترین وضعیت خود قرار دارد،
  • پوستی است که شبیه شیشه است. به این معنی که کاملاً بی‌عیب، بدون منافذ باز و بسیار شفاف به نظر می‌رسد و هیچ ایرادی در آن دیده نمی‌شود.

دست یافتن به چنین پوستی، رویا نیست و با مراقبت‌های خاص و به‌مرور زمان اتفاق خواهد افتاد. بنابراین انتظار نداشته باشید که با روتین مراقبت از پوست شیشه‌ ای ، ظرف یک هفته به پوستی عاری از عیب‌ونقص دست یابید. صبور باشید و به این روتین به شکل سبکی از زندگی نگاه کنید.

این شیوه از کشور کره جنوبی سرچشمه گرفته است. اگر اهل تماشای سریال‌های کره‌ای باشید، حتماً پوست زیبا و سالم بازیگران کره‌ای نظر شما را به خود جلب کرده است. در پیش گرفتن روتین پوست شیشه ای ، به چهره شما ظاهری سالم، هیدراته و روشن می‌دهد. صورت شما مانند یک تکه شیشه‌ی کاملاً صیقلی، بدون منافذ، صاف و بدون چین‌و‌چروک خواهد بود.

گام‌هایی که باید در این شیوه از زندگی بردارید از این قرار است:

  • تعهد به روتین مراقبت از پوست
  • رژیم غذایی سالم و مغذی
  • نوشیدن آب فراوان
  • ورزش منظم
  • خواب مناسب و کافی.

در ادامه‌ی مقاله تک تک این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

روتین مراقبت از پوست شیشه ای

مرحله 1: پوست را 2 بار پاکسازی کنید

تمام روتین های مراقبت از پوست با پاکسازی پوست آغاز می‌شوند. اما در مورد پوست شیشه ای یک تفاوت جالب وجود دارد. در این روش، پوست را 2 بار پاک می‌کنیم. در مرحله‌ی اول از یک پاک‌کننده آرایش استفاده کنید تا تمام آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک نموده و ظاهری تمیز به صورت شما بدهد.

حالا نوبت پاک‌کننده دوم صورت است. این کار را به منظور پاکسازی پوست از باقی‌مانده کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها انجام دهید. از آنجا که هدف شما رسیدن به پوست شیشه ای است بهتر است پاک‌کننده‌ای تهیه کنید که می‌تواند به روشن‌تر شدن ظاهر پوست شما کمک کند.

پیشنهاد ما برای پاک‌کننده مرحله اول:

ژل شستشوی لایسل برای روتین پوست شیشه ای
ژل شستشوی لایسل

پیشنهاد ما برای پاک کننده مرحله دوم:

ماسک خاک رس برای روتین پوست شیشه ای
ماسک خاک رس

مرحله 2: با استفاده از اسکراب، پوست را لایه‌برداری کنید

حالا پوست شما کاملاً تمیز شده و وقت آن است که به سراغ یک اسکراب صورت بروید. لایه‌برداری منظم، بخشی کلیدی از هر روتین مراقبت از پوست به‌شمار می‌آید. این کار در دستیابی به پوست شیشه ای اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا تمام سلول‌های مرده و کدر را از سطح پوست شما پاک می‌کند.

برای این کار اسکرابی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما و مشکلات مربوط به آن طراحی شده است. اسکراب مناسب، لایه‌بردار ملایمی است که روشنی و تازگی را به چهره‌ی شما می‌بخشد. پوست صورت شما بعد از لایه‌برداری نباید قرمز و ملتهب شود.

مشکلات پوست خود را میشناسید؟ چند مثال برای شما می‌زنم: اگر  پوست خشکی دارید، یک اسکراب آبرسان و نرم کننده انتخاب کنید. اگر درگیر جوش‌های سرسیاه هستید، اسکرابی را انتخاب کنید که برای نفوذ عمیق به منافذ پوست طراحی شده است. پیشنهاد ما به شما:

اسکراب جوش سر سیاه در روتین پوست شیشه ای
اسکراب جوش های سر سیاه

هنگامی که اسکراب صورت مناسب را برای پوست خود انتخاب کردید، مقدار کمی از آن را روی پوست مرطوب و تمیز بمالید. به‌آرامی و با انگشتان مرطوب پوست صورت خود را ماساژ دهید. مواد اسکراب را خیلی سفت و خشن روی پوست نمالید و پس از مدت زمان مشخصی که روی جعبه درج شده است، پوست را با آب خنک بشویید.

نکته: شما می‌توانید لب‌های خود را نیز اسکراب کنید. سلول‌های مرده و کدر روی لب‌ها هم یافت می‌شوند، بنابراین از لایه‌برداری منظم لب‌های خود غافل نشوید. پیشنهاد دیگر من این است که؛ با انواع اسکراب لب و طرز تهیه آن در خانه آشنا شوید!

مرحله 3: استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای برای دستیابی به پوست شیشه‌ای

حالا نوبت این است که کمی پوست صورت تمیز و شفاف خود را، نوازش کنید. ماسک‌های ورقه‌ای یک راهکار عالی برای تغذیه‌ی پوست و رفع انواع مشکلات پوستی هستند. ماسک ورقه ای درخشان کننده سینت ایوز حاوی عصاره زردآلو است. عصاره زردآلو به عمق پوست نفوذ می‌کند و روشنایی و رطوبت را به پوست هدیه می‌دهد. بنابراین استفاده از این ماسک در روتین مراقبت از پوست شیشه‌ ای ، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. البته شما می‌توانید از ماسک های خانگی مخصوص روشن شدن پوست نیز استفاده کنید.

مرحله 4: استفاده از تونر آبرسان برای دستیابی به پوست شیشه ای

بسیاری از افراد بر این باور هستند که استفاده از تونر باعث خشکی پوست است. اما شما می‌توانید از یک تونر آبرسان بدون الکل استفاده کنید. برخلاف تصور رایج، همه تونرها پوست شما را خشک نمی کنند. نکته کلیدی این است که از یک محصول آبرسان بدون الکل استفاده کنید مانند؛

تونر پاک کننده و آرامش بخش صورت بادی شاپ که حاوی عصاره آلوئه ورا است. این تونر پوست شما را نرم و لطیف نگه می‌دارد. علاوه بر این، آرام‌بخش پوست است و به پاک‌سازی منافذ باز پوست صورت شما کمک می‌کند.

مرحله 5: پوست شیشه ای و سرم آبرسان

پوست شیشه ای یعنی یک پوست سالم و با طراوت. طراوت گلبرگ‌ها زمانی که قطرات شبنم روی  آن نشسته را تجسم کنید. پس از پاک‌سازی و استفاده از ماسک و تونر، باید از سرم آبرسان استفاده کنید. اجازه بدهید به‌صورت خلاصه فواید استفاده از سرم آبرسان را برای شما توضیح بدهم:

  1. پوست احتیاج به مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد. یکی از روش‌های تغذیه کردن صحیح پوست استفاده از سرم‌های آبرسان است.
  2. استفاده از آن‌ها به فرایند پاک‌سازی عمیق منافذ پوستی کمک می‌کند.
  3. یک راهکار عالی برای پیشگیری از ایجاد چین‌و‌چروک‌های پوستی است.
  4. از افتادگی و شل شدن پوست صورت جلوگیری نموده و راهی برای سفت شدن پوست و استحکام عضلات صورت است.
  5. استفاده از سرم‌های آبرسان می‌تواند درخشندگی پوست را تامین کند بنابراین جزئی اساسی از روتین پوست شیشه ای خواهد بود.
  6. آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید را بهبود می‌دهد.
  7. استفاده‌ی منظم از سرم آبرسان باعث افزایش میزان کلاژن پوست و کاهش منافذ باز است.

البته این قصه سر دراز دارد و فواید سرم آبرسان پوست صورت به همین جا ختم نمی‌شود. اما فکر می‌کنم با همین 7 فایده به اهمیت آن پی برده باشید.

برای دستیابی به پوست شیشه ای به دنبال سرم‌هایی باشید که حاوی اسید هیالورونیک هستند. این ماده به‌سرعت جذب پوست می‌شود و ظاهری جوان و شاداب به صورت می‌بخشد. چند قطره از آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و با حرکاتی ملایم، شروع به ماساژ دادن پوست کنید. مراقب باشید که محتوای سرم به پوست دور چشم مالیده نشود.

مرحله 6: استفاده از مرطوب کننده

برای اینکه یک پوست سالم، شیشه ای و صاف داشته باشید، باید مرطوب نگه داشتن پوست را در اولویت قرار دهید. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که با وجود استفاده از سرم آبرسان چه نیازی به کرم مرطوب‌کننده است؟ تفاوت مهم به کارکرد این دو برمی‌گرد:

شما با استفاده از سرم آبرسان، عمق منافذ پوست را آب رسانی می‌کنید. سپس با کرم مرطوب کننده، سطح رویی پوست را مرطوب نموده و به‌نوعی قفل می‌کنید. یعنی کرم مرطوب کننده از رطوبت پوست محافظت می‌نماید و جلوی خشک شدن آن را می‌گیرد.

پایه‌ی مورد استفاده در سرم آبرسان، آب و پایه‌ی کرم مرطوب کننده، از روغن است. بنابراین با استفاده از هر 2 خیال شما نسبت به تامین رطوبت پوست، راحت خواهد بود. هم عمق پوست مرطوب شده و هم سطح آن و علاوه بر این، مانعی در برابر از دست رفتن رطوبت به‌وسیله کرم مرطوب کننده، ایجاد کرده‌اید.

مرحله 7: استفاده از کرم دور چشم مناسب

پوست دور چشم به‌شدت نازک است و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. توصیه می‌شود که از سن 25 سالگی به‌بعد از کرم دور چشم استفاده کنید. در روتین پوست شیشه ای و صاف هم استفاده از کرم دور چشم مناسب اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. البته هیچ کرمی وجود ندارد که معجزه کند و در عرض یک شب، سیاهی دور چشم را از بین ببرد. اما اگر این سبک مراقبتی را تبدیل به روتین خود کنید و علاوه بر آن، تغذیه، خواب و ورزش کافی داشته باشید، معجزه اتفاق خواهد افتاد.

مرحله 8: کار را با یک کرم ضد‌آفتاب مناسب پایان دهید

گفتیم که پوست شیشه ای یعنی پوستی سالم. پوست زمانی از سلامتی برخوردار است که از در برابر اشعه ماوراء بنفش و عوامل استرس‌زای محیطی، محافظت شود. بدون استفاده از ضد‌آفتاب مناسب، تمام تلاش‌های مراحل قبل، بی‌اثر خواهد شد. معنی این حرف را می‌دانید؟ یعنی استفاده از کرم ضد‌آفتاب فقط منحصر به فصل تابستان یا زمان خروج از خانه نیست. شما هر روز باید این کار را انجام بدهید تا از صورت خود در برابر آسیب نور خورشید و لکه‌های خورشیدی محافظت کنید.

رژیم غذایی سالم و مغذی برای داشتن پوست شیشه ‌ای

خانم کره ای با پوست شیشه ای و صاف
خانمی اهل کشور کره در میان طبیعت

برای دست یافتن به پوستی درخشان و صاف تنها به مجموعه‌ای از کرم‌ها، سرم‌های آبرسان وماسک صورت احتیاج ندارید. به سبک تغذیه‌ی خود توجه کنید. حتماً این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید که می‌گوید: شما همان چیزی هستید که می‌خورید. بنابراین اگر تغذیه‌ی سالمی داشته باشیم، پوست سالمی نیز خواهیم داشت.

غذاهای زیادی وجود دارند که خوردن آن‌ها رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند. از این گذشته، در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف، می‌تواند از پوست محافظت کند. در ادامه قصد داریم به تعدادی از این خوراکی‌ها برای داشتن پوستی شیشه ای و صاف اشاره کنیم:

سبزی‌هایی که برگ سبز و تیره دارند

وقتی حرف از سلامتی پوست به میان می‌آید، سبزی‌های برگ سبز تیره در صف اول قرار می‌گیرند. آن‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری هستند. سبزی‌های با برگ سبز تیره مانند اسفناج، برگ‌های تربچه، کاهو، گشنیز، جعفری و بروکلی هستند. این سبزی‌ها، به رفع تیرگی پوست و افزایش درخشندگی آن کمک می‌کنند. آن‌ها را به سالاد، سوپ، ساندویچ و سبد سبزی‌خوردن خود اضافه کنید.

شکلات تلخ برای داشتن پوست شیشه ای

این نوع شکلات، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پوست ما بسیار حیاتی به‌شمار می‌روند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. یادتان هست که در ابتدای این بخش در مورد خوراکی‌هایی صحبت کردم که در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی از پوست محافظت می‌کنند؟ خب! شکلات تلخ یکی از آن‌ها است. علاوه بر این، به صاف بودن و مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند.

زردچوبه در شیر

اگر به‌دنبال معجونی معجزه‌آسا برای درخشندگی پوستتان هستید، از زردچوبه و شیر غافل نشوید. کورکومین موجود در زردچوبه، به این ادویه خواص ضد‌باکتریایی، ضد‌ویروسی، ضد‌التهابی و ضد‌قارچی بخشیده است. زردچوبه هم کاربرد خوراکی دارد و هم کاربرد موضعی. برخی تحقیقات علمی، پرده از فواید شگفت‌انگیز زردچوبه برای پوست، برداشته‌اند.

چوبِ زردچوبه را قبل از صبحانه یا قبل از خواب شبانه درون یک لیوان شیر ولرم بریزید. کمی صبر کنید و سپس آن را بخورید. همچنین این ادویه را به سس سالادتان اضافه نمایید. البته شاید در ابتدا، خوردن آن به این صورت، کمی سخت باشد اما ارزشش را دارد. در بعضی از ماسک‌های خانگی هم زردچوبه نقش پررنگی دارد. در مطلب بهترین و قوی ترین ماسک ضد چروک صورت با یک نمونه از آن آشنا شوید.

دارچین برای داشتن پوست شیشه ای عاری از جوش

اگر پوست چرب دارید، حتماً با کلمات جوش و آکنه آشنا هستید. یکی از موثرترین خوردنی‌ها برای شما، دارچین است، زیرا از رشد باکتری‌های مولد آکنه جلوگیری می‌کند. دارچین، را با کمی عسل به شکل خمیر درآورید و روی پوست بمالید. این کار را با ملایمت انجام دهید. دارچین، چربی پوست را می‌گیرد و باعث ایجاد جریان خون و اکسیژن در سطح پوست می‌شود. از این طریق، آکنه درمان می‌شود.

آلوئه ورا

آلوئه‌ورا محبوب‌ترین درمان خانگی برای اکثر مشکلات پوستی است. این گیاه حاوی هورمون‌های اکسین و جیبرلین است، موادی که دارای خواص ضد‌التهابی هستند. از این رو، استفاده‌ی موضعی یا خوراکی از آلوئه‌ورا می‌تواند به کاهش هر نوع التهابی در بدن کمک کند.

مصرف ژلی که مستقیماً از گیاه آلوئه‌ورا استخراج کرده‌اید، توصیه نمی‌شود. بهتر است، انواع فرآوری شده‌ی آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. غیر از خاصیت ضدالتهابی، آلوئه‌ورا می‌تواند تولید کلاژن را در پوست افزایش داده و منجر به بهبودی سریع‌تر زخم‌ها شود.

برای داشتن پوست شیشه ای میوه بخورید

بعضی نکته‌ها آن‌قدر تکرار شده‌اند که به شکل قانون‌های بدیهی درآمده‌اند. توصیه به مصرف بیشتر سبزی و میوه نیز از همین موارد است. حتماً کلماتی مثل رادیکال‌های آزاد، استرس اکسیداتیو و آنتی‌اکسیدان را بارها و بارها شنیده‌اید. بدن ما هر لحظه در معرض استرس اکسیداتیو است و یکی از مهم‌ترین عوارض این پدیده، بروز آسیب‌های پوستی و پیری زودرس است.

میوه‌ها و سبزی‌ها، معدن آنتی‌اکسیدان به‌شمار می‌روند. دقیقاً چیزی که شما برای خنثی کردن اثر استرس اکسیداتیو و حفاظت از پوست، به آن احتیاج دارید. پس خوردن میوه را به روتین روزانه تبدیل کنید. به پرتقال، انار و انگور توجه ویژه داشته باشید.

هویج

یکی دیگر از معجزات طبیعت برای داشتن پوست شیشه ای جناب هویج است. حاوی سطوح بالایی از بتاکاروتن، ویتامین A و آنتی‌اکسیدان. متخصص دفع سموم و پاکسازی پوست شما از درون بدن.

هویج یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند. پس تا الان با دو ضد‌آفتاب طبیعی یعنی شکلات تلخ و هویج، آشنا شدیم. علاوه بر این، این نارنجیِ جذاب، از پیری زودرس و چین‌و‌چروک پوست پیشگیری می‌نماید. سیب‌زمینی هم مثل هویج، نتایج مشابهی ایجاد می‌کند.

نوشیدن چای سبز و چای ماچا

یکی دیگر از معادن آنتی‌اکسیدان، چای سبز و چای ماچا است. ماچا همان چای سبز است با این تفاوت که برگ‌ها و ساقه‌ی گیاه را تبدیل به پودر نموده و مصرف می‌کنند. بنابراین غلظت مواد مفید در ماچا بالاتر از چای سبز است.

شما می‌توانید ماچا را جایگزین قهوه کنید. کافئین کمتری دارد و انرژی شما را در مدت طولانی‌تری، بالا نگه می‌دارد. انرژی‌بخشی قهوه، حالت سینوسی دارد. یعنی هنگام مصرف با انفجار انرژی همراه است اما ناگهان دچار افت شدید انرژی می‌شوید. علت اعتیاد به قهوه نیز از همین مسئله ناشی می‌شود.

اما ماچا، با سرعت کمتر و روند ملایم‌تری به شما انرژی می‌دهد و سطح آن را در زمان بیشتری حفظ می‌کند. یکی از رازهای پوست سالم در میان ژاپنی‌ها مصرف چای سبز و چای ماچا است.

استفاده از چربی‌های سالم برای داشتن پوست شیشه ای

از مصرف چربی نترسید. ماهی سالمون و روغن آن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مصرف این خوراکی‌ها میزان کافی چربی سالم را وارد بدن شما می‌کند. از فواید آن می‌توان به کاهش التهاب، آکنه و قرمزی پوست اشاره کرد. خوب است که پوست ماهی را کاملاً از پولک پاک کنید. سپس آن را بخارپز نمایید و همین پوست ماهی را به دلیل مواد مغذی، مصرف کنید.

از منابع دیگر چربی سالم می‌توان به آجیل‌ها، دانه کتان، تخمه آفتابگردان، دانه چیا، روغن زیتون، روغن سبوس برنج و روغن کنجد اشاره کرد. آن‌ها را به مقدار کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید تا پوستی بی عیب و نقص داشته باشید.

ماست و دوغ

این خوراکی‌های لبنی حاوی پروبیوتیک‌هایی هستند که به فرایند هضم، جذب و دفع غذا کمک می‌کنند. وقتی هضم شما به‌آسانی صورت بگیرد و مشکل روده‌ای نداشته باشید، پوست شما کمتر مستعد جوش، خشکی و عفونت خواهد بود. ماست را هر روز بعد از ناهار و شام مصرف کنید. همچنین به‌عنوان میان‌وعده با مغزها یا میوه خوشمزه خواهد بود.

برای داشتن پوست شیشه ای از خوراکی‌های زیر اجتناب کنید

  • غذاهای تند و پر از ادویه.
  • خوراکی‌های فراوری‌شده و ناسالم مثل چیپس، سوسیس، کالباس، غذاهای کنسرو‌شده.
  • غذاهایی که سرشار از سدیم یا قندهای مصنوعی هستند.
  • غذاهای ناسالم و غیر بهداشتی یا خوراکی‌های سرخ‌شده.
  • خوراکی‌هایی که طبع بسیار گرمی دارند و دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهند.
  • غذایی که فرایند پخت آن خیلی طول کشیده یا غذای سوخته.

نوشیدن آب فراوان برای داشتن پوست شیشه ای و صاف

حتماً این توصیه را بارها شنیده‌اید که برای داشتن پوستی خوب و سالم، باید به‌اندازه کافی آب بنوشید. البته هنوز تحقیقات زیادی در مورد این مسئله انجام نشده است. مطلبی در این باره مطالعه می‌کردم که از فقدان شواهد علمی در مورد این ادعا صحبت می‌کرد. دلیل این فقدان از دید ایشان، این بود که نمی‌توان آب را به‌عنوان یک اختراع ثبت کرد. به همین دلیل محققین برای چنین آزمایشی، قادر به جذب اسپانسر و تامین‌کننده مالی نیستند.

خب درست است که مدارک علمی در این مورد کم است، اما تجربه‌ی افراد چه می‌گوید؟ اغلب اشخاصی که رژیم کاهش وزن می‌گیرند، نوشیدن آب را به‌عنوان یک اصل اساسی پذیرفته‌اند. واقعاً این کار تفاوت ایجاد می‌کند. هم روی سرعت از دست رفتن وزن موثر است و هم در روشن ماندن و سلامتی پوست صورت.

بهتر است خوردن 5 تا 8 لیوان آب را در روتین روزانه خود قرار دهید و گذشته از این نکات طلایی زیر را به‌خاطر بسپارید:

  1. آب را جرعه جرعه بنوشید. من کنار دستم یک بطری آب نی‌دار دارم. هر بار کمی از آن را می‌خورم. به این صورت، شما آب را هدفمند می‌نوشید و مدام هم احتیاج به دستشویی پیدا نمی‌کنید.
  2. آب نوشیدن ناشتا را جدی بگیرید. یک لیوان آب ترجیحاً ولرم با کمی آب لیموترش واقعاً تاثیر دارد.
  3. از میوه و سبزی‌های آب‌دار غافل نشوید. مصرف این خوراکی‌ها هم یک نوع آب نوشیدن هدفمند است.
  4. نکته‌ی مهم این است که نوشیدن آب، در کنار سایر گام‌ها، شما را به مقصد پوست شیشه ای نزدیک خواهد کرد. یعنی روتین مراقبت از پوست، تغذیه سالم،ورزش منظم، خواب کافی و دوری از استرس.

اثرات ورزش، خواب کافی و دوری از استرس برای داشتن پوستی شیشه ای

خب! می‌خواهم این مطلب را با توضیح این سه عامل به پایان ببرم. علت اینکه هر یک را به‌طور جداگانه بررسی نکرده‌ام این است که آن‌ها به‌نوعی با هم ارتباط پیدا می‌کنند.

ورزش منظم علاوه بر اینکه احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند و جریان خون را در زیر پوست افزایش می‌دهد، بر کیفیت خواب و مدیریت استرس نیز موثر است.

حتماً متوجه درخشندگی پوست خود بعد از جلسه‌ی تمرین شده‌اید. ورزش علاوه بر بهبود گردش خون، بر تقویت سیستم ایمنی نیز اثر دارد، بنابراین ظاهر شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

اصطلاح خواب زیبایی را شنیده‌اید؟ واقعا خواب عمیق به تازه شدن و نوسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. پس شما برای داشتن پوستی شیشه ای باید خواب باکیفیتی را تجربه کنید. اگر جزء کسانی هستید که در مقوله خواب دچار مشکل هستند، ورزش منظم را به برنامه روزانه خود وارد کنید.

علاوه بر این موارد، ورزش به شما کمک می‌کند که افکار منفی را رها کنید و از این طریق قادر به مدیریت استرس و حال بد خواهید بود. البته استرس و اضطراب مقطعی نمی‌تواند به پوست شما آسیب عمیق وارد کند. اما حتماً افرادی را مشاهده کرده‌اید که سال‌ها دچار خشم یا افسردگی هستند. اثر این احساسات منفی بر چهره‌ی ایشان کاملاً مشهود است.

سخن پایانی

پوست شیشه ای و صاف آرزویی محال و دست‌نیافتنی نیست. روتین‌های پوستی و سایر اقدامات این مقاله را به روال زندگی خود تبدیل کنید. منتظر تغییرات یک‌شبه و سریع نباشید. اولین تاثیر اقدامات مراقبتی، ایجاد احساس خوب است. این احساس که من به خود اهمیت می‌دهم و مراقب هر چیزی که به من مربوط می‌شود، هستم. شما در این مورد، چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ به سوالات متداول در زمینه پوست شیشه ای

آیا دست یافتن به پوست شیشه‌ای امکان‌پذیر است؟

متخصصین پوست بر این باورند که هرکسی صرف‌نظر از نوع پوست خود، می‌تواند به این هدف دست یابد. نکته‌ی مهم یافتن محصولاتی است است که برای پوست شما کار کند. البته به سایر نکات موجود در مقاله نیز باید توجه داشته باشید.

شیشه ای بودن پوست صورت یعنی چه؟

وقتی ظاهر پوست براق و صاف است و به نظر می‌رسد که هیچ نقصی در آن نیست.

راز پوست شیشه ای زنان کره‌ای چیست؟

در توضیح روتین مراقبت از پوست توضیح دادم که آن‌ها پوست خود را دو دور پاکسازی می‌کنند. این نکته به‌علاوه‌ی آب‌رسانی منظم می‌تواند دلیلی برای پوست خوب آن‌ها باشد.

برای داشتن پوست شیشه ای چقدر زمان لازم است؟

اگر در انجام روتین مراقبت از پوست جدی و منظم باشید و به سایر نکات هم عمل کنید، احتمالاً پس از 3 هفته شاهد تغییرات مثبت در ظاهر خود خواهید شد. البته مشکلات پوستی را جداگانه درمان کنید.