زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکات طلایی پاک کردن آرایش که هر خانمی باید بداند

1
wordcamp
2,301
12 دقیقه
نکات طلایی پاک کردن آرایش که هر خانمی باید بداند

داشتن صورتی زیبا با پوست درخشان خواسته‌ی تمام خانم‌ها در زندگی است. امروزه با وجود محصولات گوناگون آرایشی، کمک زیادی در راستای زیبایی صورت انجام شده است. به نظر شما، فقط آرایش کردن موجب زیبایی و شفافیت پوست ما می‌شود؟ خیر، بلکه شست و شوی دقیق آن پس از آرایش کردن هم تأثیر به سزایی دارد. در اینجا ما به شما آموزش می‌دهیم چگونه پوست خود را بشویید. حتی اگر آرایش جزئی از روتین زندگی شما محسوب نمی‌شود، خواندن نکات طلایی پاک کردن آرایش خالی از لطف نیست.

ما در طول روز با انواع آلودگی‌های آب‌وهوا در ارتباط هستیم. با انجام صحیح مراحل پاک کردن آرایش و پاک‌سازی پوست، خود را از مشکلاتی چون پیری و افتادگی صورت که ممکن است در آینده به آن دچار شویم جلوگیری کنیم. پاک کردن آرایش صورت، لذت‌بخش‌ترین کار بعد از آرایش روزانه است مخصوصا هنگامی که از نوع سنگین آرایش استفاده شده است. هر خانمی باید مراحل پاکسازی پوست را به‌درستی انجام دهد تا پوستی شفاف و شاداب داشته باشد. ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که این مرحله از روتین روزانه خود را به‌درستی انجام دهید و از آن لذت ببرید.

استفاده از پاک‌کننده‌های آرایشی با مواد شیمیایی مضر

بسیاری از ما عادت داریم با پاک‌کننده‌های آرایشی که سرشار از مواد شیمیایی مختلفی هستند، صورتمان را بشوییم. شاید نکته‌ای که اصلا به آن توجه نمی‌کنیم میزان مواد شیمیایی به‌کاررفته در این محصولات است.

 محصولاتی که رایحه‌های شیمیایی دارند، به ما می‌گویند که سرشار از مواد مضر هستند. این مواد مضر باعث بروز قرمزی، سوزش و گاهی اوقات لکه‌های خفیف پوستی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید از پاک‌کننده‌های با درصد شیمیایی کمتر استفاده کنید.

پاک کردن آرایش چشم با استفاده از پد
پاک کردن آرایش چشم با پد بهداشتی

چگونه صورت خود را بشوییم؟

همه ما می‌دانیم برای داشتن صورتی زیبا، باید به پوست خود برسیم و انواع مراقبت‌های پوستی برای پوست خود انجام دهیم. پاک کردن آرایش به‌صورت روزانه، اولین و ضروری‌ترین کاری است که باید انجام دهیم. گاهی ممکن است احساس کنیم هرچقدر هم تلاش می‌کنیم تا آرایش خود را پاک‌کنیم اما باز هم روی پوست خود احساس سنگینی می‌کنیم. گاهی اوقات تمام آلودگی پوست از بین نمی‌رود و مقداری از آرایش روی پوست ما باقی می‌ماند.

پاک کردن آرایش با تونر

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، درواقع سطح پوست را تقویت کرده و به طراوت، شادابی، نرمی و آب‌رسانی پوست کمک می‌کنند. تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یا کسانی‌ که به دنبال تمیزی بیشتر پوست (پاک کردن آرایش یا استفاده از یک محصول سنگین پوستی مثل ضد آفتاب) هستند، بسیار مفید است. تونرها دارای آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که بسیار به شفافیت و شادابی پوست شما کمک می‌کند.

خرید+ تونر با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت

هنگامی که آرایش صورت خود را با فیس واش‌ها یا دیگر پاک کننده‌ها می‌شویید، این طور به نظر می‌رسد که صورت شما کاملا پاک‌سازی شده است؛ اما همچنان مقداری از ناخالصی‌ها و مواد آرایشی روی پوست شما خواهد بود. شما می‌توانید از تونر و تونیک‌ها برای پاکسازی کامل پوست و از بین بردن باقی مانده مواد آرایشی در منافذ پوست استفاده کنید. 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

بهترین زمان برای استفاده از تونرها چه وقت است؟

بهترین زمان برای استفاده از تونرها بعد از پاک کردن آرایش از روی پوست است. تونرها یک‌ لایه‌ی پایه برای باقی محصولات مراقبت از پوست ایجاد می‌کنند؛ همچنین اگر آلودگی روی پوست شما باقی‌مانده باشد را پاک می‌کند. برای استفاده از تونر، مقداری از محلول را روی پد آرایشی ریخته و روی پوست خود به‌آرامی بکشید. به خاطر حساسیت بالای چشم، بهتر است از چشم‌ها شروع کنید.

پاک کردن آرایش با ژل‌

ژل شستشوی صورت با توجه به فرمولاسیون سازگار با پوست می‌‌تواند یک جایگزین مناسب برای صابون باشد. طریقه‌ی استفاده از ژل شستشوی صورت بسیار راحت است. برای استفاده از ژل شستشو در قدم اول باید صورت خود را با آب بشویید، سپس مقداری از ژل شستشو را کف دست ریخته و به پوست صورت، به‌صورت دورانی بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید. پس از چند دقیقه ژل را بشویید و با یک دستمال یا حوله نرم و تمیز خیسی صورت خود را بدون واردکردن فشار بگیرید. حالا شما می‌توانید از پوست لطیف و شفاف خود لذت ببرید. توصیه می‌شود پس از استفاده از ژل شستشو، از کرم‌های آب‌رسان صورت استفاده کنید تا پوست طراوت خود را حفظ کند.

خرید+ ژل شست و شوی صورت با بهترین قیمت

چربی ها، آلودگی آب و هوا، لوازم آرایش و… پوست شما را به مرور چروک و افتاده می‌کند. همچنین عدم رسیدگی به این مشکل سبب ایجاد مشکلات بیشتری می شود. مواردی نظیر جوش های سرسیاه و لکه‌های قهوه‌ای، برخی از این موارد هستند. شستشوی عمیق توسط یک محصول حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف داشته باشید. با خرید ژل شست و شوی مناسب پوست خود، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید.

برای خرید و اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب

دستمال مرطوب که به آن حوله مرطوب یا دستمال ضدعفونی‌کننده نیز گفته می‌شود، تکه‌های کوچک کاغذی و یا پارچه‌ای است؛ که پیش از مصرف، مرطوب شده‌اند و برای راحتی بیشتر مصرف‌کننده، اغلب به شکل تاشده و به‌صورت جداگانه، بسته‌بندی می‌شوند.

خانم‌ها معمولاً برای پاک کردن آرایش صورت از دستمال مرطوب استفاده می‌کنند. این دستمال برای پاک کردن موقت آرایش بسیار مناسب است اما هرگز آلودگی را از روی سطح پوست به‌طور عمیق پاک نمی‌کند. دستمال مرطوب‌ها علاوه بر مزایای بسیاری که دارند، دارای معایبی هم هستند. به خاطر وجود اتانول در این محصول باعث آسیب به کبد، سیستم عصبی و سیستم گوارش می‌شود. همچنین تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی خود به‌صورت روزانه و مکرر از این محصول استفاده نکنید!

اول پاک کردن آرایش چشم ها، بعد صورت

بعد از داشتن یک روز طولانی و خسته‌کننده زمانی که از محل کار یا خرید به خانه می‌رسیم، اولین کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، پاک کردن آرایش و سبک کردن پوست صورت‌مان باشد؛ به‌سرعت آرایشی‌شان را با تونر یا ژل شست‌وشو پاک می‌‌شویند.

این کار اصلا بد نیست اما روش درستی برای پاک کردن آرایش خصوصا برای چشم‌ها به شمار نمی‌رود. چرا؟ چون این کار به‌مرور سبب خشک شدن پوست و افزایش چین‌وچروک‌های دور چشم خواهد شد. پس چه‌کار کنیم؟ خیلی ساده است و این کار زمان زیادی نمی‌برد. ابتدا آرایش چشمتان را با پد و محلول مخصوص پاک‌کننده چشم تمیز کرده و سپس اقدام به شستن صورت کنید.

پاک کردن آرایش
پاک کردن آریش

پاک کردن آرایش با آب خیلی سرد یا داغ

بسیاری از خانم‌ها این سوال را از ما می‌پرسند که با چه درجه حرارتی از آب، پوست خود را بشوییم؟

ازنظر بسیاری از متخصصان زیبایی آب ولرم برای شستشو و پاک کردن آرایش، مناسب‌ترین درجه حرارت است و آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. هرگز از آب داغ برای شستشوی پوست خود استفاده نکنید چراکه موجب پارگی مویرگ‌های پوستی می‌شود. استفاده از  آب خیلی سرد برای پاک کردن آرایش  هم موجب جمع شدن و عدم خون‌رسانی درست به سلول‌های پوستی شده و همچنین خشکی پوست را به دنبال خواهد داشت.

پارابن در پاک‌کننده‌های آرایشی تا چه حد مضر است؟

آیا تابه‌حال اسم این کلمه را شنیده‌اید؟ پارابن یکی از مواد شیمیایی نگه‌دارنده رایج  در محصولات آرایشی بهداشتی است که به‌طور وسیعی در مواد آرایشی بهداشتی به شکل رایجی استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی به‌راحتی جذب بدن می‌شود و اثرات نامطلوبی خصوصا در زمان بارداری خواهند داشت و همچنین ارتباط مستقیمی با سرطان سینه دارد. لذا توصیه متخصصان پوست خصوصا در زمان بارداری، عدم استفاده از محصولاتی است که حاوی این ماده هستند. خوشبختانه  اکثر محصولات فروشگاه اینترنتی مو تن رو مانند محصولات ایوروشه، اوریفلیم و ویشی  فاقد پارابن هستند و کاملا سالم هستند.

شستشوی پوست به مدت خیلی زیاد یا کم

همیشه و در همه حال حفظ تعادل در همه کارها رمز موفقیت است. این موضوع در مورد مراقبت از بدن و پوست هم کاملا صدق می‌کند. زمانی که صرف پاک کردن آرایشتان می‌کنید باید مناسب باشد؛ نه خیلی کوتاه و نه زیاد از حد طولانی. شستن صورت حداقل یک‌بار در طول روز لازم است و مدت‌زمانی که صرف این کار می‌کنید بسته به نوع پوست شما بین دو تا پنج دقیقه توصیه می‌شود. افرادی که پوست‌هایی حساس دارند بهتر است برای پاک کردن آرایش از پاک‌کننده‌های مخصوص پوست حساس مانند محلول پاک‌کننده سه‌کاره  میسلار و محلول پاک‌کننده آرایش بیودرم  که بدون مواد نگه‌دارنده و الکل است، استفاده کنند.

با پوست خود مهربان باشید

در زمان کودکی خیلی از ما به یاد داریم والدینمان ما را با کیسه‌های خشن و زبر با این تصور که ما تمیزتر خواهیم شد پوست ما را بشدت با کیسه‌های حمام شستشو می‌دادند. این روش و به‌طورکلی هر روش خراشیدن و کشیدن پوست به‌هیچ‌وجه برای شستشوی  پوست صورت یا پاک کردن آرایش موثر نیست؛ بلکه ضرر هم دارد. چراکه به از بین رفتن لایه بیرونی سطح پوست که کار محافظت از پوست را به عهده دارد، منجر شده و پوست شمارا آسیب‌پذیر می‌کند. سعی کنید هنگام پاک کردن آرایش با استفاده از پد یا انگشتان به‌آرامی پوست را به شکل دورانی شستشو دهید.

پاک کردن آرایش با دستمال یا حوله تمیز
پاک کردن آرایش به آرامی

باقیمانده مواد شوینده روی پوست را کامل بشویید.

مواد پاک‌کننده موجود در پاک‌کننده‌ها می‌توانند پوست را در هنگام شستشو تحریک کنند، بنابراین مطمئن شوید که به‌خوبی پوستتان را شسته‌اید و اطمینان حاصل کنید که تمام مواد پاک‌کننده از سطح پوست را کاملا شسته شده باشند. بهتر است چندین مرتبه با آب ولرم صورتتان را بشویید تا زمانی که حس کنید باقی‌مانده‌ی مواد شوینده کاملا تمیز شده‌اند.

در هنگام پاک کردن آرایش چه اندازه لایه‌برداری لازم است؟

لایه‌برداری از سطح پوست یکی از مواردی است که بسیاری بانوان در حین پاک کردن آرایش و شستن صورت به‌وسیله محلول‌های شیمیایی و یا دستگاه‌هایی مانند فیس براش‌ها انجام می‌دهند. نکته بسیار مهم در این بخش این است که این عمل را بیش‌ازحد تکرار نکنید. ابتدا شما باید نوع پوست خود را به‌درستی بشناسید و سپس اقدام به لایه‌برداری از سطح پوست‌کنید.

لایه برداری پوست با روش اصولی
لایه برداری پوست

استفاده از حوله یا پارچه کثیف

بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت هنوز کار ما با پاک کردن آرایشمان کاملا تمام نشده. خیلی از ما خانم‌ها با دقت زیاد صورتمان را می‌شوییم اما بعد از آن با حوله یا دستمال نه‌چندان تمیز اقدام به خشک‌کردن پوستمان می‌کنیم. عملا با این کار باعث جذب بیشتر مواد آلاینده و میکروب‌ها از حوله کثیف به پوستمان می‌شویم؛ بنابراین حتما هرچند روز یک‌بار یا حداقل هفته‌ای یک‌بار از تمیز بودن حوله یا پارچه‌ای که صورتتان را خشک می‌کنید اطمینان حاصل کنید.

خرید+ ماساژور پوست و مو درمارولر مدل ZGTS سایز 1میلی متر

امروزه با توجه به پیشرفت علم در زمینه سلامت پوست و زیبایی، روش ها و دستگاه های متعددی مانند ماساژور صورت برای جوانسازی و کلاژن سازی پوست ابداع شده است. افراد در هر سنی که باشند، دوست دارند صورتی جوان و شاداب، به دور از هر گونه چین و چروک و یا حتی جوش و آکنه داشته باشند. از مزایای آن می‌توان به ترمیم و احیای رنگ چهره، از بین بردن جای خراشیدگی، کاهش چروک های عمیق و ریز، درمان لک و جای جوش و رفع چین و چروک صورت اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

سخن آخر

شستشوی درست صورت  یکی از اصول مهم در زیبایی و مراقبت از پوست است که اگر به‌درستی انجام نشود به‌مرور تأثیرات خود را نشان خواهد داد. در این مقاله نکات و روش‌های ریزی که شاید در این امر رعایت نمی‌کنیم،  به‌طور کامل شرح داده شد. برای زیبایی شما اول به یک‌پوست زیبا و جوان نیاز دارید.
از اینکه تا پایان این مقاله با موتن رو همراه بودید متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمام محصولات آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری بفرمایید.

سوالات متداول

پاک‌کننده‌های آرایشی ‌به پوست صدمه‌ای نمی‌زنند؟

باید بگوییم اگر محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب و از فروشگاه معتبری خریداری کنید، خیر. بعضی از محصولات دارای الکل هستند که باعث خشکی و التهاب پوست شما می‌شوند.

از محصولاتی که لایه‌برداری می‌کنند استفاده کنیم؟

برخی از پاک‌کننده‌های آرایش، حاوی دانه‌های ریز و خشنی هستند که باعث لایه‌برداری پوست شما می‌شوند. همچنین باعث جدا شدن تدریجی لایه‌های مرده و سطحی پوست یا باز شدن منافذ بسته در اثر استفاده مکرر از محصولات آرایشی می‌شود. با این حال استفاده بی‌رویه از لایه‌بردارها باعث التهاب و آکنه می‌شود.

کسانی که پوست چرب دارند می‌توانند از تونر استفاده کنند؟

بله تونرها علاوه بر اینکه آلودگی پوست شما را تمیز می‌کند؛ بخشی از چربی پوست شما را می‌گیرد. برای افرادی که پوست خشکی دارند توصیه می‌شود پس از استفاده، از مرطوب کننده‌ها استفاده کنند.

ژل شست و شوی چه مزایایی دارد؟

پاک‌سازی ولایه برداری پوست، تامین رطوبت پوست، نرمی و لطافت، رفع آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از روی پوست.

چرا استفاده زیاد از دستمال مرطوب توصیه نمی‌شود؟

آلودگی پوست شما را به صورت عمیق پاک نمی‌کند. همچنین باعث بیماری‌های چون: سرطان سینه، آسیب به کبد و سیستم گوارشی شما می‌شود. اتانول موجود در دستمال مرطوب، باعث خشکی پوست شما می‌شود و به مرور باعث افزایش چین و چروک و آکنه روی پوست شما می‌شود.