زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای کامل انتخاب و خرید یک خط چشم خوب

تیم تحریریه مو تن رو
574
11 دقیقه
راهنمای کامل انتخاب و خرید یک خط چشم خوب

0از زمان‌های خیلی دور تیره کردن چشم‌ها یک روش برای زیبایی چهره در میان خانم‌ها بوده است. پیدا کردن وسیله‌ای که زیبایی چشمان را دو برابر کند و در عین حال آسیبی به چشم‌ها نرساند، همواره دغدغه خانم‌ها بوده و هست! امروزه از خط چشم به جای سرمه استفاده می‌شود. این وسیله دو نوع واکنش در خانم‌ها به وجود می‌آورد: عده‌ای شیفته آن هستند و برعکس عده‌ای هم دور آن را خط کشیده و سمت خط چشم نمی‌روند. عواملی مثل مهارت در خط چشم کشیدن، شکل و ظاهر چشم‌ها و … در به وجود آمدن این علاقه یا تنفر نقش بسیار مهمی دارد. اما اگر هنگام خرید، نهایت دقت خود را به خرج دهید و یک خط چشم خوب و مناسب تهیه کنید، همه مشکلاتتان حل خواهد شد. اگر می‌خواهید راز خرید خط چشم را بدانید، این مقاله برای شماست.

نکات مهم خرید خط چشم خوب

در صورتی که هنگام خرید خط چشم همه نکات را در نظر بگیرید و یک محصول خوب خریداری کنید، می‌بینید که چقدر ساده و آسان یک خط چشم می‌تواند شما را زیباتر کند.

پیش از آن که نکات خرید یک خط چشم مرغوب و باکیفیت را به شما بگوییم، شما را با انواع مختلف خط چشم آشنا می‌کنیم. انواع مختلف این محصول آرایشی عبارتند از:

  • خط چشم مدادی
  • خط چشم مایع
  • خط چشم ماژیکی
  • خط چشم ژله‌ای
انواع خط چشم
انواع خط چشم

پیشنهاد نویسنده : آرایش چشم قدم مهم شما در زیبایی


خط چشم مدادی

خط چشم مدادی پرکاربردترین و محبوب ترین نوع خط چشم است. همان‌طور که از نام این مدل پیداست، ظاهر و کارکرد آن دقیقا شبیه مداد می‌باشد. استفاده از این مدل بسیار راحت بوده و رنگ آن فقط محدود به مشکی نیست بلکه رنگ‌های متنوعی از آنها در فروشگاه‌ها وجود دارد.

ویژگی‌های مثبت خط چشم مدادی:

  • استفاده آسان
  • قیمت‌های متنوع
  • رنگ‌های مختلف
  • قابل حمل

ویژگی‌های منفی خط چشم مدادی:

  • هر چند وقت یک‌بار باید آن‌ها را بتراشید و تیز کنید تا خط چشم تمیزی بتوانید بکشید
  • این نوع خط چشم ممکن است بریزد و ماندگاری کمتری نسبت به سایر مدل‌ها داشته باشد
خط چشم خوب
مداد چشم با دوام دبی

خط چشم مایع

کار با خط چشم مایع برای افراد مبتدی سخت است و تسلط‌ پیدا کردن در کشیدن خط چشم مایع به زمان و تمرین نیاز دارد. اما نکته مهمی که درباره خط جشم مایع وجود دارد این است که اگر یاد بگیرید چطور از این مدل خط چشم استفاده کنید، زیبایی چشم‌هایتان را ده برابر افزایش خواهید داد.

با استفاده از این مدل خط چشم می‌توانید خط نازک یا ضخیم برای چشمانتان بکشید و خوبی آن این است که ماندگاری بالایی هم دارد.

اگر جزو افراد مبتدی هستید پیشنهاد می‌کنیم کشیدن خط چشم مایع را از میانه و وسط چشم شروع کنید و بعد به سمت خارج پلک بروید. بعد از این که خارج پلک کشیده شد به سراغ قسمت‌های داخلی پلک بروید.

ویژگی‌های مثبت خط چشم مایع:

  • این نوع خط چشم قدرت بالایی در حالت دهی به چشم‌ها دارد
  • خط چشم مایع ماندگاری بالایی داشته و زود پاک نمی‌شود

ویژگی‌های منفی خط چشم مایع:

  • کار کردن با این مدل کمی سخت است و کشیدن خط چشم درست و تمیز به کمی زمان و مهارت نیاز دارد
خط چشم خوب
خط چشم مایع

خط چشم ماژیکی

یکی دیگر از انواع خط چشم‌های موجود در بازار خط چشم ماژیکی نام دارد. اما منظور از خط چشم ماژیکی چیست؟!

خط چشم‌های ماژیکی یک مدل خط چشم بین خط چشم‌های مدادی و مایع هستند. اگر واضح تر بخواهیم توضیح دهیم به این صورت است که خط چشم‌های ماژیکی مانند مداد یا خودکار بوده ولی ماده‌ داخل آن مانند خط چشم‌های مایع است. کشیدن خط چشم با این مدل خیلی راحت تر از خط چشم مایع می‌باشد چون فرد استفاده کننده تسلط بیشتری روی حرکات مداد دارد.

ویژگی‌های مثبت خط چشم ماژیکی:

  • استفاده از این مدل بسیار راحت و آسان است

ویژگی‌های منفی خط چشم ماژیکی:

  • این مدل خط چشم به اندازه خط چشم مایع ماندگاری و دوام ندارند 
  • معمولا پررنگ نیستند

خط چشم ژله‌ای یا کرمی

خط چشم‌های ژله‌ای یا کرمی همانطور که از نامشان پیداست مانند کرم در قوطی‌های کوچک ریخته شده‌اند. از این مدل خط چشم برای آرایش‌های غلیظ و خاص مانند آرایش عروس استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک خط چشم خیلی پر رنگ و سیاه هستید باید بگوییم که این مدل، سیاه ترین نوع خط چشم بوده و ماندگاری و دوام فوق‌العاده‌ بالایی دارد.

از خط چشم ژله‌ای معمولا برای میکاپ‌های دودی و اسموکی استفاده می‌شود چون جلوه بسیار زیبایی به چشم‌ها می‌بخشد. این مدل خط چشم به اندازه خط چشم‌های مایع چشم‌ها را خیس نمی‌کند و زیاد مرطوب نیست. برای استفاده از خط چشم ژله‌ای نکته‌ای که‌ حتما باید در نظر داشته باشید این است که به یک قلم موی مناسب جهت کشیدن خط چشم، احتیاج دارید.

خط چشم ژلی کاسه ای میبلین یکی از بهترین‌های این مدل خط چشم است که دارای بافت نرم و سبک بوده و ماندگاری بالایی هم دارد.
ویژگی‌های مثبت خط چشم ژله‌ای:

  • این مدل حالتی کرمی دارد و برای سایه‌های غلیظ هم مناسب است.
  • ماندگاری بسیار بالایی دارد
  • استفاده از این مدل راحت و آسان است
  • آرایش با خط چشم ژله‌ای تمیزتر از خط چشم مایع از آب در می‌آید.

ویژگی‌های منفی خط چشم ژله ای:

  • خط چشم ژله ای فضای زیادی در کیف آرایش اشغال می‌کند و مانند دیگر مدل‌های خط چشم، قابل حمل نیست.
  • در زمان استفاده از آن باید قلموی مجزا و مناسبی همراه داشته باشید
  • در زمان کوتاهی باید از آن استفاده کرد و به خط چشم حالت داد چون سریع خشک می‌شود
  • خط چشم ژله‌ای برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب نیست چون باعث ایجاد خشکی بیشتر بر روی پوستشان خواهد شد
خط چشم خوب
خط چشم ژلی

ویژگی‌های خط چشم خوب

خب! بعد از این که با انواع خط چشم آشنا شدید و ویژگی‌های مثبت و منفی هر کدام را دانستید، خیلی راحت می‌توانید خط چشم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

وقتی نوع خط چشم مورد نظر خود را پیدا کرید لازم است یک سری نکات دیگر هم بررسی کنید و بعد اقدام به خرید کنید. اما این نکات چه مواردی هستند؟

در ادامه قصد داریم نکات خرید خط چشم و ویژگی‌های یک خط چشم خوب را به شما گوشزد کنیم.  پس با ما همراه باشید:

1- ضدآب‌ بودن خط چشم

اگر می‌خواهید به یک مهمانی مهم بروید و برایتان مهم است که آرایش چشمانتان تا آخر مراسم زیبایی خود را حفظ کند باید به دنبال خط چشمی باشید که از ماندگاری بالایی برخوردار باشد. خط چشم‌های ضد آب یا واتِر پروف (waterproof) خط چشم‌هایی هستند که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و نسبت به رطوبت و آب مقاومند.

در صورتی که خط چشم ضد آب تهیه کنید دیگر نگران ریختن خط چشم زیر چشم‌ها و اطراف آن نخواهید بود چون آرایشتان ساعت‌ها دست نخورده باقی می‌ماند.

البته در مورد خط چشم‌های ضد آب نکته مهمی که باید بگوییم این است که این خط چشم‌ها در صورتی که به حمام بروید یا چشم‌هایتان را بشویید، در برابر آب و رطوبت مقاوم نخواهند بود بلکه فقط در طول روز، عرق‌کردن یا ریختن چند قطره اشک ، آرایشتان را خراب نخواهد کرد.

ویژگی‌های یک خط چشم خوب
ویژگی‌های یک خط چشم خوب

2- ضخامت نوک خط چشم

ضخامت نوک خط چشم یک ویژگی مهم در مورد خط چشم‌هاست که حتما باید به آن دقت شود. اصلا مهم نیست به دنبال خط چشم مدادی هستید یا خط چشم مایع یا ماژیکی اما توجه به شکل و حالت نوک آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر به خط چشم پهن پشت پلک عادت دارید، یک خط چشم با نوک نازک برای شما مناسب نیست و برعکس اگر دوست دارید در قسمت داخلی چشم‌ها یک خط چشم تیز و نازک بکشید باید به سراغ خط چشم با نوک نازک بروید.

پس هنگام خرید خط چشم حتما به ضخامت نوک آن دقت کنید و با توجه به شکل و حالت چشمتان، خط چشم مناسب خود را انتخاب کنید.

3- ماندگاری بالای خط چشم خوب

آرایش چشم‌ها یکی از مهم ترین مراحل میکاپ است و ماندگاری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس درست است که به دنبال یک خط چشم با دوام باشید اما حواستان باشد فرمول ساخت آن طوری نباشد که برای پاک ‌کردن خط چشم نیاز به تلاش بسیار زیادی داشته باشید. چون در صورتی که برای پاک کردن خط چشم، بیش از حد به چشم‌ها فشار بیاورید، دچار چروک اطراف چشم خواهید شد.

پس دو نکته در مورد ماندگاری خط چشم مهم است:

  • خط چشم باید به ‌سادگی قابل پاک ‌کردن از پشت چشم باشد
  • خط چشم نباید خیلی سریع پاک شود و اصلا ماندگاری نداشته باشد

برای این که خط چشم خریداری شده دارای دو ویژگی‌ بالا باشد باید به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید.

4- روان بودن حرکت خط چشم روی پلک‌ها

کار کردن با بعضی خط چشم‌ها اذیت کننده است چون به ‌سختی رنگ می‌دهند و هنگام کشیدن آن‌ها پشت چشم، خطوط کشیده شده منقطع  و نازیبا می‌شود.

نکته مهم هنگام خرید یک خط چشم خوب این است که حتما دقت کنید خط چشم روان باشد و به‌ راحتی قابلیت کشیدن یک خط ممتد را داشته باشد.

خط چشم خوب
نکات مهم برای خرید خط چشم

5- خط چشم باید بعد از کشیدن زود خشک شود

هنگام آرایش چشم‌ها نکته مهمی که وجود دارد این است که خط چشمی که کشیده می‌شود زود خشک شود. چون اگر چند دقیقه بعد از کشیدن خط چشم‌، خشک نشود به دردسر خواهید افتاد و پلک ‌زدن باعث کثیف ‌کاری آرایش شما خواهد شد. پس هنگام خرید دقت کنید محصول مورد نظرتان بعد از استفاده روی پلک به سرعت خشک شود.

6- خط چشم متناسب با نوع پوست باشد

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هنگام خرید خط چشم حتما باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. توجه به نوع پوست، یکی از نکات خرید خط چشم خوب است که نباید از آن غافل شوید.

اگر پوستتان حساس است باید خط چشمی بخرید که در آن مواد شیمیایی کمتری به کار رفته است و دقت کنید که حتما ضدحساسیت باشد. اگر هم پوستتان خشک است، بهتر است به دنبال خرید خط چشمی باشید که حاوی مواد مرطوب‌کننده باشد چون اگر از مداد سفت و فاقد مرطوب کننده استفاده کنید، چشمانتان را اذیت خواهد کرد.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای شناخت ۷ مدل از جذاب‌ترین انواع سایه چشم ها


خرید خط چشم خوب از مو تن رو

پس از خواندن این مقاله متوجه شدید که یک خط چشم باکیفیت، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند که هنگام خرید خط چشم با خیال راحت به دنبال محصول مورد نظر خود باشید و خریدی بی دردسر انجام دهید. اما علاوه بر دانستن این نکات، مهم است که شما از کجا خرید می‌کنید؟

پیشنهاد ما برای اطمینان از خرید کالا، فروشگاه اینترنتی مو تن رو می‌باشد. فروشگاه اینترنتی مو تن رو یک فروشگاه آنلاین است که همانطور که از نامش پیداست به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به مو، تن (بدن) و رو (صورت) می‌پردازد. این فروشگاه بهترین بستر برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شما در ایران است.
از ویژگی‌های مهم و اساسی در مو تن رو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تضمین اصل بودن کالا (تاییدیه وزارت بهداشت)
  • 7 روز ضمانت بازگشت کالا
  • ارسال سریع محصولات
  • مشاوره تخصصی به مشتریان

جمع بندی

  1. هنگام خرید خط چشم دقت کنید ماندگاری بالایی داشته باشد، روان باشد، به سرعت خشک شود و مناسب پوستتان باشد.
  2. مواد آرایشی و بهداشتی به خصوص محصولات مربوط به چشم را برای مدت بسیار طولانی نگه ندارید. بهتر است که خط چشمتان را هر سه ماه، یک ‌بار عوض کنید.
  3. آرایش چشم را حتما قبل از خواب با مواد پاک کننده آرایش چشم پاک کنید.
  4. وسایل آرایشی به خصوص وسایل مربوط به چشم را تمیز نگه دارید.

ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما بودید. لطفا اگر نظری درباره ویژگی‌های یک خط چشم خوب دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.