زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فواید ماسک چای سبز و بهترین ماسک های چای سبز برای انواع مو و پوست و طرز تهیه آنها

wordcamp
4,148
20 دقیقه
فواید ماسک چای سبز و بهترین ماسک های چای سبز برای انواع مو و پوست و طرز تهیه آنها

فهرست مطالب

حتما نام چای سبز را تا به حال شنیده‌اید. خیلی از افراد چای سبز را به عنوان یک معجزه گر برای کاهش وزن می‌شناسند. اما باید بگوییم این مسئله تنها خاصیت چای سبز نیست بلکه استفاده از آن فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید چای سبز آشنا کرده و بهترین ماسک‌های چای سبز برای انواع مو و پوست را به شما معرفی کنیم. پس اگر می‌خواهید طرز تهیه انواع ماسک چای سبز را بدانید تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

مزایای ماسک چای سبز برای پوست

همانطور که گفتیم چای سبز خواص درمانی بسیاری دارد و می‌تواند روی سلامت و زیبایی پوست شما اثر گذار باشد. یکی از راه‌های مراقبت از پوست و مو استفاده از چای سبز است. در اینجا می‌خواهیم شما را با 5 مورد از مزایای چای سبز برای پوست آشنا کنیم:

محافظت از پوست در برابر سرطان

چای سبز حاوی ترکیباتی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. ترکیباتی مثل پلی فنول‌ها، انواع مختلف کاتچین که اپیگالوکاتچین گالات (EGCG) و اپیکاتاتین گالات (ECG) بیشترین قدرت را دارند و … همین ترکیبات باعث شده‌اند چای سبز بتواند خاصیت ضد سرطانی داشته باشد.
در مورد آنتی اکسیدان‌ها باید بدانید که مولکول‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث آسیب به سلول‌های بدن شده و یکی از دلایل ابتلا به سرطان هستند. پس با مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز می‌توانید از پوستتان در برابر ابتلا به سرطان محافظت کنید.

جوانسازی پوست و مبارزه با پیری زودرس

در مطالعاتی که چند سال پیش پژوهشگران انجام دادند مشخص شد آنتی اکسیدان EGCG بسیار زیادی در چای سبز وجود دارد. این آنتی اکسیدان توانایی جوان سازی سلول را دارد و سلول‌های در حال مرگ پوست را نجات داده و آن‌ها را جوان سازی می‌کند. این آنتی اکسیدان با محافظت و ترمیم سلول‌ها با نشانه‌های پیری مبارزه کرده و پوست کسل را شاداب جلوه می‌دهد. پس اگر نشانه‌های پیری را روی پوست خود مشاهده می‌کنید از معجزه چای سبز غافل نشوید.

علاوه بر آنتی اکسیدان EGCG، ویتامین‌های دیگری هم در چای سبز وجود دارد مانند ویتامین B-2. این ویتامین هم خاصیت ضد پیری دارد و قادر است با حفظ سطح کلاژن، استحکام و مقاومت پوست شما را بهبود بدهد.

خواص چای سبز

کاهش قرمزی و التهاب پوست

اگر التهاب یا قرمزی روی پوستتان دارید، چای سبز به راحتی می‌تواند این التهابات و قرمزی‌ها را کاهش دهد چون این چای خاصیت ضد التهابی دارد. چای سبز می‌تواند سوزش، قرمزی و تورم پوست را کاهش دهد و حتی قادر است بریدگی جزئی و آفتاب سوختگی را هم تسکین دهد.
خواص چای سبز به حدی زیاد است که از آن می‌توان به عنوان داروی مؤثر در بسیاری از مشکلات پوستی هم استفاده کرد. مثلا این چای می‌تواند سوزش و خارش ناشی از پسوریازیس، درماتیت و روزاسه را تسکین داده و برای درمان کلوئیدها هم اثر بخش باشد.

درمان جوش و آکنه

تا به اینجا با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای سبز آشنا شدیم حالا می‌خواهیم به سراغ خاصیت ضد میکروبی آن برویم.  هر سه خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد میکروب در کنار هم می‌توانند برای درمان آکنه و پوست‌های چرب و روغنی بسیار خوب عمل کنند.
در چای سبز ترکیباتی به نام پلی فنول‌ها وجود دارد که وقتی روی پوست قرار می‌گیرند، ترشح سبوم که دلیل ایجاد آکنه هستند را کاهش می‌دهد. همچنین پلی فنول‌ها می‌توانند به غشاهای باکتریایی آسیب رسانده و با عفونت مبارزه کنند. پس نتیجه می‌گیریم که استفاده از ماسک چای سبز برای کنترل رشد باکتری که باعث ایجاد جوش و آکنه است، بسیار مناسب می‌باشد.

مرطوب کننده طبیعی برای پوست

اگر به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی برای پوستتان هستید استفاده از ماسک‌های گیاهی چای سبز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این چای حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد بسیار مغذی از جمله ویتامین E است که این ویتامین توانایی تغذیه و آبرسانی پوست را دارد. استفاده از ماسک چای سبز باعث افزایش رطوبت پوست و کاهش زبری آن خواهد شد.

بهترین ماسک های چای سبز برای پوست معمولی و نرمال

خب حالا که با خواص چای سبز برای پوست آشنا شدید می‌خواهیم انواع مختلف ماسک صورت را که می‌توان با این چای تهیه کرد را به شما آموزش دهیم. ابتدا به سراغ پوست‌های معمولی می‌رویم و بهترین ماسک‌های چای سبز برای پوست معمولی و نرمال را به شما معرفی می‌کنیم:

ماسک زردچوبه و چای سبز

اولین ماسک برای پوست‌های معمولی ماسک زردچوبه، آرد و چای سبز است.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق چای خوری آرد نخود
  • یک چهارم قاشق چای خوری زرد چوبه
  • یک قاشق چای خوری چای سبز

طرز تهیه و روش استفاده:

تمام مواد گفته شده در بالا را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت بدست آورید. ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه خوب استفاده از این ماسک را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک پوست پرتقال و چای سبز

ماسک بعدی که می‌خواهیم به شما آموزش دهیم ماسک پوست پرتقال با چای سبز است.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذا خوری چای سبز
  • یک قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال
  • نصف قاشق چای خوری عسل

ماسک پوست پرتقال و چای سبز برای پوست نرمال

طرز تهیه و روش استفاده:

مواد گفته شده در بالا را با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب بدست آمده را روی صورت تان بگذارید و به آرامی و با حرکات دورانی روی پوستتان بمالید. حدود یک ربع صبر کنیدو بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، مواد را با آب خوبی شست و شو دهید تا از روی صورتتان پاک شود. این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید تا از نتایج آن شگفت زده شوید.

ماسک نعنا و چای سبز

آخرین ماسکی که برای پوست‌های نرمال توصیه می‌شود به شرح زیر است:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • سه قاشق غذا خوری برگ چای سبز
  • ۲ قاشق غذا خوری برگ نعنا
  • ۱ قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه و روش استفاده:

عسل، نعنا و چای سبز را با هم ترکیب کنید و اگر لازم بود می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. بعد از اینکه ماسک آماده شد آن را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. بهتر است این ماسک را ۱ الی ۲ بار در هفته روی پوستتان بگذارید و لذت ببرید.

بهترین ماسک های چای سبز برای پوست چرب

اگر پوستی چربی دارید و می‌خواهید از چای سبز به عنوان ماسک استفاده کنید می‌توانید سه ماسک زیر را امتحان نمایید:

ماسک آرد برنج و چای سبز

اگر پوستتان چرب است و به دنبال راهی برای از بین بردن چربی پوست هستید، ماسک آرد برنج و چای سبز برای شما بسیار عالی عمل خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • دو قاشق غذا خوری آرد برنج
  • یک قاشق غذا خوری چای سبز
  • یک قاشق غذا خوری آبلیمو

ماسک چای سبز برای پوست چرب

طرز تهیه و روش استفاده:

مواد گفته شده در بالا را با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند سپس روی پوست صورت تان قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتایج خوب این ماسک را یک الی دو بار در هفته انجام دهید تا پوستتان زیبا و شفاف شود.

ماسک لیمو و چای سبز (از بین بردن لک صورت)

اگر صورتتان چرب است و دچار لک شده‌اید می‌توانید برای از بین بردن لک صورت از ماسک لیمو و چای سبز به عنوان بهترین ضد لک استفاده کنید. برای تهیه ماسک چای سبز و لیمو تنها کافی است که به صورت زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذا خوری برگ چای سبز
  • یک قاشق غذا خوری آبلیمو

طرز تهیه و روش استفاده:

برگ چای سبز و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط نمایید و در صورت لزوم از مقداری آب نیز استفاده کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت خود بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. برای گرفتن نتیجه خوب، کافیست این ماسک یک بار در هفته روی پوست زده شود.

ماسک خاک رس قهوه ای و چای سبز

ماسک صورت ترکیبی چای سبز و خاک رس قهوه ای یکی دیگر از ماسک‌های مناسب پوست چرب است.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذا خوری خاک رس قهوه ای
  • یک قاشق غذا خوری چای سبز

 ماسک خاک رس و چای سبز

طرز تهیه و روش استفاده:

خاک رس قهوه ای و چای سبز را با هم مخلوط کنید و آن‌ها را به خوبی هم بزنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست صورتتان قرار دهید و بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را از سطح پوست تان بردارید و با آب سرد صورت را به خوبی شست و شو دهید. این ماسک لازم است که  یک الی دو بار در هفته تکرار شود.

بهترین ماسک های چای سبز برای پوست خشک

افرادی هم که پوست خشکی دارند می‌توانند از چای سبز به عنوان ماسک صورت برای رفع خشکی پوست استفاده کنند. اگر پوست خشکی دارید 4 ماسکی که در ادامه معرفی می‌کنیم مخصوص شما هستند.

ماسک عسل و چای سبز

اولین ماسکی که به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌کنیم ماسک ترکیبی عسل و چای سبز است. برای تهیه ماسک معجزه کننده چای سبز و عسل به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • ۲ قاشق غذا خوری عسل
  • ۱ قاشق غذا خوری چای سبز

طرز تهیه و روش استفاده:

عسل و چای سبز را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست حاصل شود. حالا مواد به دست آمده را روی صورت خود بزنید و صبر کنید تا ماسک به خوبی جذب پوست شود. بعد از گذشت حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌توانید صورتتان را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم پوستتان را خشک کنید. در صورتی که یک بار در هفته این ماسک روی صورت تکرار شود، شاهد سلامت و شادابی پوست خود بوده و از آن لذت خواهید برد.

ماسک سرشیر و چای سبز

ماسک بعدی که مناسب پوست‌های خشک است ترکیب چای سبز و سرشیر است که برای تهیه آن کافیست به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • ۲ قاشق چای خوری چای سبز
  • یک قاشق چای خوری سر شیر
  • یک قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه و روش استفاده:

چای سبز، سرشیر و شکر را به اندازه‌های گفته شده با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. حالا مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت قرار داده و آن را به آرامی و به صورت دورانی روی پوست صورت‌تان ماساژ دهید. بعد از ماساژ چند دقیقه صبر کنید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه با آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. برای اینکه نتیجه فوق العاده این ماسک را ببینید لازم است ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته روی پوستتان انجام دهید.

ماسک آووکادو و چای سبز

سومین ماسک مناسب پوست‌های خشک ترکیب آووکادو و چای سبز است که مراحل تهیه و استفاده آن را در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک عدد آووکادوی رسیده
  • دو قاشق چای خوری چای سبز

ماسک چای سبز برای پوست خشک

طرز تهیه و روش استفاده:

آووکادوی رسیده را به خوبی له کرده و آن را با چای سبز ترکیب کنید. حالا مخلوط به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. بهتر است این ماسک هفته ای ۱ الی ۲ بار روی پوست صورت استفاده شود.

ماسک ماست و چای سبز

آخرین ماسکی که به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌کنیم ماسک چای سبز و ماست است که طرز تهیه و روش استفاده این ماسک را در ادامه می‌خوانید.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق چای خوری ماست
  • یک قاشق چای خوری آبلیمو
  • یک قاشق چای خوری چای سبز

طرز تهیه و روش استفاده:

ماست ، آبلیمو و چای سبز را به مقدار مساوی در یک ظرف ریخته و با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه و مشاهده اثر بخشی هر چه بیش تر ماسک لازم است هفته ای یک الی دو بار از آن استفاده شود.

ماسک چای سبز و سفیده تخم مرغ برای بستن منافذ باز پوست

تا به اینجا با انواع ماسک چای سبز برای پوست‌های چرب، خشک و نرمال آشنا شدید. حالا می‌خواهیم ماسک‌های تخصصی تر را به شما آموزش دهیم. مثلا اگر منافذ بازی روی پوستتان دارید و به دنبال مواد طبیعی برای بستن منافذ باز پوست هستید یک راه حل فوق العاده خوب استفاده از چای سبز است. چای سبز به دلیل داشتن نوعی آنتی اکسیدان به نام تانن برای پاکسازی پوست مناسب است و سبوم و عوامل تحریک کننده پوست را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید از شر منافذ باز روی پوستتان خلاص شوید ترکیب چای سبز و سفیده تخم مرغ را فراموش نکنید چون این ماسک علاوه بر بستن منافذ، پوست را روشن و درخشان هم می‌کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه و روش استفاده از این ماسک را برایتان توضیح دهیم:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذاخوری پودر چای سبز
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • دو قاشق چای خوری آرد
  • دو تا سه قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه ماسک چای سبز برای منافذ باز پوست:

  • ابتدا پودر چای سبز را در آب حل کنید.
  • سپس سفیده تخم مرغ و آرد را با همزن بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند
  • حالا محلول چای سبز را به ترکیب آرد و سفیده تخم مرغ اضافه کنید.
  • مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
  • وقتی ترکیب یکدست شد آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید.
  • اجازه دهید ماسک خشک شود سپس صورتتان را با آب بشویید.
  • برای تاثیر ماسک لازم است هفته‌ای دو مرتبه از آن استفاده کنید.

ماسک چای سبز و سفیده تخم مرغ برای بستن منافذ باز پوست

ماسک چای سبز و عسل برای درمان جوش سر سیاه

اگر از جوش‌های سرسیاه روی پوست صورتتان خسته شده‌اید می‌توانید از ماسک عسل و ترکیب آن با چای سبز کمک بگیرید. عسل یک روشن کننده‌ طبیعی پوست صورت بوده و لک‌های سیاه و جای جوش صورت را می‌تواند به راحتی از بین ببرد. همچنین قادر است پوست صورت را تغذیه کرده و برای افراد دارای پوست خشک مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کند. در مورد چای سبز هم پیش از این گفتیم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از پوست صورت در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ترکیب  این دو ماده یعنی چای سبز و عسل یک روش موثر برای درمان انواع جوش صورت خواهد بود.با ما همراه باشید تا روش تهیه و استفاده از ماسک عسل و چای سبز را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذا خوری چای سبز دم شده
  • دو قاشق غذا خوری عسل طبیعی

طرز تهیه ماسک عسل و چای سبز برای رفع جوش سر سیاه:

  • ابتدا عسل و چای سبز را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  • ترکیب به دست آمده را روی تمام پوست صورتتان بمالید.
  • حواستان باشد که ماسک وارد چشم و دهانتان نشود.
  • لازم است که این ماسک حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند.
  • بعد از زمان گفته شده می‌توانید صورتتان را بشویید.
  • از آب خنک برای شستن صورتتان استفاده کنید.
  • بعد از شست و شوی پوست آن را به خوبی خشک کنید.
  • برای گرفتن نتیجه خوب از این ماسک، آن را هفته‌ای یک مرتبه روی پوست صورتتان استفاده کنید.

ماسک چای سبز با آبلیمو و آرد نخود برای سفید شدن پوست

برای از بین بردن لک سیاه صورت و جای جوش استفاده از آرد نخودچی یک گزینه عالی به حساب می‌آید. ترکیب آرد نخودچی با چای سبز پوست شما را به خوبی تغذیه کرده و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند. ترکیب این دو ماده فایده دیگری که برای پوست دارد این است که خواص ضد پیری برای پوست داشته و پوست را جوان نگه می‌دارد. اگر به ماسک کمی هم آبلیمو اضافه شود، پوست درخشان و شفاف خواهد شد چون آبلیمو خاصیت سفید کنندگی و روشن شدن پوست را دارد.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذا خوری چای سبز دم شده
  • یک قاشق غذا خوری آرد نخودچی
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش

طرز تهیه ماسک  آرد نخودچی، آبلیمو و چای سبز:

  • آبلیمو، چای سبز و آرد نخودچی را به خوبی مخلوط کنید.
  • مواد را به هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود.
  • ماسک به دست آمده را روی تمام قسمت‌های پوست صورت به جز چشم‌ها و دهان قرار دهید.
  • حدود 15 دقیقه صبر کنید که ماسک روی صورت خشک شود.
  • بعد از خشک شدن ماسک، آن را به کمک آب سرد از روی پوست پاک کنید.
  • برای آن از ماسک نتایج خوبی بگیرید هفته‌ای یک یا دو بار از آن استفاده نمایید.

ماسک چای سبز برای تیرگی و پف زیر چشم

چای سبز حاوی آنتی‌ اکسیدان‌های مختلف است و یکی از مواد موجود در این چای تانن نام دارد. تانن یک ترکیب فوق العاده است که خاصیت قابض داشته و برای از بین بردن پف و سیاهی زیر چشم بسیار مفید است. علاوه بر این آنتی‌ اکسیدان‌های چای سبز عروق زیر پوست اطراف چشم را منقبض کرده و به کاهش پف زیر چشم کمک می‌کنند. اگر شما هم زیر چشمتان پف و تیرگی دارید می‌توانید به کمک ماسک چای سبز از شر این موارد خلاص شوید. برای تهیه این ماسک کافیست به شیوه زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • دو عدد چای سبز کیسه‌ای
  • آب جوش

طرز تهیه ماسک با استفاده از چای سبز کیسه ای:

  • کیسه‌های چای سبز را درون آب جوش بیاندازید و دم کنید.
  • بعد از آن، کیسه‌ها را از آب بیرون آورده و برای 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا سرد شوند.
  • بعد از نیم ساعت کیسه‌ها را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را روی چشم‌هایتان قرار دهید.
  • صبر کنید که کیسه چای سبز برای 15 دقیقه روی چشم بماند.
  • بعد از یک ربع می‌توانید کیسه‌ها را از روی چشمتان بردارید.
  • برای رفع سیاهی و پف چشم روزانه دو مرتبه این کار را تکرار کنید.

ماسک چای سبز برای پف زیر چشم

ماسک چای سبز برای آفتاب سوختگی

دانستیم که چای سبز خواص ضد التهابی دارد و افرادی که پوستشان دچار التهاب و قرمزی شده می‌توانند از این ماده کمک بگیرند. به خاطر داشتن خواص ضد التهابی، از چای سبز برای ترمیم و درمان آسیب دیدگی‌های پوست ناشی از تابش اشعه فرابنفش خورشید هم استفاده می‌شود. همچنین چای سبز اگر روی پوست صورت استفاده شود می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کند. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید و به دنبال یک راه حل برای رفع آن هستید می‌تواند ماسکی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را امتحان کنید:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • سه استکان چای سبز دم شده
  • یک تکه پارچه یا پنبه

طرز تهیه ماسک طبیعی چای سبز برای درمان آفتاب سوختگی:

  • چای سبز را ابتدا باید دم کنید.
  • چای دم کشیده را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.
  • سپس یک تکه پارچه یا پنبه تمیز را درون چای سرد شده خیس کنید.
  • پارچه یا پنبه مرطوب شده با چای سبز را روی محل آفتاب سوخته قرار دهید.
  • پس از چند دقیقه پارچه یا پنبه را بردارید.
  • برای اینکه از این ماسک نتیجه خوبی بگیرید لازم است روزانه دو یا سه مرتبه از این ماسک روی محل آفتاب سوخته استفاده شود.

مزایای ماسک چای سبز برای مو

تا به اینجا با خواص چای سبز و انواع ماسک آن برای پوست آشنا شدید حالا به سراغ خواص این چای برای موها می‌رویم. مزایای استفاده از ماسک چای سبز برای مو عبارتند از:

  1. چای سبز حاوی پنتنول است که این ماده می‌تواند به خوبی از خشکی و شوره‌ پوست سر جلوگیری کند.
  2. چای سبز حاوی کاتچین است که این ماده می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  3. چای سبز  سرشار از آنتی‌ اکسیدان بوده و به رشد موهای شما کمک می‌کند.
  4. این چای حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و ویتامین C است که می‌توانند باعث نرمی و خوش‌حالتی موهایتان شوند.

درخشان کننده مو

اگر می‌خواهید موهای درخشانی داشته باشید ماسک موی زیر را امتحان کنید:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • سه قاشق چای خوری چای سبز
  • چهار لیوان آب داغ

طرز تهیه و استفاده از ماسک درخشان کننده مو:

چای سبز و آب داغ را در یک ظرف ریخته و بعد از یک ساعت، محلول را از یک صافی رد کنید. حالا موهایتان را کمی با آب مرطوب کرده و بعد موها را با محلول به دست آمده بشویید. اجازه دهید چای سبز ده دقیقه روی موهای شما باقی بماند و بعد با شامپو بشویید و در انتها با آب سرد آبکشی کنید. برای درخشان شدن مو از این ماسک باید سه بار در هفته استفاده شود.

خواص چای سبز برای مو

افزایش و تقویت رشد مو

اگر موهایتان ضعیف شده و می‌خواهید آن را تقویت کنید کافیست ماسک مو زیر را امتحان کنید چون استفاده از این ماسک ریزش موی شما را قطع کرده و تخم‌ مرغ و روغن زیتون موجود در آن اثر مرطوب کنندگی دارند، از خشکی پوست سر جلوگیری کرده و مانع ایجاد شوره‌ سر می‌شوند.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • مقداری برگ چای سبز
  • آب داغ
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه و استفاده از ماسک تقویت کننده مو:

  • چای سبز را درون آب داغ بریزید و بر روی آن درپوش بگذارید.
  • بعد از گذشت 15 دقیقه آن را از یک صافی رد کنید.
  • زرده و سفیده‌ تخم‌مرغ را با هم مخلوط نمایید و به چای سبز اضافه کنید. (اگر موهای خشک و زبری دارید، فقط از زرده‌ تخم‌ مرغ استفاده کنید)
  • حالا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به ترکیب اضافه کنید.
  • با یک همزن این ترکیب را به یک محلول یکنواخت تبدیل کنید.
  • حالا این ماسک را به مدت 3 دقیقه بر روی پوست سر قرار داده و ریشه و ساقه مو را آرام ماساژ دهید.
  • اجازه دهید این ماسک 20 دقیقه بر روی سر باقی بماند و بعد آبکشی کنید.
  • این ماسک هفته‌ای یک بار باید استفاده شود.