زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تمام لوازمی که برای آرایش داماد لازم است

wordcamp
1,905
12 دقیقه
تمام لوازمی که برای آرایش داماد لازم است

روز جشن عروسی برای هر فردی یکی از به‌ یاد‌ ماندنی‌ترین روزهای زندگی اوست. این روز به خصوص سختی‌هایی را نیز برای عروس و داماد به همراه می‌آورد. معمولا همه عروس‌ها و دامادها روزهای قبل از عروسی استرس زیادی را تجربه می‌کنند و نگران چگونگی برگزار شدن مراسم عروسی خود هستند. در روز عروسی یکی از مهم‌ترین مراحل آماده شدن، آرایشگاه رفتن عروس و داماد است. بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند آرایش کردن در روز عروسی مختص عروس بوده و داماد آرایش و آمادگی خاصی لازم ندارد‌. اما امروزه بسیاری از دامادها برای جشن عروسی خود به آرایشگاه رفته و گریم می‌شوند. حتما از خود می‌پرسید که لوازم آرایشی داماد چه چیزهایی است. در این مطلب قصد داریم که ابزار آرایشی و وسایل گریم داماد را به شما معرفی کرده و کاربردهای آنها را نیز نام ببریم. با ما همراه باشید.

آرایش داماد در جشن عروسی چگونه است؟

در جشن عروسی بیشتر از هر شخص دیگری عروس و داماد در کانون توجه مهمانان هستند و باید زیباتر و آراسته‌تر از همیشه به نظر بیایند. آرایش و گریم داماد برای این منظور بسیار حائز اهمیت بوده و بر روی افزایش جذابیت و زیبایی داماد بسیار تاثیر گذار است. اما خوشبختانه گریم و آرایش داماد به اندازه‌ی آرایش عروس دردسر ندارد. به وقت زیادی احتیاج نداشته و بسیار ساده‌تر از آن است.

لوازم آرایشی داماد به مردها در روز عروسی کمک می‌کند که پوستشان شاداب و باطراوت به‌ نظر آمده و به طور کلی از لحاظ ظاهری بی‌نقص به‌ نظر برسد. برخی از لوازم و ابزار آرایشی داماد فقط توسط آرایشگر استفاده شده و برخی دیگر نیز باید توسط خود داماد استفاده شود‌. به داماد توصیه می‌شود که چند ماه قبل از جشن عروسی، برای مراقبت از پوست خود از برخی لوازم استفاده کند تا در جشن عروسی پوستی جوان و شاداب داشته باشند.

داماد برای اینکه شیک‌تر به‌نظر برسد بهتر است که با انواع ابزار آرایشی داماد آشنا شده و یک لیست تحت عنوان لیست خرید لوازم آرایش داماد تهیه کند. همچنین بهتر است که در مورد گریم نیز اطلاعاتی داشته باشد تا برای رسیدن به هدف خود، آرایشگر را بهتر راهنمایی کند.

دورانی که لوازم آرایشی داماد به کیت اصلاح او محدود می‌شد دیگر گذشته است. امروزه مردان به آراستگی پوست و موی خود اهمیت بیشتری می‌دهند و این مسئله در جشن عروسی برایشان مهم‌تر است. در ادامه‌ی مطلب برخی از ابزار و لوازم آرایشی داماد را به شما معرفی می‌کنیم و کاربردهای آن‌ها را نیز نام می‌بریم.

داماد به همراه چهار ساقدوش خود در آرایشگاه
داماد به همراه ساقدوش‌هایش در آرایشگاه

آرایش صورت داماد شامل چه مواردی می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم در گذشته توجه چندانی به آرایش داماد برای جشن عروسی نمی‌شد. به یک اصلاح مو، ریش و سبیل ( شکل نوشتاری غلط: سیبیل) بسنده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر اکثر آرایشگاه‌های مردانه خدمات ویژه‌ای را برای آرایش و گریم داماد در جشن عروسی ارائه می‌دهند. معمولا تلاش می‌شود که صورت داماد یکدست شده و برخی نقص‌های صورت مانند جوش، لک، سرخ‌شدگی و …. پوشانده شود. بیشتر آرایش و گریم داماد به این منظور است که در هنگام عکاسی در آتلیه، صورت دچار چند رنگی نشده و شکل جذاب‌تری داشته‌باشد. علاوه بر عکس‌های آتلیه، فیلم عروسی و عکس‌هایی که با مهمان‌ها انداخته می‌شود را نباید فراموش کرد. معمولا آرایش و گریم داماد به گونه‌ای انجام می‌شود که کسی متوجه نشود صورت آرایش شده است. در ادامه لوازم آرایشی داماد را به شما معرفی می کنیم و مراحل آرایش صورت داماد را نام می‌بریم.

پاک کردن صورت

در فرآیند آرایش صورت داماد مانند آرایش عروس ابتدا از شوینده‌های مخصوص صورت استفاده می‌کنند. شوینده‌های صورت آلودگی‌ها و چربی‌های سطح پوست را می‌زداید. صورت ما هر روز در معرض آلودگی‌ها و ذراتی مانند خاک، گرد و غبار و باکتری‌ها است. اگر این آلودگی‌ها را از روی پوست نشوییم، صورت توسط سلول‌های مرده و چربی پوشیده می‌شود. شستن صورت با آب به تنهایی قادر به پاک کردن این حجم از آلودگی‌ها نیست و برای زدودن آن‌ها به یک پاک کننده مناسب نیاز داریم. در آرایشگاه از شوینده صورت در ابتدای فرآیند استفاده می‌کنند تا ذرات آلودگی از منافذ پوست پاک شده و خطر ایجاد جوش‌های سر سیاه بسیار کم شود.

خرید ژل شستشوی صورت ضد آلودگی هوا مخصوص آقایان سینره 200 میل

ویژگی‌های ژل شستشوی صورت ضد آلودگی هوا مخصوص آقایان سینره:

  • شاداب کننده 
  • انرژی بخش
  • پاک کننده عمیق پوست 
  • ملایم با پوست صورت و نرم کننده 

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مرطوب کردن صورت

یکی دیگر از لوازم آرایشی داماد مرطوب کننده صورت است. آرایشگر با استفاده از مرطوب کننده پوست صورت را شاداب‌تر می‌کنند. مرطوب کننده‌ها معمولا با رساندن آب به منافذ زیرین پوست باعث هیدراته کردن پوست و شادابی و سرزندگی بیشتر پوست می‌شود.استفاده از مرطوب کننده‌ها به درخشان کردن و براق کردن بیشتر پوست در طول روز می‌شود. برخی از افراد به دلایل مختلفی دچار خشکی پوست هستند که معمولا باعث پوسته پوسته شدن، خارش، قرمزی و ترک خوردگی می‌شود. مرطوب کننده‌ها از پوست محافظت می‌کند و باعث بهبود رنگ و بافت پوست می‌شود.

اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری در مورد گریم و لوازم آرایشی داماد داشته باشید، آموزش گام به گام و تخصصی گریم داماد را بخوانید. این مقاله مراحل آماده شدن داماد را از ابتدا تا انتها توضیح داده است.

یکدست کردن پوست صورت

می‌دانیم که صورت همه‌ی افراد صاف و یکدست نبوده و دارای برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی است. در آرایش صورت داماد از کرم‌پودر استفاده می‌شود تا پوست صورت حالت یکنواختی پیدا کند. معمولا آرایشگر برای این منظور کرم‌پودری را انتخاب می‌کند که نزدیک ترین رنگ به پوست خود فرد را داشته باشد. کرم‌پودر یکی از مهم‌ترین ابزار آرایشی داماد بوده که به خوبی جوش‌های صورت را می‌پوشاند. همچنین کرم‌پودر می‌تواند جای اصلاح ریش که معمولا قرمز می‌شود را نیز بپوشاند که از به وجود آمدن چند رنگی صورت جلوگیری می‌کند. آرایشگر کرم‌پودر را بر اساس نوع و رنگ پوست انتخاب خواهد کرد. میزان عرق کردن پوست شما هم در انتخاب کرم‌پودر موثر است.

خرید کرم پودر مات کالیستا مناسب انواع پوست حجم 35 میل

مشخصات کرم پودر مات کالیستا مناسب انواع پوست:

  • مناسب انواع پوست
  • ماندگاری و دوام بالا
  • بدون نیاز به تجدید در طول روز
  • پوشش‌دهی یکدست
  • مناسب روزانه
  • نتیجه نهایی مات

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

استفاده از کانتور

در آرایش و گریم صورت داماد بسته به نیاز فرد، آرایشگر تصمیم می‌گیرد که از کانتور یا تکنیک سایه روشن استفاده کند یا خیر. استفاده از این ابزار آرایشی داماد به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد و معمولا افرادی استفاده می‌کنند زوایای بینی و چانه نامناسبی دارند. کانتور و استفاده از ابزار مناسب برای انجام آن جزیی از وسایل گریم داماد هستند. در برخی افراد بینی یا چانه دارای انحراف است و به همین دلیل ممکن است فرم صورت آن‌ها را تاحدودی بهم بزند. آرایشگر برای این افراد از کانتور استفاده می‌کند و انحناهای نامناسب صورت را اصلاح می‌کند. در ادامه به چک لیست لوازم آرایش داماد را باهم بررسی می‌کنیم.

کانسیلر

کانسیلر محصولی آرایشی شبیه به کرم‌پودر است با این تفاوت که بافت غلیظ‌تری دارد و برای پوشاندن مشکلات پوستی مثل لک، جوش و تیرگی مناسب است. یکی از پرکاربردترین استفاده کانسیلر، برطرف کردن تیرگی زیر چشم است. سیاهی زیر چشم، آنها را خسته و گود رفته نشان خواهد داد. کانسیلر مهم‌ترین لوازم آرایشی داماد است.

خرید کانسیلر مایع نوت مدل Full Coverage

مشخصات کانسیلر مایع نوت مدل Full Coverage:

  • حاوی روغن آرگان و پروتئین سویا
  • کمک به افزایش تولید کلاژن
  • ماندگاری بالا و پوشانندگی نسبتاً خوب
  • تقویت ساختار پوست
  • فاقد پارابن
  • بدون تست بر روی حیوانات

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

چک لیست لوازم آرایش داماد برای جشن عروسی

تا اینجای مطلب برخی از ابزار آرایشی داماد را معرفی کردیم. اما در ادامه مطلب برخی دیگر از لوازم آرایشی داماد را به صورت جزئی تر نام می‌بریم.

لوازم بهداشتی مراقبتی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر دامادی ممکن است آن را فراموش کند، رسیدگی به پوست دست و ناخن‌هایش است. برای مراسم عروسی ناخن‌های خود را کوتاه و اصلاح کنید. حتما نمی‌خواهید وقتی دست عروس را گرفته‌اید و یا با مهمان‌ها دست می‌دهید آنها متوجه خشکی پوست شما شوند، پس حتما به دست‌هایتان مرطوب کننده بزنید.

چند هفته از روز عروسی مراقبت‌های پوستی مثل گذاشتن ماسک صورت را فراموش نکنید. رسیدگی به پوست از ایجاد جوش روی صورت در این روز مهم می‌تواند جلوگیری کند. ماسک‌های صورت خاصیت‌های مختلفی مثل آبرسانی، رفع کدری و پاک کردن منافذ دارند. شما می‌توانید بر اساس نیاز پوستی خود از این ماسک‌ها استفاده کنید.

مردی که روی صورت خود ماسک مراقبتی گذاشته است
مردی با ماسک مراقبتی پوست صورت

مرطوب کردن لب را فراموش نکنید. «لیپ بالم» یا «بالم لب» محصولی برای آبرسانی و تغذیه پوست لبهاست. لب‌های خشک، ترک خورده و پوسته شده قطعا ظاهر زیبایی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

لوازم آرایش مو

آرایش موی سر و صورت از گذشته یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آرایش داماد بوده‌است. معمولا داماد با مراجعه به آرایشگاه موهای سر خود را مرتب کرده و ریش و سبیل خود را می‌تراشند. البته برخی دیگر از افراد ریش و سبیل خود را مرتب می‌کنند و از تیغ اصلاح استفاده نمی‌کنند. اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، این کار را به روزعروسی موکول نکنید. چند روز زودتر برای رنگ کردن موهایتان اقدام کنید تا زمان برای رفع مشکلات احتمالی داشته باشید. در ادامه لیستی از لوازم آرایشی داماد برای آرایش مو، ریش و سبیل را نام می‌بریم.

اگر ابروهای نامرتبی دارید و یا تارهای آن خیلی سریع بلند می‌شوند، حتما برای روز عروسی آنها را مرتب کنید تا چهره شما گرفته یا عبوس به نظر نرسد.

  • تیغ اصلاح، خمیر ریش و افترشیو
  • شامپو، نرم کننده، ژل، تافت و واکس مو
  • شانه، اسپری آب، قیچی، تیغ و ماشین اصلاح موی سر و صورت، سشوار و برس جز وسایلی است که باید آرایشگر داشته باشد.
  • روغن ریش

معرفی بهترین مدل موی داماد + انواع استایل ‌ها برای سلیقه ‌های مختلف مقاله‌ای است که برای آراستگی موها در روز عروسی شما حتما به کارتان خواهد آمد. روی لینک کلیک کنید تا به صفحه این مقاله هدایت شوید.

خوشبو کننده‌ها

یک داماد در جشن عروسی خود حتما باید بوی خوبی بدهد. بوی خوب تقریبا به اندازه‌ی ظاهر خوب اهمیت دارد. معمولا چون عروس و داماد در شب عروسی خود باید مدت طولانی‌ای برقصند، بیشتر عرق می‌کنند و به همین دلیل ممکن است بوی نامطبوعی بگیرند. به این ترتیب داماد قبل از پوشیدن کت‌شلوار خود بهتر است که از مام زیر بغل استفاده کرده تا کمتر عرق کرده و در جشن عروسی بوی نامطبوعی ندهد. همچنین یکی دیگر از لوازم آرایشی داماد ادکلن بوده که بسته به سلیقه‌ی فرد انتخاب می‌شود.

آرایش پوست صورت

پیش‌تر نیز اشاره کردیم که یکی از مراحل گریم داماد، استفاده از کانسیلر و کرم‌پودر است. همانطور که می‌دانیم برخی از مردان ممکن است از زدن کرم‌پودر خودداری کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که جشن عروسی در زندگی هر فرد یک بار بوده و بهتر است که زیاد در این موارد سخت نگیرید. استفاده از کرم‌پودر و کانسیلر باعث می‌شود که جوش و لک‌های پوست ناپدید شده و صورت فرد حالت یکدست تر صاف‌تری پیدا کند. کانسیلر یکی از مهم ترین مواردی است که در ابزار آرایشی داماد قرار دارد. کانسیلر می‌تواند هر چیز ناخواسته‌ای که در صورت شما پدید آمده است را در یک چشم بهم زدن بپوشاند. همچنین کانسیلر برای افرادی که از لک‌ها و سیاهی‌هایی در صورت خود رنج می‌برند، بسیار مناسب است. شاید آریشگر برای آرایش پوستی شما فقط به یک کانسیلر مناسب اکتفا کند.

مردی همراه با لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیازش
لوازم آرایشی و بهداشتی موردنیاز داماد

ابزارهای آرایشی برقی

اصلاح و مرتب کردن موهای سر و صورت برای هر دامادی حیاتی بوده و معمولا برخی ابزارهای برقی برای این منظور بسیار کاربردی هستند. یکی از بهترین لوازم آرایشی داماد سشوار است. سشوار کاربردی ترین وسیله برای خشک کردن و حالت دادن به موهاست. همچنین برای صاف کردن موها از اتوی مو استفاده می‌شود. برای اصلاح کردن ریش و سبیل خود نیز می‌توانید از ریش‌تراش‌ها و مو زن‌های برقی استفاده کنید.

سخن آخر

جشن عروسی یکی از ماندگارترین خاطرات هرفردی است و تمام افراد دوست دارند که این جشن را به بهترین شیوه ممکن برگزار کنند. در جشن عروسی، عروس و داماد در کانون توجه قرار دارند. به این ترتیب آراسته و زیبا بودن عروس و داماد بسیار حائز اهمیت است. در گذشته داماد برای جشن عروسی فقط ریش و سبیل خود را اصلاح کرده و موهای سرش را مرتب می‌کرد. اما امروزه آرایش و گریم داماد پیچیده تر شده و شامل استفاده از کرم‌پودر و … نیز می‌شود. در این مطلب انواع لوازم آرایشی داماد را نام برده‌ایم و شما می‌توانید لیستی تحت عوان چک لیست لوازم آرایش داماد از این مطلب تهیه نمایید.

سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی داماد

لوازم آرایشی داماد به چه معناست؟

لوازم آرایشی که یک مرد در روز جشن ازدواج خود، برای آراستگی و زیبایی بیشتر، به آنها احتیاج دارد لوازم آرایشی داماد هستند.

لوازم آرایشی داماد شامل چه چیزهایی هستند؟

کرم‌پودر، کانتور و کانسیلر جز لوازم آرایشی هستند که برای بهتر نشان دادن پوست داماد استفاده می‌شود.

نکات مربوط به استفاده از کرم پودر برای داماد چیست؟

رنگ کرم‌پودر برای طبیعی جلوه کردن باید نزدیک‌ترین رنگ به رنگ پوست باشد. علاوه بر این کرم‌پودر باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. نکته دیگر این است که اگر صورت شما عرق می‌کند، حتما باید از کرم‌پودر ضد آب و یا با ماندگاری بالا استفاده کنید.

کاربرد کانسیلر در وسایل گریم داماد چیست؟

کانسیلر با بافت غلیظی که دارد وظیفه پوشاندن لک، جوش، جای جوش و تیرگی‌ها را دارد. بیشترین کاربرد کانسیلر برای رفع تیرگی چشم است تا چشم‌ها خسته به نظر نرسند.