زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش گام به گام و تخصصی گریم داماد

wordcamp
2,970
11 دقیقه
آموزش گام به گام و تخصصی گریم داماد

در روز عروسی، همه‌چیز باید عالی و بی‌نقص باشد. چقدر به این جمله اعتقاد دارید؟ در روز عروسی، بی‌نقص‌سازی چهره داماد با انجام گریم داماد صورت می‌گیرد. البته گریم داماد امری پیچیده و باظرافت است که امروز قصد داریم این امر پیچیده را برای شما ساده‌سازی کنیم. امروز به آموزش کامل گریم چهره داماد پرداخته و راهنمای قدم‌به‌قدمی را برای شما توضیح خواهیم داد. با ما در مجله زیبایی مو تن رو همراه باشید.

مراحل انجام گریم داماد چیست؟

دیگر همچون گذشته، آرایش و گریم به زنان محدود نشده و آقایان هم گریم می‌کنند. روز عروسی مهم‌ترین و خاص‌ترین روز زندگی زنان و مردان بوده و این حق تمامی افراد است که در این روز، چهره‌ای زیبا و جذاب داشته باشند. گریم داماد معمولا در روز عروسی و در روز مراسم فرمالیته انجام شده تا داماد چهره‌ای جذاب داشته باشد. در ادامه به بررسی مرحله‌به‌مرحله آرایش داماد می‌پردازیم.

لبخندی خیره‌ کننده داشته باشید

ابتدا به‌طور معمولی و به مدت 3 دقیقه با خمیردندان مسواک بزنید. سپس، کمی جوش‌شیرین به همراه دو الی سه قطره آب‌میوه روی مسواک خود ریخته و به مدت یک دقیقه مسواک بزنید. بهره‌گیری از این ترکیب فوق‌العاده، لکه‌های زرد دندان‌های شما را به‌آرامی پاک می‌کند.

از مواد شیمیایی دوری کنید

روز عروسی مهم‌ترین روز است اما قطعا کل زندگی یک زوج در این روز خلاصه نمی‌شود. شما بعد از روز عروسی باید به زندگی ادامه داده و به پوست سالم نیاز دارید! اگر گریم برای مدت طولانی روی صورت باقی مانده، بهتر است از مواد شیمیایی دوری کنید. درصورت استفاده از مواد شیمیایی، آسیب زیادی به پوست وارد شده و در واقع اصلا نیازی به استفاده از آنها نیست. می‌توانید از محصولات برندهایی که لوازم آنها با مواد گیاهی تولید شده است استفاده کنید.

از ماسک صورت استفاده کنید

بهتر است دو هفته قبل از ازدواج، از ماسک معمولی یا ماسک میوه‌ای استفاده کنید. استفاده از ماسک، مشکلات پوستی را برطرف کرده و با سرعت بسیار بالایی، پوستی شاداب و جذاب برای شما به ارمغان می‌آورد. توجه داشته باشید که حداقل 2 روز قبل از عروسی و حداکثر یک هفته قبل از عروسی از ماسک استفاده کرده باشید و آن را به تاخیر نیندازید.

استفاده از ماسک یکی از مراحل اجرای گریم داماد
استفاده از ماسک، پوستی شاداب و سالم برای شما ایجاد می‌کند

شما می‌توانید ماسک طبیعی خود را به‌راحتی در خانه ساخته و از آن بهره ببرید. همچنین، ماسک عمل پاک‌سازی پوست را برای صورت شما انجام داده و پوستی نرم و صیقلی برای شما به ارمغان می‌آورد. توجه داشته باشید که ماسک، یکی از انواع روش‌های پاک‌سازی پوست است و روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. پاک‌سازی پوست امری تخصصی بوده ولی شما می‌توانید آن را در خانه انجام دهید.

بهره مندی از فواید یخ

یکی از دغدغه‌های اصلی دامادها، عرق کردن صورت به‌خاطر استرس زیاد است. نگران نباشید چرا که ما برای شما راه‌حل این مشکل را ارائه خواهیم کرد. پس از پاک‌سازی صورت، مقداری یخ روی پوست خود قرار دهید. یخ معجزه کرده و منافذ صورت را می‌بندد. با بسته شدن منافذ، دیگر پوست صورت شما عرق نکرده و چرب نمی‌شود.

مدل موی مناسب خود را انتخاب کنید

موها تاثیر زیادی در زیبایی تمامی انسان‌ها دارند. چند روز قبل از عروسی، مدل موی خود را انتخاب کنید. حتما دقت کنید که مدل مو با چهره شما سازگاری کامل داشته باشید.

اجرای مدل مو در گریم داماد
بهتر است در روزهای باقی‌مانده به عروسی، مدل موی خود را تغییر ندهید

ما در مطلب زیر به بررسی جدیدترین مدل موهای مردانه در سال 1401 پرداخته‌ایم. می‌توانید با خواندن مطلب «مدل موی مردانه ۱۴۰۱ | مدل هایی برازنده آقایان خوش‌تیپ» مدل مناسب خود را با توجه به فرم چهره‌ی خود انتخاب کرده و به آرایشگر خود نشان دهید تا این مدل مو را برای شما اجرا کند.

ریش و سبیل خود را مرتب کنید

علاوه بر مو، ریش و سبیل نیز تاثیر زیادی در زیبایی چهره تمامی افراد دارند. در واقع ریش و سبیل به تعادل صورت و گریم شما کمک می‌کنند. بهتر است چند روز قبل از عروسی، ریش و سبیل (املای اشتباه: سیبیل) خود را مرتب نگه داشته و در روزهای باقی‌مانده به عروسی، مدل ریش و سبیل خود را عوض نکنید.

اجرای مدل ریش در گریم داماد
می‌توانید برای داشتن ریش‌ زیباتر از محصولات مراقبت از ریش استفاده کنید

همچنین می‌توانید از محصولات مراقبتی ریش و سبیل استفاده کنید تا ریش و سبیل جذابی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید با آرایشگر خود صحبت کرده تا او با تکنیک‌هایی ریش و سبیل شما را پرپشت‌تر و زیباتر سازد.

اگر در انتخاب مدل ریش خود مشکل دارید، ما در مطلب «معرفی بهترین مدل های ریش 2022» به بررسی انواع مدل ریش پرداخته‌ایم. می‌توانید با مطالعه‌ی این مطلب، مدل ریش مناسب خود را انتخاب کرده و در ظاهر خود انقلاب کنید!

پس از مرتب کردن ریش و سبیل، موهای داخل گوش و بینی خود را نیز بتراشید. حضور این موها، گریم و استایل شما را به‌طور کامل خراب کرده و باید توجه ویژه‌ای نسبت به تراشیدن آنها داشته باشید.

کرم پودر مناسب را خریداری کنید

کرم‌پودر را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید. از کرم‌پودرهای روشن استفاده نکنید و اگر پوست شما چرب است، کرم‌پودری را انتخاب کنید که بیش‌تر بر پایه‌ی آب باشد. همچنین، اگر پوست خشکی دارید، کرم‌پودری را انتخاب کنید که بیش‌تر بر پایه‌ی چربی باشد و پوست شما را مرطوب کند.

خرید دی دی کرم SPF30 لافارر مناسب انواع پوست

این کرم‌پودر مناسب انواع پوست بوده و قابلیت مرطوب‌کنندگی دارد. همچنین این کرم‌پودر با پیری مبارزه کرده و ضدلک است.

برای خرید این کرم‌پودر و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

اگر در تشخیص رنگ پوست و خرید کرم‌پودر متناسب با آن مشکل دارید، اصلا ناراحت نباشید. زیر نور طبیعی قرار گرفته و کرم‌پودر را روی پشت دست یا سینه‌ی خود تست کنید. اگر رنگ کرم‌پودر با پوست شما تطابق داشت، این کرم‌پودر مناسب شماست.

کرم‌پودر پایه‌ی گریم شماست. بهتر است از محصولی با کیفیت استفاده کنید. این محصول شگفت‌انگیز تمامی عیب‌ونقص‌های صورت را پوشانده و لکه‌ها، جوش و خطوط ریز صورت را ناپدید می‌کند.

از پرایمر استفاده کنید

پرایمر یکی از محصولات آرایشی است که کاربرد فوق‌العاده و بی‌نظیری دارد. این محصول در آرایش حرفه‌ای کاربرد داشته و در اولین مرحله آرایش از آن استفاده می‌شود.

خرید پرایمر و ضد آفتاب SPF50 پریم حاوی ویتامین سی

این پرایمر از پوست در برابر اشعه‌ فرابنفش محافظت کرده و ترمیم‌کننده پوست است. همچنین این پرایمر حاوی ویتامین C بوده و در برابر آب مقاوم است

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید

با استفاده از این محصول، کرم‌پودر به‌ شکل بهتری روی پوست شما اجرا شده و تاثیر بیش‌تری خواهد داشت. همچنین، پرایمر ماندگاری گریم شما را افزایش داده و از ریزش و حرکت کرم‌پودر جلوگیری می‌کند. بهتر است قبل از هر اقدامی، از این محصول استفاده کنید تا گریمی یک‌دست‌تر داشته باشید.

کرم پودر را اعمال کنید

پس از اینکه کرم‌پودر را با توجه به رنگ و نوع پوست خود انتخاب کردید، آن را روی صورت خود اعمال کنید. برای اینکار ابتدا روی صورت خود چند نقطه از کرم‌پودر را بریزید. در ادامه با حرکت دایره‌ای و کوچک به سمت خط فک و خط موی خود حرکت کنید. این روند باعث می‌شود کرم‌پودر شما طبیعی و زیباتر به‌نظر برسد.

همچنین، اگر به‌دنبال افزایش مدت ماندگاری آرایش خود هستید، می‌توانید از پودر یا اسپری تثبیت آرایش (فیکساتور) استفاده کنید.

از کانسیلر استفاده کنید

پس از اینکه کرم‌پودر را روی صورت خود اعمال کردید، حالا نوبت کانسیلر است. کانسیلر یک محصول جادویی و همه‌کاره با کاربرد فراوان است. کانسیلر تمامی چین‌وچروک‌های صورت، سیاهی دور چشم، لک، جای زخم و جوش‌ها را پوشانده و استخوان گونه را برجسته می‌کند.

خرید کانسیلر بورژوا مدل Healthy Mix

این کانسیلر از ماندگاری خوبی برخوردار بوده و حاوی عصاره آووکادو است. همچنین این کانسیلر پوشش‌دهی مناسبی داشته و بافت نرمی دارد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید

برای استفاده از کانسیلر ابتدا چند نقطه با آن روی صورت خود ایجاد کنید. پس از ایجاد این نقطه‌ها، با استفاده از نوک انگشت یا براش آرایشی آن را روی صورت خود پخش کنید. همچنین بهتر است برای پوشاندن کامل لک‌ها، از کانسیلرهای پوشش کامل استفاده کنید. کانسیلرهای پوشش کامل، ماندگاری بیش‌تری داشته و محصولاتی فوق‌العاده هستند.

آرایشگران زیادی باور دارند که بهتر است از کانسیلر، پس از کرم‌پودر استفاده شود ولی می‌توانید از این محصول پیش از کرم‌پودر استفاده کنید و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

از محصولات زیبایی مو استفاده کنید

هیچ محدودیتی برای زیباتر شدن شما وجود ندارد. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن موهای خود از محصولات زیبایی مو استفاده کنید. این محصولات به شرح زیر بوده و هرکدام از آنها کاربرد خاص خود را دارند.

  • واکس مو
  • موس مو
  • ژل مو
  • تافت مو

مهم‌ترین نکته این است که نباید از آنها بیش‌ازحد استفاده کنید. این کار آسیب‌های فراوانی به پوست و موی شما وارد می‌کند. علاوه بر آسیب‌های مختلف، استفاده‌ی بیش‌ازحد از این محصولات هیچ‌گونه زیبایی نداشته و ظاهری نامناسب برای موهای شما ایجاد می‌کند.

از رژگونه استفاده کنید

رژگونه یکی‌دیگر از وسایل گریم داماد است. بهره‌گیری از رژگونه یکی از مراحل پایانی آرایش و تکمیل‌کننده گریم داماد است. با استفاده از این محصول، گونه‌های شما زیباتر شده و برجسته‌تر می‌شوند. قبل از استفاده از رژگونه، موهای روی گونه‌های خود را تراشیده و سپس به سراغ این محصول شگفت‌انگیز بروید.

برس رژگونه را خیلی کم پر کنید. رژگونه را به سمت بالا گرفته و آن را به سمت بالا روی استخوان گونه‌ی خود بکشید. سپس، رژگونه را به‌ طور کامل روی سیب‌های گونه کشیده و مقداری از آن را روی بینی، چانه و پیشانی خود اعمال کنید تا کل صورت شما رنگی یکسان داشته باشد.

اگر حس می‌کنید بیش‌ازحد رژگونه زده و ظاهر شما نامناسب است، مقداری پودر شفاف‌کننده روی آن بزنید تا کم‌رنگ‌تر شود. همچنین، هنگام انتخاب رژگونه دقت کنید که رژگونه‌های پودری مخصوص پوست چرب و رژگونه‌های کرمی مناسب پوست خشک هستند.

ابروها را مرتب کنید

بهتر است در روز عروسی، مدل ابروهای خود را تغییر نداده و فقط آنها را مرتب کنید. برای مرتب کردن ابروها، نیازی به تغییر شکل و حالت طبیعی ابروها نبوده و تنها کافی است که موهای اضافی، بلند و پراکنده‌ی اطراف ابروها را بردارید. برای اینکار می‌توانید از موچین، قیچی و تیغ استغاده کنید. همچنین، به‌هیچ‌عنوان خط طبیعی ابروی خود را از بین نبرید. تنها با استفاده از لوازمی که بالاتر ذکر کردیم، موهای اضافی را برداشته و فرم طبیعی ابرو را تغییر ندهید.

استفاده از مام و ادکلن

پس از اینکه سایر مراحل را به پایان رساندید، به سراغ محصولاتی که شما را خوش‌بو می‌کنند بروید. می‌توانید با استفاده از محصولاتی همچون مام، عطر، اسپری، ادکلن و دئودورانت خوش‌بو و دل‌ربا شوید. حتما توجه داشته باشید که هرکدام از این محصولات، کاربرد خاصی داشته و باید از آنها بر اساس نیاز خود استفاده کنید. همچنین بهتر است در استفاده از این محصولات زیاده‌روی نکنید.

کت و شلوار خود را بپوشید

پس از اینکه گریم شما به پایان رسید، کت‌وشلوار مهم‌ترین روز زندگی خود را بپوشید. اگر کت‌وشلوار را قبل از گریم کردن بپوشید، احتمال مالیده شدن آرایش به لباس شما وجود داشته و لباس کثیف می‌شود.

داماد
بهتر است کت‌وشلوار خود را در آخرین مرحله از گریم بپوشید

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به آموزش گریم داماد پرداختیم. اجرای صحیح و مناسب گریم داماد، نیازمند رعایت نکات مختلفی است که ما در این مطلب سعی کردیم به‌ طور تخصصی آنها را بررسی کنیم. از شما عزیزان مو تن رویی بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود را در مورد این مطلب با ما و سایر کاربران عزیز به اشتراک بگذارید. همچنین از شما بابت همراهی ما تا پایان این مطلب تشکر می‌کنیم.

سوالات متداول

آیا امکان انجام دادن گریم داماد در خانه وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با انجام دادن دقیق نکات مختلف، گریم خود را در خانه انجام دهید.

چه محصولاتی برای گریم داماد نیاز است؟

برای اجرای مناسب گریم داماد به محصولاتی مثل کانسیلر، کرم‌پودر، رژگونه و پرایمر نیاز است.

چه محصولاتی برای زیباسازی موهای داماد مورد نیاز هستند؟

بهتر است برای زیباسازی موهای داماد از محصولاتی مثل موس، ژل، تافت و واکس مو استفاده کنید.