زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش آرایش خلیجی در هفت گام

wordcamp
452
7 دقیقه
آموزش آرایش خلیجی در هفت گام

خط چشم‌های پررنگ و مشکی که حالت چشم‌ها را بسیار دل‌ربا می‌کنند، رژلب‌های قرمز و براق به همراه سایه چشم تیره و جذاب، از ویژگی‌های آرایش خلیجی به شمار می‌روند. آرایش خلیجی یک سَبکِ سنگین است که در آن از رنگ‌های تند و گرم استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید به مهمانی‌ای بروید که جسور و جذاب به نظر برسید، باید این نوع آرایش را امتحان کنید. همچنین آرایش خلیجی برای عروس‌ها نیز محبوب است. در این مطلب قرار است قدم به قدم با نحوه اجرای این سبک از آرایش آشنا شویم.

آرایش خلیجی چشم و ابرو

چگونه باید آرایش خلیجی انجام دهیم؟ این سبک از آرایش را در هفت گام مرور می‌کنیم.

قدم اول در آرایش خلیجی

اولین و حیاتی‌ترین قدم برای یک آرایش خلیجی ماندگار، استفاده از پرایمر چشم است. در مرحله اول مقدار مناسبی پرایمر چشم پشت پلک پخش کنید. اجازه دهید پرایمر به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه روی پلک بماند. این مدت زمان باعث می‌شود وقتی سایه چشم روی آن قرار می‌گیرد، دوام بیشتری داشته باشد. دقت داشته باشید که رنگ پرایمر نباید به صورتی باشد که در مراحل بعدی خودش را نشان دهد. پرایمر هلویی و یا گوشتی برای این مرحله مناسب هستند. پرایمر چشم مای میکاپ استوری، یکی از بهترین پرایمرهای مخصوص چشم در بازار است.

قدم دوم

از این‌جا مراحل سخت آرایش خلیجی شروع می‌شود؛ پس حسابی حواس‌تان را جمع کنید. در این مرحله باید تناژ رنگی سایه چشم خود را انتخاب کنید. در انتخاب رنگ به رنگ پوست و رنگ چشم‌تان توجه کنید. ما در این مطلب فرض می‌کنیم قرار است آرایش چشم با تُن آبی داشته باشیم.

قدم سوم

تغییر تُن رنگی سایه چشم در آرایش خلیجی انواع مختلفی دارد. در این مطلب، یکی از این سبک‌ها را توضیح می‌دهیم. برای داشتن آرایشی یا تن آبی باید ابتدا گوشه چشم‌تان را سایه سرمه‌ای براق بزنید. این رنگ می‌تواند بسته به رنگ چشم و یا رنگ پوست‌تان تغییر کند. باید به خاطر داشته باشید هر تناژی را که انتخاب کردید، باید تیره‌ترین رنگ را در گوشه چشم بزنید.

قدم چهارم

بعد از این‌که سایه آبی را به طرز مطلوبی محو کردید، نوبت به مرحله بعدی می‌رسد. رنگی که برای این مرحله انتخاب می‌شود، می‌تواند رنگ دودی و یا رنگی در رنج رنگ‌های قهوه‌ای باشد. سعی کنید وسط پلک را با این رنگ آرایش کنید. فراموش نکنید که پیدا کردن رنگ مناسب، ممکن است با یک بار امتحان کردن به دست نیاید. باید چندین بار، چندین رنگ مختلف را امتحان کنید تا به ترکیبی مطلوب دست پیدا کنید. مهم‌ترین نکته در آرایش خلیجی این است که طوری رنگ‌ها را محو کنید که مرزها مشخص نباشند. لازمه این سبک از آرایش این است که رنگ‌های متنوعی مورد استفاده قرار گیرند و به همین دلیل باید این رنگ‌ها را با مهارت کنار هم بچینید.

قدم پنجم

تا این‌جا، گوشه پلک و وسط آن را سایه زدیم. برای انتهای پلک نیز از همان رنگ سایه اولی انتخاب کنید. در این مرحله نیز سعی کنید مرز رنگ‌ها مشخص نشوند. در استفاده از سایه‌ها نیز اغراق نکنید. درست است که پایه آرایش خلیجی، تند و تیره بودن است؛ اما استفاده اغراق‌آمیز از رنگ‌ها نیز چهره‌‌ی زیبایی به شما نمی‌دهد. در این مرحله سایه سرمه‌ای را تا انتهای پلک بکشید.

قدم ششم

حالا که رنگ‌ها را کنار هم چیدیم، باید آن شکل دل‌ربا که از آن حرف زدیم را برای چشم ایجاد کنیم. این کار با سایه‌ای به رنگ دودی و یا قهوه‌ای صورت می‌گیرد. از بخش انتهای پلک و بالای سایه‌ای که تا حالا زدید، شروع کنید. تا وسط پلک پیش بروید و این ناحیه را سایه دودی و یا قهوه‌ای بزنید. با این کار مرزی ایجاد می‌کنید و در این مرز باید سایه‌های سرمه‌ای و قهوه‌ای مراحل قبل داخل این مرز قرار بگیرند. به عنوان نکته مهم این مرحله باید سعی کنید این مرز به گونه‌ای ایجاد شود که جدا به نظر نرسد. این کار نیز با محو کردن درست و اصولی انجام می‌شود. تمام رنگ سایه را یک‌جا استفاده نکنید و آن را در طول پلک پخش کنید. سایه این قسمت را با بخش‌های پایینی پلک  ترکیب کنید و سعی کنید که ترکیبی یک‌پارچه به نظر برسد.

قدم هفتم

مرحله آخر آرایش خلیجی چشم و ابرو نیز مربوط به خط چشم است. اگر چشم‌های ریزی دارید، داخل چشم مدادِ چشم سفید بکشید تا از ریزتر به نظر رسیدن چشم‌هایتان جلوگیری کنید. طبق سلیقه‌تان در پایین چشم، خط چشم مشکی بکشید. ضخامت این خط نیز به سلیقه شما و فرم چشم شما بستگی دارد. از گوشه چشم شروع کنید و تا انتهای آن پیش بروید. خطی که می‌کشید باید به گونه‌ای باشد که به خط چشم بالایی برسد. خط چشم بالایی نیز از گوشه چشم شروع می‌شود وقتی به انتهای چشم می‌رسید، سعی کنید ضخامت خط چشم را افزایش دهید. خط چشم را به سمت بالا ادامه دهید.

آرایش خلیجی - آرایش چشم ها
آرایش درست چشم‌ها در آرایش خلیجی اهمیت بالایی دارد

در کشیدن خط چشم در آرایش خلیجی باید جسور و نترس باشید. معمولاً خط چشم‌های این سبک آرایش، طولانی و ضخیم هستند. مطمئن شوید رنگ خط چشم مشکی و پررنگ باشد، وگرنه بخش قابل توجهی ازجذابیت این نوع آرایش را از دست خواهید داد. اگر به دنبال خرید یک خط چشم خوب هستید، ما به شما خط چشم ماژیکی اوریجینال بل را پیشنهاد می‌کنیم که غلظت رنگ مشکی بالایی دارد و محصولی پرفروش است. در این مرحله ریمل را فراموش نکنید. ریمل حجم دهنده ایزادورا، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ریمل‌های موجود در بازار است که خاصیت حجم دهی بالایی دارد. برای جذابیت بیشتر، می‌توانید از مژه‌های مصنوعی نیز استفاده کنید.

آرایش خلیجی عروس

آرایش خلیجی همان‌طور که از نامش پیدا است، در میان مردم جنوب ایران بسیار محبوب است. جالب است بدانید این سبک آرایش در میان مردم هند و آفریقا نیز شناخته‌شده و محبوب است. اصول آرایش خلیجی عروس نیز با آن‌چه تا اینجا گفتیم، تفاوتی ندارد. مهم‌ترین قسمت این آرایش برای عروس‌ها، استفاده از رژلب قرمز رنگ است. این رنگ رژلب باعث تکمیل پازل جذابیت این سبک از آرایش می‌شود.

استفاده از آرایش خلیجی میان عروس‌ها هم محبوب است

سخن پایانی

سبک آرایش خلیجی، سبکی محبوب است. قبل از شروع، باید بدانید که این نوع آرایش، غلیظ و سنگین است و در آن از رنگ‌ها تند و گرم استفاده می‌شود. اگر به دنبال آرایشی سبک و لایت می‌گردید،‌ این سبک برای شما مناسب نیست. آن‌چه در این نوع آرایش مهم است، ‌انتخاب درست رنگ‌ها و کنارهم چیدن آن‌ها است و به آن مانند یک نقاشی فکر کنید. هر مرحله در کنار دیگری باید تابلویی کامل و منسجم بسازد. امیدواریم این آموزش مختصر توانسته باشد به شما در این آرایش کمک کرده باشد.

سوالات متداول در ارتباط با آرایش خلیجی

آرایش خلیجی چیست؟

آرایش خلیجی سبکی از آرایش است که میان عرب‌ها، هندی‌ها و آفریقایی‌ها محبوب است. در این سَبکِ سنگین، از رنگ‌های تند استفاده می‌شود.

وسایل مورد نیز برای آرایش خلیجی چیست؟

در این سبک از آرایش به کانسیلر، سایه صورتی، سایه با رنگ‌های تیره، ریمل، خط چشم و هایلایت نیاز دارید. در صورت تمایل، می‌توانید از مژه مصنوعی نیز استفاده کنید.

آرایش خلیجی مناسب چه رویدادها و مناسبت‌هایی است؟

اگر قرار است در یک شب تابستانی به یک مهمانی مجلل بروید، این سبک می‌تواند مناسب باشد. آرایش خلیجی برای عروس‌هایی که می‌خواهند آرایشی غلیظ و قابل توجه داشته باشند، بسایر مناسب است.

در انتخاب رنگ در آرایش خلیجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در انتخاب تناژ رنگی در این نوع آرایش باید به رنگ چشم و رنگ پوست خود توجه داشته باشید.