زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکات طلایی رنگ کردن مو

تیم تحریریه مو تن رو
1,226
7 دقیقه
نکات طلایی رنگ کردن مو

به طور کلی خانم ها به دو دلیل موهای خود را رنگ میکنند، اول به خاطر پوشاندن سفیدی مو و دوم تغییر در ظاهر و چهره. رنگ کردن مو تغییرات فوق العاده ای روی چهره ایجاد می کند. به همین دلیل است که رنگ کردن مو تقریبا بین تمام خانم ها متداول است. حتی در سال های اخیر سن رنگ کردن مو کاهش یافته و دختر خانم ها هم گاهی موهای خود را رنگ می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از رنگ کردن موهایتان، ابتدا مقاله اصلی راجع به رنگ مو و دکلره را مطالعه کنید. سپس نکات ذکر شده در این مقاله را کاملاً به خاطر بسپارید تا در هنگام رنگ کردن مو از آنها استفاده کنید.

برای رنگ کردن حرفه ای مو بهتر است به یک آرایشگاه حرفه ای مراجعه شود. البته برخی از خانم ها به دلیل رنگ کردن های مکرر موی خود، تا حدودی تجربه این کار را پیدا کرده اند و فقط در مواقعی که جشن یا مهمانی در راه باشد به آرایشگر مراجعه می کنند.

رنگ کردن مو

برای رنگ کردن موی خود در خانه و بدست آوردن بهترین نتیجه، باید نکاتی را رعایت کنید. رعایت نکات اصولی رنگ کردن مو نه تنها رنگی زیبا و جذاب را به موهای شما می دهد، بلکه آسیب احتمالی به تارهای مو را به حداقل ممکن می رساند. اما در کنار رعایت نکات ایمنی و حرفه ای رنگ کردن مو، گاهی سوالات و نکته های ظریفی هم مطرح می شود که باید با آنها هم آشنا شوید.


پیشنهاد نویسنده: مراقبت از رنگ مو


چرا به رنگ موی دلخواه نمی رسیم؟

حتما بسیار پیش آمده است که از کاتالوگ رنگ ها، یک رنگ را برای موهای خود انتخاب کرده باشید؛ اما بعد از رنگ کردن مو، شباهت زیادی بین رنگ انتخابی و رنگ موهای خود نبینید! باید توجه داشته باشید که انتخاب یک رنگ، به معیارهای مختلفی بستگی دارد. حتی گاهی رنگ فعلی موهای شما روی نتیجه نهایی تاثیر گذار خواهد بود. رنگدانه های موی هر فرد از دو تناژ اصلی و فرعی تشکیل شده است. رنگ اصلی مو، از ترکیب رنگ های قرمز، زرد و آبی به وجود می آید. و رنگ های فرعی از ترکیب رنگ های نارنجی، سبز و بنفش.

در رنگ کردن مو، تشخیص نوع رنگ فرعی مو بسیار اهمیت دارد، اما معمولا افراد عادی آن را در نظر نمی گیرند. معمولا تفاوت در نوع رنگ فرعی، باعث می شود که دو خانمی که از یک رنگ مو استفاده کرده اند، نتیجه متفاوت بگیرند و رنگ موهایشان با هم فرق داشته باشد، در حالی که از یک رنگ، یک برند و به یک اندازه استفاده کرده اند.

تشخیص تناژ فرعی رنگ مو و اینکه چه رنگی باید در ترکیبات آن قرار بگیرد، نیاز به تخصص و تجربه دارد و کار ساده ای نیست. برای این کار بهتر است از آرایشگر خود کمک بگیرید. اما زمانی که تناژ رنگ مو خود را بدست آوردید و تجربه کافی در این مورد را کسب کردید، با خیال راحت و اعتماد به نفس بیشتری می توانید رنگ مورد نظر خود را از کاتالوگ رنگ ها انتخاب نمایید.

خرید رنگ موی بیول

خرید رنگ موی بیول

تاثیر اکسیدان در رنگ کردن مو

اکسیدان به عنوان یک رقیق کننده و فعال کننده رنگ مو بکار برده می شود. همچنین اکسیدان، به فرایند رنگ شدن مو سرعت بخشیده و باعث تثبیت رنگ مو می شود. نوع اکسیدان و میزان استفاده از آن روی رنگ مو و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. اکسیدان با درصد های مختلفی در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود باید آن را تهیه و استفاده کنید.

به طور کلی اکسیدانی که برای ترکیب با رنگ مو بکار برده می شود در چهار نوع مختلف تولید و عرضه می شود:

  • اکسیدان 3 درصد که برای رقیق کردن رنگ موهای تیره و رنگساژ بکار برده می شود.
  • اکسیدان 6 درصد که برای پوشاندن بهتر تارهای سفید مو و رقیق کردن پودر دکلره برای موهای ضعیف و نازک استفاده می شود.
  • اکسیدان 9 درصد که برای روشن کردن رنگ مو، دکلره و مش استفاده می شود.
  • اکسیدان 12 درصد که برای رنگ موهای دو مرحله ای، دکلره، هایلایت و دکوپاژ استفاده می شود.
خرید اکسیدان

خرید اکسیدان

اگر در خانه، موی خود را رنگ میکنید، همیشه از یک اکسیدان ملایم یا متوسط استفاده کنید. نسبت اندازه ترکیب اکسیدان با رنگ مو را هم رعایت کنید. نسبت ترکیب اکسیدان با رنگ مو معمولا یک به یک است. یعنی هر اندازه که رنگ مو استفاده می کنید به همان اندازه باید اکسیدان استفاده کنید.

برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی آن بهتر است از اکسیدان هایی استفاده کنید که در ترکیبات آن از روغن ها و عصاره های گیاهی استفاده شده است. به عنوان مثال، در اکسیدان های برند مارال معمولا از روغن بادام، روغن زیتون و عصاره بابونه استفاده شده است. این عصاره و روغن های ارزشمند تاثیری روی رنگ مو ندارند اما تاثیر شگفت انگیزی روی سلامت ساقه مو و درخشش آن خواهند داشت.


پیشنهاد نویسنده: رنگ مو 97 از صفر تا صد


با موی سفید چه کنیم ؟

اگر موهای سفید شما پراکنده نیستند و در نقطه مشخصی مثل شقیقه ها متمرکز شده اند، رنگ را از این نقاط شروع کنید. اگر حوصله بیشتری دارید رنگ جداگانه ای برای موهای سفید آماده کنید که یک درجه تیره تر از رنگ کلی باشد. موهای سفید به علت از دست دادن رنگدانه، معمولا در هنگام رنگ گرفتن روشن تر از موهای دیگر می شوند و اگر تعداد موهای سفید متمرکز در یک نقطه زیاد باشد، رنگ مو در دو رنگ به نظر می رسد.

ترکیب رنگ موها

آرایشگران، گاهی برای بدست آوردن یک رنگ خاص چند رنگ را با هم مخلوط می کنند. اگر شما هم گاهی این کار را انجام می دهید، باید توجه داشته باشید که تعداد رنگ هایی که برای رنگ کردن مو با هم ترکیب می کنید، نباید بیشتر از دو تا سه رنگ باشد. و از آن مهم تر این است که رنگ های مختلف از برند های مختلف را با هم ترکیب نکنید. چون ترکیباتی که در محصولات برند های مختلف استفاده شده است متفاوت است و ممکن است ترکیب آنها باعث بروز فعل و انفعالات شیمیایی شده و کیفیت خود را از دست بدهند.

انتخاب برند رنگ مو

انتخاب برند برای رنگ کردن مو نکته بسیار حساسی است. به ویژه اینکه در بازار ایران، برندهای بسیار زیادی یافت می شوند که گاهی برخی از آنها به درستی مشخص نیست که محصول کدام کشور هستند! انتخاب یک برند با کیفیت از این جهت اهمیت دارد که هم در رنگ مو تاثیر خواهد داشت و هم در سلامت مو. پیشنهاد ما این است که از برندهایی استفاده کنید که سازگار با شرایط اقلیمی ایران ساخته شده باشند.

رنگ کردن مو

رنگ موهای مارال با مواد اولیه بسیار مرغوب وارداتی، برای شرایط اقلیمی ایران و سازگار با موی بانوان ایرانی طراحی و تولید می شوند که رنگ های زیبا و جذاب را روی هر نوع مویی به نمایش می گذارند. مزیت های بزرگ رنگ موهای مارال پوشش قوی برای سفیدی مو و استفاده از ویتامین ها و عصاره های بسیار ارزشمند در ترکیبات آنهاست.

از این ترکیبات موثر می توان به ویتامین A، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین C، امگا 6 و 9، روغن آرگان، روغن هسته انگور و عصاره بادام شیرین نام برد. به طور کلی می توان گفت برند مارال کمپلکسی از ویتامین ها و روغن های گیاهی ارزشمند را برای حداکثر حفاظت مو در برابر صدمات ناشی از رنگ شدن فراهم کرده است.


پیشنهاد نویسنده: رنگ موی فانتزی


امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.