زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خرد شدن مو و راه جلوگیری از آن

5
تیم تحریریه مو تن رو
27,546
6 دقیقه
خرد شدن مو و  راه جلوگیری از آن

خرد شدن مو حالتی است که بسیاری از خانم‌ها که موهای بلندی دارند با آن دست به گریبانند. تقریبا همه خانم ها این مشکل را یا داشته اند یا یک نفر از اطرافیانشان با آن دست به گریبان بوده است. خرد شدن مو از کجا شروع می شود؟ عواملش چیست؟ و چگونه می‌توان جلوی آن را گرفت؟ این ها سوال هایی هستند که  عموما همه می پرسند و یا اگر هم پرسیده نشده باشد، با خواندن این چند خط در ذهن شکل گرفته می شود.

خرد شدن مو چرا پیش می‌آید؟

تا به حال شده است که کودک یا نوجوانی از خرد شدن موی خود گلایه کند؟ اگر هم باشد بسیار به ندرت پیش می‌آید که دختر خانم جوانی از خرد شدن موهایش شاکی باشد، زیرا موی دختران جوان کمتر دچار شکنندگی می‌شود. این دلیل مهمی‌است که بسیاری از خانم ها کمتر به آن توجه می‌کنند.
خرد شدن مو به خاطر از دست رفتن توان مقاومت مو و آسیب دیدن ساقه مو پدید می‌آید. معمولا ساقه موها به خاطر انواع فرسایش‌های فیزیکی و شیمیایی آسیب می‌بینند و بعد از مدتی دچار شکستگی و خرد شدن مو نیز می‌شوند. در صورتی که خرد شدن مو، همراه با گره خوردن مو باشد، ابتدا باید فکری برای گره خوردن مو انجام داد.

یکی از عمده دلایلی که دختران جوان کمتر دچار خردشدن مو می شوند و همیشه موهایی خوش حالت و انعطاف پذیر دارند، به خاطر این است که موهای خود را رنگ نمی‌کنند، و کمتر از براشینگ و اتوی مو برای حالت دادن موهای خود استفاده می‌کنند. پس اولین قدم برای آن که موهای شما خرد نشود این است که:

  • موهای خود را به اتوی مو نسپارید
  • ویو (Weave) نکنید
  • رنگ نکنید و یا حداقل دکلره نکنید.

شاید بگویید که خیلی ها هستند که با ویو کردن، رنگ کردن و اتو کردن موها باز هم موهایی دارند که خرد نمی شود اما برای ما این چنین نیست؟ در پاسخ چنین سوالی باید گفت که جنس موها با یک دیگر فرق دارد. برخی موهایی ضخیم تر و قوی تر دارند و برخی دیگر موهایشان آسیب پذیرتر است. البته تغذیه و نگهداری مو هم در جلوگیری از خرد شدن مو ها بسیار مؤثر است. اما باید توجه داشته باشید که خرد شدن موها را با عواملی مانند تغذیه و استفاده از شامپو ها و سرم های مو تا حدی می‌توان کنترل کرد. این روش ها کاملا نمی‌تواند خردشدن موهای شما را درمان کند. پس با کمتر استفاده کردن از مواردی چون: ویو کردن، اتو کردن، رنگ کردن با دکلره و همین طور سشوار کشیدن های سنگین، عملا موهای خود را در راه ترمیم شدنشان یاری برسانید.


پیشنهاد نویسنده: خلاصی از گره خوردن موها را بلد هستید؟


برای جلوگیری از خرد شدن مو کراتین مصرف کنید. سعی کنید از شامپوها، ماسک های مو یا مواد غذایی استفاده کنید که حاوی مواد کراتین باشند.کراتین، پروتئینی است که تمام حجم ساقه مو را می‌سازد و در عصاره جوانه گندم، سفیده تخم مرغ و همین طور ژل رویال نهفته است. مصرف این مواد در وعده های روزانه می‌تواند موهای شما را در میان مدت ضخیم و خوش حالت کند.

ماسک مو راهی به سوی رهایی از خرد شدن مو

خرد شدن مو یک راه حل فوری هم دارد و آن هم استفاده از یک شامپو و یک ماسک موی خوب است که از بهترین ماسک موهایی که برای این کار ساخته شده است، می توان به ماسک موی ترمیم کننده قوی گارنیر مدل Ultra Doux اشاره کرد. این ماسک حاوی روغن کرچک و شیره افرا بود و به ترمیم موهای بسیار آسیب دیده می‌پردازد. اگر قصد خرید ماسک مو دارید در ادامه چند مدل ماسک موی خوب به شما معرفی می‌کنیم:

ماسک موی گارنیر

براشینگ ایمن برای جلوگیری از خرد شدن مو

محصولات معرفی شده در این بخش برای استفاده در حمام و با آبکشی است و عملا خاصیت درمانی دارد. اما موها به هنگام استفاده از براشینگ، نیاز به یک محافظ دارد. متاسفانه نمی توان به تمامی خانم ها گفت که موهای خودشان را تنها با حوله خشک کنند و از براشینگ تا حد امکان استفاده نکنند. حال برای خانم هایی که از براشینگ استفاده می کنند، باید چند نکته زیر را رعایت نمایند.

حتما به موهای خود، سرم مو بزنید. در براشینگ خود برای جلوگیری از خرد شدن مو ها کمتر از باد داغ استفاده کنید و سعی کنید موها را با باد ولرم خشک کنید. همین طور سشوار را خیلی به موها نزدیک نکنید. استفاده از برس های سیلیکونی و یا چوبی هم می‌تواند شما را در محافظت از موها یاری رساند . از جمله اسپری‌ها و سرم‌های محافظ مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرم موی سریتا

شکنندگی مو و سخن آخر

باز هم به یاد داشته باشید، بزرگترین دلیل خرد شدن مو ها عوامل شیمیایی و حرارتی هستند. اگر موهای شما ذاتا خشک است، سعی کنید موها را با شامپوهای نرم کننده و نرم کننده های گیاهی کنترل کنید و حالت پذیری آنها را در کنار فر بودنشان به وجود آورید و موهای فر خود را صاف نکنید. مثلا شامپو بدون سولفات لافارر یکی از شامپوهای بسیار خوب است که مناسب انواع مو، موهای رنگ شده و کراتینه شده بوده و علاوه بر ترمیم و تغذیه موها به تقویت موها پرداخته و از ریزش هم جلوگیری می‌کند.

اما در آخرین قدم اگر می خواهید موهای خود را دکلره کنید، حتما از روش سیلکی تراپی برای محافظت از موی خود استفاده کنید. این کار می‌تواند موهای شما را تا حد بسیار زیادی از شکنندگی حفظ کند. امیدوارم استفاده کافی از این مقاله برده باشید، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.