زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو چگونه است؟

wordcamp
72,784
10 دقیقه
رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو چگونه است؟

زمانی که موهای خود را در آرایشگاه رنگ یا مش می‌کنید همه چیز عالی است! موهایی با رنگ شفاف و بسیار جذاب که دلتان می‌خواهد هر چند دقیقه یکبار آنها را در آینه نگاه کنید. این زیبایی حاصل ساعت‌ها زحمت متخصص رنگ و مش در سالن زیبایی است. با گذشت زمان و چند بار شستشوی موها، بسته به رنگ مویی که انتخاب کرده بودید، معمولا مشکلاتی به وجود می‌آید. به همین دلیل بسیاری رنگساژ را توصیه می‌کنند.

مشکلاتی اصلی رنگ گذاشتن، کدر شدن و یا زردی موهاست. از سوی دیگر، ممکن است با گذشت چند روز و یا بر اساس بازخوردی که از اطرافیان می‌گیرید، نظرتان راجع به رنگ مویی که انتخاب کرده‌اید تغییر کند. رنگساژ کردن مو یکی از تکنیک‌های مهم و رایج در آرایش مو است که با استفاده از آن می‌توانید زردی موها را از بین برده و همچنین ظاهر شفاف و براق اولیه رنگ موی خود را مجددا بازگردانید.

یکی از راه‌هایی که برای از بین بردن زردی موها پس از رنگ کردن پیشنهاد می‌شود، استفاده از شامپوهای ضد زردی هستند. برای خرید شامپو ضد زردی مو با بهترین قیمت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کنید.

انواع رنگساژ مو

رنگساژها در واقع همان رنگ موی تضعیف شده با مقدار مناسبی آب و اکسیدان هستند که بر روی موهای دکلره یا مش شده قرارمی‌گیرند. باتوجه به فرمول ضعیف‌تری که نسبت به ترکیب رنگ مو و اکسیدان دارند، آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند. البته باید بدانید که رنگسـاژ به هیچ عنوان جایگزین رنگ مو نمی‌تواند باشد و بیشتر برای موهایی که به کمک مش یا هایلایت روشن شده استفاده می‌شود. به کمک رنگساژ می‌توانید هر از گاهی یک تنوع جذاب در رنگ موی خود ایجاد نموده و یا شفافیت و براق بودن رنگ موی فعلی خود را افزایش دهید.

رنگساژها در دو نوع زیر در دسترس شما هستند:

  1. موقت
  2. نیمه موقت
  • رنگساژ موقت به صورت شامپوهای رنگی در بازار موجود هستند. نحوه استفاده از این شامپوها به عنوان رنگساژ موقت بسیار آسان است. کافیست وقتی از حمام بیرون آمدید، مقدار مناسبی از رنگساژ موقت مو را بر روی موهای نم‌دار و مرطوب خود قرار داده و به خوبی شانه بکشید تا در تمام بخش‌ها پخش شود. سپس موهایتان را دوباره بشویید و خشک کنید. رنگساژ موقت معمولا تا یک بر روی موهای شما باقی می‌ماند و موهایتان را زیبا می‌کند.
  • اما نوع نیمه دائم یا نیمه موقت رنگساژ طول عمر بیشتر و تقریبا سه هفته‌ای دارد. این رنگساژ همان ترکیب رنگ مو با اکسیدان و آب است که قبل‌تر توضیح دادیم. این نوع رنگساژها بسته به پایه دکلره مو، رنگ و جنس موی فعلی شما انتخاب می‌شوند.
رنگساژ کردن مو
رنگساژ کردن مو

پیشنهاد نویسنده : خرید شامپو رنگساژ

تفاوت رنگ مو و رنگساژ

  • اولین تفاوت رنگ مو با رنگساژ غلظت آنهاست. همان طور که گفتیم در ترکیب رنگساژ از آب استفاده می‌شود؛ اما رنگ مو نیاز به آب ندارد.
  • برای رنگ کردن مو، نیازی نیست تا موها نم‌دار باشد و رنگ روی موی خشک گذاشته می‌شود؛ اما برای رنگساژ باید موهایتان مرطوب باشد.
  • رنگ مو توانایی تغییر رنگ موها را دارد ولی رنگساژ بیشتر برای جون‌دار کردن رنگ فعلی و شفافیت موها به کار می‌رود.
  • رنگ مو دوام بیشتری دارد، در حای که رنگساژ در نهایت سه هفته روی مو تاثیر می‌گذارد.
  • برای رنگ کردن مو با رنگ مو معمولا ابتدا از پشت سر و ساقه‌ها شروع به رنگ کردن می‌کنند. ریشه‌های مو به دلیل گرمایی که از پوست سر می‌گیرند، زودتر رنگ خواهند گرفت، اما رنگساژ را باید مثل شامپو، به طور همزمان، به همه قسمت‌های مو زد.

واریاسیون چیست؟

واریاسیون‌ها در واقع رنگ‌ موی خالص، غلیظ و کمکی هستند. با استفاده از آنها در رنگ مو یا رنگساژ خود می‌توانید در رنگ مویی که دارید سایه‌های جذابی ایجاد کنید. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد ایجاد تنوع در رنگ موی خود را دارند و یا رنگ موهایشان نارنجی، قرمز یا زرد شده است، با استفاده از این نوع رنگ‌ مو دیگر نیازی نیست به آرایشگر مراجعه کنند. با ترکیب مقدار کمی از واریاسیون با رنگ‌های دیگر، می‌توان سایه‌های خاکستری، دودی، نقره‌ای، قهوه‌ای و یا هر رنگی که تمایل دارید را به وجود آورد.

ممکن است بخواهید موهای زرد یا قرمز را با موهای دیگر همرنگ کنید. یا صرفا به دنبال ایجاد سایه و تنوع باشید. در این حالت می‌توانید از ترکیب‌های مختلف استفاده کنید.

برای رسیدن به رنگ موی مورد‌علاقه خود می‌توانید به راحتی از واریاسیون‌ها کمک بگیرید. واریاسیون‌ها در رنگ‌های سبز، نقره‌ای، خاکستری، بنفش، قرمز، زرد و آبی تولید می‌شوند و هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. برای خرید واریاسیون با بهترین قیمت به فروشگاه اینترنتی مو تن رو سر بزنید.

نتیجه واریاسیون مو - عکس قبل و بعد
واریاسیون مو

چگونه رنگساژ مو بسازیم؟

ساخت ترکیب رنگساژ، باید به حجم و رنگ زمینه مو توجه کرد. برای موهای کوتاه، یک الی پانزده سانتی‌متر، تقریبا یک‌چهارم تیوپ، رنگ را از تیوپ خارج کنید. سپس در یک ظرف مناسب برای ترکیب رنگساژ، 75 سی‌سی اکسیدان نمره 1 یا 6 درصد بریزید. حالا با اضافه کردن همین مقدار آب، آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا محلولی یکنواخت ایجاد شود. دقت کنید ترکیب نهایی باید از نظر غلظت به مراتب رقیق‌تر از چیزی باشد که معمولا برای رنگ مو درست می‌کنید.

با استفاده از یک برس رنگ مو، رنگساژی که درست کردید را به خوبی به تمام قسمت‌های مو بمالید و سپس شانه بکشید. بسته به اینکه موهایتان مش، دکلره و یا رنگ شده باشد، مدت زمانی که باید رنگساژ را بر روی موهای خود قرار دهید متفاوت خواهد بود.

نحوه رنگساژ کردن مو

به طور کلی اگر رنگساژ را بر روی موهای مش شده قرار می‌دهید، زمان یک الی دو دقیقه‌ای کافی می‌باشد. همچنین اگر قصد استفاده از رنگساژ مو بر روی کلاه مش را دارید، آن را مانند شامپو بر روی تمام قسمت‌های مو قرار دهید. پس از یک تا دو دقیقه موها را آبکشی کنید.

در صورتی که رنگساژ کردن مو را برای موهای رنگ شده انجام می‌دهید، مدت زمان 10 الی 15 دقیقه‌ای بسته به تیرگی یا روشنی مدنظرتان، کافی خواهد بود. اما اگر مثلا در 5 دقیقه به رنگ دلخواهتان رسیدید، می‌توانید موهایتان را آبکشی کنید.

دقت کنید که اگر قصد بلوند کردن روشن کردن مو را دارید، بهتر است به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید. چرا که این کار بسیار حساس بوده و نیازمند تجربه و مهارت زیادی است.

توصیه می‌شود برای رنگساژ کردن مو، از رنگ مو یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره استفاده کنید. مثلا اگر پایه دکلره موهای شما 6 باشد، بهتر است از رنگساژی با درجه 5 استفاده کنید. در صورتی که موهایتان بلوند است، استفاده از رنگساژهایی با شماره‌ 8 تا 10 توصیه می‌شود.

رنگساژ کردن مو
رنگساژ کردن مو

رنگساژ با واریاسیون

اگر به دنبال ایجاد تنوع در رنگ موی خود هستید همیشه نیازی نیست از رنگساژ به تنهایی استفاده کنید. می‌توانید مقدار کافی از اکسیدان با درجه متناسب با جنس، ضخامت و رنگ موی خود را با 1 الی 10 سانتی‌متر از واریاسیون ترکیب نمایید. بعد این ترکیب را بر روی موهای خود قرار دهید. واریاسیون‌ها طول عمر کوتاهی دارند. اما رنگ‌هایی جذاب و فانتزی عرضه می‌شوند. این برای افرادی که به دنبال یک تنوع کوتاه مدت هستند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند.

برای استفاده از واریاسیون می‌توانید با در نظر گرفتن پایه رنگ مو مورد نظر و همچنین حجم و بلندی موهای خود، یک الی ده سانتی‌متر از واریاسیون را با رنگ موی دلخواه خود ترکیب کرده و بر روی موهای خود قرار دهید. اگر قصد رنگساژ کردن موقت مو را دارید نیز با ترکیب کردن واریاسیون با مقداری شامپو می‌توانید این کار را انجام دهید.

رنگساژ کردن مو

برای رنگساژ کردن مو احتیاج به یک رنگ باکیفیت دارید تا به سلامت موهایتان آسیبی وارد نشود. فروشگاه اینترنتی مو تن رو رنگ موهای متنوعی و باکیفیت را با بهترین قیمت ارائه می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگ مو و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

اگر می‌خواهید موهای رنگ شده خود که هنوز ریشه آنها رشد نکرده را به پایه دلخواه خود برسانید، باید مقدار کافی از واریاسیون را با تقریبا سه قاشق غذاخوری اکسیدان ترکیب کرده و برای افزایش شفافیت رنگ، یک الی دو قطره شامپو را به مخلوط اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را بر روی موهای خیس قرار داده و در نهایت پس از تقریبا 20 دقیقه، موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.

حالات خاص

افرادی که موهایشان را مش یا هایلایت کرده‌اند هنگام استفاده از واریاسیون به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به مو، بهتر است واریاسیون را با مقدار کمی شامپو ترکیب کنند. ترکیب بدست آمده باید بر روی موهای خیس قرار گرفته و سپس شسته شود.

در صورتی که ریشه موهای رنگ یا مش شده چندی سانتی‌متر رشد کرده‌اند، بهتر است واریاسیون را با رنگ دلخواه خود ترکیب نموده و سپس بر روی قسمت ریشه و سایر قسمت‌های مدنظر موهایتان قرار دهید. دقت کنید که در این روش موها باید خشک باشند و پس از نیم ساعت الی 45 دقیقه باید موهای خود را به همراه واریاسیون شانه زده و مجددا ده دقیقه صبر نموده و در نهایت آبکشی کنید.

نکته: استفاده از واریاسیون به تنهایی و بدون ترکیب کردن با رنگ مو پیشنهاد نمی‌شود. واریاسیون به دلیل غلظت بالایی که دارد، به بافت مو آسیب زیادی می‌رساند. اگر اصرار به انجام این کار دارید، حتما با یک متخصص رنگ مو مشورت کنید.

سخن پایانی

رنگساژ کردن یکی از تکنیک‌های آرایشگری برای جذابیت بیشتر رنگ موها است. رنگساژ عمر کوتاهی دارد و باید آن را بعد از گذشت دو تا سه هفته تمدید کنید. برای انتخاب رنگ موی مناسب جهت درست کردن رنگساژ بهتر است با یک آرایشگر یا افرادی که تجربه دارند مشورت کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا نکات مربوط به رنگساژ را برای شما توضیح دهیم. اگر شما هم در مورد این موضوع نظر یا سوالی دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد رنگساژ

رنگساژ چیست؟

رنگساژ رنگ موی رقیق‌شده با آب است که برای ترمیم رنگ مو و شفافیت موها استفاده می‌شود.

رنگساژ را چگونه درست می‌کنند؟

مقدار مشخصی از رنگ یک تیوپ را، بسته به حجم و رنگ مو، با مقدار مساوی از اکسیدان شماره ۱ و آب ترکیب می‌کنند.

رنگساژ کردن مو به چه صورت انجام می‌شود؟

رنگساژ را بر روی موی مرطوب بزنید و شبیه به شامپو به کل مو بمالید. بعد از گذشت چند دقیقه رنگساژ را از روی موهایتان بشویید.

فرق رنگساژ با رنگ مو چیست؟

رنگساژ رنگ موقتی است که برای شفاف کردن و برطرف کردن زردی و کدری مو استفاده می‌شود؛ اما رنگ مو دائمی است. برای رنگ کردن مو، موها باید خشک باشند ولی برای رنگساژ، مرطوب کردن موها الزامی است.