زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست دست کاری برای تمام فصول

wordcamp
662
6 دقیقه
مراقبت از پوست دست کاری برای تمام فصول

دست، عضوی است که با آن کارهای زیادی انجام می‌دهید، از لمس کردنِ عزیزان تا انجام هر کاری که فکرش را بکنید. بنابراین مراقبت از سلامتی دست‌ها، اهمیت زیادی دارد و بخش مهمی از این کار به مراقبت از پوست دست اختصاص دارد. دست‌ها پُراستفاده‌ترین عضو بدن ما به شمار رفته و البته به همان اندازه در معرض انواع آلودگی‌ها و آسیب‌ها قرار دارند. ما در ول روز به سطوح مختلفی دست می‌زنیم، اشیا گوناگونی را در دست می‌گیریم که همگی آلوده به میکروب و باکتری هستند.

در بسیاری از این موارد نیز تماس با مواد، اشیا و سطوح گوناگون اجتناب‌ناپذیر است، اما با رعایت نکاتی ساده می‌توان پاکیزگی، زیبایی و سلامت دست را تضمین کرد. پوست دست مانند یک دستکش گران‌بها، وظیفه‌ی حفاظت و زیبایی دستان شما را بر عهده دارد. اگر در پاکیزگی و نظافت آن نکوشید، سلامتی کلی بدن در خطر قرار می‌گیرد و علاوه بر این زیبایی دست‌ها نیز از بین خواهد رفت. در این مقاله قصد داریم نکات مهم مراقبت از پوست دست را با شما در میان بگذاریم.

روتین مراقبت از پوست دست

رطوبت‌رسانی پس از شست‌و‌شو، گام اول مراقبت

امروزه صابون‌ها جایگاه همیشگی خود را به‌عنوان یک پاک‌کننده از دست داده‌اند. خشکی پوست در اثر استفاده از صابون اثبات شده و اغلب افراد به استفاده از شوینده‌های مایع و فوم‌های پاک‌کننده‌ی ملایم تمایل دارند.

اما همین شوینده‌ها نیز باعث خشکی پوست می‌شوند. نکته اینجاست که اگر این محصولات ملایم‌تر از این ساخته شوند، دیگر خاصیت پاک‌کنندگی نخواهند داشت. یعنی نمی‌توانند درصد بالایی از میکروب‌ها و باکتری‌هایی که روی پوست دست جمع می‌شوند را از بین ببرند.

بنابراین، بهتر است همیشه بعد از شست‌وشوی دست‌ها، از یک مرطوب‌کننده پوست دست استفاده کنید. شاید سوال کنید: آیا واقعاً بعد از هر شست‌وشو باید از مرطوب‌کننده استفاده کنم؟

برای پاسخ از شما می‌پرسم: چقدر به دست خود اهمیت می‌دهید؟ البته پاک کننده‌های دست در سال‌های اخیر با تحولاتی روبرو شده‌اند. سازندگان، انواع نرم‌کننده و کرم ساگار با پوست را به ترکیبات این محلول‌ها اضافه کرده‌اند.

شکی در این نیست که این تغییرات مفید بوده و پاک‌کننده‌های فعلی سازگاری بهتری با پوست دارند. اما فراموش نکنید که یک پاک‌کننده، یک پاک‌کننده است و وظیفه دارد هر چیزی را از سطح پوست پاک کند. بنابراین طبیعی است که درصد بسیار کمی از این مواد نرم‌کننده جذب پوست دست شود.

مبارزه با خشکی پس از شستشو

معمولاً پس از شست‌و‌شوی دست‌ها، با احساس کشیدگی در پوست آن‌ها مواجه می‌شویم که مهم‌ترین علامت خشکی پوست است.

بنابراین برای مراقبت از پوست دست، پس از هر شست‌و‌شو با مواد پاک‌کننده، از یک کرم مروب‌کننده مناسب استفاده کنید.

کرم‌های مرطوب‌کننده دست محصولاتی هستند که با توجه به شرایط ویژه پوست و ضخامت بیشترآن نسبت به پوست صورت، طراحی و تولید شده‌اند. استفاده منظم از آن‌ها می‌تواند لایه‌ی محافظی قوی، روی دست ایجاد نموده و آن را تغذیه و رمطوب نماید.

پوست دست

معرفی دو کرم مرطوب کننده مخصوص مراقبت از پوست دست

کرم مرطوب کننده دست سینره از جمله این محصولات است که با دارا بودن عصاره روغن آووکادو که یکی از بهترین چربی‌های گیاهی است. این کرم می‌تواند پوست شما را تغذیه کرده و آن را نرم و مرطوب نماید.

اگر پوست خشکی دارید و پس از هر بار شست‌وشو این خشکی بیشتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از کرم تغذیه کننده قوی دست ایوروشه استفاده کنید. این محصول حاوی عصاره گیاه آرنیکا (تنباکوی کوهی) است. بنابراین، می‌تواند به‌صورت عمقی پوست را تغذیه و مرطوب کرده و آن را نرم و درخشان نماید.

استفاده از دستکش، گام دوم مراقبت از پوست دست

هرگز نباید دست خود را در معرض مواد شوینده نظیر مایع ظرف‌شویی، پودر رخت‌شویی، مواد سفید‌کننده و جرم‌گیرها قرار دهید. در این محصولات از اسیدها و مواد شیمیایی  بسیار قوی استفاده شده و نباید به‌هیچ‌وجه با پوست تماس داشته باشند.

تماس پوست با این مواد باعث از بین رفتن لایه محافظ پوست شده و در دراز مدت باعث ایجاد حساسیت‌های شدید می‌شود. در استفاده از مواد شوینده حتماً باید از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنید.

اگر در طول روز و در انجام کارهای منزل با گرد‌و‌غبار سروکار دارید، استفاده از دستکش را فراموش نکنید.

مراقبت های روزانه از پوست دست

مراقبت از دست فقط در مرطوب‌کردن آن پس از شست‌و‌شو و یا پوشیدن دستکش خلاصه نمی‌شود. در طول روز هر زمان که احساس کردید پوست شما خشک شده است با یک کرم مناسب  آن را مرطوب کنید. علاوه بر این، قبل از خواب شبانه از یک کرم مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده برای مراقبت از پوست دست خود استفاده کنید. این کرم‌ها در طول شب، پوست را تغذیه و مرطوب نموده و آمادگی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را ایجاد می‌کنند.

پوست دست

مراقبت های فصلی از پوست دست

در فصل تابستان پوست دست خود را از نور مستقیم خورشید، دور نگه دارید. اگر ساعات زیادی در بیرون از منزل به سر می‌برید حتماً از کرم ضد آفتاب روی دست خود استفاده کنید. استفاده از لوسیون ضدآفتاب بدن نیز برای مراقبت از دست توصیه می‌شود. تعهد به انجام این کار باعث می‌شود که از ایجاد لک‌های قهوه‌ای ناشی از آفتاب جلوگیری شود.

در فصل زمستان و زمانی که هوا سرد است، پوست در معرض خشکیِ بیشتری قرار دارد. برای بیرون از منزل حتماً دستکش چرمی یا پشمی بپوشید تا دست‌ها گرم بمانند. سرما ممکن است باعث ترک‌خوردگی پوست دست شما شود بنابراین استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده در زمستان الزمی است.

پوست دست

مراقبت از دست و پاک‌کننده لاک

اگر از لاک ناخن استفاده می‌کنید برای پاک کردن آن از استون، الکل و پاک‌کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید. این مواد باعث خشک شدن پوست سر‌انگشتان شما می‌شوند. بهتر است از پد های پاک کننده ناخن استفاده کنید.

مراقبت از دست موقع رنگ کردن مو

اگر جزء خانم‌هایی هستید که خودتان در منزل موهای خود را رنگ می‌کنید، مراقب باشید پوست دستتان با مواد آرایشیِ مخصوصِ رنگ‌کردنِ مو مانند اکسیدان، پودرهای دکلره، مکمل‌ها و تثبیت‌کننده‌های رنگ، تماس نداشته باشد. در این واقع نیزحتماً از دستکش استفاده کنید.

مراقبت از پوست دست برای آقایان

از گذشته‌های دور تاکنون باور بسیاری از مردان این بود که دست مرد باید ضخیم، زمخت و پینه‌دار باشد. این باور نه‌تنها اشتباه است بلکه در بسیاری از موارد، پوست دست آقایان نیاز به مراقبت بیشتری دارد. مردان به‌واسه‌ی مشاغل گوناگون، با اشیاء و مواد مختلفی سر‌و‌کار دارند  بنابراین سلامتی آن‌ها در گروی رعایت نکاتی در جهت مراقبت از پوست دست است.

اگر تمایلی به استفاده از کرم مرطوب‌کننده در طول روز و بعد از شست‌وشوی دست ندارید، حداقل در پایان روز از یک مرطوب‌کننده قوی روی پوست دست خود استفاده کنید.

سرم ترمیم کننده دست و ناخن Happy End بی یلندا محصولی است که با دارا بودن مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده‌های غیر روغنی و لانولین می‌تواند با خاصیت مومی خود رطوبت را برای مدت بسیار زیاد در پوست دست حفظ کند.