زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی سبک آرایش کره ای؛ چگونه مانند کره ای ها جوان به نظر برسیم؟

wordcamp
3,051
13 دقیقه
معرفی سبک آرایش کره ای؛ چگونه مانند کره ای ها جوان به نظر برسیم؟

در کنار خوانندگان پاپ کره‌ای، فیلم‌های درام این کشور و غذای کیمچی، با شنیدن نام کشور کره یاد چه چیزی می‌افتید؟ اگر عاشق آرایش هستید، بد نیست با سبک آرایش کره ای نیز آشنا شوید. بسیاری از مردم کره عاشق زیبایی چهره کره‌ای‌ها هستند. به نظر می‌رسد آرایش کره ای زمانی شهرت جهانی داشته است. آن‌طور که از شواهد پیداست در سال 2022 هنوز هم عاشقان زیبایی به زیبایی کره‌ای عشق می‌ورزند. در این مقاله با سبک آرایش کره ای خواهید شد. همچنین خواهید آموخت که چگونه بدون تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش کره‌ ای انجام دهید.

سبک آرایش کره ای چیست؟

برای درک عبارت سبک آرایش کره ای، کافی است به چهره سلبریتی‌های زن کره‌ای نظیر سونگ های کیو (Song Hye Kyo) نگاهی بیندازید. چهره بی‌عیب و نقص، پوست تازه و جوانی چهره، چهره کره‌ای‌ها را در سراسر آسیا به موردی محبوب تبدیل کرده است. آن‌ها از آرایش طبیعی نیز بهره می‌برند و بدون هیچ تلاشی باز هم زیبا هستند. آرایش کره‌ ای یکی از نوآورانه‌ترین سبک‌های آرایش در طول زمان بوده است. شالوده‌های آرایش کره ای باورنکردنی هستند. هایلایت‌کننده‌ها صاف هستند و مانند یک پوست دوم بر روی صورت می‌نشینند. تینت‌های لب، ظاهری بستنی‌مانند به افراد می‌دهند بدون این‌که فرد احساس خشکی لب داشته باشد. به طور کلی آرایش کره ای تمایل به جوان‌تر نشان‌دادن فرد دارد.

در آمریکا، فکر می‌کنم دختران به دنبال ظاهری شهوانی‌تر و بالغ‌تر هستند اما در کره، مردم عاشق جوان‌ترشدن هستند.

یک میکاپ آرتیست کره‌ای درباره هدف آرایش کره ای

اصول سبک آرایش کره ای

پوست خود را با مرطوب‌ کننده آماده کنید

بیشتر شهرت کره‌ای‌ها به خاطر پوست جوان و درخشان آن‌ها است. اما اینطور نیست که پوست آن‌ها به طور کامل با هایلایت‌کننده‌ها و کرم‌پودرهای با پوشانندگی بالا به این صورت دربیاید.

کلید دستیابی به «پوست شیشه‌ای کره‌ای» این است که مطمئن شوید پوست شما مرطوب و هیدراته شده است. در کره به پوست مرطوب و هیدراته «چُک چُک» (chok chok) می‌گویند. بنابراین، ضروری است پوست خود را همیشه در طول شب و روز مرطوب نگه دارید. اگر پوست شما خشک است، می‌توانید از یک کرم ماسک شبانه استفاده کنید که درجه رطوبت پوست شما را افزایش می‌دهد.

اسپری صورت برای بانوان
بانوی کره‌ای در حال استفاده از اسپری صورت

اسپری‌کردن منظم راه دیگری است تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما هیدراته و شاداب باقی می‌ماند. یک اسپری صورت بخرید که بتوانید در کیف خود آن را حمل کنید یا آن را بر روی میز کار خود بگذارید.

کره‌ای‌ها تمایل به آرایش طبیعی‌تر دارند. بنابراین بر روی روتین پوستی تمرکز دارند که حتی بدون استفاده از بی بی کرم، پوست براق و شادابی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

نقش مراقبت در مقابل خورشید در آرایش کره ای

مراقبت در مقابل خورشید یکی از مهم‌ترین مراحل برای آموزش آرایش کره ای است. بسیاری از کره‌ای‌ها به محافظت پوست در مقابل اشعه ماورابنفش خورشید اهمیت زیادی می‌دهند. به همین‌خاطر است که بسیاری از برندهای محصولات زیبایی کره‌ای ضدآفتاب‌های صورت تولید می‌کنند. حتی مشهورترین آرایشگران کره‌ای مانند Pony و Risabae اغلب در مورد اهمیت استفاده از ضدآفتاب‌ها صحبت می‌کنند. آموزش آرایش آن‌ها همیشه یک مرحله برای محافظت در مقابل خورشید را در خود دارد.

دلایل بسیاری وجود دارد که شما به خاطر آن‌ها وسوسه شوید که این مرحله از روتین پوستی خود را نادیده بگیرید. بعضی‌ها فکر می‌کنند از آنجاییکه کرم پودرها و بی بی کرم‌ها حاوی SPF هستند، مرحله محافظت در مقابل خورشید ضرورتی ندارد. برخی دیگر به دلیل چسبناک بودن بعضی از فرمولاسیون‌های ضدآفتاب، این محصولات را مصرف نمی‌کنند.

اما در سبک آرایش کره ای قویاً توصیه می‌شود که قبل از آرایش از ضدآفتاب استفاده کنید. با این‌کار اطمینان حاصل می‌کنید که همه آن اشعه‌های ماورابنفش مضر که پوست شما را زودتر پیر می‌کند را از خود رانده‌اید. لازم به ذکر است که ضدآفتاب نمی‌تواند در کل طول روز شما را از آسیب خورشید مصون بدارد. بنابراین اگر در معرض خورشید بسیار سوزان قرار دارید هر 2 ساعت یک بار به پوست خود ضدآفتاب اعمال کنید.

نواحی حساس مانند پلک‌ها، زیرچشم‌ها، گردن و گوش‌ها را از یاد نبرید. این نواحی اغلب نادیده گرفته می‌شوند اما برای محافظت از پوست در برابر سرطان و حتی تغییرناگهانی رنگ پوست اهمیت دارند.

بی بی کرم یا کرم پودر فشرده

آرایش کره ای یک آرایش سریع و آسان است. بنابراین توصیه می‌کنیم که از بی بی کرم یا کرم پودر فشرده استفاده کنید. در بی بی کرم یا کرم پودر فشرده، دو مقوله آرایش و مراقبت از پوست با یکدیگر ترکیب شده‌اند. در حالیکه کرم پودر یا کانسیلر را مورد استفاده قرار می‌دهید قادر خواهید بود در همان زمان پوست خود را مرطوب نگه دارید. کمتر بانوی مجردی را در کره می‌بینید که کرم پودر فشرده را به خود کرم پودر ترجیح دهد.

بی بی کرم یکی از پرطرفدارترین محصولاتی است که ابتدا در عرصه زیبایی کره‌ای ظهور کرد و سپس کل جهان آن را مورد استفاده قرار دادند. اگر به دنبال یک محصول آرایشی سَبُک می‌گردید که عیوب را بپوشاند می‌توانید به جای استفاده از کرم پودر و کانسیلر از بی بی کرم استفاده کنید. اما ذکر این نکته اهمیت دارد که برخی از بی بی کرم‌ها و کرم پودرهای فشرده کره‌ای برای هوای فصلی کره مناسب هستند.

در سال 2022 کرم پودرهای فشرده نسبت به بی بی کرم‌ها شهرت بیشتری یافته‌اند. بسیاری از افراد عاشق استفاده از این محصول آرایشی هستند. اما تعداد زیادی از آن‌ها روش غلطی را برای اعمال آن به کار می‌گیرند.

چگونه از کرم پودر فشرده استفاده کنیم؟

برای اعمال کرم پودر فشرده از حرکت نوازشی استفاده کنید. با این کار از ایجاد رگه در چهره جلوگیری می‌کنید و ظاهری باطراوت خواهید داشت. اگر هنوز کرم پودر مایع را ترجیح می‌دهید، از یک کرم پودر مایع با فرمول آبرسان استفاده کنید. استفاده از آن را با یک لایه سبک از کرم پودر شروع کنید. یک لایه نازک برای پوشاندن کل صورت شما کافی است. سپس با تکیه بر نقاطی که نیاز به پوشانندگی بیشتری دارند مایع را بر روی پوست خود پخش کنید.

بی بی کرم‌ها و کرم پودرهای فشرده را زیر یک نور طبیعی به پوست خود اعمال کنید. با این کار بهتر می‌توانید مشاهده کنید که چه میزان از محصول را به صورت خود اعمال می‌کنید و پوشانندگی بیش‌ازحد نخواهید داشت.

کانسیلر

بسیاری از ما پوست بی‌نقصی نداریم، اما نگرانی وجود ندارد چون کانسیلر این مشکل را در طول روز حل خواهد کرد. برای دستیابی به پوستی بدون نقص باید عیوب پوست را که حتی بعد از آرایش پایه بر روی چهره دیده می‌شوند بپوشانید. کانسیلر برای حل این مشکل به کمک شما می‌آید. سیاهی دور چشم، جوش‌های آکنه و حتی سرخی پوست را پوشش می‌دهد.

اگر می‌خواهید استخوان‌های گونه و بینی شما برجسته‌تر به نظر برسند می‌توانید از کانسیلر به عنوان هایلایت‌کننده استفاده کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که در آرایش کره ای همیشه از کانسیلر استفاده نمی‌شود. اگر عیوب برجسته‌ای ندارید به جای کانسیلر می‌توانید از کرم پودر بیشتری در ناحیه هدف استفاده کنید.

آرایش چشم

در آرایش کره ای، آرایش چشم با نام آرایش هدف شناخته می‌شود چون کره‌ای‌ها می‌خواهند چشمانشان هدف اصلی چهره صورتشان باشد.
در زمینه سایه چشم، از آنجاییکه کره‌ای‌ها ظاهر طبیعی را به آرایش غلیظ ترجیح می‌دهند، کمترین رنگ را به پلک‌های خود اعمال می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود که در آرایش کره‌ ای از رنگ‌های روشن یا طبیعی نظیر قهوه‌ای، صورتی و مرجانی استفاده کنید.

برای انتخاب درست یک سایه چشم باید در نظر داشت که به دنبال رنگ متناسب با تُن پوست خود باشید. بسیاری از کره‌ای‌ها ترجیح می‌دهند تا از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنند. این خط چشم به شما ظاهری طبیعی‌تر و ظریف‌تر می‌بخشد. در نقطه مقابل خط چشم مشکی می‌تواند خشن به نظر برسد.

چسب پلک یکی دیگر از ابزاری است که می‌توانید برای تمایز چهره خود روی آن حساب کنید.

چسب پلک
خرید: چسب پلک ایمیجز

بسیاری از زنان آسیایی از دارا بودن مژه‌های کوتاه و صاف گله‌مند هستند، با فرمژه و ریمل این مشکل برطرف می‌شود. از ریملی استفاده کنید که ضد آب باشد. از پرایمر مژه یا تثبیت‌کننده ریمل استفاده کنید تا مژه‌های فرشده شما در تمام طول روز به شکل خود باقی بماند.

تکنیک آب میوه ای آرایش کره ای برای چشم‌ ها

بانوان کره‌ای دوست دارند رنگ هلویی یا سایه سرخ را پیرامون چشم‌های خود پخش کنند. به دنبال دلیل آن هستید؟ این کار باعث می‌شود ظاهر شما طوری به نظر بیاید که انگار گریه کرده‌اید و همین موضوع در کشور کره بسیار جذاب است.

چشم سگی به جای چشم گربه ای

در حالیکه چشم گربه‌ای در دنیای غرب توجهات را به سمت خود معطوف ساخته است اما در کره، بانوان علاقه خاصی به چشم سگی دارند. برای این‌که چشمان سگی داشته باشید، خط چشم را طوری بکشید که انتهای آن به جای روبه بالا بودن به سمت بیرون و پایین کشیده شود.

نقش کیسه های زیرچشم در آرایش کره ای

در کره، بانوان برجستگی کیسه‌مانندی که در هنگام خندیدن زیر چشم‌های شما بوجود می‌آید را آگیو سال (aegyo sal) می‌نامند. آن‌ها علاقه شدیدی به این برجستگی دارند. برخی بانوان عمل جراحی پلاستیک انجام می‌دهند تا این برجستگی بیشتر به چشم بیاید. کیسه زیرچشم هر شخص متفاوت با شخص دیگر است. این کیسه در واقع ماهیچه‌ای است که هنگام خندیدن بیرون می‌زند و چهره شما را جذاب‌تر می‌کند. برای برجسته‌کردن کیسه زیرچشم پیشنهاد می‌شود از یک سایه هایلایت‌کننده دقیقاً زیر چشم خود استفاده کنید. سپس یک سایه تیره‌تر را مستقیماً به زیرچشم‌های خود اعمال کنید.

تکنیک رنگ چشم ارغوانی

آرایش کره ای
رنگ چشم ارغوانی در آرایش کره‌ ای

آرایش چشم با رنگ بنفش یا صورتی معمولاً برای برجسته ساختن ظاهری زیبا در نظر گرفته می‌شود. اما در سال‌های اخیر از سایه چشم ارغوانی استقبال فوق‌العاده‌ای شده است. ارغوانی هم به بنفش و هم به صورتی نزدیک است اما به لطف درگیرکردن رنگ خاکستری، به گزینه ایده‌آل‌تری نسبت به دورنگ صورتی و بنفش تبدیل شده است.

ابروها

آیا می‌دانید ابروها نقش اساسی را در شکل صورت شما ایفا می‌کنند؟ یکی دیگر از رازهای ظاهر جوان و معصوم کره‌ای‌ها داشتن ابروهای صاف با یک قوس جزئی در انتهای آن است. به تصاویر سلبریتی‌های زن کره‌ای نگاهی بیاندازید. متوجه این نکته خواهید شد که آن‌ها تمایل دارند که ابروهایشان در حالت صاف قرار بگیرد.

اما این روزها سلبریتی‌های زن کره‌ای کمتری را با ابروهای صاف می‌بینید و به جای آن قوس طبیعی‌تری را انتخاب می‌کنند. برای مثال، بائه سوزی (Bae Suzy) ابروهای منحنی را جایگزین ابروهای صاف کرده است.

اگر مطمئن هستید که ابروهای صاف کره‌ای به چهره شما می‌آید، به ابروی خود چنین فرمی بدهید. صاف کردن ابرو مهارت مختص به خود را می‌طلبد و اگر این مهارت را ندارید شخصاً دست به چنین کاری نزنید.

گام بعدی، پُرکردن ابروی شما است. با ضربه‌های سَبُک در ابتدای ابرو شروع به کار کنید و سپس به آرامی به انتهای ابرو بروید. برحسب راحتی می‌توانید از مداد ابرو یا پودر ابرو استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ابروهای صاف داشته باشید هم باید یک قوس کوچک در انتهای ابرو وجود داشته باشد. این قوس باید از گوشه بیرونی چشم شما شروع شود. بعضی از کره‌ای‌ها دوست دارند که از تینت‌های ابرو برای رنگ ابروی خود استفاده کنند. این رنگ ابرو با تُن پوست و رنگ موی آن‌ها همخوانی دارد، مخصوصاً اگر موی خود را با رنگ روشن‌تری رنگ کرده باشند. اگر به سبک آرایش کره ای علاقه‌مند هستید این کار را بکنید تا نتیجه فوق‌العاده آن را به چشم ببینید!

رژ گونه

تا اینجای کار شما پایه‌ی آرایش کره ای را انجام داده‌اید. نیاز به این دارید که پوست خود را کمی براق‌تر کنید. برای انجام این منظور می‌توانید از رژهای گونه‌ پودری، کرمی یا مایع استفاده کنید. توصیه می‌شود مبتدی‌ها از رژهای گونه پودری استفاده کنند چون پخش کردن آن‌ها آسان‌تر است.

رژ گونه را به نقاط بالایی گونه خود اعمال کنید. در کره، بانوان ترجیح می‌دهند از رژهای گونه با سایه مرجانی و صورتی گلگون استفاده کنند و معتقد هستند مکمل تُن پوست آن‌ها است.

نترسید و رنگ‌های بیشتری اعمال کنید. اگرچه کره‌ای‌ها فرد را به انجام آرایش طبیعی تشویق می‌کنند اما رنگ‌های بیشتری از رژ گونه را مورد استفاده قرار می‌دهند تا پوستی براق داشته باشند.

اما اگر به تازگی رژ گونه مصرف می‌کنید از میزان کمتری از محصول استفاده کنید و سپس به آرامی بر میزان آن بیفزائید. همیشه افزودن رژ گونه آسان‌تر از پاک‌‌کردن آن است. به جای براش از انگشتان خود استفاده کنید. اکثر تازه‌کارها با انگشتان خود راحت‌تر هستند.

تکنیک آرایش آب میوه ای!

در این تکنیک آرایش کره ای تا آنجایی به گونه‌های خود رنگ اعمال می‌کنید که مانند یک میوه رسیده برای خوردن و آب گرفتن به نظر برسند. این تکنیک بوسیله اعمال مستقیم رژ گونه رنگ میوه‌ای (هندوانه‌، هلو، توت فرنگی و …) به قسمت سیب‌مانند گونه‌ها انجام می‌شود. در نهایت، با یک تینت لب رنگ میوه‌ای به کار پایان دهید.

آرایش کره ای و لب ها

آرایش لب سایه روشن یا گرادیانت گستره‌ای جهانی دارد اما در اصل از کشور کره برخاسته است. این سبک از آرایش لب موجب پُرتر نشان دادن آن می‌شود و ظاهری وسوسه‌انگیز به آن می‌دهد. اصول پایه برای لب سایه روشن استفاده از یک سایه تیره‌تر برای لب‌های داخلی و سپس استفاده از یک براش لب برای پخش کردن آن به سمت بالای لب است که اثری سایه روشن می‌سازد. لب‌های سایه روشن یا گرادیانت در برندهای آرایش کره ای بسیار محبوب شده‌اند. قبل از اقدام به سایه روشن کردن لب، مقدار بسیار کمی کانسیلر به لب اعمال کنید. این کار موجب می‌شود تا تضاد سایه روشن بیشتر به چشم بیاید.

سوالات متداول درباره سبک آرایش کره ای

ویژگی‌های سبک آرایش کره ای چیست؟

آرایش کره ای توجه ویژه ای به براق کردن پوست دارد. کره ای ها برخلاف آرایش آمریکایی که گرایش به مسن‌تر نشان دادن دارد، در آرایش کره ای به دنبال جوان‌تر نشان دادن خود هستند.

چگونه شبیه کره‌ای‌ها آرایش کنیم؟

پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید. از کرم پودر فشرده استفاده کنید. در آرایش کره ای آرایش چشم گربه ای جای خود را به چشم سگی داده است. در کره لب‌ها به صورت گرادیانت یا سایه روشن آرایش می‌شوند. کره‌ای‌ها از رنگ‌های مختلفی برای رژ گونه استفاده می‌کنند و همین موضوع بخش سیب‌مانند گونه آن‌ها را مانند یک میوه رسیده نشان می‌دهد.