زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش آرایش در روزهای بارانی + ترفندهای‌ ماندگار کردن میکاپ

wordcamp
310
8 دقیقه
آموزش آرایش در روزهای بارانی + ترفندهای‌ ماندگار کردن میکاپ

هر چقدر هم برای روزهای برفی یا بارانی خودتان را از قطرات باران بپوشانید، مشخص است که نمی‌توانید صورت‌تان را بپوشانید. به همین دلیل، خراب شدن آرایش در روزهای بارانی پیشامد عجیبی نیست. در این مقاله، قصد داریم که اصول آرایش کردن در روزهای بارانی را به شما آموزش دهیم تا در پی بارش باران، آرایش‌تان خراب نشود و عجیب و ترسناک نشوید.

آموزش آرایش در روزهای بارانی

فرقی ندارد که در کدام منطقه و در کدام شرایط آب‌و‌هوایی زندگی می‌کنید؛ در هر صورت، گریزی از بارش باران نیست. آرایش کردن در روزهای بارانی نیز با چالش‌های خاص خودش همراه است. از آن‌جا که اکثر لوازم آرایشی توسط آب پاک‌ می‌شوند، امکان خراب شدن میکاپ شما وجود دارد. به همین دلیل، می‌خواهیم ترفندهای آرایش در روزهای بارانی را به شما آموزش دهیم تا در هر شرایطی، زیبا و آراسته باشید.

آرایش و باران
با استفاده از چترهای پهن و قوس‌دار، از خراب شدن آرایش خود در روزهای بارانی جلوگیری کنید.

شروع میکاپ با روتین روزانه

بارش باران مستقیما روی پوست شما تاثیر می‌گذارد. ممکن است بعد از بارش باران، هوا سرد و مرطوب یا گرم و مرطوب شود. در نتیجه، بسته به نوع آب‌و‌هوای منطقه‌ی زندگی‌تان، باید روتین پوستی مشخصی را دنبال کنید.

باراش باران و هوای گرم و مرطوب:

احتمال عرق کردن بعد از بارش باران در‌ مناطق گرم و مرطوب بسیار زیاد است. به همین دلیل، لازم است که در روتین پوستی خود کرم نرم‌کننده‌ی معمولی را قرار دهید. یادتان باشد که هرچه بیش‌تر کرم بزنید، بیش‌تر عرق خواهید کرد!

باراش باران و هوای سرد و مرطوب:

خشک شدن پوست در چنین روزهایی اصلا دور از ذهن نیست. به همین دلیل، لازم است حسابی به پوست خود برسید. قبل از آرایش کردن در روزهای بارانی، از لوسیون‌ها و سرم‌های آبرسان سبک استفاده کنید.

پرایمر را از یاد نبرید!

قدم بعدی در روتین آرایش در روزهای بارانی، استفاده از پرایمر به عنوان پایه‌ی میکاپ‌تان است. اولین سد دفاعی شما در برابر شسته شدن آرایش با قطره‌های باران، پرایمر زدن است. پرایمر نه تنها آرایش را روی صورت شما ماندگار می‌کند، بلکه صورت را برای یک آرایش بی‌نقص و یک‌دست، آماده می‌کند.

پرایمر را روی تمامی قسمت‌های صورت و پشت پلک‌ها بزنید و خوب محو کنید.

کرم پودر نزنید!

کرم پودرها اکثرا بر پایه‌ی روغن و مواد چرب ساخته شده‌اند. بر همین اساس، با فرود قطره‌های باران روی پوست پاک شده و ظاهر شما را کثیف و شلخته می‌کنند.

برای زیرسازی پوست مخصوص آرایش در روزهای بارانی، از کرم BB یا CC استفاده کنید. این کرم‌ها ماندگاری بیش‌تری داشته و به دلیل سبکی‌، بهتر روی پوست باقی می‌مانند. همچنین، اگر با آب باران از روی پوست پاک شوند، رد کثیفی و شلختگی از خود بر جای نمی‌گذارند.

کرم BB پوشاننده و مرطوب کننده رنگی صورت پرودرما مدل BBvest حجم 40 میل-بژ طبیعی
خرید کرم BB پوشاننده و مرطوب کننده رنگی صورت پرودرما مدل BBvest حجم 40 میل-بژ طبیعی

کانسیلر، پوشش دهنده نواقص صورت

با استفاده از کانسیلر به راحتی می‌توانید نواقص و تیرگی‌های پوست صورت‌تان را مخفی کنید. فقط کافی است مقداری کانسیلر فاقد چربی و روغن را روی صورت‌تان بزنید و قبل از خشک شدن، آن را محو کنید.
برای پوشاندن تیرگی زیر چشم، یک مثلث برعکس زیر چشم‌ها بکشید و برای پوشاندن جای جوش، به صورت نقطه‌ای عمل کنید.

نیازی به بیک کردن ندارید

به صورت کلی، بیک کردن صورت برای آرایش در روزهایی که باران می‌بارد کاربردی ندارد. از آن‌جایی که ممکن است پودر بیک بعد از عرق کردن یا برخورد قطرات باران با صورت خراب شود، نیازی به آن ندارید. لوازم آرایشی کرمی به پوست شما می‌چسبند اما آیتم‌های پودری، تنها روی پوست می‌نشینند و با کوچک‌ترین تغییری، می‌ریزند.

در صورتی که مجبور به بیک کردن صورت شدید، تنها به بیک کردن منطقه‌ی T صورت خود بسنده کنید.

استفاده از خط چشم مایع یا ژله ای

در ادامه‌ی اصول آرایشی در روزهای بارانی، به آرایش چشم می‌رسیم. برای آرایش کردن چشم در روزهای بارانی، از لوازم ضد آب استفاده کنید.

ریختن ریمل
نتیجه‌ی عدم استفاده از ریمل ضد آب در آرایش مخصوص روزهای بارانی

ورود خط چشم یا ریمل درون چشم باعث سوزش و خارش چشم می‌شود. حتی ممکن است این اتفاق به عفونت‌های چشمی نیز منجر شود. به همین دلیل، یا باید به طور کلی آرایش چشم را از یاد ببرید و یا از لوازم ضد آب استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم در روزهای بارانی خط چشم دنباله‌دار و گرافیکی نکشید و به مدل‌های کلاسیک اکتفا کنید. زیرا در صورت خراب شدن خط چشم، علاوه بر کثیف شدن صورت، عدم تقارن را هم در پی خواهد داشت.

ریمل حجم دهنده و ضد آب اسنس مدل Waterproof Extreme Volume
خرید ریمل حجم دهنده و ضد آب اسنس مدل Waterproof Extreme Volume

آرایش لب

در اولین مرحله، لازم است به مرطوب کردن و آبرسانی لب‌های خود بپردازید. بعد از جذب شدن کرم مرطوب‌کننده‌ی لب، می‌توانید سراغ رژ لب مورد نظرتان بروید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، مواد روغنی زحمت شما را بر باد می‌دهند. به همین دلیل، لازم است از رژ‌هایی که بر پایه‌ی روغن ساخته نشده‌اند استفاده کنید. رژ لب‌های روغنی و چرب علاوه بر ماندگاری کم، گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند و شما را به دردسر می‌اندازند.

رژ لب‌های ۲۴ ساعته، مداد لب‌های مات یا تینت لب، بهترین گزینه‌های شما برای آرایش در روزهای بارانی هستند. این محصولات آرایشی با ماندگاری بالایی که دارند، به این راحتی‌ها پاک‌ نمی‌شوند.

رژ گونه مخصوص روزهای بارانی

اگر می‌خواهید به صورت خود رنگ ببخشید و جلوه‌ی بیش‌تری داشته باشید، از رژ گونه‌های مایع استفاده کنید. این نوع از رژ گونه‌ها ماندگاری بیش‌تری دارند و به خوبی جذب پوست شما می‌شوند.
اگر به رژ گونه‌های مایع دسترسی ندارید، مقداری رژ لب یا تینت را روی سیب گونه‌ی خود بمالید و بعد، به آرامی محو کنید.

رژگونه مایع لامیلا
خرید رژگونه مایع لامیلا

روتین پوستی قبل از خواب

خشک شدن پوست در روزهای بارانی از مشکلات مشترک میان بسیاری از بانوان است. روتین پوستی شبانه بر خلاف روتین پوستی صبح، بسیار مفصل و سنگین است‌.
بعد از پاک کردن آرایش صورت در روزهای بارانی، پوست‌تان را هیدراته کنید. برای این‌ کار، از سرم‌های آبرسان، مرطوب‌کننده‌ی پوست دست و صورت و ماسک‌های طبیعی استفاده کنید.
همچنین، می‌توانید از بخور آب گرم و اسطوخودوس برای استراحت و نرمی پوست خود کمک بگیرید.

مراقبت پوستی
در پایان روز، صورت‌تان را بشویید و آبرسانی کنید.

مهم ترین ترفندهای آرایش در روزهای بارانی

با رعایت چند نکته‌ی ساده و خودداری از انجام بعضی از عادت‌های آرایشی، می‌توانید بدون هیچ چالش و دردسری در روزهای بارانی آرایش کنید. مهم‌ترین نکات آرایش در روزهای بارانی را با هم بررسی می‌کنیم:

  • در ابتدای روز از مقدار خیلی کمی مرطوب‌کننده استفاده کنید تا دچار تعریق نشوید.
  • مرطوب‌کننده‌های رنگی را جایگزین کرم پودرهای چرب و سنگین کنید‌‌.
  • از کانسیلر زرد برای پوشاندن قرمزی‌های پوست استفاده کنید‌.
  • می‌توانید مژه مصنوعی را جایگزین ریمل کنید تا دوام بیش‌تری را تجربه کنید.
  • در صورت ورود ریمل به داخل چشم، چشم را نمالید. ریمل اضافی را با دستمال تمیز از گوشه‌ی چشم پاک کنید و سپس، با آب خنک یا ولرم بشویید.
  • از زیرسازی سنگین و لایه‌لایه خودداری کنید.
  • از لوازم آرایشی‌ای که بر پایه‌ی آب ساخته شده‌اند استفاده کنید.
  • برای ماندگار کردن آرایش از اسپری فیکساتور استفاده کنید.
  • از لوازم آرایشی براق استفاده نکنید و به سراغ نمونه‌های مشابه مات بروید.
  • در روزهای بارانی و طوفانی موهای خود را ببندید تا دچار گره‌خوردگی نشوید.
  • در روزهای بارانی از برق لب استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن صورت، دستمال کاغذی را روی پوست بگذارید و سریع بردارید. این کار را تا جایی که صورت‌تان کاملا خشک شود ادامه دهید.

سخن پایانی

سعی کردیم با زبانی ساده، مهم‌ترین نکات آرایشی در روزهای بارانی را برای شما توضیح دهیم. همچنین، یک روتین آرایش صورت در روزهای بارانی را به شما آموزش دادیم. اگر نکته‌ی دیگری برای آرایش کردن در باران در نظر دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید. همچنین، خوشحال می‌شویم اگر ترفندهای آرایشی مخصوص روزهای بارانی مختص به خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. با فرستادن این مقاله برای دوستان و عزیزان خود، نجات‌دهنده‌ی آرایش آن‌ها در روزهای بارانی باشید.

سوالات متداول در ارتباط با آرایش کردن در روز بارانی

در روزهای بارانی از چه رنگ رژ لبی استفاده کنیم؟

بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای آرایش صورت در روزهای بارانی، رنگ‌های مات و ملایم هستند. هنگام آرایش برای روزهای بارانی، به جای رنگ‌های پررنگ و جیغ، از رنگ‌های ملایم مانند صورتی، هلویی یا رنگ‌های نود استفاده کنید.

اگر به کرم BB و مرطوب‌کننده‌های رنگی دسترسی نداشتیم، از چه آیتمی برای زیرسازی در روزهای بارانی استفاده کنیم؟

در صورت عدم دسترسی به موارد بالا، می‌توانید از ضد آفتاب‌های رنگی و یا کرم‌ پودرهای مات و ضد آب در روتین آرایش کردن در روز بارانی استفاده کنید.

استفاده از سایه‌ی‌ چشم در روتین آرایش در روزهای بارانی جایز است؟

سایه زدن در روزهای بارانی کاملا اختیاری است. اگر می‌خواهید سایه بزنید، حتما باید از پرایمر برای افزایش ماندگاری سایه روی پلک‌ کمک بگیرید. همچنین باید دقت داشته باشید که به علت پودری بودن سایه، احتمال ریختن و پخش شدن آن بسیار زیاد است.