زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

11 نکته کاربردی برای انتخاب بهترین آرایشگاه عروس

تیم تحریریه مو تن رو
433
7 دقیقه
11 نکته کاربردی برای انتخاب بهترین آرایشگاه عروس

شبی که مراسم عروسی در آن برگزار می‌شود فقط یک شب است، اما خاطرات آن را تا سال‌ها در ذهن داریم. همچنین عکس‌ها و فیلم‌های عروسی را تا سال‌ها و حتی تا آخر عمر نگه می‌داریم. همین‌ها نشان می‌دهند که نباید شب عروسی را بی‌اهمیت یا کم‌اهمیت بدانیم و تا حد زیادی حق با آن‌هاست که برای شب عروسی‌شان سنگ‌تمام می‌گذارند. موردی که بسیار روی کیفیت شب عروسی و رضایت عروس از شب عروسی تأثیر می‌گذارد آرایش عروس است. اگر آرایشگاهی مناسب و به‌ویژه آرایشگری مناسب انتخاب نشود، کیفیت آرایش عروس پایین می‌آید و همین به‌صورت مستقیم روی کیفیت مراسم عروسی تأثیر می‌گذارد. لازم است که چند ماه قبل از مراسم عروسی، بهترین آرایشگاه عروس انتخاب و رزرو شود. در همین راستا، در این نوشتار برای‌تان خواهیم گفت که برای انتخاب بهترین آرایشگاه عروس در بین ده‌ها آرایشگاه در شهرتان، چه نکاتی را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای انتخاب بهترین آرایشگاه عروس

1- پیدا کردن آرایشگاه را به هفته‌ها و روزهای آخر موکول نکنید

بهتر است حدود 4 ماه قبل از مراسم عروسی، به‌دنبال پیدا کردن آرایشگاه مناسب باشید. در طی این مدت فرصت کافی دارید که به‌خوبی نکات انتخاب بهترین آرایشگاه عروس را به کار بگیرید تا بدون دغدغه و بدون عجله، آرایشگاهی مناسب پیدا کنید.

نکات انتخاب بهترین آرایشگاه عروس
آرایشگاه زنانه مناسب آرایش عروس

2- فریب تبلیغات را نخورید

قبل از هر چیزی، نباید فریب تبلیغات را بخورید. بسیاری از آرایشگاه‌های معروف به‌ علت آن‌که آرایشگرهای‌شان کارهای با کیفیت انجام می‌دهند معروف نیستند، بلکه علت شهرت‌تان تبلیغات زیاد است. چیزی که برای شما در شب عروسی اهمیت دارد کیفیت آرایش است و نه شهرت آرایشگاه. از همین رو باید فقط روی کیفیت کار آرایشگر متمرکز باشید.

3- آرایشگر را در نظر بگیرید نه آرایشگاه را

از نکته‌ی قبلی این اصل مهم استخراج می‌شود که آرایشگر بیشتر از آرایشگاه مهم است. در واقع انتخاب آرایشگاه اهمیت دارد، اما آن‌چه که اهمیت بیشتری دارد آرایشگر است. این‌که شما به آرایشگاه X بروید تضمین‌کننده‌ی این‌که آرایشی باکیفیت و عالی روی موها و صورت‌تان انجام شود نیست. اما یک آرایشگر خوب تا حد زیادی تضمین‌کننده‌ی کیفیت بالای آرایش است.

انتخاب بهترین آرایشگاه عروس
کیفیت کار آرایشگر از کیفیت آرایشگاه مهم‌تر است

4- پرس و جو کنید

از دوستان و آشنایان پرس و جو کنید و ببینید چه کسانی از آرایشگاه و به‌ویژه آرایشگرشان برای شب عروسی راضی بوده‌اند. همچنین به تعریف ساده‌ و سطحی آن‌ها بسنده نکنید، بلکه عکس‌ها و ویدئوهای عروسی‌شان را هم ببینید.

5- محیط آرایشگاه‌ها را بررسی کنید

پس از پرس‌وجوها، احتمالاً لیست چند آرایشگاه که می‌توانند گزینه‌هایی مناسب باشند را تهیه کرده‌اید. سعی کنید در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، به تک‌تک آن‌ها سربزنید. محیط ساختمان آرایشگاه را بررسی کنید. ببینید وضعیت بهداشت چگونه است،  آرایشگرها چگونه با مشتریان برخورد می‌کنند، آیا آرایشگرها مجوزهای لازم را دارند و موارد این قبیل.

بی‌شک در میان این موارد، چیزی که در روز مراجعه‌ی آزمایشی‌تان به آرایشگاه عروس مهم است برخورد آرایشگر با مشتری‌هاست. شما احتمالاً در روز و شب عروسی اضطراب خواهید داشت. بنابراین ضروری است که آرایشگر با رفتار مهربانانه و با کار حرفه‌ای و مسلط به‌خوبی روی کم‌کردن اضطراب‌تان مؤثر باشد. نه آن‌که بر عکس، با رفتار بد و با عدم تسلط روی حرفه‌اش باعث افزایش اضطراب‌تان شود.

نکته‌ی دیگر آن‌که به لوازم آرایشگر از صندلی آرایشگاهی تا سشوار و موارد دیگر توجه کنید، اما نباید فریب ظاهر لوکس آرایشگاه را بخورید. متأسفانه برخی از مدیران آرایشگاه‌های زنانه، چند میلیون تومان برای ظاهر و دکوراسیون محیط آرایشگاه هزینه می‌کنند، اما چند برابرِ آن‌ را از مشتریان می‌گیرند.

در ضمن بد نیست در روزی که به آرایشگاه رفته‌اید، یک آرایش سبک یا یک شینیون انجام دهید. این باعث می‌شود بیشتر با نحوه‌ی کار و البته سطح کار آرایشگر آشنا شوید.

آرایشگر عروس
یک آرایشگاه تمیز و مرتب، می‌تواند دلگرم‌کننده باشد

6- محل آرایشگاه هم مهم است

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، قطعاً موارد مهم انتخاب بهترین آرایشگاه عروس برای شما توجه نزدیکی آرایشگاه به آتلیه و تالار است. اگر قرار است داماد به استقبال شما در آرایشگاه بیاید تا پس از آن به آتلیه و تالار بروید، بهتر است محل آرایشگاه به محل آتلیه و تالار نزدیک باشد تا درگیر ترافیک نشوید.

7- فریب پُر بودن وقت را نخورید

در ایران – متأسفانه – مُد شده‌است که برخی از آرایشگرها، خیاط‌ها، مهندس‌ها، فروشنده‌ها و افراد دیگر برای آن‌که کارشان را عالی و پرمتقاضی جلوه دهند، به مشتریان به‌سادگی وقت نمی‌دهند. آن‌ها اصرار دارند که برای چند روز یا چند هفته‌ی آینده وقت‌شان پر است. مثلاً ادعا می‌کنند که برای یک ماه یا دو ماه دیگر می‌توانند به شما وقت دهند. اما این کارها در اغلب موارد صرفاً بازاریابی و حقه‌بازی هستند و بهتر است فریب این کارها را نخورید.  

8- خسیس نباشید

البته که چند بار در بالا تأکید کردیم که فریب تبلیغات آرایشگاه‌ها را نخورید و این یعنی پول بیشتر از عرف پرداخت نکنید، اما خسیس هم نباید باشید. همیشه نه، اما اغلب مواقع آرایشگرهایی که پول کمتری نسبت به عرف دریافت می‌کنند کار حرفه‌ای و راضی‌کننده انجام نمی‌دهند.

9- با آرایشگر صحبت کنید

در روزی که به‌صورت آزمایشی به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، بد نیست که با آرایشگر اصلی صحبت کنید. از او بپرسید که شرایط آرایش عروس در این آرایشگاه به چه صورت است. همچنین جویا شوید و ببینید آیا مدل مویی که مدنظرتان است را می‌تواند اجرا کند یا خیر.

آرایشگر عروس
آرایشگر خوب متوجه استرس‌های عروس است و سعی می‌کند با او ارتباط دوستانه برقرار کند

10- عجله نکنید

این‌که در بالا تأکید کردیم که حدود 4 ماه پیش از شب عروسی به‌دنبال انتخاب بهترین آرایشگاه عروس باشید دقیقاً به این علت بود که مجبور به عجله‌کردن نشوید. زمانی که لیست آرایشگاه‌هایی که باید برای بررسی به آن‌ها مراجعه کنید را آماده کردید، در انتخاب آن‌ها عجله نکنید. یعنی بعد از بررسی محیط آرایشگاه و صحبت با آرایشگر در آرایشگاه شماره 1، برای انتخاب آن عجله نکنید. همین کار را برای آرایشگاه‌های شماره 2، شماره 3 و … انجام دهید و دست‌آخر بهترین آرایشگاه را بین آرایشگاه‌هایی که بررسی کرده‌اید انتخاب کنید.

11- به نمونه‌کارها بسنده نکنید

به هر آرایشگاهی که مراجعه کنید، معمولاً نمونه‌کارهایی به شما نشان می‌دهند. اما احتمالاً می‌دانید که نمونه‌کارها معیارهای خوبی برای برای انتخاب نیستند. البته تا حدی می‌توانند نشان دهند که کار آرایشگران یک آرایشگاه به چه صورت است، اما نباید فقط به آن‌ها اکتفا کنید.

سخن پایانی

مروری بر نکات مهمی که بد نیست آن‌ها را برای انتخاب آرایشگاه عروس درنظر بگیرید داشتیم. خلاصه‌ی بحث‌مان این است که تا جای امکان فریب تبلیغات را نخورید، به آرایشگر بیش از آرایشگاه اهمیت دهید و البته برای انتخاب بهترین آرایشگاه عروس عجله نکنید.

در آخر از شما دعوت می‌کنم اگر تجربه‌ای کاربردی برای انتخاب آرایشگاه عروس دارید، لطفاً تجربه‌تان را با ما و کاربران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

1- چرا انتخاب آرایشگاه عروس مهم است؟

بخش زیادی از کیفیت عروسی به آرایش و زیبایی عروس وابسته است. از همین رو، لازم است که آرایشگری حرفه‌ای و کاربلد مسئولیت آرایش عروس را به عهده گیرد.

2- چه نکاتی برای انتخاب آرایشگاه عروس باید در نظر گرفت؟

در این نوشتار 11 نکته‌ی کاربردی برای انتخاب بهترین آرایشگاه فهرست شده‌اند.