زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مدل موی خواهر عروس و داماد + انتخاب مناسب ترین مدل

wordcamp
708
13 دقیقه
مدل موی خواهر عروس و داماد + انتخاب مناسب ترین مدل

فهرست مطالب

آماده شدن برای عروسی از آن کارهای سخت روزگار برای خانم‌ها است. از انتخاب لباس و رنگ لباس گرفته تا به انتخاب مدل و رنگ مو و میکاپ برسیم. این پروسه زمانی سخت‌تر می‌شود که پای عروسی خواهر یا برادرتان در میان باشد. تنوع زیاد لباس، مدل مو و آرایش ممکن است انتخاب را برای شما سخت و شما را دچار استرس کند. در ادامه این مطلب، به بررسی مدل موی خواهر عروس و داماد می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در چنین شب خاص و تکرارنشدنی‌ای،‌ باید زیبا و شیک‌تر از همیشه ظاهر شوید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انتخاب مدل موی خواهر عروس و داماد

اگر خواهر یا برادرتان در شرف شروع زندگی جدید خود هستند و شما به دنبال مدل موی خواهر عروس و داماد می‌گردید، لازم است نکات مهمی را در گوشه ذهن خود داشته باشید. یادگیری این نکات باعث می‌شود تا مطمئن‌ترین انتخاب را برای این مراسم مهم داشته باشید و چهره زیباتری نسبت به سایر اوقات داشته باشید. قدم اول برای جذاب شدن موهای شما سلامت آنهاست. از یک کرم مو برای تغذیه موهایتان استفاده کنید. کرمی که از موها در برابر حرارت محافظت کند انتخاب بهتری است.

خرید اسپری 10 کاره ضد گره بیول

مشخصات اسپری 10 کاره ضد گره بیول:

  • آبرسان، تقویت کننده و ترمیم کننده
  • موهای فر و مجعد، موهای خشک و موهای آسیب دیده
  • حاوی ویتامین B5
  • فاقد پارابن
  • بازکننده گره مو (بهبود شانه پذیری) 
  • خنثی کننده الکتریسیته ساکن 
  • رطوبت رسان
  • براق کننده قوی (حاوی ویتامین B5)
  • بازسازی کننده بافت مو
  • محافظت از مو در برابر حرارت
  • کنترل آسیب های وارد شده به مو 
  • افزایش استحکام تارهای مو

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مدل موی خواهر عروس و داماد: در نظر گرفتن فرم صورت

در نظر گرفتن فرم صورت از فاکتورهای مهم انتخاب مدل مو برای چنین مراسم‌های مهمی است. یک انتخاب اشتباه‌، می‌تواند ظاهر شما را به صورت کلی خراب کند. ممکن است از مدل مویی که دوستتان داشته بسیار خوشتان بیاید ولی اگر شما آن مدل مو را درست کنید، کمکی به زیبایی بیشتر شما نخواهد کرد. یکی از دلایل این موضوع توجه نکردن به فرم صورت است.

  • اگر صورت‌تان فرم بیضی‌مانند دارد، تقریبا می‌توانید هر مدل مو برای کوتاهی و استایل مو را انتخاب کنید. صورت بیضی ایده‌آل‌ترین فرم صورت برای آرایش و درست کردن مو است.
  • اگر صورت گرد دارید، باید مدل مویی را انتخاب کنید که صورت‌تان را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد. در واقع مدل مویی انتخاب کنید که صورتتان را به فرم بیضی نزدیک کند.
  • اگر صورت شما فرمی شبیه به مستطیل دارد، بهتر است مدل موهای بلند را انتخاب کنید تا چهره شما زنانه‌تر دیده شود.

در مراسم عروسی همیشه بیشتر توجه‌ها به حاضر شدن عروس‌ها است. در صورتی که این شب مختص به عروس نیست و داماد هم باید از آراستگی کافی برای این مراسم برخوردار باشد. آموزش گام به گام و تخصصی گریم داماد مقاله‌ای است که برای این شب مهم آقایان نوشته شده است.

مدل موی خواهر عروس و داماد: جنس موها

حتی اگر صورت بیضی داشته باشید و دست‌تان برای انتخاب مدل مو باز باشد، باز هم باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید. از این فاکتورهای مهم می‌توانیم به جنس موها اشاره کنیم. پیش از هرچیزی، با آرایشگر خود مشورت کنید. بعضی از انواع مدل مو برای جنس‌‌‌‌‌‌‌های خیلی نازک یا خیلی ضخیم مو مناسب نیستند. مثلا اگر موی نرمی داشته باشید بعضی از مدل موها روی سر شما دوام زیادی نخواهند داشت.

سرم مو یکی از محصولات مراقب از مو است که برای سلامت و زیبایی موهای همه لازم است. برای خرید سرم مو با بهترین قیمت سری به فروشگاه اینترنتی مو تن رو بزنید.

مدل موی خواهر عروس و داماد: در نظر گرفتن سبک زندگی

مورد مهم بعدی که باید در ذهن داشته باشید، شیوه و سبک زندگی‌تان است. نگاهی به سبک زندگی و جایگاه اجتماعی خود داشته باشید و سپس اقدام به انتخاب مدل موی خواهر عروس و داماد باشید. به عنوان مثال، کارمند یک اداره دولتی نمی‌تواند موهایش را به شکل نامتعارفی رنگ کند. ظاهر شما در هر مراسمی اولین چیزی است که می‌تواند نوع زندگی و شخصیت شما را نشان دهد.

مدل موی خواهر عروس و داماد: انتخاب آرایشگر

حتی اگر موارد بالا را به خوبی در نظر بگیرید و رعایت کنید اما به این موضوع بی‌توجه باشید، احتمال شکست و نارضایتی وجود دارد. انتخاب ‌آرایشگاه و آرایشگر خوب شاید مهم‌ترین فاکتور این لیست باشد. آرایشگاه و آرایشگری را انتخاب کنید که از نظر موارد بهداشتی، کیفیت کار، احترام به خواسته مشتری و وقت‌شناسی مورد قبول باشد. همچنین، مطمئن شوید که آٰرایشگر انتخابی شما مهارت و تخصص کافی برای انجام خدمات مو شامل رنگ کردن، کوتاه کردن و استایل کردن را دارد. آرایشگر خوب و حرفه‌ای به تمام مواردی که در این لیست گفته شد توجه می‌کند تا بهترین مدل مو را برای شما درست کند.

آرایشگر عروس
انتخاب آرایشگر از مهم‌ترین فاکتورهای مراسم عروسی است.

مدل موی خواهر عروس و داماد: در نظر گرفتن مد و ترندهای دنیای فشن

قطعا و حتما نمی‌خواهید به عنوان خواهر عروس یا داماد با مدل موهای از مد افتاده و قدیمی در مجلس عروسی ظاهر شوید. بر همین اساس، لازم است تا از جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های مو با خبر باشید و از بین آن‌ها، مناسب‌ترین نمونه را انتخاب کنید. البته انتخاب مدل‌های کلاسیک از امن‌ترین انتخاب‌ها است. مدل کلاسیک هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همیشه شیک است.

مدل موی خواهر عروس و داماد: توجه داشتن به تایپ شخصیتی

بله! تایپ شخصیتی برای انتخاب مدل موی خواهر عروس یا مدل موی خواهر داماد نیز مهم و تاثیرگذار است. در واقع، مدل موی انتخابی شما بازتاب‌دهنده شخصیت و روحیات شماست. اگر شخصیت خجالتی و آرامی دارید، انتخاب یک مدل موی عجیب و جلب‌توجه‌کننده باعث ایجاد شرم و خجالت در شما می‌شود. به عنوان خواهر عروس یا خواهر داماد، این آخرین احساسی است که می‌بایست تجربه کنید.

اشتباهات رایج هنگام انتخاب مدل موی مراسم عروسی

احتمالا به عنوان خواهر عروس یا داماد، در روزهای نزدیک به مراسم عروسی در حال رنگ کردن و کوتاهی موهای خود هستید. چند روز باقی‌مانده و روز مراسم‌، فرصت طلایی شما برای انتخاب مدل موی خواهر عروس و داماد هستند. در این مدت، اشتباهات زیر را مرتکب نشوید تا رضایت کافی از انتخاب خود داشته باشید.

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: رنگ کردن مو در روز مراسم

رنگ کردن موها را به روز آخر موکول نکنید. اگر به رنگ دل‌خواه نرسید، زمانی برای ترمیم و دوباره رنگ کردن موها نخواهید داشت. هچنین دکلره کردن موها برای روز مراسم اشتباه بزرگی است چرا که ممکن است به پایه موردنظر نرسید. حد اقل یک هفته قبل از روز مراسم اقدام به رنگ کردن موها کنید تا اگر مشکلی پیش آمد دچار استرس نشوید و وقت کافی برای ترمیم آن داشته باشید.

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: گوش دادن به دیگران

با نهایت محبت و احترام، پیشنهاد افراد غیرمتخصص را نادیده بگیرید. آرایشگر باسابقه و ماهر شما بهتر از هرکسی می‌داند که چه مدل مویی مناسب فرم صورت شما و درخور پوشش‌تان است. به او اعتماد کنید و تنها در صورتی که خودتان پیشنهاد یا محدودیتی دارید، به او اطلاع دهید. همچنین، برای انتخاب مدل مو، علاقه و سلیقه خودتان را مدنظر قرار دهید نه افراد فامیل را!

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: کوتاهی در روز آخر

کوتاهی مو را مانند رنگ مو، به روز آخر موکول نکنید. جدا از این‍که ممکن است کوتاه کردن مو در روز آخر به یک شکست کامل بدل شود، رد قیچی روی نوک موها باقی می‌ماند. این مسئله می‌تواند زیبایی موهای شما را کاهش دهد. به گفته آرایشگران سلبریتی‌های معروف، بهتر است یک ماه قبل از مراسم به فکر کوتاه کردن مو باشید.

کوتاهی مو را به روزهای آخر موکول نکنید
کوتاهی مو را به روزهای آخر موکول نکنید.

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: ریسک پذیری

درست است که تنوع و انتخاب گزینه‌های جدید خوب و پسندیده است اما در چنین مراسمی که قرار است به عنوان خواهر عروس یا داماد حضور پیدا کنید، خطر نکنید. سعی کنید هر مدل و سبکی را که برای مدل موی خواهر عروس یا داماد برگزیده‌اید کمترین میزان ریسک و شکست را به دنبال داشته باشد.

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: اکتفا به اسپری مو

فقط به اسپری مو برای ثابت نگه داشتن موها اکتفا نکنید. از آن‌جا که قرار است شادی و پایکوبی کنید، برای بهم نریختن موها از سنجاق یا وسایل جانبی دیگر نیز استفاده کنید. در این صورت به احتمال زیاد تا انتهای مراسم موهای شما نامرتب و بهم‌ریخته نمی‌شوند. در روز عروسی حتما به یک اسپری موی خوب برای فیکس کردن موهایتان احتیاج خواهید داشت. اسپری حالت دهنده موی فوق قوی بیول انتخاب خوبی برای مراسم مهم شماست.

خرید اسپری حالت دهنده موی فوق قوی بیول

مشخصات اسپری حالت دهنده موی فوق قوی بیول:

  • خشک شدن سریع و حجم دهندگی
  • بالاترین میزان درخشان کنندگی مو
  • نگه دارندگی 24 ساعته حالت مو
  • دارای ویتامین

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: تاج گل

از تاج‌گل طبیعی استفاده نکنید. گرچه این ترند زیبا محبوبیت زیادی دارد اما زیاد کاربردی نیست. گل‌ها پس از چند ساعت پژمرده می‌شوند و حتی ممکن است بریزند. در یک نگاه کلی، تاج‌گل برای مدل موی خواهر عروس و داماد مناسب نیست. استفاده از تاج گل و یا گل‌های طبیعی در سر برای عکاسی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد: نداشتن گزینه جایگزین

از اشتباهات بزرگ دیگر، نداشتن گزینه‌های جایگزین است. منظور ما از جایگزین، داشتن آپشن‌های جایگزین برای رنگ، مدل و حتی آرایشگاه است. بهتر است یک لیست تحت عنوان سوپاپ اطمینان داشته باشید. زیرا به دلایل مختلف ممکن است مجبور شوید در موارد ذکر شده تغییری به وجود بیاورید. مثلا ممکن است آرایشگر محبوبتان در روز مراسم شما به سفر برود.

محبوب ترین مدل موی خواهر عروس و داماد

حالا که با بایدها و نبایدهای مدل موی خواهر عروس و داماد آشنا شدیم، بیایید لیستی از محبوب‌ترین مدل موها برای خواهر عروس یا داماد را با هم بررسی کنیم.

مدل موی گوجه ای

موی گوجه‌ای یا شینیون گوجه‌ای، یکی از انواع مدل مو در سراسر جهان است که محبوبیت زیادی دارد. این مدل برای مراسم‌های رسمی بسیار مناسب است. مدل موی گوجه‌ای را می‌توانید به صورت جمع شده در پایین، بالا، گوشه سر وحتی به صورت بافت اجرا کنید.

مدل موی گوجه‌ای
شینیون گوجه‌ای رو به پایین برای فرم صورت بیضی بسیار مناسب است.

مدل موی دم اسبی

این مدل هم بسیار مناسب است. اگر لباس شما زیادی شلوغ و مجلل است، می‌توانید با انتخاب این مدل تعادل را برقرار کنید. این مدل مو را می‌توانید بالا یا پایین ببندید. همچنین، می‌توانید از روبان یا اکسسوری‌‌‌‌‌‌های مو برای داشتن این مدل از انواع مدل مو کمک بگیرید.

مدل مو دم اسبی
مدل مو دم اسبی

موهای فر با لبه های موج دار

این مدل نیز محبوبیت زیادی میان بانوان دارد. اگر پیراهن شما زیادی ساده باشد، می‌توانید برای زیبایی بیش‌تر و ایجاد تعادل این مدل را انتخاب کنید. این مدل مناسب موهایی با قد بلند است که روی شانه قرار می‌گیرند و به سمت بیرون موج دارند.

موهای موج‌دار
موهای موج‌دار

مدل موی بافته شده

مورد بعدی در لیست ما، انواع بافت است. این مدل برای موهای متوسط تا بلند مناسب است و زیبایی خاصی دارد. از انواع بافت می‌توان به بافت فرانسوی، تیغ‌ماهی، نردبانی و بافت حلقه‌ای اشاره کرد. این مدل مو را نیز می‌توانید با استفاده از انواع اکسسوری مو زیباتر کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به جای عروسی این مدل را برای مراسم نامزدی برادر یا خواهرتان انتخاب کنید.

بافت مو
بافت مو

مدل موی نیمه باز

پیشنهاد بعدی ما به شما، مدل موی نیمه‌باز است. این مدل مو برای موهای متوسط تا بلند کاربرد دارد و بسیار جذاب است. این سبک تنوع بسیار بالایی دارد و همین باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا دست شما برای انتخاب کردن از بین موارد متعدد باز باشد.

مدل موی نیمه‌باز کیت میدلتون
مدل موی نیمه‌باز کیت میدلتون

مدل موی شینیون

شینیون که به معنای موی جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده و پرپشت است، از شناخته‌شده‌ترین مدل‌هاست. برای اجرای این مدل از ابزارهای خاصی استفاده می‌شود. از انواع شینیون می‌توان مدل باز، نیمه‌باز، کاملا جمع‌شده و فانتزی را نام برد. معمولا برای زیبایی بیش‌تر، از موهای مصنوعی و اکستنشن برای این مدل استفاده می‌کنند. هم چنین برای شینیون موهای کوتاه و کم پشت هم مدل‌های بسیار زیبایی وجود دارد. 

شینیون با موی کوتاه
شینیون با موی کوتاه

مدل موی جمع شده به یک سمت

اگر می‌خواهید زیبایی و وقار را با هم تجربه کنید، این مدل انتخاب مناسبی برای شماست. این استایل مو برای افرادی با موهای کوتاه، متوسط و بلند مناسب است. همچنین، با انواع موی فر درشت و ریز نیز قابلیت اجرا شدن  دارد. می‌توانید همراه با این مدل از گوشواره‌های زیبا و خیره‌کننده استفاده کنید تا زیباتر به نظر برسید.

شینیون مناسب مجالس
شینیون مناسب مجالس

مدل موی کوتاه

اصلا نگران نباشید! ما به فکر مو کوتاه‌ها نیز هستیم. موی کوتاه به معنای محدودیت در انتخاب نیست. ده‌ها مدل موی صاف، فر و موج‌دار برای گیسوان کوتاه شما وجود دارد. همچنین، می‌توانید از مدل موهای فانتزی استفاده کنید.

شینیون باز برای موی کوتاه
شینیون باز برای موی کوتاه

مدل موی پیچیده شده

این مدل شباهت زیادی به شینیون کردن دارد اما تفاوت آن با شینیون این است که این مدل با بافت مو ادغام شده است. در این مدل، با پیچاندن و بافتن مو ظاهری شیک و خاص به وجود می‌آورند. این مدل برای کسانی که موهای کم حجمی دارند انتخاب خوبی خواهد بود.

شینیون موی پیچیده شده
شینیون موی پیچیده شده

مدل موی صاف و باز

پیشنهاد آخر ما در این لیست، موهای صاف و باز است. این مدل می‌تواند با چتری یا فرق وسط و جمع‌شده پشت گوش تکمیل شود. این مدل، بسیار ساده اما در عین حال زیباست. توجه داشته باشید که لازمه این مدل مو، نداشتن موخوره و سوختگی در نوک موها است. این مدل برای موهای کوتاه نیز قابل اجرا می‌باشد. اگر انتخاب شما این مدل مو است، پیشنهاد می‌کنیم برای آرایش صورتتان بیشتر وقت بگذارید.

موی صاف و ابریشمی
موی صاف و ابریشمی

سوالات متداول

چه رنگ مویی برای خواهر عروس یا خواهر داماد بهتر است؟

این سوال یک جواب قطعی ندارد. چراکه انتخاب رنگ مو به فاکتورهای مهمی بستگی دارد. قبل از رنگ کردن مو باید رنگ پوست و رنگ لباس‌تان را در نظر بگیرید.

شینیون چیست؟

یکی از انواع معروف و محبوب جمع کردن مو، شینیون کردن مو است. در این مدل به کمک سنجاق‌ها، گیره‌ها و گاهی اسفنج، ظاهر زیبایی برای موهای شما می‌سازند. این مدل تنوع زیادی دارد.

آیا استفاده از شینیون برای عروسی خواهر یا برادرم مناسب است؟

برای جواب دادن به این سوال باید مدل لباس، فرم بدن و فرم صورت‌تان را در نظر بگیرید. همچنین، کوتاهی و بلندی موهای شما نیز فاکتور مهمی برای انتخاب این مدل به حساب می‌آید.